Mistä apua?
Tilanne on tämä:
Miehelläni on mielenterveysongelmia. Välillä käyttää lääkkeitä ja välillä ei. Lähinnä ahdistusta tms.
Edellisellä "lääketauolla" sanoi että ei halua käyttää lääkkeitä, koska ne turruttaaa. Sanoi ymmärtävänsä näitä joukkoteurastajia, että vois tehdä itsekin lääkkeissä niin kun ei tuntuis missään. Järjellä' ymmärtää ettei sellaista halua tehdä.
Nyt kuitenkin taas käyttää samoja lääkkeitä ja on välillä todella pelottava. Huutaa ja riehuu, haukkuu minua ja lastamme (6v), sanoo että haluaa kuolla kun yritän puhua. Sitten tään välillä synkkä ja hiljainen, katselee häivysti kulmiensa alta. Kolmas olotila on lipevä ja himokas. Nämä tilat vaihtelee ihan hetkessä.
Olen ehdottanu perheneuvolaa, joska lapsemme kärsii varsinkin haukkumisesta ja kuulin juopsi itsekseen että inhoaa isää. Mies kuintenkin sanoo tappavansa itsensä jos otan jonnekin yhteyttä.
Itken vaan ja olen ihan lamaantunut. Jos mies näkee, huutaa turpa kiinni vitun ämmä.
Kommentit (4)
Olen ihan lamaantunut enkä tiedä kenelle mun pitää puhua? Terveyskeskuslääkäri?
Tiedän että mies on sairas, siinä ei auta että jätä se sika, tappaa vielä meidät kaikki. ap
Nuo lääkkeethän selvästi eivät auta miestäsi, vaan pahentavat tilannetta. Lupaat vaikka antaa sille illalla, jos varaa ajan (silloin kun on himokas tää vois tehota).
Perheneuvolan aika on vasta kun miehen lääkkeet on tasapainossa.
Voit myös käydä miehesi lääkärillä (usein samassa osoitteessa asuvilla on sama omalääkäri). Keskustelette sitten siellä ilman miestä- lääkäri on vaitiolovelvollinen sinunkin jutuistasi- ei siis saa kertoa miehellesi, että "vaimosi kertoi sinun käyttäytyvän näin".
Ehdotin että varais ajan uudestaan ja juttelis vielä lääkkeestä. Tapansa mukaan sanoi että joo niin vois, mutta ei sitten tee asialle mitään. Kaikkien lupausten kanssa on sama juttu, hyvänä hetkenä lupaa mitä vaan, mutta muuttaa mielensä tilanteen mukaan.
Juttelin anopille ja hän oli soittanut ko lääkärikeskukseen, ja jattänyt viestin lääkärille. Sieltä oli kuitenkin sanottu ettei voi tehdämitään, ellei mies itse varaa aikaa ja mene paiklle.
Äkkiä kauas tuollaisesta miehestä!!