Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä liikkeet, lajit tai muut jipot parhaita ryhdin parantamiseen?

Vierailija
22.10.2009 |

35+ iässä alkaa näköjään selkä ja hartia köyristyä. Päätteellä teen työtä (ja surfaan näköjään illat). Järkytyin, kun näin itsestäni tuoreita valokuvia, noinko kasaan mä olen jo mennyt? Mikä neuvoksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keppijumppa ja sauvakävely, käsittääkseni. Niin ja Pilates ja ehkä joogakin.

Vierailija
2/11 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi säännöllinen jooga, pilates, tanssi tai hyvin ohjattu ja toteutettu kuntosaliharjoittelu auttaa. Asiaan kannattaa tarttua, kun se on vielä tuore, sillä ei itseään saa ikuisesti enää oiottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaattaa alkaa kiinnittään huomiota istuma asentoon. Selkä suoraksi kun istut tuolilla. on aluksi varmaan aika raskasta mut kyllä se siitä. ja kävelessä hartiat vähän taaksepäin silleen keskelle ruumista. ja tosiaan nuo edelliset harjoittelumuodot on kans hyviä.

Vierailija
4/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla ryhti suoristui heti, kun hän siirtyi käyttämään ns. Masai-kenkiä. Virallinen nimi on Masai Barefoot Technology (MBT). Niillä ei kerta kaikkiaan voi kävellä huonossa ryhdissä. Ainakin Haloselta niitä pitäisi saada. Ovat kalliita, mutta hankittuaan yhdet sellaiset systeri päätti siirtyä kokonaan pelkästään MBT-kengillä kävelijäksi.

Vierailija
5/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii niillekin, jotka ei ole juuri liikuntaa aiemmin harrastaneet.

Pilates.

Pyydä miestä asentamaan roikkumistanko oviaukkoon. Tekee hyvää venytellä siinä.

Vierailija
6/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäni oli mennyt kasaan. Teininä olin 177cm pitkä.

Sittemmin parikymppisenä pituuteni oli romahtanut 172cm. Skolioosi ja fyysinen työ kävivät selälleni. Iltaisin istuin väsyneenä huonossa ryhdissä työpöydälläni.

Kuluneen viiden vuoden aikana olen saanut pituutta takaisin 2 cm. Nykyinen pituuteni on 174cm. En ehkä koskaan saa pituuttani takaisin mutta kipuja ei ole ollut.

Työni vaihdoin myös vähemmän rasittavaksi.

Vierailija
7/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla ryhti suoristui heti, kun hän siirtyi käyttämään ns. Masai-kenkiä. Virallinen nimi on Masai Barefoot Technology (MBT). Niillä ei kerta kaikkiaan voi kävellä huonossa ryhdissä. Ainakin Haloselta niitä pitäisi saada. Ovat kalliita, mutta hankittuaan yhdet sellaiset systeri päätti siirtyä kokonaan pelkästään MBT-kengillä kävelijäksi.

Kaveri (miespuolinen, vertailussa jännä uusi teknokenkä vs hiton ruma ensimmäinen yllättäen voitti) alkoi käyttää ensin noita ja sitten nitä paljasjalkakävelyä simuloivia kenkiä. Ryhti parani, selkäkivut lähti (vaikka ensin sillä kipeytyi alaselkä erilaisen astunnan vuoksi) ja se löytyi jalaholvi uudelleen.

Lopputulema: pari senttiä lisää pituutta ja 1,5 numeroa pienempi kengän koko.

Vierailija
8/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 13-20€.

Youtube on täynnä harjoitusvideoita, joilla pääsee hyvin alkuun.

Jumppapallolla treenaaminen on hauskaa :)

Vierailija
9/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaat kyljelläsi alimmainen jalka suorana ja päällimmäinen koukussa ja sitten pidät alimmaisella kädellä polven maassa ja ojennat päällimmäisen käden suoraksi "selän taakse". Annat sen olla rentona ja tunnet kuinka hartiaseutu venyy, myös selässä ja kyljissä voi tuntua jos on tosi huono ryhti. Kättä voi siirtää pään yli, suoraan tai alemmas mikä on se kaikista pahin kohta. Tuolla venytyksellä olen saanut ryhtini takaisin, oli aika "Notre Damen kellonsoittaja"-asento mulla aiemmin.

Myös ilman tyynyä nukkuminen parantaa ryhtiä todella.

Vierailija
10/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suosittelen, että käyt ihan ensimmäiseksi fysioterapeutilla. Hän neuvoo sinulle oikean asennon, sekä sellaisia korjaavia liikkeitä, jotka "herättävät sellaiset" lihakset, jotka ovat olleet kauan väärässä asennossa.

Selviäisit varmaan kahdella käynnillä: ekalla fyssari opettaa sulle asennon ja liikkeet, tokalla kerralla on kontrollikäynti, jossa katsotaan, että teet liikkeet oikein ja olet oppinut oikean asennon. Noita liikkeitä ei siis tarvii tehdä koko loppuelämää, mä esim. tein niin, että tein n. kuukauden verran niitä 2 krt päivässä, ja sitten aloitin säännöllisen liikunnan.

Kaikki nuo ketjussa mainitut asiat ovat hirmu tärkeitä, esim. just noi syvät vatsalihakset (ja niitähän voi treenata aina sellaisissa tilanteissa, joissa seisoskelet ja esim. odotat jotain) ja erilaiset venytykset.

Luulen, että liikunta voi olla melkein mitä vaan mistä tykkäät, kunhan osaat tiedostaa nämä ongelma-alueesi. Suosittelen ehdottomasti kääntymistä ammatti-ihmisen puoleen!

Vierailija
11/11 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti meihin kakaroihin 60 -luvulla: kirja pään päälle ja se piti pysyä siinä tunnin teit sitten mitä tahansa.

Keppivenytys auttaa siihen jos rintalasta käpristyy (kuten naisilla usein). Harjanvarsi tms lapaluita vasten ja sitten venytellään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi