Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotipaikoista ja virikehoidosta

Vierailija
18.10.2009 |

Itse olen (päiväkotiammattilaisena) huomannut sen ilmiön, että virikepaikkoja pidetään vauvan syntyessä sen vuoksi, että lapsen päiväkotipaikka samassa päiväkodissa varmistetaan. Suurin osa meidänkin päiväkodin ns. virikeäideistä pitää isompaa lastaan kuitenkin enimmäkseen kotona ja hoidossa vain silloin tällöin tarpeen mukaan. Eli ei pidä yleistää minun mielestäni sitä, että kaikki virikelapset vaan sieltä kotoa vauvan tieltä siivotaan pois päiväkotiin... Uskon, että kaikki virikelapset jotka minä tiedän, jäisivät äidin ja vauvan kanssa kotiin, jos kaupunki voisi taata heille paikan samasta tutusta päiväkodista sitten taas kun se olisi ajankohtaista.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin johtajat kokoontuu keskenään ja kertoo kokouksessa millasta hakijaa on.

Meillä oli kaksi vanhinta lasta tarhassa kun kolmas syntyi.

Mies lomautettiin ja pidettiin lyhennettynä lapsien paikat.

Kolmas lapsi pääsi jonoissa kiilaamaan hakijoissa mutta muitakin sisarusperheitä oli 2 ennen meitä jotka sai paikan uudelle vauvalle.

Minun siis piti palata takasin töihin uuden vauvan synnyttyä ja mies etsii työtä tai saa vanhan paikan sitä ennen. Tilanteet vaihtelee. Onneksi lapsilla on vanhat tarhapaikat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla