Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljos teille kerty

Vierailija
20.10.2009 |

painoa koko raskauden aikana yhteensä?

ja kuinka nopeasti pääsit niistä eroon?

minulla menossa 36viikko ja 18kiloa tullut lisää! en ymmärrä miten, koska en herkuttele sen enempää mitä enenkään jne. lähtö painoni oli 58kg.. mikä on hyvä tapa päästä ylimääräisistä kiloista eroon? miten itse teit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan saman verran, ainakin 15 kiloa tuli ja sen jälkeen en enää katsonut. Suurimmillaan oli varmaan just tuossa vaiheessa, itse asiassa ihan loppua kohden turvotus laski ja paino jopa vähän aleni. Nyt synnytyksestä on tasan 6 kk ja olen lähtöpainossa. Tämä oli toinen lapseni, ekan kanssa sama juttu.

Ja salaisuus on 6 kk täysimetystä ilman silmitöntä herkuttelua. Jonkun verran vaunulenkkejä ja jumppaa, mutta ei edes joka viikko, kun lapset sairastelevat.

Vierailija
2/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista 7kg jäi synnärille eli 3 kg jäi pudotettavaksi. Ne tippuivat sitten pikkuhiljaa vasta imetyksen päätyttyä. Sulla varmaan nestettä kertynyt enemmän. Mulla oli lähtöpaino ihan sama kuin sinullakin. Imetysaikana pitää muistaa syödä terveellisesti ja riittävästi (juoda paljon) eli älä suunnittele tiukkaa dieettiä heti alkuunsa. Kyllä ne siitä lähtee, kun syö terveellisesti ja liikkuu! Mulla meni 1,5 vuotta ennen kuin olin lähtöpainossa ja kutakuinkin vanhoissa mitoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtui siitä, että en supistelun takia voinut kamalasti liikkua. Enin osa tuosta oli turvotusta ja valtaosa lähtikin viikossa synnytyksen jälkeen (molemmilla kerroilla). Hikoilin kuin sika!

Ja loput lähtivät imetyksen loputtua. Imetys ylläpiti mulla muutaman kg:n ylipainoa, hullua kylläkin - yleensähän väitetään imetyksen laihduttavan. Minulla yöimetys teki sen, että väsyneenä herkuttelin ja mässäsin varsinkin iltaisin suklaata. Kun yöunet vähitellen kohenivat, mässäilykin väheni ja laihduin. Karkkipäivän käyttöönottokin auttoi...

Vierailija
4/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17kg ja jäi 3kg, toisesta tuli 10kg ja lähtenyt 16kg. Vaunulenkkejä, herkuttelua ja kaikkea ihan normaalia, eli ihan itsestään on lähtenyt.

Vierailija
5/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin paino putosi raskauden alkuvaiheessa pari kiloa....

Vierailija
6/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vain noin vähän on tullut painoa? hui.

itselläni tuli noin 15kg josta jäi sairaalaan yli 5kg. liikunta ja terveellinen syönti auttaa

Vierailija
7/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

22kg....ja 3kk kuluttua olin ihan normi, 6kk miinuksella 5kg ja nyt taas normi, 55kg.

Vierailija
8/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin 6, en sinua ap

Vierailija
9/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eikös tuo nyt kata lapsen ja muut hässäkät? Söin kyllä kuin hevonen mutta painoa ei vaan enemmän tullut. Varmaan jotenkin perinnöllinen juttu koska äidillenikään ei kuulemma 4 raskautensa aikana koskaan tullut enempää....

Vierailija
10/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmista. ekasta lähti 35 kg eli 15 kg alle lähtöpainon, toisesta lähti melkein 20 kg jotka kyllä jostain syystä palailevat vaikka lenkkeilen hulluna, en syö makeaa tai rasvaista.

Vierailija
11/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg ja muijalle tais tulla vähän enemmän.

Vierailija
12/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset 4 vkoa paino heitteli kilon ylös-alas. Olin turvoksissa kuin joulukinkku. Laitokselle jäi 8 kg, 3 kuukaudessa meni vielä 13 kg, eli lopputulos 3 kg vähemmän kuin ennen raskautta. En olisi ikinä uskonut, että näin helposti lähtee. Täysimetys ja puolen tunnin vaunulenkki päivittäin. Syönyt olen normaalisti, herkuttelutkin.

Vierailija
13/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli loppuraskaudessa aikalailla turvotusta, olin takaisin lähtöpainossa jo 11 päivän kuluttua synnytyksestä.

Vierailija
14/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8 kk, niin olivat poissa.

Vierailija
15/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joku kerkesi ensin ;D

Painoa tuli tosiaan 32kg. 51kg-83kg. Laitokselle jäi 10 kg eli 22kg läskiä! No, nyt on mennyt neljävuotta ja 7-8kg jäljellä ;) olen 170cm pitkä, joten onneksi ihan normimitoissa, toistaiseksi..

Vierailija
16/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikon 38 jälkeen ei punnittu ja syntyi 42... eli varmaan se 20 kg. laitokselle ei jäänyt kuin pari hassua kiloa, mutta loput lähti noin puolessa vuodessa. dieettinä oli suklaapatukka päivässä + imetys :P en siis todellakaan laihduttanut, mutta täysimetys hoisi asian.

nyt on tullut jo 7 kg vaikka viikkoja vasta 15.... eli taitaa mennä tällä kertaa rikki edelle olleet enkat... eipä haittaa. pääasia, että voin hyvin. neuvolatäti ei ole viime tai tässä raskaudessa huomauttanut painosta ollenkaan. meillä taulukossa mun bmi:n mukainen nousu"tavoite" n. 15 kg.

Vierailija
17/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö molemmista 59 kg. Ekalla kerralla sairaalaan jäi 8 kg. Jälkitarkastuksessa (8 viikkoa synnytyksestä) 63 kg ja kun lapsi noin 4 kk, silloin takaisin lähtöpainossa.

Kun lapsi noin 5 kk, niin raskauduin uudelleen :) Tällä kertaa laitokselle jäi noin 5 kg. Paino tippui 61 kiloon helposti, varmaan siinä 5 kuukaudessa. Viimeiset 2 kg on tiukassa, nyt nuorempi lapsi 3,5 v.

Kilot tiputti imetys, vaikka söin imetysajan kuin hevonen ja herkuttelin päivittäin...

Vierailija
18/18 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15kg(ennen raskautta painoin myös 58kg), 5kk synnytyksestä painoa tippunut 18kg. Nyt 8kk takana ja paino on ihme kyllä pysynyt 55kg:ssa.

Vaunulenkkejä ja lapsi on ollut sen verran haastava ettei ole kerinnyt hyvin syöpöttelemään.