Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä miten vähän ihmiset ovat tietoisia käytöksestään.

Vierailija
28.09.2009 |

Huvitti kerran, tai ihmetytti, kun yksi sukulainen, joka on minusta epäluotettavin ihminen, jonka tunnen, kehuskeli, miten hän aina pitää lupauksensa. Ja itse en tunne ketään, joka lupailisi niin paljon välittämättä ollenkaan pitääkö lupauksiaan vai ei.

Ja nyt eräs nainen kertoili, miten hän ei ole mustasukkainen, vaikka muistan vuosien varrella, miten on saanut ihan vainoharhaisia mustasukkaisuuskohtauksia, niin paljon, että en ole pitänyt häntä ihan henkisesti terveenä.

Yksi tuttu kehuu, miten pitää itseään hyvänä ihmistuntijana, ja ymmärtää ihmisten motiiveja puheen takana. Ja tämä ihminen on sellainen, että hänen kanssaan on raskasta olla, koska ei kuuntele, mitä toinen oikeasti sanoo, vaan hän peilaa omia tunteitaan aina toisiin.

Eihän kukaan varmaan kaikkia vikojaan tunnista, mutta onkohan yleistä, että luulemme olevamme hyviä juuri siinä, missä olemme erityisen huonoja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä negatiivisuutta?

Vierailija
2/6 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmu hilpeällä päällä.

Yleistä negatiivisuutta?

Mutta kyllähän se mietityttää, jos nämä toiset kehuvat itseään juuri niistä asioista, joissa he ovat heikoimmillaan. Kun kaikilla noilla on sitten ihan oikeasti hyviä puolia. Niin että voihan se olla, että minäkin luulen juuri omia heikkouksiani vahvuuksiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ihmiset ovat kehittyneet, eivätkä enää ole sellaisia kuin minä ap heidät muistaa.

2) ihmiset yrittävät kehittyä ja tiedostavat ongelmansa, mutta yrittävät kannustaa itseään (positiivisella tavalla) parantamaan tapansa. TÄmä on minun oma selitykseni...

3) ap on ihan oikeassa ja ihmiset eivät ollenkaan tajua omia vikojaan.

Vierailija
4/6 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku haukkuu toista, niin se on yleensä ihmisen oma heikko puoli. Miehellenikin olen tästä sanonut ja hän oli samaamieltä.

Vierailija
5/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku haukkuu toista, niin se on yleensä ihmisen oma heikko puoli. Miehellenikin olen tästä sanonut ja hän oli samaamieltä.

ja tämän olen itsessäni huomannut. Eräs lähipiirin ihminen, on sellainen, joka minua ärsyttää, ja totuus on, että näissä asioissa olen joko samanlainen, tai sitten haluaisin olla.

Nelosen kommentista sen verran, että vaihtoehto 1 voi olla yhden ihmisen kohdalla totta, koska nuo mustasukkaisuusjutut ovat aika vanhoja mitkä ovat mieleen jääneet. Ja kakkonen totta yhden kohdalla, koska uskon hänen saaneen nimenomaan palautetta siitä, ettei pidä lupauksiaan, ja yrittää korostaa sitä, että nyt hän pitää. Mutta yhden noista kohdalla minusta tuo kolmonen pitää paikkansa.

ap

Vierailija
6/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kapeaan otokseen heidän elämästään, ts. et näe heitä kuin silloin kun he ovat sinun kanssasi. Lisäksi sinuun on voinut vahvasti vaikuttaa juuri nuo muistelemasi tilanteet eli esim rajusta mustasukkaisuudesta kärsinyt henkilö ei sellainen välttämättä enää ole, mutta koska sinun muistiisi nuo tapaukset ovat syöpyneet, hän tulee aina edustamaan sinulle erittäin mustasukkaista henkilöä. Ehkä hän on sellainen ollutkin, kokenut sen ongelmaksi ja tehnyt paljon työtä päästäkseen siitä eroon.

Eli: meillä kaikilla on kuva itsestämme ja toisaalta kuva toisista. Kaikki kuvat ovat vain mielikuvia, joiden syntymään on vaikuttanut esim sattuma. Aika vaikea sanoa, mikä kuvista on totuudenmukaisin.

Tuosta lupauksia pettävästä taas miettisin, kokeeko hän kaikki puhumansa lupauksiksi, ts. ehkä hän todellakin sitten teke "todelliset" lupauksensa aivan eri tyyliin kuin kaiken puolihuolimattomana heittelemänsä "ehdotukset".

Mutta kaiken kaikkiaan on sinun arveluissasi varmasti totuuttakin, eli aika huonoja me olemme tuntemaan itsemme. Varmaan puhumme olevamme sellaisia mitä haluaisimme olla. Kaiken kaikkiaan mua ihmetyttää hieman ihmiste, jotka käyttävät hirveästi vaivaa kertoakseen, millaisia he itse ovat. Tekojenhan pitäisi puhua, ei sanojen. Mä esimerkiksi mielelläni olisin henkilö, jok kuuntelee ja tukee kavereitaan - mutten ikinä uskaltaisi itseäni väittää sellaiseksi, pikemminkin yritän vain toimia ihanteeni mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi