Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten pystytte imettämään ilman imetystyynyä??

Vierailija
21.10.2009 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko imetystyynyjuttua. Mihin sitä edes tarvitsee? Kaksi lasta olen imettänyt ilman...

Vierailija
2/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä käyttänyt kertaakaan kun en tajunnut että mitä hittoa sillä tehdään... Ja olen jo imettänyt 11 kuukautta, jatkuu edelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmea imettänyt ja tätä viimeisintä pari vuotiaaksi asti..

Vierailija
4/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä en vain tiedä paremmasta ;).

Vierailija
5/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta imettänyt yli 1-vuotiaaksi (kolmas vielä menossa..)

Imetän niin, että otan lapsen käsivarrelle niin että suu osuu sopivasti nänniin :-) Isompana sitten alavartalo/peppu lepää sylissä ja ylävartalo on käsivarrella. Pienen vauvan kanssa tämä on kätevää, kun voi imettää vaikka seisaallaan (esim. kaupassa) ja tekemään toisella kädellä muuta samaan aikaan (kuten lypsämään rintapumpulla, hämmentämään kattilaa...)

Ehkä riippuu rinnan muodosta ja koosta. Itselläni hyvin pienet rinnat, joten en voi tehdä niin että laittaisin vauvan "lepäämään" tyynylle ja sitten ohjaisin rinnan hänen suuhunsa - on pakko tehdä toisinpäin. Helppoa kuin heinänteko! :-)

Vierailija
6/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkäk kaivannut ollenkaan. Molempia imetin vastasyntyneenä tavallisen sohvatyynyn päällä.

Vierailija
7/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä vaan osaa.

Ei ennenvanhaankaan mitään tyynyjä ollut.

Vierailija
8/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kolmatta imettäessä lainasin kaverilta imetystyynyä, mutta ei se ollut hyvä. Kun vauva oli pieni, pidin välillä tavallista tyynyä tukena, nyt en kaipaa sitäkään enää. Imetys käy hyvin sutjakkaasti.

Vierailija
9/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mihin joku tarvii sitteriä, hoitopöytää, syöttölusikoita, jne. Eli kaikki sinänsä turhia tavaroita, että ilman niitäkin pärjää. Mutta sitten joku arvostaa jotain noista paljonkin, ja jokin toinen tavara on vain ookoo tai ei niin tarpeellinen.

Eli makuasioita.

Vierailija
10/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat ja peppu ovat sylissäni. Siinä pystyn säätelemään "korkeutta" niin että vauvan suu osuu hyvin rinnan kohdalle. Vaikea selittää!

En muuten osaa imettää kummaltakin puolelta yhtä hyvin, vaan vasemmalla on hankalampaa jostain syystä. Olen oikeakätinen.

Vierailija
11/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva syö ainakin niin kauan, että minulla olisi lihakset ihan jumissa ilman imetystyynyä. Olen lisäksi aika pitkäselkäinen, joten joutuisin kumartumaan luonnottomaan asentoon, jos vauva lepäisi pelkästään sylissä.

ap

Vierailija
12/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kolmannen imetyksen jäljiltä paikat aivan jumissa vaikka viimeksi päätin että kolmannella kerralla en päästä yhtä huonoon jamaan kuin aikaisemmin... no, saa kattoa jos sitte neljännellä kerralla käyttäis tyynyä...;)

Vierailija
13/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva syö ainakin niin kauan, että minulla olisi lihakset ihan jumissa ilman imetystyynyä. Olen lisäksi aika pitkäselkäinen, joten joutuisin kumartumaan luonnottomaan asentoon, jos vauva lepäisi pelkästään sylissä.

ap

Mullakin on pitka selka (ja pienet rinnat) mutta ihan hyvin pysyy vauva tuossa sylissa, ei tarvitse erikseen "pitaa ilmassa" (itse asiassa nojaan monesti imettaessa jopa hiukan taaksepain, en siis kumartele); jo kolmatta imetan (yhteensa imetystaivalta takana liki kolme vuotta) enka koskaan oppinut tyynya kayttamaan, vaikka sellaisen hankinkin. Ehka ihmiset ovat sitten vain niin eri rakenteisia jotenkin....

Vierailija
14/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on pitka selka (ja pienet rinnat) mutta ihan hyvin pysyy vauva tuossa sylissa, ei tarvitse erikseen "pitaa ilmassa" (itse asiassa nojaan monesti imettaessa jopa hiukan taaksepain, en siis kumartele); jo kolmatta imetan (yhteensa imetystaivalta takana liki kolme vuotta) enka koskaan oppinut tyynya kayttamaan, vaikka sellaisen hankinkin. Ehka ihmiset ovat sitten vain niin eri rakenteisia jotenkin....

Imetystyynyn kanssa imettäminen on paljon vaikeampaa kuin ilman. Mä usein röhnötin sohvalla lokoisassa asennossa (taaksepäin nojaten) ja lapsi makasi mahan päällä. Ei siinä käsiäkään ihmeemmin tarvittu. Käsiä tarvitsee sitten jos vaikkapa seisaaltaan imettää.

Lähes 2 v imetin pisimmillään ja vain jokusen kerran kokeilin tyynyn kanssa.

Vierailija
15/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystyynyn kanssa on vaikea tehdä samalla ruokaa, pyyhkiä esikoisen pyllyä, laittaa pyykit koneessa, käydä kaupassa jne. jne.

ei mulla ole aikaa pitää mitään imetyshetkiä tyynyjen kanssa vaan imetys käy muiden hommien ohessa.

Vierailija
16/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin niin pienet tissit, semmoset ketunnenät, etten pysty millään imettämään kunnolla edes istuessani. Senpä takia aina sängyllä, sohvalla, joskus nopeasti istualteni, jos on pakko.

Vierailija
17/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuin muita tyynyjä kyynärpään alle, tai sitten imetin makuullani. Imetin kuitenkin niin monessa tilanteessa ja paikassa, että se tyyny olisi varmaan ollut aina väärässä paikassa.

Joskus sohvalla imetystyyny olisi varmaan paikallaan, mutta ilmankin on pärjätty. Ymmärrän sen hyvin esim. kaksosten kanssa, kun molemmat syövät yhtä aikaa.

Vierailija
18/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sai kyynärpään tosi hyvin tuettua käsinojaan.

Vierailija
19/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaavi pää on kyynärtaipeen kohdalla, niin suu osuu sopivasti rintaan (varmaan evoluution tulosta...:). Yhtään ei tarvitse jännittää ja tosiaan voi vaikka nojailla taaksepäin tai tehdä toisella kädellä hommia, juoda kahvia, kirjoittaa vauva-palstalle (kuten minä tällä hetkellä kun "vauva" 1v. syö vasemmalta puolelta)

Luulen että kyse on kohdallasi vain kokemattomuudesta ja harjoituksen puutteesta! Kyllä se siitä...

ap

Vierailija
20/29 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuuppasin sen tyynyn oman kyynärpääni alle, niin ei tarvinut kättä kannatella ilmassa. Eli lapsi kuitenkin oman käden päällä.

Kokeilin toisen kanssa sairaalassa imetystyynyä ja ei vaikuttanut mitenkään kovin hyvältä...minulla vauva meinasi vajota minun ja tyynyn väliin. Lisäksi kädellä saa nostettua vauvan juuri oikealle kohdalle, että rinta ei veny.

Eli tärkeää on imettää niin, että vauva ei venytä rinnan ihoa...muuten kyllä tietää imettäneensä jälkeenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan