passiin tammikuussa
Minä taas yritän josko pakastealkiolla sais lasta. Nyt alkaa olla vuosi siitä kun tämän ravaamisen oulussa aloittanu. (05/06 ensimmäinen lapsi syntyi) viimevuodeen alussa ajateltiin yrittää taas uutta lasta ja nyt vuosi mennyt eikä yhtään plussa testiä tullut. aluksi käytettiin kaikki pakkasessa olleet 5kpl ja sitten marraskuussa koko ivf hoito josta pakkaseen jäi 5,mitä nyt kokeillaan. On tää niin raskasta mutta minkäs teet:(
Kommentit (55)
Asia varmistui ja raskaana olen passin jälkeen. Hcg on tuon 305 ja näyttää siltä, että alkio kiinnittyi kaksi päivää myöhemmin ja sen vuoksi Hcg ei vielä niin korkea kuin pitäisi.
Ensi viikolla hcg vielä katsotaan toisen kerran. On aivan ihana fiilis nyt vaikka pelkään vielä onkohan kaikki ok tuon alhaisen hcg vuoksi.
Sen verran voin sanoa, että tietyistä syistä emme olleet oikeutettuja viime vuonna saamaan hoitoihin edes kelan korvausta ja sen vuoksi emme menneet / päässeet kunnallisiin hoitoihin.
Nyt tänä vuonna tilanne toinen.Olisimme menneet kunnalliseen jonoon jos tämä pas ei olisi onnistunut.
Onnea kaikille muille hoitoihin.
Sydämelliset onnittelut, Sarde35! Hienoa että plussa oli kuin olikin ihan oikea!
Minulla on vähän sellainen hytinä, ettei meillä onnistunut. Toisaalta, edelliselläkään kerralla en tuntenut juuri mitään oireita ja olin aika varma epäonnistumisesta. Eli siis ihan täyttä jahkausta! Viikon päästä olen viisaampi, perjantaina testaan jos ei sitä ennen käy selväksi.
Onko sulla jotain oireita ilmaantunut,edes ihan mitättömältä kuulostavia???
Paljon jarrusukkia ja enkeleitä että menee loppuun asti kaikki hyvin.
Toivottavasti muutkin tekee plussa testin,pidetään peukut pystyssä;)
Itse en vieläkään ole varma omasta tilasta. Lopetin progesteronin käytön keskiviikkona ja siihen loppui vuoto!! Joka päivä tuntuu muutaman kerran pientä nipistelyä alamahassa. Jännitystä on ilmassa vielä sillä menkat pitäisi alkaa viikon päästä......kumpa ei alkaisi, jatkuvasti haen ja tarkkailen jos jotain oireita tuntuisi,mutta ei mitään kummempaa ole ilmaantunut.
kiitos ! Mennään tosiaan päivä kerrallaan ja toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin.
Oireista. Käytin luonnolisessa pas hoidossa myös progesteronia. Mulla oli lääkkeen aika voimakasta pahaoloa en kuitenkaan oksentanut.
Kylmä koko ajan,pientä nipistelyä vatsassa testi päivien aikana ja silloin ja nyt koko ajan kova jano.
Siinä oikeastaan oireet. Muuten mennyt kivasti. Toki jännitän vielä ensi viikon uutta verikoetta.
Tänään tosiaan olin uudestaan Hcg ja se vahvisti raskauden. Arvo oli jotain 2500.
Todella onnellinen olen. Onnistuhan se vihdoinkin ;) Maailman ihanin hää lahja tosissaan.
Ensi viikolla on jo ensimmäinen ultra.
Tulkaa muutkin kertomaan kuulumisia.
Sarde35
En ole ennen kirjoittanut tälle puolelle. Meillä pitkä aika hoitoja takana (kun mitään "vikaa" ei löytynyt ja eka yritettiin lieviä hoitoja. Ennestään 1 luomulapsi). Nyt tulin raskaaksi ekalla IVF-hoidolla. Kerron hieman mun kokemuksista, jos joku saa niistä apua ajatuksiin. On nimittäin niin monta asiaa mitä lääkärit ei kerro ellei osaa kysyä.
Ensinnäkin en tiennyt että Pregnyl aiheuttaa piikityksestä 10 päivää eteenpäin positiivisen raskaustestituloksen. Eli ei kannata tosiaan tehdä testiä ennen testipäivää, ettei luule että on raskaana ja myöhemmin esim. päättelee että on tullut keskenmeno, jos menkat alkaakin.
Toiseksi ainakin mulla lääkkeiden vaikutuksesta kuukautisten alkamis oireet ja raskauden alkamisoireet olivat täsmälleen samat. Kun lääkärit kysyvät tuntemuksista, niin moni tarkkailee liiankin tarkkaan oloaan ja toivo on niin ylhäällä että että jos ei onnistu niin pettymys on tosi musertava. Mulle luget aiheuttivat koko ajan valeoireita, rintojen arkuutta vatsan turpoamista, nipistelyä alavatsalla ym ja aina toivoin niin paljon... Nyt kun tärppäsi niin niin oireet olivat ihan samat kuin ennen. Ei mitään eroa menkkojen alkamisoireisiin.
Hcg mulla mitattiin 4 kertaa khden pöivän välein. Arvon pitäisi tuplaantua koko ajan 2 päivän välein. esim. jos eka on 50 pitäsi olla seuraavaksi 100, sitten 200 ja sitten 400 jne.. Kuulemma halusivat katsoa ettei ole kohdunulkinen raskaus. Ja mulle ei kukaan ollut sanonut etukäteen että se on mahdollista alkionsiirrossa! Ja kuulemma ei ole edes harvinainen, sanottiin jäkikäteen..
Nyt kuitenkin kaikki ok, ja raskaus varmistettu:) 2 vuotta siihen meni.
Neuvoisin kaikkia hoidossa käyviä, vaatimaan lääkäreiltä vastauksia, jos on mitään kysymyksiä. Myös lähes kaikkiin lääkkeisiin on vaihtoehtoja. Itse vaihdoin kahtakin lääkettä toiseen kun eivät sopineet. Tätäkään lääkärit eivät mainosta.
Paljon paljon hyvää onnea kaikille ja toivon että hoidot onnistuvat pian!
Viiva oli vaaleampi kuin testiviiva, mutta kuitenkin selkeästi näkyvä. Ensireaktio oli leveä hymy, mutta kummasti se ihmismieli alkaa heti kehittää epäilyksiä. Jotenkin tuntuu, ettei minulla voi olla kahdesti näin hyvä tuuri peräkkäin, että plussaa heti.
Siispä odottelen viikonlopun yli, ennen kuin soittelen sairaalaan. Ja teen toisen testin vaikka sunnuntaina. Jos pääsen ultraan asti ja siellä on elävä sikiö, sitten uskallan vasta olla oikeasti onnellinen.
Olen käytännössä oireeton ollut, jonkin verran olen ollut väsyneempi, mutta normaalioloissa tätä ei raskauteen viittavaksi kyllä tunnistaisi.
Mutta onnea vielä Sarde35:lle ja myös sinulle A-L! Toivon, että kohta voin onnitella itseänikin :-)
kun joka päivä pientä vuotoa tulee,vaikka lopetin lääkkeet heti alkumetreillä.
onnea teille muille plussanneille.
Onnea Daran.
itsellä vähän sama fiilis kuin Daranilla. Odottelen myös tulen viikon ultraa ja sen jälkeen uskallan olla myös onnellinen ja varmempi.
Ja onnea myös muille plussanneille.
itsellä asia varmistettu,en ole raskaana vuoto alkoi perjantaina:( Kamala miten teki taas kipeää. Vielä yksi siirto mahdollista kun pakkaseen jäi 2 alkiota.
Kolme IVF:ää tehty niin ei taida kela enään korvata mitään niin eipä taida olla enään varaa uuteen hoitoon,kun pelkät lääkkeet maksaa hunajaa.....
Mutta jos jollain on asiasta tietoa niin kertokaahan voiko kela tehdä poikkeusta ja suostuisi maksamaan vielä yhden hoidon.
Tocanalle en, tiedä maksaako kela kolmen IVF jälkeen korvauksia. Itselläni olisi sellainen muisti, että kolmen hoito kerran voidaan joissain tapauksissa harkita korvausta mutta en ole tästä varma.
Me maksettiin itse 1 IVF hoito ilman kelan korvauksia. Tulihan se tosi kalliiksi mutta se kannatti.
Muistaakseni n. 3000e ja lääkkeet päälle. Tämä summa piti sisällään tuore siirto ja yksi pakaste siirto.
Kävin viime viikolla ekassa ultrassa ja syke löytyi ja todella onnellinen olo vaikka vielä pieni epävarmuus.
RV 9.
Onnea kaikille muille hoitoihin ja ennen kaikkea uskoa. Meilläkin takana oli 2 inseminaatiota ja 1 pakaste siirrosta lähti raskaus käyntiin.
Kävin tänään ultrassa ja siellä sykki pieni sydän. Nyt on menossa rv 7+2. Kerroin jo lähipiirille, vaikka hurjan alussa tässä vieläkin ollaan... Nyt vaan toivotaan parasta.
Toivottavasti Sardellakin on mennyt hyvin!
Vielä tocanalle, jos tätä vielä luet: Hurjasti tsemppiä, että onnistuisit. Hengessä mukana ollaan.
Pahin painajainen sitten toteutu. Viikkoja oli 9 ja alkio kuoli kohtuun. Itkut on pakko itkeä ja suru on suuri.
Mutta parempi näin kun kaikki ei ollutkaan alkiolla ok. Nyt sitten keskenmeno ja suru pitää hoitaa pois ja sen jälkeen taas kaikki aloittaa alusta.
Tocanalle paljon onnea, että onnistuisi.
Isot pahoittelut sinulle, Sarde35, todella epäreilusti kävi. Tuo kai on ainut lohdutus keskenmenossa, että menehtynyt alkio ei ollut valmis kasvamaan vauvaksi... Jaksamista sinulle, ja parempaa onnea jatkossa.
Daran
Sarde35, toivoa on aina! Siihen pitää yrittää jaksaa luottaa.
Olette monet puhuneet tuosta rahojen loppumisesta, onko kotipaikkakunnillanne kovinkin pitkät jonot kunnalliselle puolelle? Meillä oli jonotusaika 8 kk, mutta sitten ei tarvinnutkaan maksaa kuin lääkkeet ja (suhteellisen lukuisat kylläkin) polikinikkamaksut. Ja nyt passiin pääsin heti kun koin sen itselle sopivaksi, ja edelleenkin menee vain tuo polimaksu. Meillä ei olisi ollut mitenkään varaa yksityiselle.