Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä pohjaratkaisusta?(linkki)

Vierailija
14.10.2009 |

Uuden, isomman asunnon etsintä menossa. Kertokaas mielipiteitä etenkin te jotka asutte kolmessa tasossa, kuinka toimii.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/se…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittäisit tähän sen linkin ilmoituksen lopusta (eli etuoven ilmoituksen sivun alalaidasta) niin voisimme kommentoida.

Vierailija
2/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sieltä alalaidasta lyhyempi linkki!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kommentoidakin...

Vierailija
5/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan toimiva, jos lapset jo sen ikäisiä, ettei kaikkien makuuhuoneiden tarvitse olla samassa kerroksessa.

Vierailija
6/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jäisin kaipaamaan erillistä kodinhoitotilaa.

Yläkerran ullakkotilaa takaa hyvät säilytysmahdollisuudet. Tosin isompia on sinne ikävä kantaa, mutta harvoinhan se kuitenkin on edessä

Vierailija
7/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ja 6v. Ja enempää lapsia ei tule.

T. AP

Vierailija
8/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla yhteinen makkari samassa kerroksessa vanhempien makuuhuoneen kanssa ja ylimmän kerroksen makkari olis työ-/vierashuoneena. Yläkerran huoneesta tehtäisiin makuuhuone vasta sitten, kun lapset vaativat omia huoneitaan ja voivat jo nukkua eri kerroksessa kuin aikuiset, siis reilusti kouluikäisinä.

- äskeinen seiska

Vierailija
9/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI lapset mielestäsi voivat nukkua eri kerroksessa vasta reilusti kouluikäisinä? Meillä ISO talo, ja nuorin oli 3v kun muutettiin ja alkoi nukkua alakerrassa, vanhemmat yläkerrassa. Varsinkin tuossa ratkaisussa aivan varmasti äänet kuuluu eli sen puoleen ainakin voi olla aivan hyvin pienempikin eri kerroksessa...

Vierailija
10/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo eri kerroksessa kuin vanhemmat eikä "möröt" pelota. Maillä ei onnistuisi ja meidän lapset on 4 & 7 v.

Enkä muutenkaan tykkäisi kolmesta kerroksesta. Meillä on nyt 2-kerroksinen okt ja olen kyllästynyt rampaamaan - aina se tavara mitä tarvitsee on väärässä kerroksessa.

Kodinhoitohuonetta kaipaisin, samoin vaatehuonetta alakertaan. Eteisessä vähän kaappeja ja on tuskaa rehata talvikamppeita ylimmän kerroksen ullakolle säilöön kesäksi ja sama homma taas kesävaatteita ylös talveksi.

Piha on myös pieni ja KAPEA. Grynderi on maksimoinut tontin käytön, kun teki neljä kapeaa huoneistoa kolmeen kerrokseen...

Tsekkaa Muotialan muut kohteet, just oli siellä myynnissä pari vuotta vanha tosi kiva rivari (neliö?). Kiva alue muuten, lähitöllä asun :D

Vierailija
11/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset keskikerrokseen ja vanhemmille ullakko, jos tähän päädyttäisiin.

Nuorempi on nukkunut 1-vuotiaasta asti isoveljensä kanssa samassa huoneessa ja koskaan ei ole mikään pelottanut.

Mutta hyviä pointteja kyllä sun ajatukset säilytyksestä. Eteisen kaapit menisivät varmaankin heti vaihtoon, koska olemme tykästyneet liukuoviratkaisuihin, joilla saa hyllyä lattiasta kattoon ja kiva maitolasi-/peililiukuovi eteen. Eli siihen ei mitään standardi kaappeja tulisikaan.

T. AP

Vierailija
12/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarikin mukavan iso ja hyvän muotoinen. Noin pienestä keittiöstä en itse tykkää, mutta eipä noihin neliöihin voi toisaalta enempää vaatiakaan. Ja minä kyllä teen aika paljon ruokaa. Normiperhe asuu keittiössä varmaan vähemmän.

Kiva tuossa tuokin on, että lapsille on oma kerros, aikuisille oma kerros ja alakertaa taas oleskeluun. Vieraita ajatellen on hyvä, että lasten huoneet on eri kerroksessa, eli alakerta saattaa pysyä helpommin siistinä. Eikä vanhempien sänkykään tarvi olla aina pedattuna, sillä tuonne asti ei vieraat kyllä eksy.

Itse en pitäisi noin paljoista ja noin ahtaista portaista. Mutta jos ne eivät haittaa. ja kuten joku huomasikin niin kodinhoitotilat puuttuvat kokonaan. Se on aika iso miinus.

Vierailija
13/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin huoneisiinsa. Meillä on nytkin leikkihuone ja nukkumishuone erikseen. Tyttö ja poika 5 ja 4 -vuotiaat. Ovat itse kyselleet, että eihän vielä tarvitse mennä omiin huoneisiin nukkumaan (tietävät siis, että talo on rakennettu niin, että yksi huone kummallekin. Ja kavereitaan on juuri muuttanut isompiin asuntoihin niin, että jokainen on ripoteltu omaan huoneeseensa). Mun mielestäni lapset saavat nukkua yhdessä niin kauan kuin sitten oikeasti tarvitsevat omia huoneita, enkä usko, että se tarve tästä nyt ennen kouluikää ehtii syntyä. Ja jos syntyy joskus kolmas lapsi, niin hänkin saattaa hyvinkin olla isompien kanssa ensin pitkään ennen kuin aletaan muuttaa työ-/vierashuonetta makuuhuoneeksi. Miksi minun pitää tätä nyt niin kovin perustella? Siksikö, että teidän lapsenne laitettiin nukkumaan omaan huoneeseen jo 3-vuotiaana? Siitä tiedosta huolimatta minä tekisin ap:n asunnossa tällaisen ratkaisun nykyisessä elämäntilanteessani.

Vierailija
14/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiirin kokemuksella lapset alkavat oma-aloitteisesti pyytää omaa huonetta siinä kymmenen ikävuoden molemmin puolin. Siihen saakka on mielestäni hyväkin vielä opetella jakamista ja sosiaalisia taitoja.

Vierailija
15/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän puhuttiin vain lasten laittamisesta eri kerrokseen kuin vanhemmat, käsittääkseni ap:lläkin 2 lasta nukkuu yhteisessä huoneessa.

Vierailija
16/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin yksi makuuhuone + wc. Vaikka sitä varten, että katkaiset joskus koipesi

Vierailija
17/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoin vain miten minä toimisin ko asunnossa asuessani omassa elämäntilanteessani.

Vierailija
18/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitäkin syystä tämän pohjan otin mietintään.

on ainakin yksi makuuhuone + wc. Vaikka sitä varten, että katkaiset joskus koipesi

Ja tuosta nukkumisesta. Ajattelin meidän tapauksessa jos tähän asuntoon päädyttäisiin niin lapset nukkuisivat yhdessä toisen kerroksen makkareista ja toinen olis pelailu-/leikkihuone.

Mielellään vasta omat huoneet kun esikoinen 9-10v. Ja tämä siis meidän kohdalla. Jokainen tekee tietysti niinkuin parhaaksi näkee ja kokee =)

T. AP

Vierailija
19/19 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähän vaiheessahan vielä ovat, mutta me päädyttiin kuitenkin 2-kerros ratkaisuus ihan samoilta nurkilta, jossa makkarit samassa kerroksessa. Lapsemme kyllä ovatkin 1v. ja 2v. joten sopi meille paremmin. Eilen kirjoitettiin asuntopapereita ja kohta päästäänkiin muuttaan.