**Pidempään yrittäneiden tammikuu**
Hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille!
Laitetaan näin uuden vuoden kunniaksi uusi pino!!=)
Mitä kaikille kuuluu?
Itsellä toiveet taas nousee, kun oviksesta on 5 päivää ja alavatsalla vihloo!! Toivottavasti ei taas pudota kovaa ja korkealta... Piinaviikko alkakoon!!
Sofi kp23/28-37 yk8
Kommentit (55)
Pitkästä aikaa pari sanaa että pysyn "kirjoilla" täällä pinossa. Eipä mulle mitään ihmeempää kuulukaan, ovista odotellaan vielä n. viikko! Olen hieman huolissani myöhäisestä ovulaatiostani, joka on parissa viime kierrossa ollu vasta kp 21/32-33. Lyhyehkö luteaalivaihe siis. Jos se onkin se syy miksei ole onnistanut... yritän nyt kuitenkin ottaa ihan rennosti vielä vähän aikaa ja keväällä soitellaan lääkäriaikaa jos on aihetta (toivon ettei ois). Sittenhän tuleekin jo vuosi yritystä täyteen. Sinänsä tässä ei ole kiire, "vanhoja" ollaan jo joka tapauksessa (minä 34/mies 35), kunpa vaan TIETÄISIN että se kolmas lapsi meille vielä joskus suodaan.
Että tämmöistä tylsää täällä. Toivotaan että tämä vuosi toisi meille konkareille niitä parhaita uutisia - plussauutisia!
eewokki kp 14/32-33 (yk 9)
Uusille tervetuloa omasta puolestani!
Oon täs käynyt harvakseltaa lukemassa pinoa, enkä oo hetkeen tainnut kirjoittaa. Viime kierrosta toivo oli nii-in korkealla ja pudotus olikin sit melkonen:(. Täyty vähän aikaa sit itteensä kasailla.
ON: Nyt siis piinaviikko alkamassa. Ajatukset pyörii tietty vain yhden asian ympärillä, vaikka kovasti yritän olla aattelematta! Epäilen vahvasti, etten oo raskautunut, kun ei miehen työvuorojen takia juurikaan pystytty ahkeraan peittoa heiluttaan:(. No, viime kierrossa heilutettiin senkin edestä ja tulosta ei silti tullut. Maha on tuon tuosta kipee, oikeen kamalia vihlaisuja:(. Aattelin varata ajan gynelle, jos/kun menkat tulevat. Ei enään jaksa tätä ihmettelyä, pettymistä ja toivomista. Ongelmia, kun ennenkin tällä saralla ollut, niin haluun asian sit tarkistuttaa. Ja onhan tässä yritystäkin takana jo yli 8kk:ta.
Onkos muuten kukaan teistä käyttänyt mammaksin liuska ovulaatiotestejä? Itelläni ne nyt olleet kahdessa kierrossa käytössä. Jotenkin oon epäileväinen niitten suhteen. Ongelma, kun on siinä, et näyttävät ensin päivän pari ovis haamua, sit tulee melkeen/yhtä vavha viiva kuin testi viiva eli tämä tarkoittanee ovulaatiota. Vai? Taas sit täälä tyhmiä kyselemässä...
Oikeen hedelmällistä ja plussarikasta alkanutta vuotta!
Senny kp18/23-27
Täällä mennään kp 26/26-27 eikä kyllä mitään tuntemuksia ole. Olin oviksen aikaan tosi kovassa vatsataudissa niin olen jo suhtautunut tässä kierrossa niin, ettei ole tärpännyt. Lisäksi mulla on ollut pitkin syksyä riesana virtsatietulehdukset. Kaksi lääkekuuria jo syönyt ja aina vaan tuntuu oireet jatkuvan... Ehkä sekin vaikeuttanut raskautumista,tiedä siitä..?
Senny, mulla on ollut mammaksin ovistestit käytössä ja kahdessa kierrossa sain plussan tikuteltua. Mulla näytti kanssa ennen ovista haaleeta viivaa ja luulinkin eka kerralla, että nyt se ovis jo on. Mutta kun seuraavana päivänä testasin sainkin vielä vahvemman viivan. Se mun ovisviiva oli kyllä sit selkeesti tummempi kuin se testiviiva. En osaa sanoa, onko kuinka luetettava, meillä ainakaan ei oo saanut aikaan toivottua tulosta.. :/
Hieman meinaa olla fiilikset maassa ja kuitenkin yritän pitää mielessä sen, että ollaan yritetty vasta puoli vuotta. Miten te kauan yrittäneet jaksatte, miten pää kestää ne ainaiset pettymykset?
Parempia plussatuulia tälle vuodelle meille kaikille toivottelee inkeri.
Mulla on kanssa noita mammaksin liuskaovistestejä, mutta musta ei oo paljoa apua niiden suhteen, kun ovis tulikin pari päivää ennen aikojaan ja mulla jäi testailu tässä kierrossa kokonaan väliin...
Nyt on ollut ihme vihlontaa, juilintaa ja nippailua satunnaisesti alavatsalla muutaman päivän!! Toiveet nousee...=) Mutta kun nuo tuntemukset menevät ohi, iskee epätoivo ja epäuskomus siihen, että miksi nyt kun ei muillakaan kerroilla...=/ Varsinainen piinaviikko alkamassa siis!!
Nyt pitäis kierronkin olla lyhyempi kun tuo oviskin oli pari päivää etuajassa, olettaisin että 32 päivää... Tekis ihan hirveästi mieli testailla jo nyt viikolla, testikin olis kaapis...=) Laskin, että keskiviikkona olis about dpo 11, että kutkuttaa tuo testailu...=)
Hauskaa alkanutta vuotta koko poppoolle!!! Plussatuulia puhaltelen näin paukkupakkasilla!!!!=)
Terveisin Sofi kp27/28-37 yk8
Mulla vielä ovista odotellaan, joten sen takia täällä hiljasta. Sen pitäs laskujen mukaan olla la, jos viime kiertoihin on uskomista. Pikku hiljaa pitäis peittojen alle mönkiä miehen kanssa... :-)
Oireista sen verran, että olen aina oviksen jälkeen kovasti ootellut noita kaikkien kertomia mahan nippailuja, mutta ikinä EI MITÄÄN! Ja kuten tiedossa on niin en ole tullut raskaaksikaan. Tissit on ollu välillä kipeet, välillä ei, joten niihinkään oireisiin en SAIS enää uskoa, mutta toiveet herää silti... plussaviiva se kuitenkin vasta totuuden sanoo!
Liuskaovistesteissä vasta kun testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva, olen näin ymmärtävinäni. Arvatkaa onko tikkua tihrusteltu jopa työpaikan hämärässä vessassa että onkohan se nyt yhtä vahva vai heikompi... yleensä sitten seuraava päivä tuo tullessaan selvän vahvemman viivan.
Tänään kuusi pihalle ja joulu ulos talosta!
eewokki kp 17/32-33
Juu, mähän siis osaan (varsinkin tässä piinaviikolla), kehitellä dramaattisia ongelmia ja päähänpiinttymiä asiasta jos toisesta:). Tällä kertaa sen sit pahimman oon vääntänyt noista mammaksin ovistesteistä. Oon aloittanut testailun niillä jotain kp 7. Ensin ei mtn, sit päivänä parina haamu. Ensin tosi haalee, sit vähän tummempi. Sit onkin tullut kp 10 tienoilla melkeen yhtä vahva/yhtä vahva viiva testi ikkunaan, ku kontrolli ikkunaan. Oon sen olettanut merkkaavan ovista, koska sit seuraavana pvnä, ku oon tikuttanut, niin ei oo ollut mtn, ei edes pienen pientä haamua. Onkohan sit ovis ns. kunnon ovis, kun ei viiva oo vahvempi kuin kontrolli viiva?
Saakohan tosta sepustuksestani mtn tolkkua kukaan:)?!
Niin ja mahan nippailuista tai muista. Mulla on menkkojen alussa tolkuton mahakipu, joka sit loppuu. Kp 7 tienoilta sit taas alkaa epämääräset nippailut, kivut, vihlomiset jne.jne. eli en todellakaan tiedä oviksia tai kiinnittymiskipuja tai muitakaan sen perusteella!
No juu, niin tai näin, niin raskauttahan ei tähän mennes oo tullut ja näillä päivillä sit toivo alkaa olla kova, vaik järki sanoo, et turha toivo. Ei mitään oo tapahtunut nyt, kun ei ennenkään oo. Huoh!!
Senny kp 20/23-27
täällä mennään kp 28/26-27 edelleenkään ei mitään,ei yhden yhtä sellaista oiretta jonka voisin kuvitella liittyvän raskauteen. Argh! Vessassa on saanu juosta kokoajan kun luulen menkkajoen alkaneen ja sit pitää käydä takistamassa...
Senny, mä luulen, että kyllä se ovis ihan kunnollinen on ollut kun se kerta on testissäkin näkynyt =) Pidetään peukkuja kaikille edelleen tasapuolisesti!
inkeri jatkaa piiiinailuja ja vessajuoksuja..
Yk on "vasta" kuudes, joten huolitteko porukkaan? Yllättävän pitkältä ajalta on puolikin vuotta tuntunut. Olen aiemmin kirjoitellut kuukausipinoissa, mutta alkaa vähitellen tympiä aina vaihtaa pinoa. Olin mukana syyskuisten pinossa, jossa joskus ennen joulua (?) heräsi ajatus tästä omasta pinosta pidempää yrittäneille. Silloin ajattelin, että tähän seuraan voisin liittyä, jos ei taaskaan tärppää. Ja niinhän siinä kävi, että 1.1. sain sen erään erityisen epämieluisan tädin vieraakseni.
Me olemme miehen kanssa tällaisia senioreita (minä 34, mies 40) pk-seudulta. Ennestään meillä on yksi 5-vuotias lapsi.
valpuri 6/28-35
heräsi ajatus tästä omasta pinosta pidempää yrittäneille.
tasan vuosi on nyt yritystä takana. Kiertoni on säänöllinen eikä mitään muitakaan ongemia pitäisi olla, mutta... Gyne oli kesällä sitä mieltä, että ovistestit nurkkaan ja rennolla mielellä vaan: on kuulemma positiivinen ennuste, kun meillä miehen kanssa on jo yhteinen lapsi (7v). Muita raskauksia ei ole ollut, esikoinen sai alkunsa aikanaan toisesta kierrosta.
Ja me vasta senioreita ollaan: minä 39v ja mies 42v...
Mietin nyt, mennäänkö tutkimuksiin vai ei. Todennäköisesti ei, vaan tyydytään tilanteeseen... Mitä olette muut miettineet noista tutkimuksista? Oma haasteensa meillä on vuorotyöni, josta välillä on niin poikki, ettei mikään jaksa kiinnostaa.
Plussatuulia kaikille!
just testasin ja negatiivinen sieltä tuli :/ Nyt menossa kp 29/27. Ilmeisesti mulla viivästy ovis sen vatsataudin takia ja nyt se täti viipyileen sen takia myös.Pahus!
INkerille pahoittelut negasta!
Sofi, joko testasit???
Meille tulee yritystä kolme vuotta täyteen maalis-huhtikuun vaihteessa ja puolitoista vuotta ollaan oltu jo tutkimuksissa. Ja kyllä todellakin kannatti mennä silloin sinne, sillä jotain vikaa ovuloimisessa tai hedelmöittymisessä on, vaikka kerran olen tullut luomusti raskaaksi, mutta sain keskenmenon. Ja enää kaksi ja puoli viikkoa koeputkihedelmöityshoidon suunnitteluaikaan! :) Ja minulla ikää vasta 27.
Rizza kp 12, yk 33
Joskus yritin tuolla lapsettomien puolella kirjoitella, mutta ei oikein luonnistunut ... siispä yritellään tänne :)
Ikää siis 31 v ja yritystä takana piakkoin 3 vuotta (huhtikuussa). Hoitoihin lähdöstä on puhuttu, mutta mitään konkreettista ei olla asialle vielä tehty. Yrityskiertoja en edes jaksa enää laskea, kierto kun on lyhyehkö 23-25 pvää. Nyt menossa kp 22, ja oireet ihan perinteiset menkka oireet... yllätys yllätys.
Lapsia ei vielä ole yhtään, eikä yhtään alkanutta raskauttakaan.
Tässä alkaa tuntea itsensä luulosairaaksi, kun mukamas tuntee yhtä sun toista raskausoiretta ja sitte ei mitään...
Toivoa ei ole vielä menetetty, täti ei vielä myöhässä ees eikä mulla ollut mitään erittäin herkkiä testiä... Mutta henkisesti alan valmistautua tädin tuloon, hyvin mahdollista, että se sieltä TAAS kurvaa...=(
Ylermi Tervetuloa joukkoon! Teillä on kanssa hurjan pitkä yritys takana, toivotan onnea, että teillekin oma nyytti suodaan! Jos saan sanoa, niin tosi pitkään olette yrittäny ilman kääntymistä tutkimuksiin...
Sofi kp 31/28-37 yk8
On nuo oireet mielenkiintoisia, itsellä kuvittelen oireita useimmissa kierroissa, vaikka kaikki sopii muutenkin kuvaan (rintojen arkuus, mahan turvottelu, kivut, painon tunne alavatsalla jne). Kai tämä naisen psyyke on rakennettu niin että raskauden alkaminen on hyvä asia.
Juu, saa sanoa. Ollaan oltu aika kärsivällisiä kun on ollut alusta asti epäilys ettei ihan helpolla onnistu. Mulla epäiltiin endometrioosia jo nuorena (17v) ja sen syytä tämä lapsettomuuskin lienee. Ollaan miehen kanssa puhuttu että tämän kevään aikana päätetään miten edetään.
Ystävillä samoja ongelmia ja olen heidän hoitojaan seuraillut sivusta pidempään, ja jopa hieman päässyt auttamaan (pistosten antaminen). Hoitojen onnistumista on ollut ilo seurata.
Ylermillä on jo tosi pitkä yritys takana ilman hoitoja. Ettekö jo ole kypsiä niiden aloittamiseen? Minun ystäväpariskunta kävi hoidoissakin vuosia, yrittivät yhteensä n. 7 vuotta ennenkuin onnistui. Ja nyt heille on tulossa taas vauva joka sai alkunsa ihan luomusti! Ihmeitäkin tapahtuu...
Täällä päässä ovis oli torstaina (testin ja tuntemustenkin mukaan), peittoja ehdittiin heilutella ovispäivänä ja eilen. Nyt saa "pakkoseksi" taas jäädä tässä kierrossa, sillä niin minä sen koen. Jos/kun uudelle kierrolle mennään, heitän testitikut hittoon ja mennään yksi vk joka toinen pv-periaatteella. Ovistestailtu on jo heinäkuusta lähtien ja eka kerralla sainkin r-testiin plussan, mutta se raskaus loppui hyvin lyhyeen. Että se apu niistä ovistesteistä on ollut...
Joku tuolla jossain pinossa jutteli, että siittiöt tarvii 2-3 pv aikaa kypsyä (naisen sisällä, ymmärsin) ennenkuin ne voivat hedelmöittää... siis mitä, eikö ovispäivänä kylvetyt siemenet voi tuottaa hedelmää??? Toi ei voi olla totta...
Nyt sitten pitkät piinailut alkaa. Oispa jotain ihan muuta ajateltavaa.
eewokki yk 9, kp 21/32-33
yk vaan vaihtuu.. Eli sieltä se tuli...=(
Eipä huvita kirjotella, kun nää sivutkin takkuaa minkä kerkiää..
Sofi yk9
eewokki: parhaillaan keskustellaan kuinka pitkälle ollaan valmiita menemään hoitojen kanssa, ja kuten aikaisemmin kirjoitin on tämän kevään aikana päätösten aika. Meillä ei aikaa ole enää useita vuosia, koska oma terveyteni ei kestä raskautta enää useamman vuoden kuluttua (raja tullee vastaan noin 35 v).
Onhan tämä vajaa kolme vuotta ollut pitkä aika ja moni olisi varmasti lähtenyt hoitoihin aikaisemmin.
heippa kaikille!
Mahtaako kukaan muistaa meikää? aloitettiin yritys maaliskuussa eli vuosi tulee kohta täyteen.
En kyllä varmaan "aio" täällä säännöllisesti käydä; oon ollutkin jo kohta puol vuotta pois. :/
Muistan kyllä Rizzan ja Hope-a :n! *vilk vilk*
olikohan muita?
Me ollaan kans koeputkihedelmöitykseen jonossa. Viimeistään huhti-toukokuussa päästään tositoimiin. Meistä löytyi sen verran paljon molemmista vikaa, ettei muut hoidot kannata. (minullahan on jo IVF-lapsia, mutta miehellä luomulapsi)
Meikällä yk10 lähti käyntiin, ja kyllä on taas masentanut ja itkettänyt. En ole edes kuvitellut olevani raskaana viimeiseen 5 kuukauteen joten yk:n vaihtuminen sinänsä ei enää hetkauta - helpottaa vaan. Sen sijaan ympäristössä syntyy vauvoja sen verran paljon, että se ottaa koville. No, tiedätte mitä tarkoitan.
Oon todella pahoillani, jos loukkaan teitä joilla ei viä oo yhden yhtä lasta. :( Toivoisin teille sitä pientä kääröä kaikista eniten!!!
Palailen kyllä varmaan katsomaan mitä teille kuuluu!!
(en muutn edes enää muistanut nikkiäni täällä; oli pakko käydä s-postisa hakemassa. ;) )
Heippa!
Jospa minäkin tähän pinoon liittyisin. Olen pitänyt taukoa palstalta useamman kuukauden, mutta nyt tuntuisi taas mukavalta kirjoitella, kun löytyi sopiva pinokin :) Minuakin on jotenkin turhauttanut kirjoitella kuukausipinoihin, kun yritystä löytyy jo runsaasti yli vuosi ja yrityskuukaudet huitelee jossain reilussa 15.
Muutamia tuttuja nimiä löytyi tästäkin pinosta: Sofi ja Rizza ainakin, terve taas pitkästä aikaa.
Me ollaan vähän reilu kolmikymppinen aviopari länsirannikolta ja lapsosia on yksi siunaantunut, reilut 3 vuotias tyttö (hänkin antoi itseään odottaa vuoden). Ja nyt siis kakkosta toivottaisiin.
Oikein paljon plussatuulia kaikille! Meillä tämä kierto meni harakoille, ja odottelenkin uutta kiertoa alkavaksi.
Onnelista UUtta vuotta 2009 ja toivottavasti me kaikki raskaudutaan tämän vuoden aikana ja se nyyttikin olisi ihana saada jo tämän vuoden puolella!!
t.HOPE-a