Pitäisikö tutti antaa takaisin 2 veelle
Meillä reilu parikuinen vauva ja parivuotias tyttö. Tytöltä kävi "Tuttiritari" hakemassa tutit kaksi viikkoa sitten, mutta ilta-ja yöitkut ja raivokohtaukset vaan pahenee, ja kukaan ei nuku tuolloin. Itkujen kesto vaihtelee 10 minuutista tuntiin.
Lapsi ei halua lohdutusta, eikä halua tai pysty itse rauhoittumaan.
Mitä teemme tämän tosi tempperamenttisen tapauksen kanssa? Tarvitseeko hän tutin antamaa turvaa vai onko kyseessä uhma.
Mitä tekisit
Kommentit (30)
En palaisi kyllä ainakaan siihen tuttiin. Vieroitus vaan vaikeampaa taas. Läheisyyshän se on kuitenkin tärkeää vaikka lapsi kuinka raivoaa. Meilläkin vajaa kaksi vuotiaan kanssa on raivokohtauksia illalla useinkin, mutta niistä selviää kun on itse rauhassa ja yrittää johdonmukaisesti toimia joka ilta samalla tavalla. (vaikeaa se tosin on). Sylittely ja silittely huudoista huolimatta. Edelleen yöllä heräillään huuteleen äitiä ja itkeen, hetki vieressä kuitenkin aina helpottaa.
Me ollaan johdonmukaisia nukkumaanmenossa nytkin, ei oteta sängystä pois eikä juosta lohduttamassa koko ajan. Miten asia pitäisi tehdä?
vauvalla on tutti ja siksi 2 v:kin haluaa sitä.
Teidän olisi pitänyt vierottaa tutista ennen kun vauva syntyi nyt on liikaa muutoksia 2 v:n elämässä.
eli antaakaa tutti takaisin.
Meillä isosisko jättti tutin isona tyttöna 2 ja puolivuotiaana kun ei ollut vauva niin kuin pikkuveli.
En ole koskaan nähnyt 6 v joka söisi tuttia.
vauvalla on tutti ja siksi 2 v:kin haluaa sitä.
Teidän olisi pitänyt vierottaa tutista ennen kun vauva syntyi nyt on liikaa muutoksia 2 v:n elämässä.
eli antaakaa tutti takaisin.
Meillä isosisko jättti tutin isona tyttöna 2 ja puolivuotiaana kun ei ollut vauva niin kuin pikkuveli.
En ole koskaan nähnyt 6 v joka söisi tuttia.
No sitten ei ole mahdollista, että 6-vuotiaalla olisi tutti, jos et kerran SINÄ ole sellaista nähnyt. Entä 5- tai 4-vuotiaalla? Oletkos sellaista nähnyt? Mitä kaikkea sinä olet nähnyt maailmassa? Kerropa, niin me tiedetään, mikä voi olla totta.
Onko tytöllä jotain uniriepu tms. ?
Voisko jo ymmärtää sen päälle että menette ostamaan uudene uni jutun tutin tilalle?
Ja jollekkin joka ei oo kosskaan nähny 5-6v joka syö tuttia ni hyvä, ite söiv tuttia 4v. ja se näkyy hampaissa.
Mitä aikasemmin tutuin vierottaa sitä helpommalla pääsee..
-vaikka uusi kiva unilelu, tutista kait pitäisi päästä eroon vuoden iässä. Minäkin tiedän kuusi vuotiaana tuttia imeneen nimittäin siskoni itse imin sormea samassa iässä jee! Nyt olen jo päässyt tavasta eroon sentään huh! Mutta ehkä tutti pienempi paha kuin sormi?
pari viikkoa hyvin. sitten katsot asiaa uudestaan. ei nää oo niin paniikki juttuja, vaan mee tilanteen mukaan.
mutta muuten kaikki pitäisi tapahtua lapsen ehdolla
eli esim. tänään on sanottu, ettei saa erota vaikka mies pahoinpitelisi, jos on lapsia, koska lapset kärsivät aina avioerosta.
nyt samalla on menossa keskustelu, jossa tuomitetaan yhtä aikaa opiskelijat, joilla on lapsia kun töissä käyvät uraa tekevät äidit.
ja jos teini haluaa 200 euron takin sen on hänelle ostettava koska muuten än kärsii.
Mutta 2 v jolle on just syntynyt pikkusisko niin hänelle ei suoda tuttia, koska jotkut 6 v käyttävät vielä tuttia...
Tutti voi sitten mennä vaikka rikki..oli sellainen maanantai kappale... ja sitten alusta homma. Huonompi juttu jos sormea alkaa imemään kuten minä. (sama kuin 8)
Eiköhän siitä pysty luopumaan myöhemminkin, 2 v vierotettu rinnasta joten tutti vielä jääköön. Seuraavalla kerralla orava vie sen ja sitä ei tule takaisin.
Nuo nummerot eli samaa mieltä kuin 10 toteaa 9 ..öö no menipä sekavaksi. Mutta kuiteskin ja se tutti vain öitä varten tai nukahtamishetkeen.
se oli kaytossa ainoastaan nukkumaan mennessa ja sitten kun jatti sen ei siina mitaan dramatiikkaa ollut. ja tosiaan jatti tutin itse, mina en asiaan puuttunut, kun se ei minua hairinnyt ja tiesin ettei han teiniksi asti sita ime..
Tuli varmaan pahaan paikkaan se tutista vieroittaminen. Moni kaksi vuotiashan imee vielä rintaa. Meillä kaksi vuotiaat on saaneet vielä tuttipulloa, tuttia, rintaa mitä kukin ovat siinä vaiheessa kaivanneet. Hmmm...
Minusta on raakaa napata se tutti noin pieneltä pois, jos on tuttiin tottunut ja vielä vauva samaan sesonkiin. Tiedän että hammaslääkärit ja neuvolan tädit on sitä mieltä että heti vaan tutit ja tissit pois, kun on synnäriltä kotiin tultu.
Itse varmaan en ainakaan sitä unikoulua ryhtyisi pitämään. Jonkun pehmeämmän keinon yrittäisin keksiä. Minnekä se tutti joutui, mikä tarina lapselle kerrottiin? Varmaan jatkaisin vaan samaa satua, että nyt kaksi vuotialla on tuttipullo jossa on vettä illalla tai kaksivuotialla on tällainen unikaveri hienonukke, jolla on tutti tai tuttiritari meno sekaisin laskuissa ja haki väärältä Anolta tutin pois. En huudattaisi.
vähän huono aika vierottaa 2-vuotiasta tutista, kun juuri on tullut uusi vauva. Itse varmaan antaisin tutin takaisin olipa se "sallittua" tai ei.
Meillä kävi esikoisen tuttipullosta vieroittamisen kanssa niin, että yritimme ottaa pulloa pois pari kk kuopuksen syntymän jälkeen. (Lapsillamme on pieni ikäero). Siitä ei tullut mitään, joten annoimme pullon takaisin. Meni taas muutama kk ja pullo jäi pois todella helposti.
ja kaikki menee ihan mönkään
kun se vaan on niin, että monella tavalla tulee ihan hyvä lapsuus ja kaksi vuotias on ihan vauveli vasta. Antakaa se tutti takaisin ja sillä siisti.
Minusta pahemmat vauriot tulevat (henkiset) jos lapsi yritetään väkipakolla aikuistaa liian aikaisin. Se on nykyään niin tavallista, ettei edes muuta mallia juuri ole nähtävissä.
Tutti takas ja nössötystä taaperolle!
"Kun lapsi on jo pärjännyt niin kauan ilman tuttia". Paketissa voisi olla vaikka joku pehmo tai joku muu lelu, mikä olisi lapselle tosi mieleinen. Sitten vaan nukahtaessa tuo lelu kainaloon.
muutamaa kuukautta myöhemmin lapsi oli valmis luopumaan tutista.
Minusta ei ole lapsen kiduttajaksi. Enkä ole kuusi vuotiaita tutin syöjiä nähnyt vaikka aika paljon lapsia tunnen.
syönyt tuttia kuusivuotiaaksi. Silloinkin vain nukkumaanmennessä. Vaikka se ei mikään tavoitetila olekaan, ei sekään ole mielestäni nyt niin hirveän vaarallista, että sillä uhalla pitäisi alkaa kaksivuotiasta vieroittamaan. Todennäköisesti oppii tutista eroon piankin ja jos nyt kävisi se ihme, että söisi sinne kuusivuotiaaksi, niin mitä sitten? Täällä asiaa kauhisteltaisiin, mutta noin pieni siitä ei olisi tietoinen. Ei se tutti illalla nukahtaessa onnistu mitään vaurioita aikaiseksi saamaan.
Itse luovuin tutista kuusivuotiaana, kun totesin vihdoin, että enköhän ole sille jo liian iso. Sen kummempaa dramatiikkaa asiaan ei liittynyt.
On kuusivuotiaitakin tutinlussutajia. Sitä ette varmaan halua? En palaisi teinä tuttiin, koska vieroittumisesta voisi tulla entistä hankalampaa.