Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö tyttösi sukkahousut päivän käytön jälkeen pyykkiin?

Vierailija
14.10.2009 |

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei farkut/housut/hame mene likaiseksi yhdessä päivässä. Eri asia sitten jos kaataa vaikka mehua tai jogurttia syliinsä mutta normaalisti siis

:D Tervetuloa katsomaan meidän ipanoita 2 ja 5 v... no vanhemmalla saattaa päälyshousut ja apita JOSKUS mennä 2 päivää, mutta nuorempi röpöttelee/kuolaa (viitoset puhkeamassa)/tuhrii yms äms sekä paidan että housut lähes aina. poikia ovat, ehkä ne sitten sottaisempia?

Vierailija
22/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissa paljon epäsiistejä lapsia, jos äidit eivät huolehdi hygieniakasvatusesta. Yläkoululaiselle on vaikeampi alkaa opettamaan näitä kuin pienelle lapselle. Uskon, että lapsi myös voi paremmin, tuoksuessaan puhtaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiukan eri onko 3v samat alkkarit tai 10 v.

Vierailija
24/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli AIKUISTEN vaatteista, kun joku tuolla kirjoitti että myös vanhempien KAIKKI VAATTEET menevät päivän käytön jälkeen pesuun. Eikä pienet tahrat muuten lasten housuissa haittaa jos ei mihinkään kylään/juhliin olla menossa

Ei farkut/housut/hame mene likaiseksi yhdessä päivässä. Eri asia sitten jos kaataa vaikka mehua tai jogurttia syliinsä mutta normaalisti siis

:D Tervetuloa katsomaan meidän ipanoita 2 ja 5 v... no vanhemmalla saattaa päälyshousut ja apita JOSKUS mennä 2 päivää, mutta nuorempi röpöttelee/kuolaa (viitoset puhkeamassa)/tuhrii yms äms sekä paidan että housut lähes aina. poikia ovat, ehkä ne sitten sottaisempia?

Vierailija
25/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin kuulun niihin naisiin, jolla on aina ollut ihailijoita vanavedessä ja valmiina petipuuhiin, vaikken olekkaan niitä suihkussa välttämättä joka päivä kävijöitä. Ja nuorempana kuulin, kun oli kuvailtu "missityypiksi" ja edelleen väitetään klassiseksi tyyliltään ja kauniiksi.

Sanoisin, että ne on kyllä sotkusempia, jos pitää vaihtaa kuteetkin joka päivä, sillä sillonhan ne on sotkenu... Minä osaan syödä sotkematta enkä muutenkaan ryönää paskasissa paikoissa. Enkä lirauttele kusitippoja tai muutakaan alkkareihin. Ja jos alapää tuntuu haiskahtavalta, syynä on yleensä muu kun pesun puute monta kertaa päivässä... kandee koittaa maitohappokapseleita alapäähän tai lääkekuuria, jos on ongelmaa... Ja opetella elämään sen verran siististi, ettei ole pakko joka päivä kuteita pestä! Kodinkin kun siivoaa joskus, niin ei ole niin likaistakaan...

Vierailija
26/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä PK:ssa töissä, ja siellä oli tyttö, jolla oli samat sukkikset tyyliin yli kuukauden ajan. Sitten kun sukkikset vaihtui, kommentoin sitä, ja tyttö sanoi, että olivat haisseet aika pahalle...no varmasti! Ja huom. tyttö oli mun käsittääkseni ihan normaalista perheestä.

Olen vielä lapseton, joten lasten sukkistenkäyttöä en voi kommentoida, mutta itse voin käyttää sukkia useammankin päivän. Harvoin pidän sukkia aamusta iltaan, vaan vaihdan siinä välissä villasukkia ja tossuja. Mun jalat ei juuri hikoile, joten sukatkaan ei haise. Lisäksi käytän sisällä usein myös sukkien kanssa tossuja tai sisäkenkiä (meillä on kylmät lattiat).

Yökötelkää rauhassa! En aio sukkakäyttäytymistäni muuttaa. Alkkareitakin pidän joskus 2 päivää, enkä todellakaan käy joka päivä suihkussa (tietty sitten käyn, jos oon hikinen).

Vierailija
27/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on tapana vaihtaa kerran päivässä alusvaatteet!

toivoisin että muillakin olisi.

Vierailija
28/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörtyä lukiessani ihmisten pesutottumuksista!

me käydään koko perhe aina iltaisin suihkussa. Silloin myös vaihdetaan jokaisen ihoa vasten olleet vaatteet. jokainen ihminen, myös pieni viaton lapsi tuottaa kaikenlaisia kuona-aineita. ihmisen ihokin (jokaisen) on ihan täynnä ötököitä jos kattoo mikroskoopilla. pieniä matoja ja öliöitä luikertelee joka paikassa! joskus joku päällivaate saattaa mennä toisenkin päivän.

meidän perheessä naispuolisilla alkaa myös pimpit haista jos ei joka päivä pese. tuskin meillä kaikilla mitään tulehdusta on. ne jotka ei pese päivittäin eivät vaan haista sitä hajua.

en ikinä voisi mennä nukkumaan käymättä suihkussa. tai sitten olisi ainakin aamulla lakanat vaihdettava, kuka ilkeää mennä nukkumaan likaisiijn lakanoihin?? muutenkin tyynyliinat vaihdetaan kerran viikossa, alulakana vähintään kahden viikon välein ja peittolakana kolmen.

nää on ihan perusasioita jotka on opetettu jo lapsena! olen aivan pöyristynyt kun lapsen kaverikin saattaa sanoa ettei ole kolmeen päivään käynyt pesulla... ei helvetti!!

Vierailija
29/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä suihkussa joka päivä.

nimim. atooppinen perheessä

Vierailija
30/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin päällyspaita, josta näkyy aina päivän ruokalista. - olen lapselle opettanut että laittaisi aina vaikka talouspaperia kaulaan puseron suojaksi, mutta päiväkodissa ei ilmeisesti näin kukaan muu toimi, joten ei sitten meidänkään lapsi.

Vierailija
31/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset pelkää niin hysteerisesti jotain kuona-aineta ja bakteereja, että peseytyvät jatkuvasti ja pyykkäävät hulluna. Mun mielestä se vaikuttaa neuroottiselta.

Ei siitä vielä oo niin kauaa, kun ihmiset kävivät kerran viikossa saunassa.

Totta on se, että eri ihmiset erittävät eri tavalla: itse en kauheasti hikoile, joten voin käyttää samoja vaatteita huoletta päiviä. Miehellä taas on tosi rasvainen iho, ja hän hikoilee paljon, ja joutuu siksi vaihtamaan t-paidan kalsarit ja sukat joka päivä, ainakin kerran.

Jos mä kävisin suihkussa joka päivä uskollisesti, mulla olis todella, todella kuiva iho. Ei mun nahka kestä sellaista läträämistä. Käyn yleensä joka toinen päivä, joskus tietty useammin, joskus -GOSH!- harvemmin. Jos sellaisena päivänä, kun en ole käynyt suihkussa, harjoitetaan intiimiä kanssakäymistä, käytän bidee-suihkua.

En ala peseytymään neuroottisesti vain sen takia, että jonkun mielestä se on ällöö. Sori.

Vierailija
32/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ylihygieenisella käyttäytymisellä ja joka paikan desinfioimisella ne allergiat taas lisääntyy...ja sekö sitten on tervettä...

Vierailija
33/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Koska pesuvuoro on vain kerran. Kolme neljä koneellista ehtii pestä joten ei voi vaihtaa joka päivä lasten vaatteita, ne loppuisivat heti. Aikuisten päällysvaatteita pestään vasta kun likaantuvat, alusvaatteet vaihdetaan päivittäin - lasten vaatteet kestävät yleensä pari päivää likaantumatta ellei tapahtu mitään erikoista. Eli pari päivää on bodyt ja sukkikset päällä. Meillä ei ole likaista kotona ja lapsi pysyy ihan hyvin näinkin puhtaana.

Onhan se ekologisempaakin olla pesemättä ihan kaikkea heti lyhyen käytön jälkeen ja koitteleehan pesuainejäämätkin ihoa! Eikä vaatteet kulu heti kauhtuneen näköisiksi...

Vierailija
34/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat teidänkaltaisianne, maapalloa ei edes enää olisi.

Siis silkkaa järjettömyyttä heittää "muodon vuoksi" kaikki vaatteet pyykkiin päivän päätteeksi. Jos ei siis ole likaisia.

Lainaahan sinä mikroskooppi ja kurkkaa silla vaikka kyntesi alle ja hajoa!

Ja meillä vaihdetaan sukkikset joka päivä siksi, että tyttö rupsuttelee niin paljon, että sukkikset aina haisevat:( Tämä on pieni ongelma, mutta vatsa ei ole kipeä ja vatsa toimii, joten lääkärin mukaan mitään ei tarvitse tehdä. Muuten vaatteet pyykkiin, jos likaisia. Paitaa ei todellakaan pestä joka käytön jälkeen.

Vierailija
35/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tyttölläni on AINA KUUMA eli Pitää vain ULKOKONA SUKKIKSIA ja ON VASTA VUODEN, joten EN PISTÄ JOKA päivä NIITÄ PYYKKIIN vaan ulkoilee samoissa YLEENSÄ KAKSI PÄIVÄÄ!

Olenko SURKEA ÄITI?

Vierailija
36/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kahden käyttökerran jälkeen. Aivan epäekologista.

Meidänkin taapero käyttää sukkiksia vaan ulkoillessa haalarin alla, joten samat voi olla vaikka viikon, jos ei esim. pissaa pääse ohi vaipan sukkiksiin. Itse asiassa vaikka kaksi viikkoa.

Vierailija
37/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että bakteerit kuuluvat ihmisen elimistöön? Jokaisen kehossa on PALJON bakteereja (muistaakseni ~3kg ihmisen elopainosta on BAKTEEREJA)ja niitä kuulukin olla...!

Esim. suolistossa bakteereilla on oma tärkeä työnsä, ilman niitä emme olisi elossa.

On typerää pelätä bakteereja, sillä niitä on KAIKKIALLA!

Ongelmia syntyy siitä kun bakteeritasapaino järkkyy, vaikkapa kodin liiallisella puhtaudella tai alituisella alapäänpesulla.

Kun keho ei pääse kohtaamaan ns. "turvallisia bakteereita", vastustuskyky laskee.

On järkevää antaa lapsen möyriä maassa ja maistaa hiekkalapiota, konttailla kodissa jossa ei kaikkia pintoja jynssätä desifiovalla aineella vaan "normaaleja kodin bakteereja" on pinnoilla,vaihtaa pusuja koiran kanssa jne. sillä näin lapsi pysyy TERVEENÄ...!

Jos perhe elää kliinisessä kuplassa jossa myös ns. "hyvät bakteerit" on tuhottu, perheelle käy huonosti kun joku "paha bakteeri" iskee -vastustuskyky kun käytännössä pyöreä nolla, ja siinä sitten pikku nuhan kourissa ja sen jälkitaudeissa kärvistellään monta viikkoa.

Vierailija
38/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa meillä on niin, että usein kaatuu jotain päälle (pitää sukkikset ruokailun ajan) viimeistään sinä toisena päivän, tällöin menevät kyllä pyykkiin (mielestäni selkeä syy?)

Kyllä niitä muuten pyöritetään 2-3 pv, eli kun ovat märät maidosta tai yli vuotaneesta vaipasta.

Vierailija
39/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteereista viis!

Vierailija
40/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tosiaan kaikki muutkin päällä olevat vaatteet. Päiväkotipäivän jälkeen ei kyllä yksikään vaatekappale ole puhdas. Alushousut vaihdetaan aamuin illoin, eipä tarvitse murrosikäisten kanssa alkaa asiasta vänkäämään, kun ovat jo pienestä pitäen tottuneet siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä