Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies määrää, ettei lapsille saa ostaa leluja joululahjaksi

Vierailija
14.10.2009 |

kun niitä on ennestään niin paljon. Mutta niitä vanhojakaan ei saa laittaa kiertoon (edes niitä, jotka on lojunu kome viime vuotta vain varastossa).Syynä se, ettei hän hyväksy kerskakulutusta, että vanhat laitetaan pois ja uusiaostetaan tilalle. Hän haluaa kasvattaa lapset tytyväisiksi ja eikä arvostamaan tavaraaja materiaa. Mulla sama periaate kasvatuksessa. Mutta miehen keinot on mun mielestä hiemankyseenalaiset.Esim. 4-vuotiaalle lapselle voi antaa vain vaatteita joululahjaksi. Min mielestä nimenomaan niistä toivotuista ja kivoista lahjoista tulee lasten jouluilo. Mitä mä teen,ettei perherauha jouluun asti ole mennyttä?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes oma äiti ei yhtään puolusta, vaan nielee miehnsä älyttömyydet. Mies vaihtoon, leikkiköön yksin sitten niillä palikoilla...

Vierailija
42/59 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, taidat olla vain säälittävä nainen, joka ei anna omille mielipiteillensä valtaa, vai ukkoko teillä määrää mitä tehdään, vaihdappa nainen vaihdetta, ja käy ostamassa lelut tälle 4vuotiaalle!!

mun ex ei määrää enään millään tavalla meitä, ja en todellakaan antaisi hänen tulla määräileen, mitä lapselle ostetaan ja mitä ei. anna mennä nyt vain sinne kauppaan, ja sillä selvä!!! jos ölapsi parka saa vain vaatteita joululahjaksi, voiiii sylvi sentään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pedantti ja perfektionisti, ns. "anaaliseen vaiheeseen jäänyt"? Ehkä hän on kotoaan perinyt moisen asenteen? Miten miehesi vanhemmat suhtautuvat edes kohtuulliseen ja järkevään kulutukseen? Ettei vain anopillakin ole säästössä vielä jugurttipurkkipinoja vuodelta -86, käytössä talvipomppa kolmen vuosikymmenen takaa ja tallella kaikki vanhat miehesi lastenvaatteet ja lelut, jotta ne voi sitten käyttää lastenlapsille ja lastenlastenlapsille...

Vierailija
44/59 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää iloa vuosikausiksi. Esim. Brion junarata on tällainen (siihen voi sitten ostaa lisäosia myöhemmin) tai joku Lego-paketti, jossa on paljon yleispalikoita.

Sen lisäksi voi sitten ostaa kaikille lapsille yhteiseksi jonkin pelin tai muun mukavan jutun (esim. rattikelkka). 4-vuotiaalle voi myös hyvin ostaa joululahjaksi sukset, jos hänellä ei vielä ole niitä.

Näin meidän perheessä on aina tehty. Ei tunnu liikaa kerskakulutukselta, mutta toisaalta myös lapsille on riittänyt iloa. Lisäksi lapset ovat saaneet muutaman paketin mummeilta ja kummeilta. Tosin niistä on aika suuri osa ollut vaatteita.

Vierailija
45/59 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan lapset on aina ilahtuneet aidosti vaatepaketeista jouluna. Ja saippuasta, hammastahnasta ym (kun saa just sen autot, prinsessa, nalle puh...)

Ei meillä tieten tahtoen olla ostamatta leluja joululahjaksi ja yhden tai kaksi saattaa saada, sellaista, mistä on vuoden aikana puhunut - pientä ja edullista siis ei mitää isoja systeemejä... ja sitten tulee kyllä kaikenlaista sukulaisilta jota kauhuissani katselen kun vuori vaan kasvaa...

mutta siis meidän lapsista on ihanaa saada lahjoja jouluna - se mitä niiden sisällä on, ei ole oikeasti kovin suuri asia...

Vierailija
46/59 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta väkivallalla uhkaamista. Sut pitäisi laittaa tosta edesvastuuseen.

Vierailija
47/59 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kadehtii lasten saamaa huomiota. Älä vaan anna periksi tuolaiselle narsistille!

Vierailija
48/59 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies tekee jos vaan otat ne vanhat lelut ja lahjoitat pois?

Vierailija
49/59 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai vanhoja leluja ja tavaroita täytyy laittaa kiertoon tai roskiin. Mutta en tajua tuollaista asennetta, ettei joululahjaksi voi antaa vaatteita. Kyllä meidän lapset ainakin saavat vaatteita ja osaavat arvostaa myös niitä. Toki aina myös jotain lelua tms. saavat, mutta jos olen joskus tiennyt, että saavat mummeilta ja kummeilta paljon leluja ja toivomiaan juttuja, en ole itse ostanut lisää. Myös hyvin pieninä en ole itse ostanut heille aina mitään lelujoululahjaa tai jopa synttärilahjaakaan. Saavat muutenkin ihan riittävästi ja pieni lapsi ei tajua, kuka lahjoja ostaa.

Meillä lapset saavat kyllä aina jonkun toivomansa jutun, nyt isompana ostettu kännykät, tietokone jne. Monta kertaa lahja on tullut heille todellisena yllätyksenä, jolloin ilokin on ollut isompaa. Mä en aina olisi tuohon lähtenyt, mutta mies on sitä mieltä, että lasten täytyy saada aina jouluna joku itselle tärkeä ja hieno lahja. Itsekin alan olla jo samaa mieltä, kun olen katsonut lasten iloa jouluaattona. Meillä tosin ei osteta juuri mitään pitkin vuotta. Tai tottakai vaatetta ostetaan ja muutkin "pakolliset", mutta ei leluja ja muuta krääsää osteta jatkuvasti.

Vierailija
50/59 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei anna ostaa leluja vaikka varmasti tykkäisi vielä 6-vuotias legoilla rakentaa. ;(

Vierailija
51/59 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa leluja käytettynä ja laittakaa vanhat kiertoon, ei se ole kerskakulutusta!

Vierailija
52/59 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja mun mielestä se vasta onkin tavaranpalvontaa,kun kerätään nurkat täyteen tarpeetonta roinaa, eikä raskita laittaa pois.

t.ap

ja lisää pitäisi silti ostaa

Vierailija
53/59 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa leluja käytettynä ja laittakaa vanhat kiertoon, ei se ole kerskakulutusta!

kaupanpäälle saa koronan ja luteita

Vierailija
54/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloittajalla nyt menee, 11 joulua myöhemmin? Vieläkö sama mies ja ovatko lapset oppineet välttämään kerskakulutusta vai onko nyt teini-iässä uusimmat ja muodikkaimmat kamppeet?

Vierailija
55/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen sai ekan kerran joululahjoja 7 -vuotiaana ja veljensä 5-vuotiaana, kaksi vuotta heillä ikäeroa. Vietimme toki joulua ennen sitäkin isosti, kuusi koristeltiin ja syötiin jouluruokia ja leivottiin jne mutta ilman lahjoja. Eivät jääneet mistään paitsi eikä kukaan kiusannut eskarissa tai leikkipuistossa tai kaverit. Ei mun lapset edes muistaneet etteivät ole koskaan tuota ennen jouluna saaneet lahjoja. Tarve joululahjoihin tulee vanhemmilta ennen kouluikää  ja juuri sellaisilta vanhemmilta jotka itsekin arvottavat elämää lahjojen perusteella. Ihan normi jutut löytyi meidän perheestä silti vaikkei joululahjoja pikkulapsi-aikana jaeltu. 

Ymmärrän AP:n miestä. Mun lapset ovat nyt kaksikymppisiä. Ei heille jäänyt traumoja eikä stigmoja. Kun kouluun meni esikoinen niin alkoi olla niitä joululahjatarpeita. Just sai sitten sen hittilelun, samoin kuin velipoika. Ei silti suuria lahjoja. Ikää myöten lahjat tietty kallistuu ja on kiva kun on niiltä pikkulapsi-ajoilta säästetyt rahat auttamassa. On ollut pleikkarit, iPhonet ja merkkituotteet viimeisen päälle. Me ei vaan kerätty pikkulasten leluja nurkkia täyteen. Tätäkin ketjua kun lukee niin ihan sairaita ajatuksia lasten elämästä ja joululahjojen tarpeesta ja tärkeydestä. 

Vierailija
56/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ukolle että tässä talossa ostetaan jouluksi aina toivelelu. Vaikka muuten ei niin tehdäkään

Vierailija
57/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ne vanhat lelut veisin Pelastusarmeijan pataan

Vierailija
58/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on kai omat rahat joilla voit leluja ostaa. Vissiin vähän järjenköyhä tuo miehesi.

Vierailija
59/59 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan semmoisia leluja jotka ei ole krääsää. Jotka kestävät isältä pojalle. Tuotemerkit lienevät kaikille tuttuja. Nykyään kun käy lapsiperheissä niin siellä on kokonainen huone täynnä kaikkea heppoista muovilelua. Määrä ei korvaa laatua.