kierukka ja mieliala
Onko kenelläkään toisella käynyt niin, että hormonikierukan laiton jälkeen, mieliala on huomattavasti laskenut? Ajattelin, että voisiko oma mielialani lasku johtua siitä...
(ja ennenkuin joku nyt ehtii kommentoimaan, että "siksikö se laski, kun olisin todellisuudessa halunnut kuitenkin lisää lapsia", niin voin heti sanoa, että tällä tavalla asia ei kuitenkaan ole!)
Olen ollut aina melkoisen altis hormonitoiminnan aiheuttamille mielialanmuutoksille ja ajattelin, että tapahtuiko kierukan laiton yhteydessä nyt joku voimakas "hormonaalinen liikahdus". Menkatkaan eivät olleet ehtineet alkaa ja runsas tiputtelu alkoi kyllä kierukanlaiton myötä...
Kysytään nyt vielä tätäkin, että kauanko teillä on tuo tiputtelu jatkunut ja miten olette muuten tykänneet tästä ehkäisymuodosta?
Kommentit (3)
että muutenhan tuo olisi varsin hyvä ehkäisykeino, huoleton.
Kierukan laiton jälkeinen vuoto kesti n.3kk. sen jälkeen on tullut ajoittain vain muutamia tippoja. Menkkoja ei ole ollenkaan.
Minulle ainakin terkka sanoi ettei sen pitäis vaikuttaa mielialoihin kun se hormoni vapautuu siitä kierukasta tasaisesti, eikä tule sellaisia "hormonipiikkejä" kuin pillereissä.
Mutta kyllä minusta tuntuu että se silti vaikuttaa mielialaan ja halukkuuteenki.
"ei sen pitäisi vaikuttaa mielialaan mitenkään" -lausahdukset. Siis kattia kanssa. Mielialaan voi vaikuttaa vaikka se että naapuri on ostanut liian hienon auton. Totta maar nyt yksi kierukkakin voi mielialaan vaikuttaa.
Kierukan laiton jälkeinen vuoto kesti n.3kk. sen jälkeen on tullut ajoittain vain muutamia tippoja. Menkkoja ei ole ollenkaan.
Minulle ainakin terkka sanoi ettei sen pitäis vaikuttaa mielialoihin kun se hormoni vapautuu siitä kierukasta tasaisesti, eikä tule sellaisia "hormonipiikkejä" kuin pillereissä.
Mutta kyllä minusta tuntuu että se silti vaikuttaa mielialaan ja halukkuuteenki.