Mikä avuksi, kun 1-vuotias nousee jatkuvasti seisomaan syöttötuolissa????
Ruokailut menevät aivan pipariksi, kun herra seisoo jatkuvalla sykkeellä pöydässä. Pyydän kauniisti, komennan, nostan pois pöydästä jne.....mutta se seisomaan nousemininen on nyt SE juttu????? Tripp Trapp - malli meillä kyseessä...
Kommentit (36)
Mitäs sit kun tulee tilanne että vetää henkitorveen jotain. Siinä sitten räpellätte paniikissa vöitä ja solmuja auki. Lasta on valvottav koko ajan ja laitettava takaisin istumaan, kyllä se oppii.
Tripp trapin valjaat kylla saa nopeasti auki, vain yksi lukon painallus :-), meilla ei keittioon mahdu syottotuoli, eli en voi vahtia lasta, jos joudun hakemaan jotain keittiosta. Valjaat on ainut ratkaisu.
...Kun kaaren ottaa pois, jos lapsi tipahtaa, ei putoa ihan niin korkealta.
Miten kaaren ottaminen pois madaltaa tuolia? Tietenkin jos siirrat istuinosan alas, joo, mutta eihan sitten lapsi ylla poydan tasolta syomaan...
kuin että jos nousisi seisomaan ja puotoaisi sieltä seisomasta... Luulen että tätä tarkoitti, joka noin kirjoitti..
kokeilepa sitä, ensin vähän hataraa istuminen, mutta tosi nopeaa oppii ja meillä koko syöttötuoli ollut sen jälkeen aivan tarpeeton. Helpottaa kylässä, kaupunghilla jne käymistä myös ;9
...Kun kaaren ottaa pois, jos lapsi tipahtaa, ei putoa ihan niin korkealta.
Miten kaaren ottaminen pois madaltaa tuolia? Tietenkin jos siirrat istuinosan alas, joo, mutta eihan sitten lapsi ylla poydan tasolta syomaan...
totta ihmeessä putoaa korkeammalta niin kuin joku jo valaisikin.
että lapsi tippuu päälleen lattiaan ja taittaa niskansa.
Valjaista saa soljen nopeasti auki.
Mitäs sit kun tulee tilanne että vetää henkitorveen jotain. Siinä sitten räpellätte paniikissa vöitä ja solmuja auki. Lasta on valvottav koko ajan ja laitettava takaisin istumaan, kyllä se oppii.
että lapsi tippuu päälleen lattiaan ja taittaa niskansa. Valjaista saa soljen nopeasti auki.
eli istuu vieressä, tuollaista tilannetta ei tule. Tukehtuminen sen sijaan voi tapahtua vaikka valvookin. Miettikää sitä. Itse en ajatellut asiaa ennekuin olin mukana elvyttämässä lasta jolle kävi juuri näin.
Muuten hyvät, mutta raapivat etukaarta niin, että maali lähtee pois. Suosittelen kuitenkin!
vuoden vanhana halunneet syöttötuoliin enkä minä ole nähnyt tarvetta pakottaa.
Hyvin ovat osanneet istua aikuisten selkänojallisella tuolilla.
Meillä kolme lasta ja he tuossa iässä alkaneet istua ihan aikuisten tavallisilla tuoleilla
kokeilepa sitä, ensin vähän hataraa istuminen, mutta tosi nopeaa oppii ja meillä koko syöttötuoli ollut sen jälkeen aivan tarpeeton. Helpottaa kylässä, kaupunghilla jne käymistä myös ;9
jalkataso kokonaan pois. Aika fakiiri saa olla, jos vielä pääsee pystyyn. Näin meillä, poika 1v2kk. Isosisko osasi istua ilman turvakaarta 1,5-vuotiaana.
että lapsi tippuu päälleen lattiaan ja taittaa niskansa. Valjaista saa soljen nopeasti auki.
eli istuu vieressä, tuollaista tilannetta ei tule. Tukehtuminen sen sijaan voi tapahtua vaikka valvookin. Miettikää sitä. Itse en ajatellut asiaa ennekuin olin mukana elvyttämässä lasta jolle kävi juuri näin.
Koko ajan ei voi katsoa sitä 1-vuotiasta kun isompiakin lapsia pitää avustaa ruokailussa.
En itsekään millään huivilla alkaisi lasta tuoliin sitomaan. Valjaat kuitenkin saa tarvittaessa helposti ja nopeasti auki.
herneitä pöydälle mitä voi napsia ja samalla tuikkaat lusikkaa suuhun. tai jälkiuunileipää, joka meillä oli kovassa käytössä
Koko ajan ei voi katsoa sitä 1-vuotiasta kun isompiakin lapsia pitää avustaa ruokailussa. En itsekään millään huivilla alkaisi lasta tuoliin sitomaan. Valjaat kuitenkin saa tarvittaessa helposti ja nopeasti auki.
Enkä ole koskaan sitonut lasta syöttötuoliin.
Meidän lapsi nousi 11kk:n iässä Stokken tuolista seisomaan. Ei saanut yhtään jalkalevystä tukea, se oli niin matalalla.
Muutaman kerran lapsi onkin tippunut tuolistaan kolisten.
Meillä on tuolissa Emman valjaat (ihan Prismasta ostetut). Ne ovat tosi hyvät.
Ongelma vaan on se, että tämä lapsi, nykyisin 1,5v kiipeä itse sinne tuoliin koko ajan, sekä tulee myös itse alas. Aina ei ehdi siihen paikalle valjaita laittamaan, kun tyyppi jo seisoo tuolissaan.
Sille neljän lapsen äidille, joka ei ole koskaan lapsiaan sitonut: en minäkään kahta aiemapaa lasta ole sitonnut. Samalla tuolilla ovat istuneet. Rauhallisia ja järkeviä lapsia olivat. Mutta tämä kolmas on sellainen akrobaatti, että piti valjasostoksille mennä ;)
jalkataso kokonaan pois. Aika fakiiri saa olla, jos vielä pääsee pystyyn. Näin meillä, poika 1v2kk. Isosisko osasi istua ilman turvakaarta 1,5-vuotiaana.
vöillä pöydänjalkoihin niin tiukalle, että just sujahti pehmusteiseen tuoliin, kun laittoi, muttei päässyt itse mitenkään pois, sitten itse nostin taas pois. toimi meillä 100 % hienosti.
tullut edes mieleen että vois tipahtaa kun kaari kerran oli pois.