Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin bakteerikammosta ja näen likaa joka puolella.

Vierailija
01.01.2009 |

Iso osa energiaa menee sen miettimiseen, miten likaista missäkin on. Esim. kotona me vaihdetaan aina kotivatteet päälle, inhottaisi olla kotona esim samoissa vaatteissa missä on istunut bussissa likaisilla penkeillä. Kädet pestään aina kun tullaan kotoa sisälle. Inhottaa kun meille tule vieraita, niin eivät voi mennä pesemään käsiään. Mulla kaksi pientä lasta ja pidän tosi tärkeenä käsihygieeniaa. En voi sietää kun meille tulee muita lapsivieraita eivätkä vanhemmat viitsi lastensa käsiä pestä kylään tullessaa, sitten ne likaisilla käsillä leikkii leluilla. Tuntuu et suurin osa ihmisistä ei tajuu miten epähygieenistä tuolla on esim. kaupoissa, ostoskorit ovenkahvat ym.

Tiedän ja tajuan että jossain määrin mun hygieenisuus menee vähän liian pitkälle, haluaisinkin kuulla kommentteja ja muitten suhtautumista. Kuinka moni esim. pitää käsihygieeniaa tärkeänä? Tai vaihtaa kotivaatteen kotiin tullessaan?

En itse ole aina ollut näin neuroottinen siisteyden suhteen, tuntuu että tämä vain pahenee iän myötä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elämä on välillä aivan sietämätöntä.:( Meille tulee mielettömiä yhteenottoja melkein joka päivä, kun minä saatan esim. juoda lasista kaksi kertaa, pesemättä sitä välissä. Ja jos ruokailuväline tms. koskettaa (edes hipaisee) sanomalehteä, sitä ei voi enää käyttää, jos sitä ei pese ensin HUOLELLISESTI. Ja ruokatarvikkeet eivät saa koskettaa tiskipöytää, minä en naisena saisi käyttää julkisia vessoja, vauvan tutti heitetään roskiin, jos se tippuu lattialle/maahan. jne, jne....

Muutimme hiljattain, ja ongelmaksi tuli astioiden pakkaaminen. mies halusi ostaa talouspaperia, johon astiat kääritään, kun sanomalehti on niin likaista. Minä pidin pääni, ja sanomalehteen pakattiin. Mutta aika raskasta on välillä.:( Miehen kammo on tosi vahva ja läsnä arjessa koko ajan aiheuttaen riitoja.:(

Vierailija
42/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei kuulosta neuroottiselta. Lasteni sairastelujen takia olen myös tullut tosi tarkaksi käsihygienian suhteen.

Meillä pestään kädet aina sisään tullessa, wc-käynnin jälkeen jne. Vieraita pyydän pesulle. Käsidesi kulkee aina mukana ja käytän sitä esim. neuvolakäynnin jälkeen heti vaatenaulakolla.

Jonkun mielestä varmasti ylivarovaisuutta, mutta teen kaikkeni välttääkseni infektiotauteja. Esikoiseni on ollut kuoleman kielissä 3 krt rajun oksentelun takia (joka kerta 2-3 vrk suonensisäisessä nesteytyksessä sairaalassa). Kuopus puolestaan astmaatikko eli voi joutua pikkuflunssasta sairaalaan.

Vierailija
44/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheenjäsenenne sietävät teitä, tai te bakteerikammoista perheenjäsentä? Itse olen bakteerikammoinen, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että ohjaisin esim. vieraat käsienpesulle. Ex-mies valitti minusta suvulleen ja he järjestivät minut pakkohoitoon, mies otti eron ja vei lapsen. Minähän olen hullu. Lääkäritkin pitivät psykoottisena, ja nykyinen diagnoosi on harhaluuloisuushäiriö, enkä vieläkään tiedä mitä tekemistä sillä on bakteerikammon kanssa vai onko.. Itse olen satavarma että olen pakko-oireinen..

Nykyinen "miesystäväni" ei pese koskaan käsiään, ei edes käydessään paskalla, tai vietyään roskat, käy kaupassa ja alkaa sitten leikellä kinkkua..

Minulle hän motkottaa veden käytöstä, uutena vuotena veti känniraivarit, kun olin pesemässä hampaita, luuli kai minun pesevän käsiäni koko ajan. Riepotteli ja raahasi takaisin vessaan ja raivosi että nyt peset niin että tuntuu.. en tiedä olisiko kääntänyt veden kuumalle jos olisi saanut käteni hanan alle. No tämä nyt ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, väkivaltainen paskiainen, mutta olen tainnut oppia sen, etten vaan voi elää kenenkään toisen kanssa, vaan edessä on yksinäinen loppuelämä. Paitsi jos löytyisi bakteerikammoinen mies.. vaikka tietysti saattaisi olla että olisin hänelle liian sottainen :(

Vierailija
45/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä että kysessä on pakko-oireet/pakkoneuroosi

http://yle.fi/akuutti/arkisto2003/090903_c.htm

http://www.introspekt.fi/artikkelit/pakko.htm

http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/keskustelu/aiheet/pakkooireet/…

Ymmärrän että hygieniasta on huolehdittava mutta alkuperäinen ja joku muukin on sairastunut ja toimintanne ei ole normaalin rajoissa.

Vierailija
46/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään kädet kesäisin kun tullaan hiekkalaatikolta jos on likaiset. Talvisin pestään pissallakäynnin jälkeen, eli se joka pyyhkii pesee ;)

Lapset käy kerran viikossa suihkussa jossa EI käytetä pesuaineita, esikolle hoitoainetta kun on sähköiset hiukset.

Itseni pesen joka ilta, vähintään huuhtelen, hiukset pesen ainakin 3krt viikossa kun käytän hiusaineita ja ne limottaa hiukset.

Korvatulehduksia on ollut 3-4krt esikoisella kun on sellaiset vaikkukertymäkorvat että tukkeutuvat ja tuuletus ei toimi. kk sitten oli minulla ja 2lapsella tulehdukset kun ollaan sellaista sorttia että pienenkin nuhan jälkeen tulee poski/korvatulehdus kun käytävät ovat ahtaat ja tuuletus ei toimi :D

ihotauteja ei ole ollut, vesirokko oli joka oikein hakemalla haettiin et pienenä sairastaisivat.

flunssaa on 1krt vuodessa. mahatautia samaten ja ei rajuna!! ainoa ongelma on kun mahataudi aikana eivät lapset juo ja kuivuuus iskee.

käsidesejä ei käytetä! ne vain pahentavat tilannetta jos jokapäiväseen käyttöön ottaa. bakteerit kasvavat ja taudit ainakin tulevat!!!

käsidesiä käytän silloin kun on vaikka todella sairaat lapset käyneet meillä kylässä...jos silloinkaan.

tarhassa ollessa lapset eivät sairastaneet ollenkaan, ei vuoteeen mitään vaikka kaikenmaailman flunssia ja mahatauteja jylläs.

omassa kotonani äiti siivoaa hullunlailla, inhoaa roskia ja pölyä, vaihtaa kaikki lakanat ja tuulettaa petivaatteet joka viikko. vaihtaa käsipyyhkeet joka päivä. pesee vessan 2 krt viikossa (lattiakaivonkin) domestoksella, eli kloriinilla.

hän sairastaa paljon. kotona ollessani olin monellle allerginen (mm pölylle) mutta omaan kotiin muutettua on allergiat hiljalleen jääneet.

maatilalla jossa on navetta ja eläimiä on ihmiset (eli lapsetkin jotka sielä navetassa ovat 1kk ijästä lähtien mukana) paljon terveempiä yleisesti ottaen kuin kaupungissa. ne pölyt ja sontakokkareet ovat hyväksi. eli ottakaamme opiksi ja lopetetaan turha hössötys bakteereista, ne on OIKEASTI hyväksi!!

en usko että kaupan oven kahvasta kukaan nyt mahatautia saa ellei ole omaa vastustuskykyään tappanut liiallisella hygienialla!!!

Vierailija
47/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihmetyttää, että me taidetaan olla vähemmistössä teidän käsipesumonstereiden parissa, kun ei meillä pestä käsiä juuri koskaan. Ei varsinkaan nyt talvella, kun kädet on suojassa tumppujen sisällä. Kesällä saatetaan pestä kädet ulkoa tultaessa jos ollaan käyty hiekkalaatikolla ja kädet ovat selvästi likaiset, mutta talvella emme tee niin. Emme myöskään pese käsiämme ennen ruokailua.

Lapset kylpevät kerran viikossa ja käyvät lisäksi kerran viikossa suihkussa. Me vanhemmat käymme joka ilta suihkussa.

Ei flunssia, ei mahatauteja, ei antibioottikuureja. Olemme terveitä (ja likaisia?).

Lapset 3v, 5v ja 6v.

Emme myöskään pese vessaa joka vieraan jälkeen. Vessa pestään viikkosiivouksen yhteydessä ja silloin vaihdetaan myös pyyhkeet. Tämä riittää meille.

En arvostele muiden tapaa, mutta jos siivoaminen ja bakteerit aiheuttavat stressiä, niin silloin niihin suhtautumisessa on jotain vikaa. Jokaisen pitäisi voida elää olematta koko ajan huolestunut sellaisesta asiasta, mille ei oikeasti mitään voi. Bakteereja on kaikkialla ja ne ovat suureksi osaksi hyödyllisisä ihmisellekin.

Vierailija
48/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairautta. Miehesi on sairas! Tuo ei ole enää missää määrin normaalia.

Ruotsin tv:stä tuli tästä aiheesta tosi hyvä dokumentti, harmi etten sitä enää netistä löytäny, ehkä löytyy vielä sieltä sivuilta (www.svt.se).

Kyllä ihmisten olisi hyvä hakea ja saada apua tämmösiin sairauksiin. Lapsille henkisesti tosi raskasta elää tuollaisen ihmisen kanssa. Lapsi voi ja usein näissä perheissä sairastuukin myöhemmin johonki henkiseen sairauteen. Tuohan on mahdoton stressi tilanne koko perheelle.

Ihminen tarvitsee bakteereja. Eikä niiden miettimiseen kyllä pitäisi suurin osa energiaa mennä. Te joilla puolisona tämmöinen neuroottinen ihminen, koittakaa saada puolisollenne apua, jos ette onnistu niin hakekaa sitä itsellenne. Tuohan on melkein ku eläis alkoholisitin kanssa.

En jaksais katella jos oma ukko alkais tuommoseks!

Ja elämä on välillä aivan sietämätöntä.:( Meille tulee mielettömiä yhteenottoja melkein joka päivä, kun minä saatan esim. juoda lasista kaksi kertaa, pesemättä sitä välissä. Ja jos ruokailuväline tms. koskettaa (edes hipaisee) sanomalehteä, sitä ei voi enää käyttää, jos sitä ei pese ensin HUOLELLISESTI. Ja ruokatarvikkeet eivät saa koskettaa tiskipöytää, minä en naisena saisi käyttää julkisia vessoja, vauvan tutti heitetään roskiin, jos se tippuu lattialle/maahan. jne, jne....

Muutimme hiljattain, ja ongelmaksi tuli astioiden pakkaaminen. mies halusi ostaa talouspaperia, johon astiat kääritään, kun sanomalehti on niin likaista. Minä pidin pääni, ja sanomalehteen pakattiin. Mutta aika raskasta on välillä.:( Miehen kammo on tosi vahva ja läsnä arjessa koko ajan aiheuttaen riitoja.:(

Vierailija
49/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes hyvät bakteerit ole hyväksi jos ne menee ruumiissa väärään paikkaan. Jonkunlaista järkeä voisi käyttää kun puhutaan bakteereista. On jotenkin vaikeaa jopa perustella työtään kun nykyään jokainen väittää KAIKKIA bakteereja hyväksi kun joku on niin tutkinut, että jotkut bakteerit on hyväksi ja joistakin ei ole haittaa normaalin vastustuskyvyn omaavalle ihmiselle. Pitäisi ensin ymmärtää mitä niilä bakteereilla tarkoitetaan eikä tehdä aivan naurettavia yleistyksiä.

On sairaalloista olla ylihygieeninen. Esimerkiksi kotioloissa ei tarvita desinfiointia mihinkään varsinkaan kun ihmiset ei edes tiedä miten kuuluu desinfioida ja mihin sillä pyritään.

Vierailija
50/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elät tollaisen miehen kanssa. Mutta kyllä sulla taitaa olla harhaluuloisuushäiriö oikeasti, ei niitä turhaa noita diagnooseja anneta. Toisekseen jos bakteerikammosi on todella pahaa niin sairastahan se on.

perheenjäsenenne sietävät teitä, tai te bakteerikammoista perheenjäsentä? Itse olen bakteerikammoinen, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että ohjaisin esim. vieraat käsienpesulle. Ex-mies valitti minusta suvulleen ja he järjestivät minut pakkohoitoon, mies otti eron ja vei lapsen. Minähän olen hullu. Lääkäritkin pitivät psykoottisena, ja nykyinen diagnoosi on harhaluuloisuushäiriö, enkä vieläkään tiedä mitä tekemistä sillä on bakteerikammon kanssa vai onko.. Itse olen satavarma että olen pakko-oireinen..

Nykyinen "miesystäväni" ei pese koskaan käsiään, ei edes käydessään paskalla, tai vietyään roskat, käy kaupassa ja alkaa sitten leikellä kinkkua..

Minulle hän motkottaa veden käytöstä, uutena vuotena veti känniraivarit, kun olin pesemässä hampaita, luuli kai minun pesevän käsiäni koko ajan. Riepotteli ja raahasi takaisin vessaan ja raivosi että nyt peset niin että tuntuu.. en tiedä olisiko kääntänyt veden kuumalle jos olisi saanut käteni hanan alle. No tämä nyt ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, väkivaltainen paskiainen, mutta olen tainnut oppia sen, etten vaan voi elää kenenkään toisen kanssa, vaan edessä on yksinäinen loppuelämä. Paitsi jos löytyisi bakteerikammoinen mies.. vaikka tietysti saattaisi olla että olisin hänelle liian sottainen :(

Vierailija
51/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia, että bakteereja on ihan joka paikassa ja niitä ei tavallisessa elinympäristössä pysty eikä tarvitse tappaa pois? Jokaisen meidän iholla asustaa lauma kaikenlaisia bakteereita (ns. normaalifloora), jotka eivät vedellä pesemällä lähde pois. Kaikissa esineissä, ilmassa, maassa, lattioilla jne on mikrobeja. Suurin osa ei aiheuta mitään sairautta eikä niistä ole kenellekään mitään haittaa.

Käsihygienia on tärkeää ja desinfiointikin ihan hyvä silloin, kun esim. vatsatautia on liikkeellä, mutta järki käteen! Hygienian takia ei vaatteita tarvitse vaihtaa kauppareissun jälkeen. heh...

Vierailija
52/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastimme paljon. Nyt olen lakannut käsien pesemisen, annan lasten olla vähän likaisia. Ei ole mahatauteja tai muuta näkynyt. En ihan usko käsihygienian tärkeyteen, sillä meillä taudit väheni kun lakkasin kiinnittämästä huomiota käsien pesuun.

Vierailija
53/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sen käyttö ole mitään sairalloista. Aina kun tulee kotiin pestään kädet ja laitetaan desinfiointi ainetta. Samoin syömään käydessä.

Vierailija
54/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi niin, että sottaisessa lapsuuskodissa ja nuorena aikuisena sairastin jatkuvasti. Nyt bakteerikammoisena en sairasta juurikaan. Pääsin myös eroon kipeästä tulehduksellisesta käsi-ihottumasta, kun aloin jynssäämään käsiä. Liekö ollut joku sitkeä hiiva..

Todella, kaikki bakteerit eivät ole hyväksi. Uskoakseni vastustuskykyä salmonellalle ei hankita sietämällä salmonellabakteeria?

Mutta sairaudessa josta käytetään nimeä bakteerikammo, on kyse muustakin kuin bakteerien ja niiden mahdollisesti aiheuttamien sairauksien pelosta. Itselläni etupäässä kyse on inhosta likaa kohtaan, ts. kammoan bussin penkkejä, tms. "jos joku todella likainen hamppi tai roskiksessa nukkunut on istunut siinä" tai ovenkahvaan on koskenut joku joka on kaivanut roskista, takapuoltaan, tms. Myöskin verta kammoan vaikka tiedänkin ettei siitä ovenkahvasta taida aidsit ja hepatiitit tarttua vaikka siinä vähän verta olisikin. Ja tuota "toisten ihmisten likaa" en halua kotiini kuljettaa. Tämän nykyisen miesystäväni luona ahdistaa kun omatkin käteni haisevat tuon tuosta jollekin imelälle ja pahalle. Ja astiakaapille ja jääkaapille menevät myös miehen kaverit, mustine käsineen autorempan jälkeen. Penkin päälliset ovat mustina kuraisista vaatteista, ja sänkyyn ryömitään työvaatteissa. Minä yritän vain sietää tuota ns. normaalia käytöstä. Ei uskalla edes huomauttaa mistään. Minähän se hullu olen. Mutta sen vielä lisäisin, että jos sairastaa pakko-oireista häiriötä, tietää itsekin ylireagoivansa, eikä siinä järkeily auta. Sitä on vain pirun vaikea myöntää edes itselleen. Itse kärsin myös tarkistamispakosta, en meinaa uskoa esim. ovien olevan lukossa.

Mutta minulle kyllä opetettiin jo lapsena koulussa, että kädet pestään ennen ruokailua. Meidät marssitettiin jonossa käsienpesuun. Ja nykyään on suositus pestä kädet myös ulkoa sisälle tullessa, ja mielestäni on kyllä paljon vähemmän siivoamista kun ei joka paikassa ole mustia sormenjälkiä ja rasvaa.

T: se "harhaluuloinen"

Vierailija
55/55 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti olen seurannut ihan kun meillä on vieraita.

*Vieraat ei tosiaan pese käsiä kun tulevat vieraisille, en tiedä pesevätkä sitten edes kotiin mennessään vai onko se monella ajatuksena että vieraissa ei tarvi välittää siisteydestä.

*Lasten käsiä ei pestä ennenkuin aletaan syömään, eikä myöskään omia.

*Jos vaihdetaan vauvalle vaippa ei pestä omia käsiä.

* Jos lapsi käy vessassa ei huolehdita että hän pesisi kädet, eikä lapsi ymmärrä niitä itsekään pestä. Eikä myöskään välttämättä pestä omia käsiä vaikka ollaan juuri pyyhitty kakkapylly puhtaaksi.

* Kuraiset ulkovaatteet tullaan pukemaan lapsen päälle olohuoneen sohvalle, kun siinä on helpompi itse istua ja pukea kuin eteisessä.

* Lapsen annetaan töpsotella vaikka miten pitkälle eteiseen kengät jalassa, ei estellä.

*Lapsi tulee suoraan pihavatteilla sisälle leikkimään. Eli on pyörinyt hiekkalaatikolla ja samoilla vaatteilla sisälle

Mutta eihän sitä tartte välittää kun ollaan vaan vieraissa. Eikö niin? Vai oletteko yhtä suurpiirteisiä kotona?

Meillä siivotaan usein, pestään kädet aina kun tullaan sisälle ja ennen ruokailua ja sairastetaan harvoin. Yhdellä kaverillani, jolla aina tosi sottaista, hän ei jaksanut välittää lasten hygieeniasta ja heillä lapset koko ajan kipeenä, usein mahatautia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi