Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

passiin tammikuussa

01.01.2009 |

Minä taas yritän josko pakastealkiolla sais lasta. Nyt alkaa olla vuosi siitä kun tämän ravaamisen oulussa aloittanu. (05/06 ensimmäinen lapsi syntyi) viimevuodeen alussa ajateltiin yrittää taas uutta lasta ja nyt vuosi mennyt eikä yhtään plussa testiä tullut. aluksi käytettiin kaikki pakkasessa olleet 5kpl ja sitten marraskuussa koko ivf hoito josta pakkaseen jäi 5,mitä nyt kokeillaan. On tää niin raskasta mutta minkäs teet:(

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiin tammikuussa. Ja jännittää pirusti koska meillä pakkasessa kaksi alkiota. Kestävätkö sulatuksen ? jne.... kakkosia yritetään jos mahdollista.

Olen myös itse miettinyt mahdollisuutta saada lasta pakaste alkioilla mutta toivotaan, että voisi onnistua.

Meillä joulukuu meni ohitse hoitojen suhteen koska minulla epäiltiin polyppia jota kuitenkaan ei ollut, onneksi.

Tocanalle

Onko teidän ensimmäinen lapsi saanut alkunsa IVF - hoidolla ? Onnistuiko ensimmäisellä kerralla tai vaatiko useampaa yritys kertaa ?

T.Sarde

Vierailija
2/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen hoito ei tuottanut mitään tulosta eikä siitä saadut pakastealkiotkaan,toisella hoidolla tuoresiirrosta saatiin sitten poika. Minä myös jouduin joulukuussa polyypin epäilyn takia tarkastettavaksi,jota ei onneksi ollutkaa.(lääkäri epäili sen takia kun 5 alkionta siirrettiin viime vuonna eikä yhtään kiinnittymistä)

Itse en usko olleskaan pakastealkioihin,vaikka tuttavapiiristä löytyy yksi passilla alkunsa saanut lapsi.

Jos jollain passilla saatuja plussa testejä niin kaikki kokemukset/ajatukset kehiin kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkaa jo aikas kovin jänskättää. Neljä alkioo on pakkasessa, eli vahva toive että joku niistä selviytyisi siirtoon asti. Esikoispoika täytti juuri 1v ja sai alkunsa 5. IVF tuoresiirrosta.

Ja rohkaisuna tocanalle, ystäväni, monien hoitojen jälkeen, joissa ei kertaakaan plussaa, sai PAS kaksoset!!

Vierailija
4/55 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja, että kestävät sulatuksen. Onnea matkaan ;)

Itselläni pas tod.näk seuraavalla viikolla. Riippuu miten ovis testi näyttää plussaa viikonlopun jälkeen.

Kun sait 5 IVF tuoresiirrosta pojan niin uteliaana kysäisen käyttekö hoidoissa kunnallisessa tai yksityisellä puolella ?

Itse nimittäin mietin, että rahat loppuvat pian yksityisellä puolella meillä vaikka takana vasta 1 tuoresiirto ja passia odotellaan ensi viikolle.

Hoidot älyttömän kalliita meidän pussille mut minkäs teet ?!

Millaiset jonot mahtaa olla kunnallisella puolella ? Onkohan jollain tietoa ?

Sarde

Vierailija
5/55 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki peukut on tarpeen!!!

Yksityisellä oon joutunu tekee ihan kaikki ja ennen IVF hoitoja oli vielä inseminaatioitaki 9kpl, eli kalliiks on tullu ja lisätöitä on teettäny, eli kaikki rahathan tähän on menny. Mutta kyllä on kannattanu!!!!! Nyt antaisin kepeesti henkenikin tuon tyypin puolesta.

Toivottavasti pääset kanssa pian siirtoon ja voitais virtuaalisesti kilistellä onnellisesti raskautuneina!

Odottelua

Vierailija
6/55 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan tarvitaan ja itseltäni usko tahtoo loppua kesken mutta eikö maltti ole valttia.

Toivotaan, et molemmille tulisi iloisia uutisia passin jälkeen.

Meillä myös ennen 1 IVF hoitoa oli inseminaatioita 2 takana.

Piinailu alkaa taas...

Vierailija
7/55 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan kaikki menee ok. Olemme juuri vaihtamassa klinikkaa (Diacorilla oltiin ennen ja nyt lopettivat toiminnan), maanantaina eka käynti uudella klinikalla. Sitten saadaa tietää tarkemmin aikatauluista.

Pikkukakkonen haaveissa, esikoinen on nyt reilut 10kk, sai alkunsa ekasta IVF:stä tuoresiirrossa. Nyt siis olisi edessä eka kerran PAS. Pakkasessa on peräti 16 alkiota.

Vierailija
8/55 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi olki sulatettiin ja molemmat siinä olleet alkiot selvisi mainiosti ja siirrettiin!! Eli varsin innostuneen "odottavainen" olo !!! Ja kaks jäi siis vieläkin pakkaseen.

Ja Simpukalle onnitteluja mahtavasta alkiomäärästä, niistä varmasti joku tärppää!

Palataan!

Vierailija
9/55 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja jotta plussa tuulia olisi tulossa.

Itselläni pitäisi ensi viikolla olla pas jos kaikki menee hyvin. Jännitys se alkaa kun kaksi alkiota ainoastaan pakkasessa.

Ja odottelulle tule kertomaan uutisia testi päivän jälkeen.

Vierailija
10/55 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana en voi olla sehän olisi maailman ihme sillä ulkopuolisten raskausten takia molemmat munanjohtimet on poistettu. olin laskenut että ensi perjantaina ois pitäny olla ultra ja seuraavan viikon lopulla se siirto..... olen varmaan niin stressaantunut että menkatkin on jäänyt pois,tämä on kyllä eka kerta kun niitä ei tule ellei raskautta lasketa.

Muille hirmusesti onnea siirtoihin+++++

t:tocana

Vierailija
11/55 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo ihan paniikissa kun ei mitään oireita ole. Edellisellä kerralla jo rinnat oli näinä päivinä kipeenä. Tiedän että ei oikeesti ole mitään syytä huoleen, mutta reilu viikko vielä......

Onnea sulatukseen ja siirtoon Sarde!

Ja toivottavasti tocanan kuukautiset alkaa pian!

Tulkaa sit kans kertomaan kuulumisia. Ite varmaan piinoissani roikun täällä nyt harvase päivä.

Vierailija
12/55 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens tiistaina ultra ja jos kaikki menee kuten yleensä niin siirto olis näillä näkyvin 27.1! Miten jaksaa odottaa vielä pari viikkoa!!!!!

Tää on niin piinailua et voi juku:)

Mut tytöt kyllähän me tehään semmonen temppu et jokainen tekee plussa testin,eiks jo?????!!!

Itellä alkaa stressi helpottaa kun nyt kaikki kaverit ja sukulaiset on saanu vauvat,7 yhteensä synnytti joulukuussa. aluksi olin tosi maassa,et miks aina muut mutta nyt se masennus tosiaan helpottaa.

Vierailija
13/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi pas päivä ja on tämän viikon perjantaina. Nyt sitten jännitys alkaa selviääkö sulatuksen.

Pakkasessa enään 2 alkiota. Tarkoitus olisi siirtää molemmat jos kaikki menee hyvin.

Ensimmäinen tuore IVF hoito ei onnistanut.

Piinailua tää tosissaan on mut yritetään vaan kaikki jaksaa ja toivotaan kaikille plussa tuulia ;)

Sarde

Vierailija
14/55 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään tosiaan peukut pystyssä, tehdään kaikkienaikojen plussaaalto :)

Me kävimme ensi käynnillä Väestöliitossa ja päästään heti hoidossa eteenpäin eli tehdään PAS seuraavassa kierrossa eli kun vaan nyt ne menkat alkaisi...Olisin arvellut niiden alkavan eilen mutta vielä ei mitään näy ei kuulu. no, mun kierto on vaihdellut 28-36 ja nyt vasta 29.päivä. Eli ei muutakuin odottelua!

Mä jännitän ja piinailen jo nyt niin paljon että saa nähdä miten kestän sitten jos/kun alkio siirretään, pakko keksiä paljon tekemistä sitten piinaviikoille!

Vierailija
15/55 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Meilläkin on mahdollisesti Pas tammikuussa, jos nyt tuo ovulaatio osuu arkipäivälle. Luonnolliseen kiertoon siis yritetään.

Meidän nuorin poika nyt 10kk sai alkunsa pakastealkionsiirrosta.Silloin siirrettiin kaksi, joista molemmat kiinnittyivät mutta toinen ei kuitenkaan jaksanut alkua pidemmälle. Esikoispoika on nyt 4-vuotias ja sai alkunsa luonnollisesti hormonihoidon avustuksella.

Täälläkin jännitämme kovasti, sillä pakkasessa on kaksi alkiota jäljellä. Tietenkin pelonsekaisin tuntein odottelemme, sillä niiden selviäminen sulatuksesta on epävarmaa.

Vierailija
16/55 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan todella että pääsisin avaamaan sen kaikkien hartaasti toivoman plussarivistön!!

Edelleenkään ei mitään tuntemuksia ja ihan mahdottoman vaikea uskoa....Mutta toivottava se kuitenkin on, vielä viikko piinaa edessä...

Onnea Sardelle huomiseen!! Ja muille sitä mukaan kun siirto koittaa!!

Vierailija
17/55 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen aamu jännittää jo nyt. Tuleeko klinikalta hyviä uutisia ja päästään siirtoon. Jotenkin pelkään jos eivät alkiot kestä sulatusta.

Kiva lukea kuinka muutkin jännittää ja odottaa alkion siirron jälkeen. Itse kun olin marraskuussa 1 IVF tuoresiirrossa niin sen jälkeinen kaksi viikkoa meni todella hitaasti ja muistan päivän kun kuukautiset alkoi...silloin tuntui, että kaikki romahtaa. Nega testi oli todella suuri pettymys. Meni kuukausi ennen kuin aloin toipumaan pettymyksestä. Nyt taas mieli korkealla ja usko onnistumiseen.

Kaikille paljon jaksamista. Aika hermoja raastavaa tämä monesti on.

Odottelulle pidetään peukkuja jotta avautuisi plussarivistö ;)

Vierailija
18/55 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka !

Nyt pas takana onnistuneesti. Kaksi alkiota siirretty. Nyt se piinailu vasta alkaa...

odottelulle onko tullut minkäänlaisia raskaus oireita?Nyt sitten molemmat jännitellään testi tulosta.

Vierailija
19/55 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan alkaa jännittään miten kierto menee ja pas onnistuisi :) ultra on ke 28.1 (kierron13.pvä), taitaa mennä siirto siihen kuun vaihteeseen, ehkä helmikuun puolelle.

Odottelua, Sarde ja Toscana, teille taidettiin kaikille siirtää kaksi alkiota? Meillä siirretään vain yksi. Toisaalta tuntuisi "varmemmalta" siirtää kaksi mutta lääkärin mielestä ei ainakaan tässä vaiheessa kannata siirtää kuin yksi. Tuoresiirrossa mulla oli silloin jotenkin varma tunne onnistumisesta, uskoin siihen oikeasti. Nyt tuntuu että en oikein usko pakastetun siirtoon ja sen onnistumiseen ainakaan eka kerralla :(

Miten pitkä kierto teillä on yleensä ollut, minä kierronpäivänä ovulaatio on ollut ja milloin siirto on tehty?

Vierailija
20/55 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin ollut epäilyksiä passin mahdollisuudesta onnistua mutta onhan kaikki tietty mahdollista.

Tosiaan kaksi meille siirrettiin ja lääkäri oli sitä mieltä et pieni riski meidän tapauksessa kannattaa koska raskauksia ei ole vielä saatu alkamaan hoidoilla.

Itselläni kierto 26 päivää. Ovulaatio ollut kierron kierron 9-10 päivänä ja nyt pas tehtiin ovulaatiosta kolmantena päivänä.

Itselläni ovulaatio tapahtuu aika pian kuukautisten jälkeen.

Te jotka olette raskautuneet IVF hoidolla tai passilla niin kuinka nopesti on raskaus oireet alkaneet ? Onko kokemuksia ?

Sarde