Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö huomenna töihin,nyt lämpöä 37 astetta ja kurkku/pääkipeä?

Vierailija
14.10.2009 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja roikkuu niin kuin sanotaan. Itse olen ainakin töissä sellaisessa paikassa missä ei hyvällä katsota sairasta ihmistä. Tartutan vielä kaikki vajaakuintoiset ja työkin on niin tarkkaa että virheisiin ei ole varaa ja jos on niin kipeä että ei voi keskittyä niin se on vakava juttu.

Mutta itse tiedät työsi ja sen vaativuuden, itse katsoisin ehkä aamulla oloa. Niin kuin joku sanoi niin pääseehän sielät sitten poiskin...

Vierailija
22/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä just huomaa kun oikeen vointiaan kuulostelee :)Kannattaa miettiä kehtaisko oireilla mennä lääkäriin! Itse en edes harkitsisi kotiin jäämistä noilla oireilla. 37 ei ole kuumetta. Jos kurkku on aamulla käyttökelvoton tai päänsärky ei taltu buranalla niin sitten jää kotiin, mitä sitä illalla spekuloimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin, eihän tuo ole edes kuumetta ja loppuun auttaa Burana. Ja on se kurkku kotonakin kipeä...ihme lusmuja palsta täynnä, ei ihmekään kun suomalaisten liioista poissaoloista on noussut iso haloo.

Ja ihme työterveyshoitoja teillä, jos edes saikkua tollasista antavat. Itse olin vuonna 2004 viimeksi kuumeessa ja kauheassa flunssassa ja erehdyin hakemaan saikkua. Hoitsu meinasi, että kun on niin kevyt työ, niin varmasti voisin töihin mennä. Vasta kun kerroin olevani raskaana muuttui ääni kellossa.

Vierailija
24/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeinen ja flunssainen ihminen ei todellakaan kuulu työpaikalle! Olen ollut neljässä eri firmassa töissä aikuisiällä, ja kaikissa on aina työterveydestä kirjoitettu kuumeiseen ja kuumeettomaan pahempaan flunssaan 2-3 päivää sairaslomaa. Enkä muuten sairaslomaa hae, jos ei vointi todella ole huono. Yleensä olen korkeintaan pari kertaa vuodessa sairaslomalla. Mulla kyllä tulee flunssassa aina kauhea räkätauti, jota ei voi olla jo päälle päin näkemättä ja kuulematta (ääni menee, nielurisat turpoavat melkein umpeen).

menisin, eihän tuo ole edes kuumetta ja loppuun auttaa Burana. Ja on se kurkku kotonakin kipeä...ihme lusmuja palsta täynnä, ei ihmekään kun suomalaisten liioista poissaoloista on noussut iso haloo.

Ja ihme työterveyshoitoja teillä, jos edes saikkua tollasista antavat. Itse olin vuonna 2004 viimeksi kuumeessa ja kauheassa flunssassa ja erehdyin hakemaan saikkua. Hoitsu meinasi, että kun on niin kevyt työ, niin varmasti voisin töihin mennä. Vasta kun kerroin olevani raskaana muuttui ääni kellossa.

Vierailija
25/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pääkipu ei haittaa ja kurkku kipeänäkin voi tosiaan tehdä töitä. Eikä tuo ole kunnon kuumekaan. Ihme luumuilua täällä...itse en ole koskaan poissa, ellei kuumetta ole yli 37,7C.

toisten ihmisten huomioimisesta. Firma ei kaadu, jos ihminen pitää normaalin sairasloman ollessaan akuutissa flunssassa.

Näitä lukiessa kyllä ihmettelee varsinkin nykyuutisten ja informaation valossa, millaisia pallopäitä sitä onkaan. Sikainfluenssan myötä moni firma on ottanut asiakseen teroittaa työntekijöilleen sitä, ettei kipeänä ole asiaa töihin, SIKSI, ETTÄ MUUTKIN SAIRASTUVAT. Ei siassa EIKÄ MUUSSAKAAN TAUDISSA. Yksi eukko sairaslomapäivää viettämässä ei ole mitään siihen verrattuna, että 20 sairastuu. Varmasti moninkertaistuu se yksi-kaksi saikkupäivää.

Muuten, tänäänhän oli julkaistu tutkimus aivoinfarktipotilaiden elämäntavoista. Yksi olennainen havainto oli, että nämä ihmiset menevät töihin sairaana, eivät siis pode flunssaa kotona.

Vierailija
26/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten pomo passittaa kovin räkäiset ihmiset takaisin kotiin tautia levittämästä. Kannattaa ottaa muutkin huomioon, esim. astmaatikolle "pikku flunssa" voi olla kaikkea muuta kuin helppo juttu.

Vierailija
27/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AV-raadin mielipiteiden mukaan ehkä sitten menen töihin....päiväkotiin kullannuppujanne hoitamaan.Toivottavasti tauti ei tartu ;).

tosin tän kohdalla moni "ihme lusmu" kerran nielaistuaan vakuutti jo itselleen, että et sinä heidän lastensa pk:ssa ole töissä.

Kannattaisiko sinun, ap, kuitenkin mieluummin käyttää ihan omia aivojasi ja tietojasi tautien tarttumisesta, kuin av:n "ihme lusmu"-mammojen äänien laskemista? Ihminen, joka ajattelee muitakin, ei mene kipeänä töihin, vaikka töihin kykenisi. Ei se saikun raja mene flunssien kohdalla siinä, pysyykö pystyssä, vaan siinä, tartuttaako jotain tautia.

Vierailija
28/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jo sanoin, että ollessani yrittäjä, ei ollut varaa jäädä makaamaan vaikka olisi ollut pää kainalossa. Toinen syy on sitten ehkä se, että lapset sairastelivat ihan kiitettävästi enkä yksinkertaisesti enää KEHDANNUT olla itse poissa töistä.

Ja todellakin tiedän mitä migreeni on, sillä olen potenut kohtauksia kakaraiästä saakka. Sen tiedän 30 vuoden kokemuksella, että siihen kipuun ei kuole ja se lopun oksenteluvaihe usein sitten jo viekin kivut.

Yksi syy on vielä se, että työni eivät häviä vaikka jäisin pois töistä. Deadlinet ovat tiukkoja ja niistä selvitäkseni tarvitsen ihan jokaisen työpäivän.

t. 24

Vierailija
29/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kohdalla tilanne ei taida olla se, että deadline pukkaa päälle. Ihmisillä on erilaisia töitä, ja toki jos joku on niin hankalassa tilanteessa työnantajansa ansiosta, ettei voi olla pois töistä, niin varmaan pomokin antaa sitten siunauksensa muiden tartuttamiselle..?

Vierailija
30/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamullahan sen näkee. Et sinä nyt voi tietää että miltä aamulla tuntuu. Yksi nukuttu yö parantaa paljon!

Vierailija
31/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi 37 tai yli, jäisin kotiin. Mun normilämpötila on siinä 34.

Vierailija
32/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikun töihin.

Vierailija
33/34 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuin hometalossa olin jatkuvasti 2 vuotta (niin kauan sinniteltiin siellä) aivan järkyttävässä räkätaudissa. nenä oli niin tukossa että yhtään happea ei mennyt läpi, ja nenä aivan punainen ja olo mitä järkyttävin... tuo ei siis loppunut missään välissä. arvatkaa olinko poissa töistä 2 v??????

en tietenkään vaan olin sairaana töissä muuten olisin saanut hyvin nopeaan potkut, no potkut sain kuitenkin kun olin koko ajan tartuttamassa muita mut potkujen järjestyminen ei ollut työnantajalle yhtä helppoa. lapsellani oli tuon ajan myös koko ajan paha flunssa + keuhkoputkentulehduksia peräperään. mutta pakko oli viedä hoitoon että saatiin leipä pöytään. karmeeta aikaa ei voi muuta sanoa. lopulta meidän oli pakko myydä talo koska lapsi olisi muutoin kuollut astmakohtauksiin. talo oli myytävä kunnossa olevana, muutoin takaajatkin olisivat menettäneet kotinsa... mut lapsen henki meni kuitenkin kaiken edelle.

Vierailija
34/34 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuume ole mikään raja! Pikkasen vanhanaikaisia käsityksiä taas ihmisillä... Kuume on vain oire -> elimistön tapa suojautua tulehdukselta. Toisille ihmisille ei ikinä nouse kuume, vaikka muuten ovatkin sairaita- toisille taas pienestäkin nuhasta.

Itse juuri kävin pari viikkoa töissä nuhaisena ja yskäisenä, olo oli huono, mutta ei ollut kuumetta. No kun olo ei kohentunut menin lääkärille ja selvisi minulla olevan kuumeeton keuhokuume. Nyt ollaan viikon saikulla (vähintään).

Eli suomeksi ; oman tuntemuksen mukaan, jäät kotiin jos siltä tuntuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän