Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anoppi yrittää pilata imetykseni?

Vierailija
15.10.2009 |

Jos lapsi vähän inahtaa, anoppi on heti haukkana paikalla kiekumassa, "sillä on nälkä!" vaikka olisin juuri imettänyt. Vähän väliä ihmettelee, että "tuleeko sulla muka maitoa?" tai muuta älytöntä. Tosi kivaa.

Sitten ihmettelee, miksi emme ravaa heillä kylässä. En vaan jaksa kuunnella tuota kun jatkuvasti epäillään ettei maito "voi" riittää. Sama juttu oli esikoisen kanssa, jolle en antanut ikinä korviketta. Anopin mielestä korviketta täytyy aina antaa(?!)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta masennuin, lopetin imetyksen ja siirryin korvikkeeseen. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt osata laittaa äidille rajat. Silloin oli niin nuori ja kypsymätön vielä

Vierailija
22/32 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut anopin kanssa hyvissä väleissä melkein 10 vuotta, kunnes vauva syntyi. Olin innoissani imetyksestä, mutta hän mm. osti korviketta mummolaan, jotta on sitten varalta mistä antaa. Hoputti aloittamaan lisäruokia, vaikka vauva kasvoi hyvin. Syy taisi olla, että haluaa itsekin ruokkia poikaa. Ohjeistusta tulee kaikesta mahdollisesta edelleen ja minusta ei ole mukava käydä enää siellä. Varmasti näkyy päällepäin, vaikka yritän peitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin milestä ei minun pienillä rinnoilla (A-kuppi) voinut imettää. Niin, toinen lapsi painoi 10 kiloa puolivuotiaana täysimetyksellä.... Kun lapsi oli rinnalla parin tunnin välein ja harrasti iltatankkausta niin johan kuului niitä huokailuja, että "taasko se on tissillä". Minä olin anopille pelkkä tissi koko imetysajan.

Minunkin anopilla oli tämmöisiä ihme harhaluuloja, että maidon määrä on suoraan verrannollinen rintojen kokoon. Yllätyksenä hänelle tuli, että kyllä vaan näillä pienillä rinnoillakin maitoa riittää :D

Ja hyvin vaikea hänen ollut hyväksyä, että nykyään suositellaan täysimetystä puolivuotiaaksi, ja kiinteiden maistelu aloitetaan aikaisintaan 4kk iässä. Myöskin imetys oli hiukka erilaista anopin ollessa nuori, jolloin vauvaa ruokittiin 4 tunnin)(?) välein, on kauhuissaan kun itse annan tissiä aina kun vauvalla on nälkä :D

Vierailija
24/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin milestä ei minun pienillä rinnoilla (A-kuppi) voinut imettää. Niin, toinen lapsi painoi 10 kiloa puolivuotiaana täysimetyksellä.... Kun lapsi oli rinnalla parin tunnin välein ja harrasti iltatankkausta niin johan kuului niitä huokailuja, että "taasko se on tissillä". Minä olin anopille pelkkä tissi koko imetysajan.

Minunkin anopilla oli tämmöisiä ihme harhaluuloja, että maidon määrä on suoraan verrannollinen rintojen kokoon. Yllätyksenä hänelle tuli, että kyllä vaan näillä pienillä rinnoillakin maitoa riittää :D

Ja hyvin vaikea hänen ollut hyväksyä, että nykyään suositellaan täysimetystä puolivuotiaaksi, ja kiinteiden maistelu aloitetaan aikaisintaan 4kk iässä. Myöskin imetys oli hiukka erilaista anopin ollessa nuori, jolloin vauvaa ruokittiin 4 tunnin)(?) välein, on kauhuissaan kun itse annan tissiä aina kun vauvalla on nälkä :D

Argh, mua jopa oma isoäitini arvostelee "olisko aika jo siirtyä korvikkeeseen, eläimien hommaa tommonen nisissä roikkuminen"??! Jep, vauva 2kk, ja todellakin aion täysimettää 6kk

Vierailija
25/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäpolven äidit ei vielä tienneet tiheän imun kausista! Ilmankos niin monella "maito loppui" 3kk iän kohdalla, eikös äitiyslomatkin olleet ennen vain n 3kk mittaisia...

Onneks oma äitini ja mummoni olivat ihan kotiäiteinä lasten ollessa pieniä ja imettivät heitä pitkään, niin heillä ymmärrystä on riittänyt tälle mun vauvan "tissillä roikkumiselle"

Vierailija
26/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei tullut maitoa. Olis hyvin saanut joku olla neuvomassa.

Imetin ja imetin ja imetin ihan nääntymiseen asti mutta sitten neuvolassa sanoivat, että vauva on laihtunut. Niinpä jouduin turvautumaan lisämaitoon kun omaa ei tullut, enkä ollut yhtään sitä aavistanut. 

Olin kyllä neuvolassa aika nolona, etten ollut itse tuota tajunnut. Olin tosiaan imettänyt 3 tunnin välein kellon ympäri mutta sekään ei tuntunut riittävän.

Vierailija
27/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se muuten kumma, että koko suku pitää valjastaa imetyksen tukemiseen. En tajua.

Niinkö sinun ympäristössäsi tehdään, vai mistä tuo tuli mieleen?

Vierailija
28/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on kommentoinut lähinnä "sää et sitten päivisin saa mitään tehtyä ton tissittelyn takia" viitaten siihen, kun enää vauvaa ei ruokita 3 tunnin välein vaan aina silloin, kun vauvalla nälkä. Osui kyläilemään meille pari kertaa tiheän imun aikaan! XD

Vastasin ystävällisesti, että enpä juuri ehdi en! Mutta mitäs siitä?? Tuohan on ohimenevä vaihe, eikä vauvaa kiinnosta onko kämppä kuinka siivittu ja järjestyksessä... :D

Vierailija
29/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma anoppini on kommentoinut lähinnä "sää et sitten päivisin saa mitään tehtyä ton tissittelyn takia" viitaten siihen, kun enää vauvaa ei ruokita 3 tunnin välein vaan aina silloin, kun vauvalla nälkä. Osui kyläilemään meille pari kertaa tiheän imun aikaan! XD

Vastasin ystävällisesti, että enpä juuri ehdi en! Mutta mitäs siitä?? Tuohan on ohimenevä vaihe, eikä vauvaa kiinnosta onko kämppä kuinka siivittu ja järjestyksessä... :D

Siivittu - siivottu :D

Vierailija
30/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on tapana mennä toiseen huoneeseen imettämään, pois silmistä (ja turvaan kommenteilta). Se olikin tapaus, kun sedän vaimo läväytti anoppinsa keittiössä tissin esille ja imetti koko suvun nähden. Ja kyllä niitä ohjeita alkoi vanhemmilta tädeiltä sadella. Toisen sedän vaimo meni aina miehensä entiseen huoneeseen imettämään ja kukaan ei koskaan sanonut asiasta mitään. Eli jos imetät julkisesti, se on julkista. Ikävä kyllä.

Vierailija
31/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa tätini taivasteli, kuinka kehtaan nukkua päivällä, samaan aikaan kun vauva nukkuu "silloinhan kuuluu huushollata!" hyvin häpeällistä kuulemma. Vauva oli 1kk ja huono nukkumaan pitkiä pätkiä, jos en hyödyntäisi päikkäriuniaikaa itsekin, nukkuisin vain öisin hurjat 1h-2,5h kerralla :)

Mikä siivouspakkomielle niin monella 40-60-luvulla syntyneellä on?!?

Vierailija
32/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa tätini taivasteli, kuinka kehtaan nukkua päivällä, samaan aikaan kun vauva nukkuu "silloinhan kuuluu huushollata!" hyvin häpeällistä kuulemma. Vauva oli 1kk ja huono nukkumaan pitkiä pätkiä, jos en hyödyntäisi päikkäriuniaikaa itsekin, nukkuisin vain öisin hurjat 1h-2,5h kerralla :)

Mikä siivouspakkomielle niin monella 40-60-luvulla syntyneellä on?!?

Kuka ylipäätään tulee kylään paikkaan jossa 1kk vauva, ja ottaa asiakseen arvostella siisteystasoa?

Ylipäätään kaikki toisen imettäminen, vauvanhoito yms kommentointu on herkkä aihe. Mielestäni ei pitäis mennä neuvomaan, ellei joku pyydä apua tai vinkkejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi