Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te jotka käytätte lapsillanne kestovaippoja

Vierailija
23.10.2009 |

ja vielä toisten vanhoja niin ostatteko myös itsellenne pikkuhousut ja muut alusvaatteet kirppareilta? niihin ei sentään aikuiset yleensä ole kussu ja paskonu. en vaan voi käsittää että käytetään kestovaippoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin vielä hullu niitä, ja aina tuli kuset ohi pojalta, ei pitäneet mitään ja hiostivat ihon punaiseksi. Ei kiitos.

Ja miksi kaikki kohkaa lasten vaipoista, yhtä lailla naiset käyttävät terveyssiteitä vinot pinot ja mummot pissii laitoksissa päivittäin monet vaipat.

Vierailija
2/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä käyttävät lapset haisevat tosi pahalle.

Olen pk:ssa töissä ja jouduimme kieltämään parilta lapselta kestot hajun vuoksi.

Meillä haisi aina se huone missä kestoja käyttävä lapsi oli ja lapsen housut haisivat aina kuin pissa olisi läpi tullut.

Säilytys vasta ongelma olikin.

Jouduimme erikseen laittamaan jokaisen vaipan pikkupussiin ja pussin isoon pussiin.

Muuten ei olisi voinut säilyttää.

Onneksi kummankin vanhemmat tajusivat ja vaihtoivat kertiksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vaippavuorta. Jos kangas ei enää peseydy (? olis kyllä hieman outoa nykyisillä pesuaineilla, mutta seuraan tilannetta), voin ostaa uuden vaipan. Ja tosiaan, kesto on vaihdettava melko pian siitä kun pissi on tullut. Niiden tarkoitus ei ole säilöä ureaa. Ei ihme, jos on alkanut haiseen kun tätit ei vaihda. En ole vielä ostanut käytettynä, ei ole tarvinnut.

Vierailija
4/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pestä ja käsitellä oikein. Ei niitä ulosteita ja virtsoja tosiaan ole mikään tarkoitus säilytellä vaipoissa. Kestikset vaihdetaan kun niihin huomataan tulleen enempi tavaraa kuin tiraus pissaa.

Meillä menevät huuhtaisun jälkeen ulos portaille muoviseen pyykkikoriin odottelemaan pesua. Välillä vaipparöykkiö pesaistaan 90 asteessa, ja aina vähintään 60 asteessa (tätä ei aikuisten alkkareille tehdä, ja ovat muutenkin kuluvampaa matskua - vastaus siis kysymykseesi ap on "en osta käytettynä omia alkkareitani"). Viimeistelyssä ei käytetä huuhteluainetta, vaan teepuuöljyä, joka raikastaa koko koneellisen.

Ne tulevat halvemmiksi ja tottuneelle myös aika helpoiksi; säästävät luontoa ja herkkien vauvojen ihoa. Mutta ei kaikkien silti tartte "käsittää että käytetään kestovaippoja". Kukin tyylillään.

Vierailija
5/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaipat falskaa koskaan (Bumgenius 3.0 taskut). Pesen vaipat aina 60 asteessa, taskujen ohuet kankaat ja taitettavat imut puhdistuvat hygieenisiksi. Säilytän likaiset vaipat kuivina paksua villakangasta olevassa pussissa, myöskään kodinhoitohuoneessa ei siis ole löyhkäävää vaipparoskista :) Kestovaippailu on nyt kuuminta hottia, siihen ei kyllä näköjään kaikki pysty. Mutta meitä on niin moneen junaan ja asemallekin jää.

Vierailija
6/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä on vaippa+housut

ei alusvaatteita ja vaippaa voi verrata

Vierailija
7/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata vaivautua käyttämään kestoja...

Vierailija
8/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysrintsikoita ja paitoja kavereilta ja kavereille, ettei jokaisen tarvitse ostaa uusia.

Ekan lapsen kanssa käytin sekä kertiksiä että kestoja. Nyt tämän toisen kanssa en ole käyttänyt kertakäyttöisiä sitten kesälomareissun.

Ohivuotoja ei ole ollut, koska nyt olen löytänyt juuri meidän lapselle täydellisen yhdistelmän, joka toimii myöss yöllä. Lapsi on tosi atooppinen ja ainoa kohta, missä iho on kunnossa on vaippa-alue. Esikoinen sai joistain kertiksistä pahoja ihottumia, joten voi se mennä näinkin päin.

Etuja on myös, että kaupasta ei tarvitse kantaa vaippapaketteja kotiin. Rahallinen säästö on omaa luokkaansa, koska iso osa vaipoista on ollut jo esikoisella ja nyt olen vain ostanut jotain lisäosia tälle toiselle. Menee siis vaippa-aika lähes ilmaiseksi, mitä nyt pesuaineet vähän maksavat, ja vesi + sähkö tietty, mutta pientä verrattuna pampersien hintaan.

Minusta meidän vaipat eivät haise. Aiemmin ajattelin, että kylässä/kaupungilla on vaikeaa olla kestojen kanssa, mutta ei se kyllä ole. Vauvan kanssa on niin paljon kamaa kannettavana, että yksi muovipussi, missä on käytetty vaippa ei siinä paljoa tunnu.

Mitä päiväkotiin tulee, niin siellä on niin paljon työtä, että sinne lapsi saa mennä aikanaan kertiksissä. Kotona minusta kestovaipan eri osien pukeminen ei ole vaiva eikä mitään ja pystymme miehen kanssa vaihtamaan vaipan heti, kun on tarve, mutta ymmärrän, että päiväkodin henkilökunnalle se pieni ylimääräinen lisä voi olla liikaa.

Vierailija
9/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten ja miehenkin pikkuhousut 60 -asteessa pesukoneessa.

täytyy pestä ja käsitellä oikein. Ei niitä ulosteita ja virtsoja tosiaan ole mikään tarkoitus säilytellä vaipoissa. Kestikset vaihdetaan kun niihin huomataan tulleen enempi tavaraa kuin tiraus pissaa. Meillä menevät huuhtaisun jälkeen ulos portaille muoviseen pyykkikoriin odottelemaan pesua. Välillä vaipparöykkiö pesaistaan 90 asteessa, ja aina vähintään 60 asteessa (tätä ei aikuisten alkkareille tehdä, ja ovat muutenkin kuluvampaa matskua - vastaus siis kysymykseesi ap on "en osta käytettynä omia alkkareitani"). Viimeistelyssä ei käytetä huuhteluainetta, vaan teepuuöljyä, joka raikastaa koko koneellisen. Ne tulevat halvemmiksi ja tottuneelle myös aika helpoiksi; säästävät luontoa ja herkkien vauvojen ihoa. Mutta ei kaikkien silti tartte "käsittää että käytetään kestovaippoja". Kukin tyylillään.

Vierailija
10/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteessa, mutta koska ne on alushousuja, ei vaippoja, niin materiaalit ovat paljon vähemmän kulutusta kestäviä.

Vierailija
11/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaittää, että heidän lapsi ei haise ;)

Ei pitkään pitäny oodottaa.

Hyvä kun olette siinä uskossa mutta todellisuudessa se on ihan muuta.

Ette vain itse haista sitä kun olette siihen tottuneet.

Vierailija
12/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaittää, että heidän lapsi ei haise ;)

Ei pitkään pitäny oodottaa.

Hyvä kun olette siinä uskossa mutta todellisuudessa se on ihan muuta.

Ette vain itse haista sitä kun olette siihen tottuneet.

Mun mielestä kertikset haisee hirvittävän pahalle, kun niissä on kakat tai pissat :) Puhumattakaan hajustetuista kertiksistä, ne vasta karseita on, haisee puhtaanakin, mutta ah sitä hajujen sinfoniaa, kun vaippaan vielä tulee tuotosta.

Totta kyllä on, että aikaa myöten kestot alkavat haista helpommin, mutta kun ne pyöräyttää 90 asteen pesussa, niin ongelma poistuu. Eikä niissä tosiaan voi muhittaa pissoja tuntitolkulla.

Vastauksena itse kysymykseen... meillä kestot on itse asiassa ostettu uusina, mutta olen kyllä ostanut itselleni käytettynä esim. äitiysuimapuvun.

Vierailija
13/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä noista vaippajutuista niin tarkasti henkilökohtaisesti. Mutta siskoni lapset, jotka käyttävät kestoja, eivät todellakaan haise sen enempää kuin kaverini tavallisia vaippoja käyttävät lapset.

Ehkä mun sukulaiset sitten on vaan niin hyväntuoksuisia luonnostaan.

Oma lapsi on yrityksessä, ja aion käyttää omallani siskon lapsilta liikeneviä kestovaippoja, jos vain suinkin mahdollista. Ei tartte haistella, jos kohdataan ;)

Vierailija
14/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatvoa tästä samasta asiasta uudelleen ja uudelleen? Eikö se oo jokaisen oma asia kumpia vaippoja sitä käyttää lapsellaan? Olen itse kestovaippailija ja sanon nyt oman mielipiteeni vaikka vatvomista sekin taas on. Lapseni ei haise pissalle, muuta kuin aamuisin jos on tullut tosi iso pissa yöllä. Vaippa tietysti haisee jonkin verran käytön jälkeen, koska siinä ei ole samanlaisia kemikaalisia hajunpoistajia (?) kuin kertavaipoissa. Huuhtelen vaipan aina heti, jos en sitä heti pesukoneessa pese heti. Kestoista on jonkinverran enemmän vaivaa kuin kertiksistä, mutta kannan oman korteni kekoon lasten tulevaisuutta ajatellen. Ei tule jäätäviä vaippavuoria (kestää maatua ikuisuuden) ja toinen syy on raha. Kestovaippojen käyttö on edullisempaa kun ottaa huomioon koko vaippaiän ja vielä tulevatkin lapset, jotka käyttävät samoja harsoja. Mutta kuten sanoin, jokaisen oma asia mielestäni :)

Vierailija
15/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että kestovaippoja sanotaan haiseviksi, vaikka itse olen käyttänyt nimenomaan kestoja hajuttomana ratkaisuna. Kertikset haisee mielestäni kuvottavalle. Myös iho pysyy parempana kestoissa. Kokeilkaapa vaippaihottumaan vaikka vain yhtä kestoa päivässä!

Nykyisin käytän tosin enimmäkseen kertiksiä, koska olen laiska.

Vierailija
16/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niitä ei ainakaan käytetä yhtään, ovat epäekologisia, hirveä raahaaminen kaupasta kotiin ja kodista roskikseen ja hirveä haju! Itsekin käytän kestositeitä enkä enää ikinä vaihda kertakäyttöisiin jotka ei pysynyt yhtään paikallaan.

Vierailija
17/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipatettu itse kestovaipoilla (harsovaipoilla).

Vierailija
18/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä muutama kestovaippa ja pissat niissä haisee huomattavasti vähemmän kuin esim liberon vaipoissa. Niissä on varmaan jokin pissanhajuefekti jotta vaippa vaihdettaisiin heti yhden pissan jälkeen. Harmittaa oikein kun en voi niitä käyttää kun malli sopisi niissä kaikkein parhaiten mutta haju tulee ulkovaatteidenkin läpi. Kestovaipoilla ei pissan tuloa hajusta huomaa ollenkaan. Itse käytän kestovaippoja vain kun voin pestä ne samana päivänä ja pesen ne ihan tavallisen pyykin joukossa 40 asteessa.

Vierailija
19/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumgeniuksen taskuvaipat, ovat ihan yliverto, ei valskaa eikä haise ja pesussa puhdistuu paremmin kuin muut kokeilemani!!! Eikä haise pesua odotellessa!!!

Vierailija
20/29 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on käyttänyt lapsellaan kestoja jo pari vuotta. Eikä ikinä kyllä ole haissut sen pahemmalle kuin tavan vaipassa olevat tuotokset.

Olen tosi ylpeä hänestä että käyttää kestoja, kun itse olen ollut niin laiska ja saamaton kyseiseen ruljanssiin alkaakseni.

Plus että hänen lapsensa on oppinut tosi hyvin potalle!