Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKA ja MILLANEN ihminen juo light juomia?

Vierailija
23.10.2009 |

Eikö oikeesti oo mitään käsitystä niiden vaarallisuudesta?

Niin ja mulle on ihan turha tulla sanoon että niissä on päiväannosrajat tai muuta shittiä.

Pahimmalle oikeestaan tuntuu jos juottaa niitä vielä lapselleenkin. Millanen onkaan ihminen joka niitä juottaa lapselleen?

jos on ihan pakko antaa jotain mikä on makeeta niin eikö voi antaa sokerilla makeutettua? Jollei niin miksei? Meillä saa sillon tällön lapset mehua tai limpsaa ja muuten juodaan vettä ja maitoo.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon itse ja hoitolapsenikin juovat

Vierailija
2/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin lightia kuin jotain sokerilitkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niissä ei ole kohtuullisesti käytettynä mitään vaaraa. Sen sijaan kohtuullisestikin käytettynä sokeriset limsat tuovat aivan järkyttävän määrän ylimääräistä sokeria ruokavalioon.

Vierailija
4/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne a:lla alkavat on ok, s:lla alkavat on karsinogeenisia. Lapsille en antaisi lightia (en tosin oikeaa limuakaan kuin poikkeustapauksissa) mutta itse tykkaan Cokis lightin mausta, niin outoa kuin se onkin (en siis ole ylipainoinen tms). ;-) Asuin pitkaan pohjois-amerikassa, siita jai se tapa. Juon sita ehka muutaman kerran viikossa.

Vierailija
5/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin olisin jos vetäisin makeanhimooni karkkia, pullaa, sokerilimpparia.

Vierailija
6/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai limsaa.

Vierailija
7/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo kauan sitten lopettanut. Pitkään lääkärissä haettiin vikaa erinäisiin oireisiin, jotka johtuivat makeutusaineista.

En ole voinut käyttää enää useampaan vuoteen tippaakaan makeutusaineita.

Olisin kauhuissani, jos lapselleni päivähoidossa annettaisiin makeutusaineita sisältäviä ruokia tai juomia.

Saanen tiedustella pph:lta miksei hän voi antaa hoitolapsille vaikka vettä myrkkyjen sijaan?

Vierailija
8/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun limpsaa? Tarkoitat kai limsaa.

Ihmiset, jotka luulevat, että heidän käyttämänsä sana on se ainoa oikea. No, kerronpa sinulle, että tästä limonadi-sanasta väännettyjä sanoja on aika monta, esim. limsa, limpsa, limpska, limppa, limppari, limu ja limukka. Limsa varmaan neutraalein, ei suinkaan ainoa.

Onko tää täysin vieras asia sulle?

Vierailija
9/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai A:lla alkavat on turvallisia?

Useamman lääkärin suusta vuosien varrella on tullut ihan sama: Aspartaami ja Asesulfaami K ehdottomasti pois. Eikö nuo ala A:lla?

Lääkärit olivat lastenlääkäri, lastenlääkäri-allergioihin erikoistunut, yleislääkäreitä, sisätautilääkäri ja oma allergialääkärini. Mutta mistä he mitään voisivat tietää? Kansa tietää paremmin.

Vierailija
10/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisesti koulutettu, perheellinen äiti olen. Mutta juon vain työpaikalla - kotona meillä ei limsoja juoda (kukaan lapsista ei juo, ovat 3-8v.). Tiedostan riskit, mutten ole fanaattinen minkään asian suhteen. Joskus juon light cokista, joskus en. Harvoin yli 0,5 litraa päivässä (yleensä tämänkin määrän vain 3-4 kertaa viikossa). Okei, tulee siitä vuodessa iso määrä, mutta muuten syön terveellisesti, en tupakoi, en juuri juo alkoholia jne. Täytyyhän sitä nyt ihmisellä paheita olla!

Lapsille annan vaan sokerilla maustettua mehua, silloin kun mehua juodaan. Yleensä kotioloissa juomme vettä (vanhemmat) & maitoa (lapset).

Vierailija
11/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai A:lla alkavat on turvallisia?

Useamman lääkärin suusta vuosien varrella on tullut ihan sama: Aspartaami ja Asesulfaami K ehdottomasti pois. Eikö nuo ala A:lla?

Lääkärit olivat lastenlääkäri, lastenlääkäri-allergioihin erikoistunut, yleislääkäreitä, sisätautilääkäri ja oma allergialääkärini. Mutta mistä he mitään voisivat tietää? Kansa tietää paremmin.

Kerran erehdyin sanomaan raskaana olevalle tuttavalleni jotain asiasta, kun oletin ettei hän raskauden aikana käytä näitä makeutusaineita. Mutta toisin oli asian laita, tais loukkaantua mulle. Juo itse light-limuja, ja antaa lapsilleen Fun lightiä. Yäk.

Vierailija
12/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä saa siitä mahavaivoja. Musta esim. aspartaamilla maustetut jugurtit ovat ihan kaamean makuisia. Cokis lightista tulee tosi huono olo ja maha alkaa kiertää. Voihan tietty olla jokin muukin ainesosa kuin makeutusaine, joka tuon aiheuttaa, mutta kun tavallisesta Cokiksesta ei tule oireita.

Vierailija
13/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen diabeetikko ja sokeripitoiset limsat ovat mahdottomuus, joten silloin kun juon limuja, käytän tietenkin light juomia. Todennäköisesti elän tällä tavoin pidempään...

Vierailija
14/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeutusaineista on hermomyrkkyä etttä päätelkää sen turvallisuudesta sitten! itte olen ollut pikaruokaravintolassa töissä ja säälin mielessäni aina ihmisiä jotka ottivat lightiä! säälin kun ihmiset sokeasti uskovat kaiken mitä meille mediassa jne syötetään!! nää isot firmat ja herrat ostavat vaikka paskaa elintarvikeväriksi jos haluavat! raha ratkaisee!!!!

Vierailija
15/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko kuulleet antti heikkilästä? siinä ihailemani mies! viisas ja uskaltaa tuoda "päinvastaisia" asioita päivänvaloon!

Vierailija
16/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat täysin turvallisia tuotteita

Vierailija
17/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en voi juoda tavallisia. silloin joskus ku käyn ravintolassa ni on pakko juoda light siidereitä, koska jo yhdestä tavallisesta siideristä tulee huono-olo.

enkä pysty juomaan edes yhtä puolen litran limua, enkä tossa vähään aikaa enää juonutkaan mitään limuja..

Vierailija
18/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemaan jokaisella, joten kevytjuomaa tai ei, mullan alla tavataan.

Vierailija
19/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin hoikka

Toisin kuin olisin jos vetäisin makeanhimooni karkkia, pullaa, sokerilimpparia.

ei-light -limsoja. Minulle tulee kauhean paha olo aspartaamista.

Vierailija
20/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. elintarviketieteilijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme