Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mieluummin kuin riidellä virikehoidosta toivoisin aidosti

Vierailija
18.10.2009 |

toivoisin aidosti, että painopiste vietäisiin pois riitelystä ja voimavarat käytettäisiin asioiden ratkaisuun.

minusta on todella huolestuttavaa ja ahdistavaa, että

-vanhemmat eivät jaksa hoitaa omia lapsiaan

-eivät halua viettää heidän kanssaan aikaa, kokevat sen velvollisuudeksi, eivät iloksi

-isät eivät vieläkään tee omaa osuuttaan, pidä esim tarpeeksi hoitovapaata

-lapset voivat suomessa huonommin kuin juuri missään muualla

-näin huonosti voivat vanhemmat kasvattavat seuraavaa sukupolvea, joka menee... mihin suuntaan? huonompaan?

eikö oikeasti millään tukitoimilla saataisi ihmisiä ymmärtämään, miten suuri onni on oma perhe, se, että SAA TEHDÄ töitä ja ponnistella asioiden eteen, se, ettei ole yhtään kamalaa jos aina asiat ei mene oman pään mukaan, se vain tekee onnistumiset ja hyvät hetket sitä paremmiksi. ja oikeasti yhteisöllisyyttä, muiden miettimistä ja ajatusten siirtämistä pois oman navan ympäriltä. eikö jotenkin voitaisi opettaa, nuorille koulussa ja aikuisille vaikka kansalaisopistossa, ihan arjen taitoja ja sietokykyä!

ja toisaalta synnytysvalmennuksen ohella voitaisiin ihmisille kertoa lapsen psyykestä ja kasvatuksesta, kertoa esimerkiksi elinkaaritutkimuksista ja käydä keskustelua elämänarvoista. toki tähän täytyisi rahallisesti panostaa mutta säästö olisi lopulta huomattava.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei todellakaan tarvitse tehdä jälkeläisiä, jos ei ole voimai/halua hoitaa heitä. Mulla on yksi lapsi, jonka olen jaksanut hoitaa ja tuossahan tuo pöydän äärellä lyö korttia kavereittensa kanssa. Sanoi jopa joskus, että ainoana lapsena on kiva olla. On fiksu, toiset huomioon ottava lukioluokkansa priimus jne...

kuin jättää lapsiluku yhteen tai jäädä kokonaan lapsettomaksi. Suomen kansantalous tarvitsee lapsia pyöriäkseen myös tulevaisuudessa. Jos vain täydelliset ja väsymättömät saisivat tehdä lapsia, niin johan syntyvyys olisi aika minimissä.

Vierailija
22/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän jo tehdään Suomessa liikaakin. Teot puuttuu asioiden korjaamiseksi.

Mikä on sun teoreettinen parannusehdotuksesi, mikä tukee näiden voimavarojen uudelleen jakamista?

Miten toi säästö?, mihin liittyen? saataisiin aikaiseksi ja paljonko se olisi, kun otetaan huomioon lisäkustannukset, jotka sen toteuttaminen aiheuttaa?

Mä olen valmis talkoiiin, jos tietäisin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse loistava virikeäiti ja jaksan hyvin hoitaa lapsiani. 5-vuotias poikani nyt vaan sattuu tarvitsemaan kavereita ja päiväkodista niitä löytyy hyvin. Ystäväpiirissäni on runsaasti virikeäitejä, jotka kaikki ovat oikeasti todella hyviä äitejä. Niin kuin minäkin:) Lopettakaa jo muiden arvostelu ja antakaa perheiden päättää itse elämästään.

Vierailija
24/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lapsiluku on hyvä jättää NOLLAAN, jos ei jaksa...

Aargh mikä ajatusmalli! Kautta ihmisen historian on käytetty lastenhoitajia, isovanhempia jne apuna lastenhoidossa. Huom! myös paremmissa piireissä, missä ei käyty töissä!

Vierailija
25/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään omista asioista huoli ja annetaan muitten tehdä OMALLE perheelle parhaat ratkaisut.

T: 5,5 vuotta kotona ollut kotiäiti jonka mielestä vaikka kaikki lapset olisivat virikehoidossa jos heidän perheelle se on paras ratkaisu.

Vierailija
26/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupolvella jne... Sosiaalitapausten ei pidä lsiääntyä.

kuin jättää lapsiluku yhteen tai jäädä kokonaan lapsettomaksi. Suomen kansantalous tarvitsee lapsia pyöriäkseen myös tulevaisuudessa. Jos vain täydelliset ja väsymättömät saisivat tehdä lapsia, niin johan syntyvyys olisi aika minimissä.

Vierailija
27/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseliseli.....

Olen itse loistava virikeäiti ja jaksan hyvin hoitaa lapsiani. 5-vuotias poikani nyt vaan sattuu tarvitsemaan kavereita ja päiväkodista niitä löytyy hyvin. Ystäväpiirissäni on runsaasti virikeäitejä, jotka kaikki ovat oikeasti todella hyviä äitejä. Niin kuin minäkin:) Lopettakaa jo muiden arvostelu ja antakaa perheiden päättää itse elämästään.

Vierailija
28/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun näille kotimammoille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeata pitää huoli vain oman perheen asioista. Se nyt vaan on niin mukavaa tuomita muiden perheiden ratkaisut ja korottaa kruunu omille kutreille. Kuka nyt kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Miksi ette voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että kaikki perheet tekevät omat ratkaisunsa, vaikka te vouhkaisitte täällä loppu elämänne.

Vierailija
29/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa, jotka hän on virikelapsena päiväkodissa. Minulla on kolme alle kouluikäistä, joista vanhin 5,5-vuotias käy ylläpitämässä lapsikontakteja muihin samassa eskarissa ensi syksynä aloittaviin lapsiin. Kotona hänellä kaatuvat seinät päälle pienten sisarustensa kanssa, joista ei saman ikäistä leikkiseuraa ole.

Nim. entinen virikehoidon vastustaja

Vierailija
30/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä tulevaisuus hyvätä tässä yhteiskunnassa. Lopettakaa siittäminen ja tilatkaa maailmalta terveempiä geenejä.

kunnalle hyvin edullinen tapa hoitaa ennaltaehkäisevästi lastensuojelua

Vierailija
31/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa, jotka hän on virikelapsena päiväkodissa. Minulla on kolme alle kouluikäistä, joista vanhin 5,5-vuotias käy ylläpitämässä lapsikontakteja muihin samassa eskarissa ensi syksynä aloittaviin lapsiin. Kotona hänellä kaatuvat seinät päälle pienten sisarustensa kanssa, joista ei saman ikäistä leikkiseuraa ole. Nim. entinen virikehoidon vastustaja

Vierailija
32/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuu ajatus, että Suomessa lapset voivat huonommin kuin juuri missään muualla?

Ovatko lapset kaikissa muissa maailman n. 199 valtiossa paremmin voivia kuin Suomessa vai mitä ihmettä?

Vierailija
33/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta tulepa puistoihin pyörimään ja katsomaan, kuinka paljon siellä on muita kuin taaperoita. Todella vähän, jos ollenkaan. Niin ja tiedän, että jos kaikki ottaisivat lapsensa pois virikehoidosta, puistoissa olisi seuraa, mutta kun näin ei tapahdu. Ja silloin sitä seuraa ei ole! Voisitteko jo lakata puuttumasta muiden perheiden ratkaisuihin? Virikehoito on todella loistava ja toimiva idea ainakin meidän perheessä. Ja voin sanoa, että meillä on todella onnelinen perhe -niin lapset kuin aikuisetkin:)

Vierailija
34/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että me virikemammat emme ota lapsiamme pois hoidosta teidän marmatuksen takia, vaan perheemme uskaltaa tehdä ratkaisuja, jotka sopivat meille kaikista parhaiten. Meidän kodissa asuu paljon rakastettuja, onnellisia sekä tyytyväisiä aikuisia ja lapsia:)

Vierailija
35/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että me virikemammat emme ota lapsiamme pois hoidosta teidän marmatuksen takia, vaan perheemme uskaltaa tehdä ratkaisuja, jotka sopivat meille kaikista parhaiten. Meidän kodissa asuu paljon rakastettuja, onnellisia sekä tyytyväisiä aikuisia ja lapsia:)

Vierailija
36/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä nykymammojen väsymystä/heikkoutta/laiskuutta/yksinkertaisuutta voi muuten ymmärtää.

Vierailija
37/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi miehenne ei pidä hoitovapaita, jotta pääsisitte välillä töihin?

Vierailija
38/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi todellakaan ymmärtää, että tässä kuntien talousahdingossa joku ryhmä voi käyttää veromarkkoja tällä tapaa. Nuoret, terveet ihmiset hoidattavat lapsensa muilla. Samaan aikaan vanhukset ovat heitteillä.

Vierailija
39/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jaksa lapsiaan hoitaa, ei niistä sun lapsista tule tämän kansakunnan pelastajia. Uusia elätettäviä vain.

Vierailija
40/52 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäisistä lapsista kuin koskaan.

Ja väität, että samaan aikaan suomalaiset lapset voivat huonommin kuin muut maailman lapset.

Johtopäätös?

Minä olen kuullut tällaisia tutkimuksia lähinnä teini-ikäisistä, ja heidän kohdallaanhan kotihoidon osuus on ollut toinen kuin nykyään. Nykyisten pienten lasten hoitotavan vaikutuksia nähdään sitten heidän ollessaan nuoria.

Muuten, en voi hyvällä tahdollakaan uskoa pitkän kotihoidon, joka tapahtuu normaalissa, tervehenkisessä kodissa, voivan olla haitallisempaa kuin päiväkoti- tai pph-hoidon. Ihan pelkästään sillä perusteella, mitä näen ympärilläni, ja miten oireilevat monet päivähoitolapset. Heistä näkee usein ihan suoraan ne haittavaikutukset, niin terveydentilassa kuin keskittymiskyvyssä ja rasittuneisuudessakin. Asiasta voi vääntää vaikka miljoona vuotta, mutta päivähoidon lukuisista ongelmakohdista ei pääse yli eikä ympäri.