Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mika tekee teidan lapsille (perheelle) TAYDELLISEN JOULUN?

Vierailija
25.10.2009 |

kun mun mies ei halua viettaa joulua meidan (meidan lapsi, mina +mun 2 lasta) kanssa koska ma laitan reunaehtoja ettei saa käyttää internetia, tyokannykkaa jne/tms. Oonko ma ainoa taman asian kanssa, joka haluaisi miehenkin osallistuvan ns. perhe-elamaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivotaan piparit ja muut, siivotaan ja koristellaan koti, käydään retkellä, metsässä eväiden kanssa, hakemssa kuusi. pyhinä sitten leikitään ja syödään hyvin. iltaisin, kun lapset nukkuu ei stressata kotitöistä vaan luetaan, pelataan ja saunotaan. aamuisin köllötellään koko porukka samassa sängyssä.

koittakaa ap tehdä kompromissi.

ihana, kohta tulee joulu.

Vierailija
22/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille tuskin paljoa työpuheluita ym. työjuttuja jouluna tulee...

Ok, on toki kaiken maaulman takapäivystäjiä jne. mut ei kuulostanut siitä nyt kyse olevan.

Mun miehellä on ollut vain työpuhelin jo kymmenen vuotta eikä se koskaan ole lomia ja yhdessäoloa häirinnyt.

Meillä myös nuo muiden mainitsemat, lumi, kaunis koti, jouluruoka, kynttilät, rauhaisa yhdessäolo jne, tuovat joulutunnelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto on rauhoitettu täysin perheen yhdessäololle. Ei juuri soitella puhelimella kuin mummoille hyvän joulun toivotukset. Netti kiinni.

Lapsille on perinteet tärkeitä jo nyt. Vanhempi (6v.) muistaa jo tarkkaan, miten meillä jouluna ollaan. Miten aattona syödään yhdessä kynttilän valossa aamupalaa, miten kuusi on koristeltu edellisenä päivänä, miten koko perhe pötköttää yökkäreillä sohvalla aamun lastenohjelmia katsellen ennen kynttilöin ja himmein valoin tunnelmoitua joulusaunaa, joulupuuroa ja joulurauhan julistamista.

Sitten iltapäivällä ulkoillaan yhdessä, jos sää sallii. Odotellaan, kuunnellaan joulumulauluja, luetaan, valmistellaan pikku hiljaa päivällistä.

Jouluaterian jälkeen jaetaan lahjat ja meno on sen jälkeen vähän riehakkaampaa leikkien muodossa ;) Myöhemmin lasten mentyä nukkumaan onkin sitten vanhemmilla aikaa rauhoittua kahdestaan jouluyön tunnelmissa.

Mies on mukana kaikessaa, totta kai. Joskus hän tosin on halunnut käydä aamupäivällä ennen saunaa yksin kävelyllä, se on ollut hänen tapansa päästä irti arjesta ja virittyä joulun tunnelmaan.

Vierailija
24/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin koristelu, piparkakkutalon tekeminen (ihan must) kuusen koristelua ja kynttilöitä.. "pakolliset" mummolassa käynnit ja syömingit ja kotiin takaisin saunomaan ja saunan jälkeen avaamaan kuusen alla olevat lahjat.. Kyllä meillä kone on jouluna auki, katotaan leffojakin sieltä ja mies on mukana kokoajan, ihan kuin normaalistikin arjessa... =)

Itse olen onnellinen, kun saan ison kinkun, muuta en kaipaa... Alkoholi ei kuulu meidään jouluun ollenkaan.. ;)

Vierailija
25/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joulurauhani riippuu siitä, joudunko menemään anoppilaan vai en. Joulu on joulu vain joko kotona tai omien sukulaisteni luona. Lapset eivät varmaan välitä, niille tärkeintä ovat lahjat ja koko joulupukkifantasia. Miehelle kuulemma tärkeintä on se että rauhoitutaan perheen kesken, oli se sitten missä olikin.

Vierailija
26/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravaamista paikasta toiseen,kotona ei keritä olla ollenkaan. Tänä jouluna olen päättänyt,että ollaan kotona,saoi mummit ja vaarit mitä vaan.

Vierailija
27/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän perheessä vakiintunut näin:

edellisenä iltana laitetaan kinkku uuniin ja piparien paistoa joko aaton aattona tai aattona, jouluaatto aloitetaan joulupuurolla kuuman kinkun kera....

viimeisiä torttuja pipareita paistetaan...

joulu sauna

lähdetään käymään vauvamme, äitini ja iso-vanhempieni haudalla

kotiin joulupäivälliselle

joulupukki saapuu... kohokohta lapsille!

lapset tutkivat toivomiaan lahjoja, menevät nukkumaan yleensä noin klo 22, jolloin alkaa meidän joulurauha!

Joulupäivänä meillä käy sitten isäni vaimonsa kanssa, tapanina käymme sitten anopin luona.

Juttelimme tuossa lasten kanssa juuri joulusta, tyttömme sanoi; odotan joulua, että saan taas ihanaa jouluruokaa!

Vierailija
28/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää aamupalaa + teen riisipuuron mantelilla, katsellaan kuumaa linjaa... noin joulurauhan julistuksen jälkeen mennään siskoni perheen luo. Asumme lähekkäin, mutta heillä isompi asunto. Serkut leikkivät keskenään, sisällä ja ulkona, pieninkin saa olla mukana (meillä 2 ja 4 v, heillä 6 ja 9 v).

Oleskellaan siellä + saunotaan. Teen siskon kanssa joulupöytää. Se on suunniteltu jo aiemmin ja kumpi tekee mitäkin. Osan teen kotona valmiiksi, mm. graavilohen ja tuon mukana. Viime vuonna tein karpalojäädykkeet ja nytkin niitä toivottiin.

Syödään ruoka ja pukki tulee. Leikitään leluilla. Lähdetään kotiin myöhään.

Kotona meillä on kyllä myös kuusi, ja tunnelmallisesti koristeltu. Joulupäivänä nuo menevät siskon miehen sukulaisiin ja me vietetään joulupäivä perheen kesken. Tapanina he tulevat meille.

Meillä on ollut tää nyt 4 v näin, ja on kiva kun serkukset odottavat yhteistä joulua. Mun äiti ja isä on jo kuolleet ja muut sukulaiset kaukana. Miehellekin tämä käy hyvin. Hänen suku on myös kaukana, 300 km ja siellä ollaan koko ajan jonkun nurkissa. Käydään yleensä uutena vuonna siellä, kun anopilla on synttärit silloin. Anoppi on jo yli 80 v.

Vierailija
29/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen miehensä luona. Pukki tulee oikealla porolla pihaan (viime jouluna poro änkesi eteiseen asti mukana ;D) syödään hyvin ja paljon, kuusen koristelu aattoaamuna, joulusauna ja lasten jouluohjelmat, radiosta tuleva joulumusiikki jne. Kirkossa käydään jos sille päälle satutaan. Ulos laitetaan jätkänkynttilöitä ja ulkotulia, haudoille käydään viemässä myös kynttilät ja hautausmaa on todella upean näköinen kun alkaa hämärtää.

Vierailija
30/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jouluni olisi täydellinen, jos ei tarvitsisi ensin viikkoja riidellä siitä, että kuka viettää mitäkin päivää missäkin. Jouluaatolle ladataan kauheat paineet, että kuka isovanhemmista tänä vuonna saa viettää sitä meidän kanssa. Muut päivät on sitten ihan toissijaisia.

Tänä vuonna yritän taas viettää joulua kotona rauhassa ilman riitoja. Ruoat tehty etukäteen, kuusi haettu ajoissa ja siivottu sen mitä jaksettu. Joulupuuro, haudoilla käyminen, jouluruoka. Itse haluaisin myös joulukirkkoon, mutta se ei oikein mahdu aaton ohjelmiin.

Vierailija
31/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle joulu on ollut aina hiukan vaikeaa lapsuutensa takia (miehen isä inhosi joulua, eikä juhlinut sitä.) Lisäksi miehen isä kuoli muutama vuosi sitten aatonaattoiltana. Sen jälkeen pari joulua oli miehelle erityisen vaikeita ja tarjosin hänelle mahdollisuuden lähteä jouluksi muualla, kunhan ei pilaa kiukuttelemalla lastenkin joulua. Mies jäi kotiin ja käyttäytyi hyvin.

Sen jälkeen mieheni kuitenkin ymmärsi, kuinka tärkeä joulu on lapsille ja siksi skarppaa ja yrittää osallistua jouluun. Siivotaan yhdessä, mies ja lapset hoitavat joulukuusen ja koristelun, käyvät papan haudalla yms. Vuosi vuodelta mies innostuu joulusta enemmän :)

Ostamme usein pelin lahjaksi koko perheelle ja pelaamme sitä yhdessä. Mäkään en ole mikään jouluihminen, mutta pidän tärkeänä, että lapsilla on kiva joulu.

Mua ei häiritse, vaikka joku on välillä netissä, katselee telkkaria yms. kunhan on kiireetöntä aikaa kaikilla ja yhteistäkin tekemistä.

Vierailija
32/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna vietettiin joulua Bondi-beachillä Australiassa ja oli ihana ja erilainen joulu. Edellisvuonna oltiin isovanhemmilla pohjoisessa lumiukkojen ja pulkkamäkien kera.

Nyt vietään joulua oman ja mieheni veljeen perheen kanssa rauhallisesti yhteiselosta nauttien. Lautapelit ovat luultavasti mukana kuvioissa :)

EI todellakaan mitään väkisin suorittamista tai tekemistä ole meillä koskaan ollut, ompa joulua vietetty missä vaan. Ja työasiat todellakin unohtuu, kännykkäkin pysyy onneksi hiljaisena (ei ne nyt kiinni oo, mutta eipä ole meitä yleensä "häiritty"). Joulu on meille ihanaa yhdessäolon ja rauhoittumisen aikaa läheisten kanssa! Syöminen ja herkuttelu tulee siinä sivussa, ei mitään pakkosafkoja tai leipomisia.

Vierailija
33/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös joulu tulee rauhasta, yhdessäolosta ja hyvästä ruuasta. Hyvin tärkeitä ovat appivanhemmat, jotka tulevat nykyään meille joka joulu. Tapanina voi olla kyläilyä tai tapailua mun sisarusten ja heidän perheittensä kanssa; tähän suhtaudutaan aika rennosti.

Vaikka tietysti käytetään nettiä työhön ja huviin, niin ei olla siitä riippuvaisia miehen kanssa ja luulen, ettei se siksi lapsillekaan ole kovin kiinnostava. Ei pelailla tms. Mies on facebookissa, mutta sen viehtäys on alkanut laimentua. Puhelimet taitaa olla poissa päältä joulurauhan julistamisesta Tapaniin.

Vierailija
34/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin miehesi koko joulua viettää puhelimessa ja tietokoneen äärellä? Vai oletko itse koko joulun vain ja ainoastaan miehesi ja lasten kanssa tekemättä mitään omia juttuja? Voihan miehesi vaatia että syötte vain ulkona ettei perheen aikaa tuhlaannu sihen että sinä laitat ruokaa. Vai ehkä teillä on jotain muuta ongelmaa kuin miehesi puhelimen ja tietokoneen käyttö?

Vierailija
35/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ei oo kaksinen joulu tulossa. Ihan samanlainen ilta ku kaikki viikonloput konsanaan! Mies istuu (kaiken aikaa!!!!) netissa ja juo. Nice. Ei oo itsella kovin paljon hyvia fiiliksia jarjestaa ees lapsille joulua, kun harmittaa ukon kaytos jo valmiiksi... Ma olisin jouluihminen, mut ukolla ei mitaan fiiliksia, ei edes lasten vuoksi; kaikki on viel siina iassa et uskovat joulupukkiinkin... :(((

Alkupaassa ketjua oli, et antais ukolle nettiaikaa, niinku lapsille yleensa... hauska ajatus, taytyy koittaa :) Tai ehka joku tarrasysteemi ja jaahypenkki... :)