Annatko sinä rahaa romanialaiselle ruusujen jakelijalle kadulla?
Kommentit (24)
Mutta olen nähnyt kaupungilla joidenkin pölöjen antavan. Miten joku voi olla niin tyhmä? Tahtoisin todella tietää.
Tuo toiminta on järjestäytynyttä. Nuoret miehet on kulman takana vahtimassa että naiset esittävät osansa kunnolla, käyvät välillä komentelemassa.
Kesällä Hgin rautatientorilla ja elielinaukiolla seurasin tätä touhua jonkin aikaa, kunnes poliisien läsnäolo ajoi porukan jonnekin muualle.
ja mua ottaa todella päähän, kun ne suorastaan tunkee sitä ruusua käteen ja sitten jos sen sattuisi ottamaan vastaan niin oltaisiin heti käsi ojossa maksua ottamassa. Röyhkeydellä ei ole rajaa.
Onneks nyt vaunujen kanssa voi pitää molemmat kädet kiinni vaunun aisassa. Ruusumyyjät on hieman neuvottomia tilanteen kanssa.
mutta kovetan sydämeni siinä kohtaa ja kukkaronnyörit pysyvät kiinni.
Espanjassa kerran meinasin antaa. Kun otin rahapussin esille, heti ruusutädin peukalo ja etusormi olivat minun pusissa kolikoita etsimässä ja samalla lopuilla sormilla yritti setelipuolelta viedä isompaa. Sen saaliksi jäi vain pari euroa, kun huomasin mitä on tekeellä, kukat se vei mennessään ja vihaisena huusi jotain.
Siinä oli tyhmälle opetus.
voi päätellä että luultavimmin on huono-osainen. Globaali epätasa-arvo on niin räikeätä.Globaalit syrjäyttävät mekanismit niin uskomattomia...Imf ja muut kattojärjestöt..
Suomalaiset syrjäyttävät mekanismit ovat niin raakoja ja "toimivia". Siksi annan lähes aina suomalaisellekin. Minä olen hyväosainen. Olen opiskelija.
Mun mielestäni on aivan selvää, että käytös on brutaalia. Onhan köyhyyden sivutuotteena usein ylisukupolvinen degeneraatio..
vastahaudattujen haudoilta ja kukkaruukuista jos joku omainen on käynyt vastikään kukkia viemässä.
kerjälääminen on ammatti ja se hoidetaan ammattimaisesti, näyttämällä todella surkealta ja säälittävältä. Kurjalta näyttävä lapsi myöskin kuuluu asiaan, eikä lapsi aina ole edes oma.
Kaikesta (kaikkien maitten yhteenlaskettu summa) Afrikan maihin suunnatusta kehitysavusta kymmenkertainen määrä valuu takaisin länsimaihin.Veronkierrolla ja muilla vmäisillä länkkärien huijausmenetelmillä., mikä tulisi noteerata.eikö kukaan lukenut Hesarista? Siinä on mun mielestäni varastamista
vastahaudattujen haudoilta ja kukkaruukuista jos joku omainen on käynyt vastikään kukkia viemässä.
Ongelma on aika monisyinen..
kerjälääminen on ammatti ja se hoidetaan ammattimaisesti, näyttämällä todella surkealta ja säälittävältä. Kurjalta näyttävä lapsi myöskin kuuluu asiaan, eikä lapsi aina ole edes oma.
ottaa Romania EU:n jäseneksi. Olisi pitänyt vaatia vähemmistöjen, kuten näiden romanien, asioiden kuntoon laittoa ennen kuin hakemusta aletaan käsitellä.
ottaa Romania EU:n jäseneksi. Olisi pitänyt vaatia vähemmistöjen, kuten näiden romanien, asioiden kuntoon laittoa ennen kuin hakemusta aletaan käsitellä.
Turun keskustassa kerjää romanialaisnainen mukanaan noin kolmevuotias pikkupoika, lapsella ei ole päällystakkia, lakkia, käsineitä ja nyt alkaa olla kylmä...ja lapsi laitetaan pahvimuki kourassa kauemmas kerjäämään ja ajetaan vihaisesti kauemmas kun tulee "äidin" luo...
asiasta oli ilmoitettu sosiaaliviranomaisille. Kävivät tutustumassa.
asiasta oli ilmoitettu sosiaaliviranomaisille. Kävivät tutustumassa.
Turussakin, tai siis poliisi puuttui asiaan ja sitten meni ilmo sosiaalivirastoon, kertoi tuttu vartija. Mutta eipä ollut mitään vaikutusta :(
oleskeluluvasta. Todennäköisesti vanhempien osalta tilanne muuttuisi sellaiseksi, että heitä ei voisi Suomesta käännyttää, jos lapsi on huostaanotettu.
niin hän voisi antaa rahaa minulle. Minulla nimittäin ei olisi varaa matkustaa Romaniaan.
t. kotihoidontukilainen