Tuttipullojen keitto; kuinka pitkään?
Niin...kuinka pitkään olette keittäneet vauvan tuttipullot?
Kommentit (13)
pesin kuin muutkin astiat- ensimmäisenä kyllä kun vesi oli puhdasta /kuumaa.
Tenavat on hengissä...
Kokeile haarukalla.
olen haarukallakin tökkinyt, mutta aina vaan on kovia. Yhen kerran yritin ihan tosissaan keittää kypsiksi, mutta en tiedä mikä meni vikaan; kauhea käry vaan kävi ja vesi oli hävinnyt johonkin :(
Kiitos vastauksista, so far...
ap
varmaan kannattaa keittää, esim ensimmäisen kuukauden ajan. Mut muuten voi pesaista Suomessa normaalisti.
silikoniosia ei saisi sinne laittaa ollenkaan, ja pulloihin saattaa jäädä pesuainejäämiä. On kotitalouden rajuin myrkky tuo konetiskiaine...
Minä keitin kunnes alkoi maistella kiinteitä. Sitten enää pesin normaalisti, ja keitin veden vedenkeittimessä, laitoin sisään ja annoin hetken seistä. Lopetin kokonaan kiehuvan veden käytön kun vauva oli 6 kk.
Minulle ei ole ikinä valjennut tuttipullojen keittämisen idea. Onko se vauva sitten muutenkin täysin steriilissä ympäristössä? Ei ainakaan meillä ollut.
Keskosena syntyneiden kohdalla ymmärrän, koska infektiot on heille vaarallisempia, mutta tavallinen vauva on mielestäni sen verran vahvaa tekoa, että hengissä selviää muutaman pöpön kanssa. Mutta ehkä tässä on joku korkealentoisempi selitys, joka minulle ei ole ikinä auennut.
Jos tulee kraanavettä hyvästä vesilaitoksesta, ni ei tarvitse keittää. Käytön jälkeen laske pullo täyteen kylmää vettä ja käännä tuttiosa renkaineen alapäin että täyttyy vedellä. pese kerran päivässä, huuhdo hyvin kylmällä ja laita kuivumaan ritilälle. se riittää. pullot voi myös pestä astianpesukoneessa, katso että kierteet tulee puhtaaksi, renkaat samoin, tutit pestään käsin.
jokaisen pesun jälkeen siihen asti kunnes vauva on kolmen kuukauden ikäinen. Sen jälkeen riittää, että keitetään kerrn päivässä. Peseminen on syytä suorittaa äärimmäisen huolellisesti. Pulloruokinnassa täytyy olla hyvin huolellinen, koska vauva voi saada huonosta hygieniasta ripulin. Maito on hyvä bakteerien elatusalusta.
Sen jälkeen aloin pestä tiskikoneessa.
Älä vaan keitä pulloja, vanhentunutta tietoa se että pitäisi muka keittää. Liika hygieenisyys vaan kuulemma altistaa allergioiden puhkeamiselle. Pesu fairilla riittää.
mutta itsekään en ole keittänyt niitä kuin ulkomailla matkoilla ollessa. Ja keskimmäinen joutui meillä pulloruualle 2vkon ikäisenä eli tosi pienenä.
lapsi on rintaruokinnassa eli kun alat antamaan mössöjä niin ei tarvi enään keittää kuten juomavettäkään ei tarvi enään sen jälkeen! Pulloja keitetään joka käytön jälkeen n.5min. ite olen keittänyt silloin tällöin myös lisäruokiin siirtymisen jälkeen ainakin nuo tutti osat... Tiskikoneessa saa pestä pullot, mutta ainakin meidän tuttien käyttöohjeissa lukee että ei koneeseen vaan pestään käsin.
Tällaista tietoa minä olen saanut. Maalaisjärjellä kukainenkin soveltaa...
Kokeile haarukalla.