Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton?

Vierailija
02.01.2009 |

Uudesta vuodesta.

Mies lupasi olla selvinpäin, osti muutaman saunaoluen(eli kolme 0.75dl), humaltui niistä sitten kumminkin. Ilta meni ihan ok lapsien kanssa tinaa valaessa ja muutama rakettikin räjäytettiin. Mies otti nämä kaljat vasta kun lapset nukkumassa.

Lapset meni nukkuilee niin mies aloitti normaalin soitto rumbansa humalapäissään. 3h meni puhelimessa ja minä vietin uuden vuoden yksin sohvalla kun mies puhui puhelunsa ulkona tai vessassa...? Soitteli kavereilleen, isälleen, veljelleen. Vuosi oli jo vaihtunut kun mies lopetti puhelunsa ja minä sain avattua suuni. Aloin itkemään että miten mies voi tehdä näin taas minulle. Jättää mun "yksin" uudeksivuodeksi sohvalle ja viettää vuodenvaihde puhelimessa. Sanoin että sama olisi kun olis vaan viettänyt vuodenvaihteensa niiden kavereitten luona niin minä olisin voinut kutsua vaikka äitini seurakseni illaksi. Vastaus oli että ole hiljaa, en jaksa kuunnella urputusta. Luokkaannuin, itkin, huusin. Sanoin miehelle että eikö se tajua miltä minusta tuntui olla yksin sohvalla koko ilta. Mies vaan vastasi että vaikutin siltä ettei mua kiinnosta olla hänen kanssaan kumminkaan, kuulema mökötin kokoillan. Sanoin että olin ajatellut että kerrankin oltais lähekkäin ja katsottais joku leffa. Mies vaan naurahti että niin varmaan. Sanoi että ei hän halunnut istua siinä kun ei meillä ole mitään puhuttavaakaan.

Mitä te ajattelette tälläisestä. Sanoin eilen miehelle että nyt alkaa olee pinnalopussa, haluan anteeksi pyynnön.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että oot yksinäinen, tympääntynyt ja terrorisoit miestäsi kun et keksi muutakaan tekemistä.

Vierailija
2/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole tapana häiritä heidän uudenvuoden viettoa soitoilla. Soitan mieluiten selvinpäin ja sillon kun he eivät vietä laatuaikaa perheensä kanssa.

Ei tulisi mieleenkään soittaa ystäville uudenvuodenaattona humalassa kun he viettävät vapaa aikaansa lapsien ja miehensä kanssa.

Eli sinusta nro.2 on ihan ok että miehesi puhuu koko uudenvuoden puhelimessa ja jättää sinut yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi mielestä teillä ei ole muutenkaan mitään puhuttavaa, niin eipä hyvältä näytä.

Vierailija
4/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei saa ottaa oluttaa uutena vuotena? Onko hän alkoholisti?

Vierailija
5/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ukkoni ei kyllä kolmesta kaljapullosta humallu

Vierailija
6/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaakaan en ottanut. Sanoin vaan ettei tulisi mieleenkään soitella humalassa koskaan kellekkään. Harvoin humalassa olen edes ja sillon ei kyllä lapset ole kotona!

Ei miehen humalassa sinänsä mitään vaan se että jätti minut yksin ja hänen tyylinsä on AINA humalassa soitella pitkin kyliä ja minusta se on epäreilua jättää toinen yksin uudenvuodenaatoksi ja viettää se aika puhelin kanssa.

Miettikää nyt itsekkin tilanne omalle kohdallenne, mitä te olisitte tehneet? Tyytyväisinä yksin kököttäneet?

Mies joi kolme kolmos olutta 0.75dl:n pulloista. Juo niin harvoin että humaltuu kyllä niistä. Painoa 68kg.

Vierailija
7/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että olin ajatellut että kerrankin oltais lähekkäin ja katsottais joku leffa. .

Vierailija
8/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma akkani olisi tuollainen kitisijä niin minäkin olisin valinnut uudenvuoden seurakseni ihan jonkun muun. Miehesi vaikuttaa olevan erittäin kyllästynyt sinuun. Ja illan olisi siis pitänyt mennä sinun suunnittelemallasi tavalla?!?

Vierailija
9/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietätte iltaa perheen kesten, eikö olisi itsestään selvyys että kun lapset menee nukkumaan viettäisitte ajan puolisoiden kanssa vaikka leffaa katsellen? Eikö yhtään harmittaisi jos miehenne puhuisi 3h puhelimessa ja ulkona ja jättäisi teidät yksin uudenvuodenaatoksi.

Täytyy sanoa että on kummaa porukkaa jos ei halua puolisonsa kanssa iltaa viettää vaan mielummin on yksin sohvalla.

Vierailija
10/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies soittelisi kavereilleen niin minä tekisin jotain muuta enkä odottaisi kiukusta kihisten vieressä. Ehkä olisi kannattanut jutella etukäteen miehen kanssa suunnitelmistasi.

Vierailija
11/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä tosissaan joku on sitä mieltä, niin ei voi kun taas ihmetellä toisten parisuhteita.

Vierailija
12/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap!

Luulisin, että mun mies saattais tehdä jotain samanlaista. Päissään myös saattaisi tilanne meillä mennä riidaksi. Todennäköisesti olisin itse mennyt kyllä keskeyttämään miehen puhelun (ja täytyihän sen katketa hetkeksi aina välillä, kun soitteli eri ihmisille), halannut ja kauniisti pyytänyt tulisiko mies kanssani sohvalle katsomaan elokuvaa. Minun mieheni olisi tällaisessa tilanteessa kohtpuoliin lopettanut puhelun ja tullut viereeni sohvalle. Olisiko tällainen toiminut ap teillä, noin niinkuin vastaisuuden varalle vinkiksi?

Mikäli mies on vielä selvinpäinkin sitä mieltä, että ylireagoit ja valitat turhasta, lienee turha jatkaa koko avioliittoa. Ei se tilanne siitä parane. Päissään tulee miestenkin sanottua mitä tahansa, mutta fiksu mies osaa selvittyään sopia ja pahoitella omaa käytöstään.

Vierailija
13/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sitten varmaan yksin katsoi telkkaria, mutta haloo, uudenvuodenaatto? Olisko pitänyt ruveta vaikka siivoomaan? Kyllä, mies oli idiootti.

Vierailija
14/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä.

Kyllä minulla kävi mielessä että miksi mies on kanssani jos haluaa ennemmin viettää noinkin ihanan juhlapyhän ystävien kanssa puhelimessa. Ehken ole hänelle kovin tärkeä.

Hyvällä pohjalla on av:laisten parisuhteet, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
15/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sua kismittää. Tuli mieleen meilläkin yksi uusi vuosi, kun mies oli juuri vuodenvaihteen aikaan puhelimessa, toisessa päässä oli vieläpä sen kaverin tyttöystävä, joten ymmärrän kyllä, ettei malttanut lopettaa ajoissa, jotta ois ehtinyt antaa mulle uudenvuoden suukon. No, oikeesti kyllä mua vähän otti päähän ja sanoin siitä, mutta ei siitä nyt sentään sen suurempaa draamaa tullut.

Eikä toi teidänkään tilanne ihan kamalan dramaattinen ollut, mutta silti sua sai ottaa päähän, ei siinä mitään. Kuitenkin tuo on sen tason sekaannus, että se selviää puhumalla. Mutta kannattaa myös puhua se selväksi, ettei vuoden päästä tarvi jurnuttaa taas samasta asiasta. Muista tosiaan, ettei mies osaa lukea sun ajatuksia. Jos taas olitte ihan ääneen sopineet jotain, niin sitten miestä voi muistuttaa siitä, että sopimuksista on tapana pitää kiinni.

Vierailija
16/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna tulee taas seuraava. Ei kannata yhtä tekopirteää juhlaa nostaa liian jalolle alustalle. Ei se oo maailman loppu, vaikka aina jokaisella ei olisikaan niin valtavan ihastuttavan lumoava uudenvuoden aatto. Se ihana päivä voi olla vaikka ens viikon tiistaina, kun sillon taas jollain toisella ilta on ihan anuksesta.

Vierailija
17/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en tunne mitään epävarmuutta siitä jos mies haluaa tehdä välillä muutakin kun istua vieressäni kädestä pitelemässä. Mun miehellä meni tunti uuden vuoden illasta puhelimessa, sille soitti (humalassa, hui) vanha ystävä jota se ei ole nähnyt vuosiin. Minä tein sillä aikaa itselleni drinksun, katselin telkkaa, kävin tupakalla ja pihalla katselemassa raketteja, siivosin lasten iltapalan jälkiä. Eikä yhtään harmittanut.

Mutta toki ymmärrän ap:n harmituksen, ei siitä ole kyse. Minusta vaan olisi miehelle voinut etukäteeen sanoa että katsotaanko tänään leffaa kahdestaan ja sitten jos näyttää että puhelut venyy niin huomauttaa asiasta. Tai muutenkin sanoa miehelle vaikka kesken puhelun että kiva kun sulla on puhuttavaa, mutta tuutko kohta mun kanssa vähän katsomaan raketteja kun saat sen sanottua.

Kyllä munkin mies hermostuisi jos se juttelisi kavereidensa kanssa ihan tyytyväisenä ja sitten löytäisi sohvalta itkevän vaimonsa tyyliin "kun sä et koskaan huomaa mua, nyyh". Musta tällaisista pitää jutella etukäteen. 13

Vierailija
18/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan. Eikö uutena vuotena muutamaa olutta saa edes ottaa? Olisit itsekin ottanut, niin olisit ollut vähemmän mököttävä. Kyllä minäkin otin pari siideriä ja jos äijä mököttää vieressä ilman että ehdottaa sitä leffaa tms, niin saattaisin puhua puhelimessa. Mua ainakin rasittaa tuollainen nipotus.

ps. millaisia pulloja on 75cl?

Vierailija
19/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän voi tietää, mitä olet suunnitellut, jos et kerro hänelle?

Miehesi käytös oli tyhmää, jos kerran tarkoitus oli viettää uutta vuotta yhdessä. Toinen juttu on sitten kuitenkin se, että omat tarpeensa ja toiveensa pitää sanoa ääneen. Jos sä olit aikeissa viettää yhteistä uutta vuotta niin oliko teillä mitään yhteistä syötävää/juotavaa ja yhteisesti valittu elokuva vai oliko kaikki vain toiveena sun päässäsi?

Vierailija
20/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai miehen käytös oli loukkaavaa ja törkeää. Jos vietetään juhlapyhää yhdessä, ei ole mitenkään oikeudenmukaista roikkua puhelimessa kolmea tuntia.

Mutta kyllä tässä vaikuttaa ap:n parisuhteessa olevan vähän muukin pielessä, ja miehen käytös vaikuttaa lähinnä sille, että hän "vetelee viimeisiään" eli on pirun kyllästynyt ap:een ja ajattelee parisuhteestaan tosi negatiivisesti.

Minusta tässä ei nyt ole edes kyse siitä, saako ap anteeksipyynnön, vaan siitä, että koko parisuhteen dynamiikkaa ja kommunikaatiota pitäisi parantaa! Oletko ap itse miettinyt, miltä sinun käytöksesti miehen silmiin vaikuttaa? Olitko tosiaan kertonut miehelle "suunnitelmistasi" ja toiveistasi illan suhteen, KUUNNELLUT myös hänen toiveitaan ja sitten yhdessä järjestänyt jotain kivaa illanviettoa. Vai oliko sinulla päässäsi oma suunnitelmasi, ja kun asiat eivät menneetkään juuri niin kuin sinä haluat, vaikutit jo alkujaan mököttävältä ja loukkaantuneelta, joka taas sai miehesi (pikku humala varmasti vielä tehosti reaktiota) ajattelemaan, että "kun tuo rouva kuitenkin vaan mököttää sohvalla, voin ihan yhtä hyvin puhua ystävieni kanssa". Sanoihan miehesi, että vaikutti siltä (hänen näkemyksensä siis oli tämä), ettei sinuakaan paljoa huvittanut olla hänen kanssaan.

Miksi miehesi on pitänyt "luvata" sinulle, ettei juo mitään uudenvuodenaattona? Miksi ette ihan hyvällä omalla tunnolla avanneet jotain skumppapulloa yhdessä, kun lapset ovat menneet nukkumaan? Miksi ihmeessä uutena vuotena ei aikuinen mies saisi juoda jotain alkoholipitoista, jos alkoholin kanssa ei ole ongelmia? Kyllä minuakin lähtökohtaisesti hermostuttaisi jo se, jos minun pitäisi miehelleni luvata, etten juo mitään alkoholia juhla-aattona. Siis jos minun alkoholinkäytössä ja -käyttäytymisessä ei ole mitään pahaa.

Ja tosiaan, olitko sanonut miehellesi, että "ollaanko kerrankin lähekkäin? Vuokrataanko joku kiva leffa vaikka?" Vai istuitko sohvalle odottamaan, että mies tulee kinuamaan yhteistä aikaa? Mieshän on saattanut ajatella, että sinulla ei ole mitään halua viettää kivaa iltaa hänen kanssaan: ensin kiellät kaiken alkoholin ottamisen (vaikka ihan normaalia olisi yhdessä kilistää skumpat uudelle vuodelle) ja sitten menet istumaan sohvalle nyrpeän näköisenä, kun hän toivottelee kavereilleen/sukulaisilleen hyvää uutta vuotta. (On muuten ihan normaalia soitella läheisille ihmisille juhlapyhinä, vaikka vähän ottaneenakin, eikä kovin moni pidä sitä minään kotirauhan häiritsemisenä, vaan nimenomaan välittämisenä ja MUISTAMISENA!). Se tietenkään ei ollut sopivaa, että miehesi sitten roikkui koko illan puhelimessa, mutta kuten sanottu, voitko hahmottaa sen, että hänellä luultavasti oli täysin eri käsitys sinun toiveistasi ja mielentilastasi.

Nyt KESKUSTELUA peliin ja MOLEMPIEN katse itse lähettämiinsä signaaleihin, tai liittonne ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä