Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osittainen hoitovapaa -gallup

Vierailija
14.10.2009 |

Jos olet työelämässä, oletko osittaisella hoitovapaalla vai et?

Miksi olet tai miksi et ole osittaisella oitovapaalla?

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

Jos olet osittaisella hoitovapaalla, kuinka kauan olet aikonut jatkaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pätkätyöläisenä minulla ei sitä onnea ja oikeutta ole.

Vierailija
2/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 2v 4kk ja palasin töihin kun lapsi oli 2v 2kk. Teen 6h/pvä töitä (8-14) ja teen ainakin ensi vuoden elokuuhun asti eli kunnes lapsi on päälle 3v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sairaanhoitajana 3-vuorotyötä 10 päivää kuussa. Koska miehelläkin vuorotyö, ovat lapset kotihoidossa. Nuorin 1v9kk, vanhin 15. Kuusi lasta yhteensä. Palasin töihin keikkailemaan heti äippäloman jälkeen, puolikkaalla aloitin, kun kuopus oli 1,5v. Hyvin toimii! Vuoden vielä jatkan näin...

Vierailija
4/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen edelleen 75%:sta vaikka kuopus jo kolmannella eli en siis ole enää virallisesti osittaisella mutta työnantaja myönsi kuitenkin. Mulla on ensi vuoden elokuun loppuun tätä ja aion edelleen hakea sen jälkeenkin. En tosin tiedä saanko enää koska pakkohan sitä ei ole mulle enää lain puitteissa myöntää.

Vierailija
5/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska lapset eivät ole hoidossa, saan normaalia kotihoidontukea, en siis sitä osittaista hoitotukea.

Vierailija
6/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä klo 8-14 ja mieheni klo 10-18, näin lasten hoitopäivät jää max. 5 h mittaisiksi. Mieheni tekee lisäksi nelipäiväistä viikkoa.

Lapsia on kolme, ikähaitarilla 1,5-6 v. Mikäli perheen talous antaa myöten, jatkamme samalla systeemillä niin pitkään kuin laki sallii. Eli kunnes nuorimmainen on päässyt tokalta.

Syy osittaiseen hoitovapaaseen on se, että elämä on kaikille rennompaa, lasten hoitopäivät jää lyhyiksi ja ehdin viettää heidän kanssaan aikaa. Töissä on kiva käydä, mutta 6 h päivässä riittää hyvin.

Vierailija
7/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on niin pieniä, että ansaitsevat vähän vapaatakin. 2, 4 ja kouluikäinen. Niin kauan kuin laki sallii, eli vielä 6½ vuotta.

Vierailija
8/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä minä, että mies. Lapset on aina hoidettu kotona. Nyt ovat 3. luokkalainen, 1. luokkalainen ja 5-vuotias, siis tämä onni jatkuu meillä vielä melkein neljä vuotta, jos pysytään samoissa työpaikoissa.

Vierailija
9/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olin lasten kanssa perjantaisin. Lopetin osittaisen hoitovapaan kuin lapset täyttivät 3-vuotta.

Vierailija
10/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittaisella hoitovapaalla ja teen töitä neljänä päivänä viikossa. Valitsin tämän, koska on mukavaa viettää yksi extra-päivä lasten kanssa.

Töissä ehdin käydä vuosikymmeniä, joten miksi en käyttäisi näin mahtavaa tilaisuutta? Lapset ovat pieniä vain kerran :)

Lapsemme ovat 3v ja 5v.

Aion jatkaa tällä järjestelyllä varmaan niin kauan kuin laki sallii.

Vierailija
11/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 1 ja 7 vee. eli taapero ja ekaluokkalainen. lyhentäisin heti työaikaa jos saisin kelan pienen tuen. Olisin 2 vuotta osittaisella mut nyt ei onnistu joten taapero 10 h hoidossa päivässä ja ekaluokkalaisella myös piiiiiitkä päivä! eli en ole oikeutettu tukeen.

Vierailija
13/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin tekee 4 pv viikossa. Lapset hoidossa 13 pv kuussa. Limitämme työpäivät niin, että lapset hoidossa yleensä 8-16.

Teen, koska on kiva olla lasten kanssa extra päivä. 5 pv viikossa hoidossa on lapsille turhan rankkaa. Arjen pyöritys on turhan raskasta, jos on 5 pv viikossa töissä.

Palasin töihin kun lapset olivat 1v2kk ja 2v4kk, tein silloin nelipäiväistä reilun vuoden. Sitten vaihdoion työpaikkaa ja 11 kk tein 5 pv viikossa, nyt taas tehnyt reilun kuukauden nelipäiväistä. Tällä erää osittainen sovittu tämän vuoden loppuun, mutta jatkan jos se vaan sopii, ainakin siten, että talvet (syys-huhtikuu) tekisin lyhyempää viikkoa. Kun esikoinen menee kouluun, lyhennän luultavasti päivää 6 tuntiseksi.

Vierailija
15/15 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole, koska siitä ei olisi mitään hyötyä - sama työaika, mutta pienempi palkka.

Mies on.

Lapset on 2v (meidän yhteinen) ja 9v (mun esikoinen).

Mies on ollut nyt kohta vuoden, en tiedä miten pitkään jatkaa, ehkä puoli vuotta vielä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä