Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoreet äidit ryhdistäytykää! Olin eilen 2kk

Vierailija
18.10.2009 |

vauvan ristiäisissä ja järkytyin äidin ulkonäöstä.

Kauhtunut t-paita ja intianpuuvillahame. Ei meikin hiventäkään ja tukka roikkui ylikasvaneena mallistaan. Haloo, lapsen ristiäiset ja vieraat kauniisti pukeutuneina.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoiseni ristiäisissä vanha kauhtunut puuvillapaita päällä ja samoin miehelläni.

Ristiäiset järjestettiin anopilla ja hän oli hommannut vauvan puvun, kastemaljan, kukat, tarjottavat jne siis kaiken muun valmiiksi niin että meidän tartti pukea vain itsemme ja tuoda vauva ja hommata pappi + nimi. Ja silti noin surkeat vaattet.

Toisaalta viikko ennen ristiäisiä vauvamme joutui hätätapauksena osastolle kun paino oli laskenut jo alla syntymäpainon (5 viikon iässä). Sieltä kotiuduttuamme vauva sairastui tosi kovaan mahatautiin ja sitten me vanhemmat. Meillä vanhemmilla oli siistimmätkin vaatteet mukana ristiäispaikalla mutta emme muistaneet / jaksaneet vaihtaa kun meillä oli täys työ pysyä pystyssä seisaallaan ilman että taju menis. Eli ei paljoa kiinnostanut vaatteet jne.

Eli tilanteita voi olla niin monenlaisia että ei kannata tuomita kun ei tiedä mitä on taustalla. Eikä nuo ristiäiset tosiaan ole kaikille niitä maailman tärkeimpiä juhlia ja toisaalta ihmiset arvostavat erilaisia asioita. Toiset etikettiä jne. ja toiset muuta...

Vierailija
22/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juhlakalua kohtaan jos ei osaa pukeutua juhlaan tarvittavalla arvokkuudella.

Aivan. Voin kuvitella kuinka tyrmistynyt, järkyttynyt ja kerta kaikkiaan sydämistynyt toi kaksi kuukautta vanha vauveli on ollut äitinsä asuvalinnoista. Ekat bileet ja äiti mokaa, kuinka noloa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö tänä kauniiden tunikoiden kulta-aikana voi varautua tuleviin ristiäisiin jo lasta odottaessa.

Itse olin kokoa 36 ennen raskautta ja esikoista odottaessani ostin sitten viimeisten viikkojen aikana mekon, joka oli mielestäni todella nätti, väljä malli kokoa 38. Ajattelin mahtuvani siihen lapsen ristiäsissä. Kun vatsa vielä pömpötti niin pidin mekkoa ilman siihen kuuluvaa vyötä ja se oli mielestäni ihan nätti asu. Mulla oli aikaa etsiä myös asuun sopivat korkkarit. Lapsen synnyttyä huomasin, että olisin ehtinyt ostaa kyllä vaatteet vielä ennen juhliakin, mutta kun silloin odottaessa oli aikaa varautua vaikka mihin niin sen myös tein.

Vierailija
24/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä ei ollut nimiäisiä ollenkaan. Ei jaksettu järjestää. Kaupan pihassa pyörähdettiin pudottamassa postilaatikkoon kirje väestörekisterikeskukseen. Siinä oli meidän nimiäiset eikä ole kaduttanut. En tod. olisi jaksanut järkätä yhtään mitään juhlia.

Vierailija
25/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä ei ollut nimiäisiä ollenkaan. Ei jaksettu järjestää. Kaupan pihassa pyörähdettiin pudottamassa postilaatikkoon kirje väestörekisterikeskukseen. Siinä oli meidän nimiäiset eikä ole kaduttanut. En tod. olisi jaksanut järkätä yhtään mitään juhlia.

Jos et yksiä pieniä juhlia jaksa järjestää?

Vierailija
26/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juhlakalua kohtaan jos ei osaa pukeutua juhlaan tarvittavalla arvokkuudella.

Aivan. Voin kuvitella kuinka tyrmistynyt, järkyttynyt ja kerta kaikkiaan sydämistynyt toi kaksi kuukautta vanha vauveli on ollut äitinsä asuvalinnoista. Ekat bileet ja äiti mokaa, kuinka noloa! :D

Vierailija
27/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä jonkun toisen ristiäisiin verkkareissa ja varvastossuissa, koska olen väsynyt töistä ja stressaantunut yksityiselämän takia? Siis normaalia enemmän, eli on paha vaihe elämässä.

Koska elämäni on tosi huonolla tolalla, voin mennä resuisissa vaatteissa toisten juhliin? Kyllä mun mielestä jos juhliin menee, on sitten järjestäjänä tai vieraana, niin juhlavaatteet pitää olla. Ymmärrän hyvin ap:n ihmettelyä, tuskin ap:n elämä nyt tuosta ylösalaisin meni mutta saahan sitä päivitellä.

Vierailija
28/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono pukeutuminen juhliin on moka, mut pieni ja inhimillinen, eikä siinä ap:n tapauksessa loukattu kenenkään tunteita.

Mut se, että menee juhliin, syö ja juo vaivalle laitetut tarjottavat ja sen jäkeen haukkuu nettipalstalla äidin niin tarkasti kuvaillen, että toi äiti tosta tekstistä tunnistaa heti itsensä jos tänne eksyy...se on sivistymätöntä ja pahansuopaa. Siihen verrattuna joku t-paita juhlissa ei ole yhtään mitään.

Vierailija
29/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ollut useammissa ristiäisissä, joissa tuore äiti on pukeutunut miten sattuu. Minua ei ole haitannut. Joskus olen tiennyt, että äiti ei vielä edes kykene istumaan,kaksosten koliikkia, vauva pulauttanut juuri juhlavaatteille jne. olen ollut kiitollinen ja onnellinen, että olen saanut olla todistamassa kastetilaisuutta. Miten voi joku tehdä ongelman tällaisesta asiasta.

Jos pitää juhlat, olisi juhlittavan ja vieraiden arvostamiseksi suoriuduttava kunnialla tilaisuudesta: pukeuduttava juhlavasti, järjestämällä juhlatila siistiksi ja kauniiksi ja laittamalla juhlatarjoilut. Jos ei se kiinnosta, on kyse kyllä mielenosoituksesta. Toistan: ristiäisiä ei ole pakko järjestää.

Vierailija
30/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niissä kaikissa on sekä äiti, isä että vauva olleet parhaimmissaan! Olen kai sitten onnekas, mutta en ole koskaan nähnyt ristiäisiä, joissa vauvan perhe ei olisi pannut parastaan.

Vierailija
31/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono pukeutuminen juhliin on moka, mut pieni ja inhimillinen, eikä siinä ap:n tapauksessa loukattu kenenkään tunteita.

Mut se, että menee juhliin, syö ja juo vaivalle laitetut tarjottavat ja sen jäkeen haukkuu nettipalstalla äidin niin tarkasti kuvaillen, että toi äiti tosta tekstistä tunnistaa heti itsensä jos tänne eksyy...se on sivistymätöntä ja pahansuopaa. Siihen verrattuna joku t-paita juhlissa ei ole yhtään mitään.

Vierailija
32/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla lapset kastetaan vasta yli puolivuotiaina - plajon inhimillisempää koko perheell

Vierailija
33/33 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi kiittää kohteliaasti kutsusta ja olla menemättä. Kun taas ristiäiset täytyy pitää tietyn ajanjakson sisällä, ja monesti ne pidetään, koska esim isovanhemmille on tärkeää olla mukana kastetilaisuudessa.

mennä jonkun toisen ristiäisiin verkkareissa ja varvastossuissa, koska olen väsynyt töistä ja stressaantunut yksityiselämän takia? Siis normaalia enemmän, eli on paha vaihe elämässä.

Koska elämäni on tosi huonolla tolalla, voin mennä resuisissa vaatteissa toisten juhliin? Kyllä mun mielestä jos juhliin menee, on sitten järjestäjänä tai vieraana, niin juhlavaatteet pitää olla. Ymmärrän hyvin ap:n ihmettelyä, tuskin ap:n elämä nyt tuosta ylösalaisin meni mutta saahan sitä päivitellä.