Tekstiviestien kuittaus
Kuittaako teillä opettajat ja ip-kerhon vetäjät saamansa tekstiviestit? Meillä opettaja kuittaa, kerhon vetäjä ei koskaan. Minusta se on outoa, koska jos ilmoitan, että lapsi ei esim. tule kerhoon tai jotain muuta tärkeää asiaa, olisi kiva saada vahvistus, että viesti on mennyt perille!
Mikä teistä on kohtuuaika odottaa sitä kuittausta?
Kommentit (29)
Eihän päiväkotiinkaan laiteta tekstaria että "Nicopetteri on tänään kipeänä."
Meidän Nicopetterin ja Jennajanican poissaolot on ainakin lähes aina ilmoitettu tekstiviestillä. PK:n johtaja yleensä vastaa noihin viesteihin, muut pk:n työntekijät eivät (ja kyseessä on siis päiväkodin puhelin, eli kukaan ei maksa omasta pussistaan tuota kuittausta). Lastemme päiväkodissa tekstiviesti-ilmoitus on siis ihan yhtä pätevä kuin soittokin.
useinkin tekstiviestillä. Monesti laitamme illalla viestiä heti, kun lapsen sairaus on huomattu. Sen näkee sitten aamulla se, joka tulee ekana vuoroon odottelemaan lapsia. Mä en edes tiedä, milloin minäkin aamuna eka työntekijä tulee, koska se riippuu vähän sinne saapuvista lapsista. Olen ajatellut sen olevan heille helpompaa, ettei tule puhelu hankalaan aikaan. Enkä odota kuittausta, vaikka se onkin päiväkodin puhelin.
Muuten olen aina sitä mieltä, että jos on asiaa vähänkään jollekin muulle kuin hyvälle ystävälle tai lähisukulaiselle, ja asian selvittäminen vaatii enemmän kuin yhden viestin, kuuluu aina soittaa. Ei voi olettaa, että toinen osapuoli omaan piikkiinsä hoitaa sitä asiaa, jota sinä halusit selvittää. Erityisen nolona pidän tosiaan sitä, jos odottelee jonkun tekevän työtään omalla puhelimellaan omaan laskuunsa.
Ja minä kuittaan aina. Enkä todellakaan usko, että tekstiviestittely on pomminvarmaa. Ap
opettajalle, kerhoon, kerho- ja koulukuljetukseen. Kaikki muut kuittaa paitsi kerhokuljetus.
Erityisesti noista kuskien kuittauksista tykkään, koska silloin tiedän, että viesti on mennyt perille. Vaikka nämä vakioilmoitettavat olen laittanut puhelimeeni ryhmäksi, niin silti tykkään, että tule vastaus.
Kuten ne puhelutkin...
Ymmärrän kyllä, että "hyvää työpäivää" -tyyppisiä ei tarvitse kuitata, mutta oikeasti jos kyse on siitä, että äiti haluaa varmistaa, että 6-vuotias pääsee ip-kerhoon turvallisesti, se pitäisi kuitata.
Ap
On sitten jälkeenpäinkin selkeää, mitä kukakin on sanonut.
Meillä esimerkiksi iltapäiväkerhon vetäjä sanoi ekana koulupäivänä, että läksyt tehdään _aina_ kerhossa ja että he auttavat läksyjen teossa. Syyskuun lopussa kävi ilmi, että läksyjä ei ollut tehty siellä kertaakaan. Kiva.
Ap
jos ei ole muuta asiaa kuin ilmoittaa lapsen poissaolosta. Samoin päiväkotiin ilmoitus tekstarilla. Kummastakaan ei tule kuittausta, mutta en sitä odotakaan. Opettajalla on oma kännykkä, joten ymmärrän sen oikein hyvin.
vaan reitti on aika vaarallinen, keskusta-alueella, jolla me emme itse asu.
Hirvittää että jos tulee oharit: Viesti ei tavoitakaan ja lapsi jää sinne itsekseen jonnekin roikkumaan.
Minusta aika epäkohteliasta ja huolimatonta.
Ap
Siis minne se lapsi jää roikkumaan itsekseen? Jos on pois koulusta kipeänä niin ei kai silloin missään roikuta?
minulle voi soittaa, jos haluaa jotakin tietoa. En halua maksaa enää ylimääräistä. Itse en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi vanhempien pitäisi saada opettajan henkilökohtainen kännykkänumero? Itselläni on myös koululaisia, ja koskaan ei ole ollut sellaista asiaa, että pitäisi opettajalle soittaa kotiin. Mikä sellainen asia voi oikeasti olla? Aina olen saanut opettajaan yhteyden, jos olen jättänyt hänelle soittopyynnön koululle, samana tai viimeistään seuraavana päivänä on soittanut takaisin.