Kuka tekee itse joulukalenterin?
Ja mitä laitat kalenteriin sisälle?
Ajattelin ostaa lapsille Playmobil-joulukalenterit ja sitten vielä askarrella itse oman.
Kommentit (5)
Vanhoista parittomista tai liian pienistä villasukista koristeltiin joulusukkia ja laitoin pyykkipojilla narulle katon rajaan roikkumaan. Sisälle kynä, vihko, pokemonkortteja pari, pari suklaanamia, tikkari, karkkiaski, pieni karkkipussi, jotain pikkuleluja tais joskus olla,tarroja. Hirveesti meni kyllä rahaa.
Minusta oli kiva mutta tänä vuonna halusivat kaupan kalenterit, lego piratesin, pet shopin ja baby bornin.
Poika 6, tyttö 3 ja he tosissaan haluavat jälleen itsetehdyn kalenterin. Mietin jo hankkivani jonkun valmiin, mutta lapsille on vielä kova juttu, että "tonttu tulee tuomaan yllätyksen", niin en sitten raaski heiltä tätä iloa riistää. Varmaan vuoden päästä jo isompi tietää, ettei tonttuja olekaan...
Mulla on ollut tapana laittaa kalenteriin mm.
- karkkia karkkipäivänä
- tytölle pinnejä, pampuloita, koruja yms.
- pojalle pokemon-kortteja, gogoja yms.
- joku pikkulego (annan paloja useampana päivänä)
- uudet heijastimet
- leffaliput jonain viikonloppuna
- tarroja
- askarteluvälineitä
- uudet piparkakkumuotit sinä päivänä, jolloin ollaan päätetty leipoa pipareita
Jonain päivänä yllätys on vähän isompi, toisinaan taas vähän pienempi. Joskus olen pistänyt hyödyllisiäkin juttuja sinne, mm. just noi heijastimet tai vaikkapa hammasharjat.
mutta siksi yritän laittaan sinne sellaisia juttuja, joita joka tapauksessa tulisin lapsille hankkimaan. Vaikkapa just nuo piparimuotit tai karkit karkkipäivänä. Halvemmalla pääsis, kun ostaisin kaupasta vaan valmiin.
Poika 6, tyttö 3 ja he tosissaan haluavat jälleen itsetehdyn kalenterin. Mietin jo hankkivani jonkun valmiin, mutta lapsille on vielä kova juttu, että "tonttu tulee tuomaan yllätyksen", niin en sitten raaski heiltä tätä iloa riistää. Varmaan vuoden päästä jo isompi tietää, ettei tonttuja olekaan... Mulla on ollut tapana laittaa kalenteriin mm. - karkkia karkkipäivänä - tytölle pinnejä, pampuloita, koruja yms. - pojalle pokemon-kortteja, gogoja yms. - joku pikkulego (annan paloja useampana päivänä) - uudet heijastimet - leffaliput jonain viikonloppuna - tarroja - askarteluvälineitä - uudet piparkakkumuotit sinä päivänä, jolloin ollaan päätetty leipoa pipareita Jonain päivänä yllätys on vähän isompi, toisinaan taas vähän pienempi. Joskus olen pistänyt hyödyllisiäkin juttuja sinne, mm. just noi heijastimet tai vaikkapa hammasharjat.
suunnitteilla vielä, mutta kalenterin pohja on =)
pojalle laitan jonkun legopakkauksen pala kerrallaan ja tytölle on vielä mietinnässä.