Muita, joilla lapsena ei ollut omaa huonetta?
Meitä asui 4 pienessä 2 huoneen kämpässä. Mä häpesin sitä silmät päästäni, enkä koskaan tuonut ketään kavereita meille. Toinen huone oli olohuone ja toinen oli makkari, jossa minä ja vanhempani nukuttiin samassa sängyssä, vanhemmat naiskentelivat siinä vieressä kun luulivat, että nukun. Hyi helvetti! Mulle on jääny hirveet traumat. Kun siskoni syntyi, nukuimme kerrossängyssä, vanhemmat omassa sängyssä vieressä. Onneksi siinä vaiheessa niillä ei ollut enää seksielämää. Oman huoneen sain 18-vuotiaana, kun muutin kotoa pois.
Kommentit (9)
omaa huonetta. jaoin huoneen veljeni kanssa. Olisko ollu riparin jälkeen kun sain oman huoneen kun vanhemmat muuttivat oman sänkynsä olohuoneeseen...
Eipä ole jäänyt traumoja.
huoneeni mummoni kanssa. Meillä olikin varmaan sen takia erittäin lämpimät välit ja pidin aina mummon puolta vanhempiani vastaan, jotka mollasivat häntä usein typeristä asioista.
asuttiin yhden huoneen ja keittiön asunnossa koko kuusi henkinen perhe.
kaksiossa. aluksi äiti ja isä nukku olkkarissa ja me siskon kanssa makkarissa. Sitten isä sai päähänsä , että makkari kuuluu heille ja lapset pois sieltä. Tuloksena sisko nukku sohvalla ja minä rullattavalla patjalla lattialla. eli aamulla rullatiin sohvalle ja illalla lattialle...
Ei ole jäänyt traumoja huoneettomuudesta. isän väkivaltaisuudesta kylläkin.
ja nukuttiin siskon kanssa samass huoneessa. sitten muutettiin (oltiin n. 8-vuotiaita) isompaan asuntoon ja saatiin omat huoneet. Sen verran hauskempaa oli nukkua samassa huoneessa, että useampana kesänä kannettiin toisen huoneeseen molempien sängyt ja toiseen molempien kirjoituspöydät. Ja talvella kannettiin toisen patja toisen huoneen lattialle :)
oli tosi pieni asunto (n. 60 neliötä), ja meitä asui enimmillään jopa 6 siinä! Siskoja sit muutti pois, ja kun viimeinenkin oli lähtenyt sain viimein sen oman huoneen. Ja kyllä, jäi traumat ja häpesin!!
sitä ennen jaoin huoneen ensin veljeni kanssa ala-asteen loppuun ja sitten pikkusiskoni. Ei muita traumoja jäänyt kuin vuosia kestäneet huonot orgasmit, mikä johtui ylikontrolloidusta masturboimisesta, kun ei ollut mahdollisuutta tehdä sitä muualla kuin jaetussa huoneessa ääneti. No, siitä sentään opin hyvässä parisuhteessa lopulta pois :).
me asuttiin 3 sisarusta makkarissa ja vanhemmat olkkarissa. Sitten muutettiin vähän isompaan ja jaoin huoneen isosiskoni kanssa. Tultiin hyvin toimeen ja oli kivaa kun ei ollut huoneessa öisin yksin.