Miten kannattaa viettää viimeiset viikot ennen synnytystä?
Kommentit (8)
Laita valmiiksi vauvan tavarat, leivo pullaa pakastimeen, lepäile.
Mulla on nyt rv 41+1, eikä mitään merkkejä että tuo kaveri olis tulossa... Olo fyysisesti ihan ok, pitkiä kävelyjä en jaksa mutta muuten ihan jees. Mä oon kans leiponu varmaan kolmeen kertaan pakkasen ja aina ne on ehditty syömään ; )
kun en ole koskaan sellaista harrastanut. RV 35+ ja nyt pitäisi jotain leipomista ruveta harrastamaan?!
Tehdä paljon ruokaa pakkaseen..
Joskus vauvat vaatii niin paljon huomiota että ei ehdi tehdä ruokaa..
Nuku, kävele kaupungilla, syö suklaata, nauti saunasta, liiku ulkona:
Ihan mitä tahansa, mikä sinusta on mukavaa, ja tuntuu hyvältä!
Vältä kaikkea, mikä voisi aiheuttaa stressiä (minä esim. en pystynyt enää lukemaan tätä niin rakasta av-palstaa tai puhumaan äitini kanssa). Pesi ihan rauhassa kotona, jos hyvältä tuntuu.
Ne kotityöt ja leipomiset voit jättää väliin, jos et jaksa/ei huvita. Saat taatusti tehdä niitä kyllästymiseen saakka loppuelämäsi! Sitä rauhallista lepoaikaa taas ei välttämättä tule enää pitkään aikaan!
Nauti siitä ihanasta tunteesta, kun vatsasi siällä likkuu pieni ihminen. Nauti siitä kuvitelmasta, joka sinulla on tulevasta vauvasta pääsi sisällä (vaikka todellisuus on tietenkin 1000 x ihanampi :-), nauti siitä että olet vapaa tekemään mitä vaan: käymään kävelyllä, elokuvissa, kahviloissa, löhöämään sohvalla, mitä ikinä mieleesi juolahtaakaan... (olettaen että odotat esikoistasi).
Nauti siitä tosiasiasta, että ihan pian sinulla on oma nyytti käsivarsilla! Viimeiset viikot ja päivät ovat jotenkin seesteisen täydellisiä, ihanien unelmien ja jännittävän odotuksen aikaa... NAUTI!
t. Kolme lasta synnyttänyt (rv 41+6, rv 41+6 ja rv 42+1)
tee ihan mitä vain itse haluat... usko pois että vähään aikaan et sitten pysty sitä tekemään - ainakaan rauhassa.