Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilsakorvaukset/hoitoon vieminen

Vierailija
21.10.2009 |

eli voinko hakea verotuksessa verovähennystä työmatka kilometreistä kun en ehtisi työmatkoja hoitamaan päiväkodin aukioloaikojen sisällä? eli ainoa bussi olisi 3 km päässä päiväkodista 5 min ennen sulkeutumisaikaa.

aamulla ehtisin bussiin jos lähdetään kävelmään 5:30 päiväkodille.

ennen en ole hakenut ja alkoi tuntumaan kohtuuttomalta kun muut meidän kunnassa vastaavilla työajoilla saa kilsakorvaukset, eli useamman tuhatta euroa puhtaana käteen kun minä saan 150 e bussikorvauksia vaikka joudun autoa käyttämään. muilla vielä tulot 3-6 kertaiset mun tuloihin nähden. esim. mulla menee niin osa iso palkkatuloista auton pitämiseen, bensoihin että työttömänä minulla olisi 400 e enemmän käytössä rahaa kuukaudessa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että saa vähentää työmatkavähennyksen oman auton käytöstä. Esim lapsen vienti päivähoitoon ei ole peruste.

Vierailija
2/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin. Itse vähennän maksimivähennyksen oman auton käytöstä ja kuljen mieheni kanssa kuitenkin samaa matkaa, miehellä on työsuhdeauto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin. Itse vähennän maksimivähennyksen oman auton käytöstä ja kuljen mieheni kanssa kuitenkin samaa matkaa, miehellä on työsuhdeauto.

meillä menee puoliseitsemältä (3 km päästä päiväkodista) aamuisin ja illalla tulee ainoa 17:45. eli verottajan mukaan täytyy kulkea bussilla vaikka tuolla illan bussillakin olen kolme varttia päiväkodin sulkemisajan jälkeen 3 km päässä päiväkodista.

SIKSI verottajan tulisi tukea myös lastenhoitoon viemistä koska muutoin ihminen ei välttämättä voi käydä töissä ja TUOTTAA niitä verotuloja. miksi sitten koskaan kukaan saa mitään verovähennyksiä? miksi pitäisi saada jos ei tällaisessa tilanteessa kun muutoin töissäkäynti mahdotonta ilman autoa?

Vierailija
4/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että saa vähentää työmatkavähennyksen oman auton käytöstä. Esim lapsen vienti päivähoitoon ei ole peruste.

peruste vaikka muuten en voi töissä käydä?

Vierailija
5/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaa verotuloja.

Vierailija
6/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkille on liikaa matkaa. Julkisia menee.

Vierailija
7/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennystä ei myönnetä oma auton käytön mukaan laskettuna esimerkiksi sillä perusteella, että omaa autoa joudutaan käyttämään työssä tai että lapsi viedään päivähoitoon töihin lähdettäessä.

Vierailija
8/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käythän sä nytkin ja saat vähentää työmatkakulut halvimman mahdollisen mukaan.

Vierailija
9/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Toki aina voi yrittää, mutta ohjeissa mainittu, ettei auton käyttöön oikeuta lasten päivähoitoon vieminen. Eivät muutkaan saa useita tuhansia euroja puhtaana käteen, suhteellisestihan niitä vain vähennetään.

Vierailija
10/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies saa joka ikisen sentin 500e omavastuun jälkeen kuten minäkin bussilipusta 500 e omavastuun jälkeen. mies saa 2000 e kilsakorvauksia joka vuosi (työmatka 25 km)

Vierailija
11/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään suhteellisesti vaan ne joilla siihen oikeus, vähentävät kaiken 500 e omavastuuosuuden jälkeen. Eli puhutaan hyvinkin isoista summista. 50 km matkalta saa noin 4000e vuodessa veronpalautuksia jne.

Vierailija
12/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voinko hakea verotuksessa verovähennystä työmatka kilometreistä kun en ehtisi työmatkoja hoitamaan päiväkodin aukioloaikojen sisällä? eli ainoa bussi olisi 3 km päässä päiväkodista 5 min ennen sulkeutumisaikaa. aamulla ehtisin bussiin jos lähdetään kävelmään 5:30 päiväkodille. ennen en ole hakenut ja alkoi tuntumaan kohtuuttomalta kun muut meidän kunnassa vastaavilla työajoilla saa kilsakorvaukset, eli useamman tuhatta euroa puhtaana käteen kun minä saan 150 e bussikorvauksia vaikka joudun autoa käyttämään. muilla vielä tulot 3-6 kertaiset mun tuloihin nähden. esim. mulla menee niin osa iso palkkatuloista auton pitämiseen, bensoihin että työttömänä minulla olisi 400 e enemmän käytössä rahaa kuukaudessa.

tai korvausta oman auton käytöstä kun haet tai viet lastasi päiväkotiin.

Miksi verottajan pitäisi tukea sun lapsen päivähoitoa verovähennyksen muodossa ?

Vierailija
13/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään suhteellisesti vaan ne joilla siihen oikeus, vähentävät kaiken 500 e omavastuuosuuden jälkeen. Eli puhutaan hyvinkin isoista summista. 50 km matkalta saa noin 4000e vuodessa veronpalautuksia jne.

työmatkakulut vähentävät tuloja eivät suinkaan suoraan veroja. Maksimivähennys on 7000 euroa.

Vierailija
14/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kokonaan, mutta tulosta, ei verosta! Jos siis esim. työmatkakuluja omavastuun jälkeen esim. 4000 e ja verop. 28 %, palautus joulukuussa on n. 1120. Tietenkään sitä ei ihan näin suoraviivaisesti lasketa, mutta kuitenkin. Taas esim. kotitalousvähennys lasketaan verosta, jolloin saat takaisin kaikki siihen oikeuttavat eurot

Vierailija
15/15 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit hakea verovähennystä omalla autolla ajamisen perusteella. Jos verottaja sitten katsoo, että ei ole riittävästi perusteita, niin saat vähennyksen sitten julkisen liikenteen taksojen mukaan.

Se miten työmatkasi käytännössä teet, ei liity tähän mitenkään. Eli voit saada vähennyksen bussilippujen hintojen perusteella vaikka kulkisit työmatkasi naapurin hevosella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan