Jos sinulla olisi/on lähes täydellinen kroppa, minkälaisen trikoomekon laittaisit juhliin?ov
Tuttavani pyysi minua suunnittelemaan ja ompelemaan trikoomekon pikkujouluihin, ja mielellään sellaisen mekon että sitä voisi käyttää muulloinkin kuin vain noissa juhlissa. Kangas on nättiä ja tuttavan kroppakin todella hyvässä kunnossa joten hänelle voisi tehdä aika näyttävänkin asun.
Olen vain ihan pihalla muodista enkä halua tehdä mitään liian tavallista, joten onko mitään kivoja ideoita? Itse vaikea nyt miettiä että mikä sopisi hänelle, kun oma maha pömpöttää ja reisissä on kunnon ratsastushousut joten olen tottunut lähinnä piilottamaan vartaloa, en korostamaan sitä
Kommentit (48)
mutta trikoo ongelmana tässäkin varmaan
http://4.bp.blogspot.com/_aVG1my32ddU/SZ7-Bhj5bLI/AAAAAAAAAMM/8HfmzbSl5…
Mutta, ihana!!!
laittama mekko on aika nätti ja onnistuisi kyllä trikoostakin.
Kangasta ei voi enää vaihtaa, sillä tuttuni kävi kangaskaupassa, ihastui trikoopalaan ja osti sen ja toi sitten minulle, joten trikoosta se on tehtävä
Niin, ja toki näytän suunnitelman ensin hänelle ennen kuin alan ompelemaan, mutta hänellä itsellään ei ollut valmiina mitään erityistä ideaa joten jätti ideoinninkin minulle
T:ap
jättävät mekot. Toimii yksin, mutta näyttää hauskalta myös bleiserin tai jakun alla, kun kaulus menee "vinoon".Käypä katsomassa esim. Top Shopin nettisivuilla mekkoja, niin näet mikä on muodissa.
Nuo ehkä eivät olleet edustavimmat, mutta siinä on hyvät ompeluohjeet. ;)
Googleta infinity dress, niin näet minkälainen se on.
http://collectiveselection.com/wp-content/uploads/2008/aug08/butter_vie…
29
http://www.monifc.com/marilyn-convertible-dress.html
Kaikissa kuvissa siis sama mekko, vain väri ja helman pituus vaihtelevat.
29
Minkä väristä trikoota? Ei ole nimittäin kovin juhlava materiaali yleensä.
on sellaista tummahkoa punasävyistä jossa on samettipintaista kuviointia samalla värillä. Hankala kuvailla tuota punaisen sävyä, ei ole kovin kirkas, ei viininpunainen, eikä peruspunainen mutta mielestäni ihan kaunis väri ja sopii tutulleni hyvin, hänellä kun on tummat hiukset ja ruskeat silmät
Minkä väristä trikoota? Ei ole nimittäin kovin juhlava materiaali yleensä.
Minä valitsisin sellaisen, missä on halternec-systeemi (tulisi solmittavaksi niskan taa) ja eteen kaula-aukon reunukseen jäisi kangasta sillä tavoin hiukan löysänä poimuna, vähän vaikea selittää. Selkämys avoin rintaliivien kohtaan asti. Tyköistuva mekko vesirajaan saakka, siitä sitten alkamaan rimpsu, latinotyyli on nyt in... pituus voisi olla juuri polven yläpuolelle.
Minä valitsisin sellaisen, missä on halternec-systeemi (tulisi solmittavaksi niskan taa) ja eteen kaula-aukon reunukseen jäisi kangasta sillä tavoin hiukan löysänä poimuna, vähän vaikea selittää. Selkämys avoin rintaliivien kohtaan asti. Tyköistuva mekko vesirajaan saakka, siitä sitten alkamaan rimpsu, latinotyyli on nyt in... pituus voisi olla juuri polven yläpuolelle.
mikä sitten on muodikkaampaa ja nykyaikaisempaa?
sillä itse en ikinä laittaisi trikoosta tehtyä mekkoa juhliin.
syvään uurrettu halterneck -pääntie ja selkä avoin, helmaan voi sitten jättääkin vaikka hiukan pituutta ettei tule ihan ilotytön näköinen :)
Tai sitten vaan perus olkaimeton tuubiyläosainen mekko, jonka alle ei tarvi edes rintaliivejä jos on terhakat rinnat.
Osta noin 60 cm ohutta joustotrikoota Eurokankaasta. Päärmää sekä ylä että alareuna huolellisesti. Ompele tuubi sellaiseksi, että sen leveys on noin 30 cm.
Sillä saa peitettyä kriittiset paikat ja muu saakin näkyä.
Ai mekon jatkokäyttö? No masutuubina tietenkin - sitten raskaana.
Lisääkin ideoita saa antaa :)
Tarkoitus on tosiaan välttää halpaa vaikutelmaa, mekon pitäisi olla tyylikäs eikä mikään minimakkarankuori kuitenkaan
www.boden.co.uk