Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Periikö teillä eri sukupuolta oleva pikkusisarus vanhempien lasten vaatteita?

Vierailija
22.10.2009 |

Tässä kun lukee näitä vaatekeskusteluja niin tuli mieleen että ollaanko me (ja muutama meidän tuttavaperhe) ainoita jotka kierrättää perheensä lapsilla vaatteita sukupuolesta riippumatta?

Meillä kun pienemmät lapset on perineet vanhimmilta vaatteita käyttöönsä, jos ja kun vaatteet ovat olleet ehjiä, siistejä ja käyttökelpoisia, sekä ulko- että sisävaatteita. Eli meidän tyttö kulkee välillä tummansinisessä haalarissa myöskin tai mustissa college-housuissa :-) Ei tunnu itse olevan asiasta moksiskaan.

Tietysti kaikille myös ostetaan tarpeen mukaan uusia vaatteita, mutta periaatteessa vaatteet pyritään "käyttämään loppuun" eli pelkän muotivärien takia uusia ei hankita.

En tosin sitten tiedä jos esikoinen olisi ollut tyttö että olisinko laittanut kolme poikaa vaaleanpunaiseen haalariin :-) Jostain syystä on itse mieltä helpommaksi laittaa tytölle "poikien" värinen haalari kuin toistepäin

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta, mutta kyllä vaatteet ovat aikaa ihan hyvin kestäneet. Tai sitten mä olen vaan niin idiootti että en välitä.

mutta 3 vuoden ikäero tekee sen että isomman vaatteet eivät näytä enää kivoilta siinä vaiheessa kun pienempi niihin mahtuu. Kierrätän ainoastaan sadevaatteet ja jotkut ulkohaalarit.

Vierailija
2/39 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis pukisin vauvalle isoveljen vanhoja. Ostan mieluummin vauvalle kirppiseltä käytettynä uudempaa kuosia olevaa vaatetta. Ja ehdin jo myydä isoveljen vauvanvaatteet, koska tiesin että niitä en enää halua vauvalla käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kierrätä tytöltä pojalle tai päinvastoin. Pojan vaatteet siis pääasiassa uusia, myyn pois kun jäävät pieneksi.

Vierailija
4/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinenpänä laitoin tytön vanhoja pojalle,mutta nyt ovat 10 ja 7-vuotiaat ja en kierrätä mitään enää

Vierailija
5/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nirppanokka vaatteiden suhteen. Ihan hyvin käy vaikka siniraidallinen trikoopaita sinisten college-housujen kanssa.

Vierailija
6/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahka se kakkonen joskus ilmaantuu.

Mutta kyllä minä muistan ala-asteen liikunnan tunnit ja vaatteiden vaihdot, kun meikäläisellä oli veljen vanhat pitkätkalsarit päällä.. Ei ollut mukavaa, enkä itse menisi ihan niin pitkälle tuon kierrättämisen kanssa omilla lapsilla.

Vierailija
7/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensin kaksoset poika ja tyttö ja ovat erikokoisia, että periaatteessa voisin kierrättää. En sitä silti tee, koska mielestäni vaatteet ovat niin sukupuoleen sidottuja. En myöskään pidä unisex-vaatteista erityisemmin.

Riittää että pikkuveli sitten perii isoveljen vaatteita. Tosin saa hänkin välillä uutta:).

Vierailija
8/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö poika tyttö, ja kylla olen kierrättänyt vaatteita niin paljon kuin mahdollista. Mutta siis varon kyllä tuossa aikaisemmin mainittua "tyttö poikien kalsareissa" tms tilannetta, mikä voisi olla lapselle ikävä. Olen katsellut mm. Huutiksen hintoja, ja tullut siihen tulokseen, etten myymällä vaatteet ikinä saa niin paljon takaisin, että se tulisi halvemmaksi kuin perheen sisäinen kierrätys.

Vierailija
9/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi poika ja nyt tyttö tulossa. Olen pyrkinyt tekemään pojalle vaatteita paljon sukupuolineutraaleista väreistä, tai ainakin sillai että yhdistelemällä erivärisiin käyvät molemmille. Meillä on siis paljon vihreää, oranssia, ruskeaa ja keltaista. :) Varmasti teen tytölle omiakin vaatteita, pakkohan jotain vaaleanpunaistakin on olla joukossa. Samoin mekkoja ja muita söpöyksiä.

Vierailija
10/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en halua tyttömäisiä hepeneitä pojille, eikä tytönkään vaatteet saa liian poikamaisia olla, joten kierrätämme vain soveltuvin osin.

Vierailija
11/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tarkoituksellakin sellaisia vaatteita, jotka käy molemmille esim. vihreä haalari. Asusteilla saa paljon aikaan. Sitten on ihan tyttö/poika asuja, joita en kierrätä.

Vierailija
12/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en halua tyttömäisiä hepeneitä pojille, eikä tytönkään vaatteet saa liian poikamaisia olla, joten kierrätämme vain soveltuvin osin.

tyttö 7, poika 5, poika 9kk- vielä on käytössä esim. esikoisen 80cm sininen REIMATEC :DD

(painotan siis kestävyyttä ja laatua mitä vielä sillo ko.merkillä oli! ei enää...)

Vierailija
13/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Kappahlissa ja Lindexillä on kivoja eläinkuvioisia unisex-vaatteita.

Vierailija
14/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olen tuolla vauvalla pitänyt isoveljien vauvanvaatteita. En tosin niitä poikamaisimpia laita päälle jos esim. kylään mennään.

Vierailija
15/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle ostin paljon peruspunaista, sinistä ja vihreää, myös "tyttöjen" vaatteita pienenä, hän tykkää punaisesta edelleen. Pikkusiskolle kelpaisi suuri osa, mutta koska olen saanut paljon tyttöjen vaatteita sukulaisilta ja vaihtanut niitä poikien vaatteisiin (koska haluavat) niin ei tytöllä kovin paljon veljen vanhoja ole. Lisäksi on hoikempi, samat vaatteet eivät oikein istukaan. Mutta esim. nyt tyttö on kysellyt joko veljen musta Star Wars -paita olisi hänelle sopiva, kun tykkää siitä. Nykyisin kysyn tytöltä (6v) haluaako jonkin veljen vaatteen vai laitanko kiertoon.

Vierailija
16/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuoremp' (po'ka) on n''n p'en'. V''me talv' men' s'skon vanhassa puna'sessa toppapuvussa. mutta en ka'kkea k'errätä t'etenkään, joku raja sentään.

Vierailija
17/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 2 vuotta siskoaan vanhempi, ja todella harva vaate menee siskolle. Poikien vaatteet nyt vaan on mitoitukseltaan isompia, ja meidän tyttö on tosi pieni ja siro.

Vauva-aikana toki meni suurin osa vaatteista, mutta sen jälkeen oikeastaan vain yksi toppa-asu, jotain sukkia ja hanskoja.

Vierailija
18/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinenpänä laitoin tytön vanhoja pojalle,mutta nyt ovat 10 ja 7-vuotiaat ja en kierrätä mitään enää

joo, varmaan ihan hyvä ettet enää kierrätä:D

Vierailija
19/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö poika tyttö, ja kylla olen kierrättänyt vaatteita niin paljon kuin mahdollista. Mutta siis varon kyllä tuossa aikaisemmin mainittua "tyttö poikien kalsareissa" tms tilannetta, mikä voisi olla lapselle ikävä. Olen katsellut mm. Huutiksen hintoja, ja tullut siihen tulokseen, etten myymällä vaatteet ikinä saa niin paljon takaisin, että se tulisi halvemmaksi kuin perheen sisäinen kierrätys.

Vierailija
20/39 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö vanhempi, niin poika usein vaaleanpunaisisssa, söpöä. Mekkoa en ole vielä laittanut pojan päälle. Ei kun oli kerran mekkokin :D