Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassupossun mamma linjoilla? Lasten lempinimistä.

Vierailija
19.10.2009 |

Olimme risteilyllä, siellä yhtä pikkupoikaaa kutsuttiin hassupossuksi. Lapsi oli ehkä 2-3 vuotias. Äiti ja kai mummu huutelivat häntä hassupossu nimellä. Leikkihuoneessa ja käytävillä.

Tuntui pahalta. Miltä lapsesta tuntuu, isompana ainakin ymmärtää mitä nimi tarkoittaa. Helpostihan noi lempinimet jää käyttöön.

Käytättekö lapsista lempinimiä, no toi hassupossu kuulostaa haukkumiselta, mutta ehkä on joku hellittelynimi kuitenkin? Mun korvaan kuulosti pahalta ja säälin lasta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka monet lempinimetä jääkin käyttöön niin ei kuitenkaan kaikki. Juurikaan tuon Hassupossun tyyliset. 2v ei mitenkään kärsi lempinimestään joten miski sun siitä pitäisi kärsiä. Eiköhän tuo itse ilmaise vastalauseensa jos liian isoksi noin hassulla nimellä kutsutaan.

Vierailija
2/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi toi tuntui pahalta, loukkaavalta.

Ehkä kun lasta kutsuttiin koko ajan noin, ei vain kun teki jotain hassua tm, miksi olisi noin sanottu.

Jopa kun lapsi hetkeksi katosi laivan lasten discossa näkyvistä äiti ja mummu kulkivat edestakaisin huutaen "hassupossu hassupossu". "Missä se hassupossu on?"

Okei nyt kuulostaa huvittavalta, mutta siellä ei kuulostanut. Säälitti vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roopertti Röllykkä, Hilma-Rinkeli, Marsu ja Possunen... en kyllä missään julkisesti näin huutele, mutta kyllä esim. sukulaisten ja perhetuttujen läsnäollessa. Ja nämä nimet on nimenomaan varattu siihen hellittelyyn...

Vierailija
4/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roopertti Röllykkä, Hilma-Rinkeli, Marsu ja Possunen... en kyllä missään julkisesti näin huutele, mutta kyllä esim. sukulaisten ja perhetuttujen läsnäollessa. Ja nämä nimet on nimenomaan varattu siihen hellittelyyn...

kotona voi hellitellä, mutta julkisesti käyttäen, se tuntuu lapsen nimeltä - jos on koko ajan käytössä?

Vierailija
5/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti- lapsi kerhossa sanot, apina oppi juuri konttaamaan, apinalle tulee hammas, siksi apina valvottaa öisin.....

Vierailija
6/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllähän monia muitakin lapsia kutsutaan pääasiassa lempinimillään. Jos nyt lapsella ei ikinä muuta lempinimeä ole ollut, niin varmaan on ihan luontevaa äidille ja mummille käyttää sitä Hassupossua julkisestikin?

T: 4

Vierailija
7/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kutsuis mun lasta tommosella nimellä. Jo ihan siksi, etten kestäis muitten aikuisten katseita, kun he miettisivät, että onkohan toi äiti vähän jälkeenjäänyt vai vihaako salaisesti lastaan.

Mun kaveri kutsui tyttöään nimellä possukka. Se kuulosti tosi pahalta, ja tässä tapauksessa oli ihan selvää, et hoikka ja kaunis äiti oli jotenkin pettynyt, kun oma tyttö oli paksunlainen. Hän otti siis tän asian itse esille.

Mä olen ihan varma, et mikään lempinimi ei synny sattumalta, vaan se kuvastaa perheen tunnetilaa. Mä en kutsu lastani millään sellaisena lempinimellä, joka loukkais mua itseäni. Lapsellakin on oikeus arvostukseen, vaikkei itse ymmärtäisi sitä vaatia.

Vierailija
8/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lasten jälkeen... possu ja sen kaikki muunnokset ainakin meillä kuvaa jotain äärettömän suloista.

Vierailija
9/15 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poopo tai Potti

Vierailija
10/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hauskaa vai ei? Ton ikäinen ymmärtää mikä possu on.

Vierailija
11/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä omaa että toisten. Oma on tissikolibri, pikkulintu, karjupetteri, väävää. Oma on siis tosi pieni vielä.

Mutta päiväkodissa keksin lasten kanssa lempinimiä heille, olen siis lto. Lapset ovat usein pettereitä myös, esim. sotkupetteri, huutopetteri, riehupetteri, juoksupetteri.. Se on lapsista ollut hauskaa. Yhtä lasta sanoin leppäkertuksi. En nyt muista mitä kaikkea muuta, ne tulevat usein niin niistä tilanteista. Joskus joku lapsi ei ole pitänyt nimestään, ja silloin olen toki pyytänyt lapselta anteeksi ja jättänyt nimen taa. Myös lapset kutsuvat minua lempinimillä välillä.

Voi olla, että tämä saa nyt tuomion, mutta meillä on lasten kanssa lämpimät välit ryhmässä ja nimet on niiden merkki myös.

Vierailija
12/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5v Pikkupupu ja 7v Hiiri, eikä ole tullut mieleenikään miettiä, mitä toiset vanhemmat mahdollisesti meidän lempinimistämme ajattelevat! Lapsia ei häiritse, ovat sen laatuisia että varmasti asiasta sanoisivat:-)

Vierailija
13/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään söpö ja ihana hellittelynimi. Tulee lähinnä mieleen että lasta rakastetaan kovasti.

Vierailija
14/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan se olla että siksi huutelivat tuolla nimellä kun tiesivät että sen lapsi ainakin varmasti tunnistaa. Eivät ehkä olleet varmoja vastaako lapsi (joka vasta 2v!) tai tajuaako että kutsutaan häntä kun huudellaan "Eetua".

Vierailija
15/15 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä kai haettiin, että outoa jos lasta aina kutsutaan tolla nimellä, ei ole sopiva lempinimi, kuten vaikka nimestä lyhennetty.

Jos lapsi tunnistaa vain hassupossu-nimityksen, niin neuvolassa, lääkärissä, päiväkodissa ym kutsutaan myös noin? Olisi kyllä outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän