Kyllä on kotiäideillä helppoa kun lapsi sairastaa,toista se
on työssäkäyhvillä. Lapsi on ollut leikkauksessa ja miehen kanssa vuoropäivin ollaan kotona ja töissä,palkattomia päiviä riittää ja sitten ollaan ihan puolikuntoisena välillä töissä. Nytkään en ole kahteen viikkoon nukkunut öisin kuin max 4h ja sitten täytyisi jaksaa olla töissä ihan täydessä terässä,aika sippi tässä alkaa olemaan..kohta joutuu jäämään itse sirikselle kun ei enään kroppa kestä.
Kommentit (25)
joku toinen toisella tavalla. se riippuu varmasti aika monesta seikasta joten turha tästä on kenenkään kättä lähteä vääntämään.
saa samaa "palkkaa" vaikka lapsi on sairaana eli ei tule palkattomia päiviä,työt eivät siinämäärin kasaannu niinkuin ansiotyössä kasaantuu,vaikka on umpiväsynyt niin varmasti selviytyy niistä kotihommista,toisin kuin työelämässä tarkkaavuutta vaativissa tehtävissä
mutta meillä ainakin nuo sairastelut hoituivat helpommin silloin kun toinen vanhemmista oli kotona. Työelämään palattua on aina ollut vähän kädenvääntöä siitä kumpi jää kotiin (molemmilla työt jotka kasaantuvat poissaolojen ajan), huonoa omaatuntoa työnantajaa ja asiakkaita kohtaan ja vaihtoja lennossa kun toinen yrittää ollaa aamussa ja toinen illassa.
Siihen verrattuna oli niin helppoa kun tiesi että kotiäiti/isä pystyy siinä hoitamaan niin terveet kuin sairaatkin lapset ilman että työkuviot menevät sakaisin tai tulee palkattomia vapaita.
Toisaalta taas omat sairastamiset ovat olleet helpompia siinä mielessä että ainakin lapsilla on päiväkotipaikat että saa itse rauhassa levätä.
voin myöntää että kyllä tämä kotona oleminen on helppoa ja lepposaa. Kotitöitä voi tehdä silloin kun huvittaa. Vauvan 1v2kk vinkuminen välillä ottaa aivoon mutta kun saa nukkua öisin niin kyllä senkin kestää.
Meillä on 5 lasta ja vanhin 10v. 3:n kanssa päivät kotona.
Silloin kun on ollut pieni vauva niin kyllähän minäkin olen ollut väsynyt mutta se kuuluu siihen. -silloin jätetään vähemmän tärkeet jutut tekemättä. Mies vaikka tuo töistä tullessa jotakin valmista syötävää jos ei jaksa tehdä. Mies kyllä paljon tekee kotitöitä muutenkin. enimmäkseen kyllä itse teen kun päivät "lorvin" kotona.
Nytkin istun vaan koneella. Kohta meen laittamaan tiskit ja pesukone päälle.
Yks päivä just miehen kanssa juteltiin ja se sano että ajatteleppa miten helppoa mulla on olla kotona. tottahan se on.
Mies ei kuitenkaan haluaisi että lähtisin töihin, vissiin vähän kyllästyneenä omaan työhönsä. Pärjätään hyvin ja hänkin pääsee helpommalla. Toisaalta en kyllä itsekkään halua lähteä töihin.
(eläke kertyy kun mies maksaa mulle "palkkaa" :)
Kyllähän kotielämä joskus kyllästyttää mutta kun pääsee välillä omiin menoihin/harrastuksiin niin taas jaksaa.
T:viiden äiti