Keskenmeno vai kuukautiset? Neuvoja ja apuja kaipailen.
Tein raskaustestin maanantaina ja silloin hailakka plussa. Eilen iltapäivällä alkoi alavatsaa nipistelemään ihan niin kuin ennen kuukautisia. Illalla alkoi vuoto, nyt suurinpiirtein yhtä runsaana kuin kuukautisissa.
Onko keskenmeno vai kuukautiset? Voisiko tätä josain tsekata? Olen nyt kotona kun en uskaltanut töihin lähteä jos vuoto yltyy. Töihin pitäisi kyllä mennä kun meillä monta lomalla ja sairana sekä älyttömästi töitä.
Olisin kiitollinen jos saisin neuvoja kun en ikinä ole joutunut tällaiseen tilanteeseen aiemmin.
Kommentit (19)
soitat neuvolaan ja kysyt neuvoja. En tiedä ultraako vielä noilla viikoilla.
Kätilöopistolle tai Naistenklinikalle? Meillä kun niin pieni neuvola ettei siellä varmaan ultraa edes ole.
tuo onko kuukautiset vai varhainen keskenmeno, kun niile ei tehdä mitää! Vuodosta ei kummosta pitäisi tulla vaikka olisikin keskenmeno, sillä raskaus ei ole kehittynyt vielä noilla viikoilla. Uutta yritystä vain pesään.
Oletan, että maanantaina olisi pitänyt alkaa kuukautiset kun kerran testin teit. Uskoisin, että sinulla on ollut aivan alkuraskauden keskenmeno eli alkio ei ole vielä edes ehtinyt kunnolla kiinnittyä. Ihan alkuviikolla ultrassa ei näy mitään enkä usko, että vuodosta mitään kovin massiivista tulee. Itselläni ainakin vastaavassa tilanteessa vuoto oli lähes kuin normaalit kuukautiset, ainut, että jouduin muutaman Buranan ottamaan mitä en koskaan kuukautisten aikana joudu tekemään.
Mutta jokatapauksessa jos raskaus oli toivottu niin olen pahoillani puolestasi, että ei onnistunut.
Kätilöopistolle tai Naistenklinikalle? Meillä kun niin pieni neuvola ettei siellä varmaan ultraa edes ole.
olisiko kuukautisten pitänyt alkaa maanantaina, silloin ei kyllä ota suo vastaan, kun niille ei tehdä mitään. Itselläni oli viikolla 8 keskenmeno, sekin sai "vuotaa rauhassa" viikolla 14 tehtiin kaavinta. Eli todennäköisesti tarvitset lähetteen!
ja maanantaina tein siis testin ja eilen alkoi hilakseltaan vuoto. Olisko ollut väärä plussa tai plussaa sittenkään kun oli niin hailakka.
Neuvolaan yritän tässä soitella kokoajan.
Toivottu tämä oli/olisi ollut.... En oikein tiedä mitä tuntea kun en oikein tiedä olenko ollutkaan raskaana.
Uskaltaisko tästä lähteä töihin?
Hitto, mä oon ihan sekaisin.... ei tiedä mitä tehdä ja miten olla.
Kipuja ei onneksi vielä ole.
varaudut vain hieman runsaampaan vuotoon! Ainahan töistä voi lähteä kotiin, sanomalla että tuli kipeäksi. Noille 5+ viikoilla ei tehdä mitään muutakuin sanotaan, luonto hoitaa hommansa!
oikeasti, noin varhainen keskenmeno tarkoittaa vain normaalia runsaampia kuukautisia, ei muuta. ilman raskaustestiä et edes tietäisi että kyseessä olisi muu kuin pari päivää myöhässä olleet menkat.
En usko, että kyseessä oli "väärä" plussa jos testissä näkyi väriä siinä plusviivan kohdalla. Valitettavasti olet saanut alkuraskauden keskenmenon, jotka ovat kyllä yleisiä. En nyt prosentteja muista, mutta yleisiä tosiaan ovat. Eikä sinun mitään ihmeelistä tarvitse tuntea tai kovasti surra jos siltä ei tunnu.
Itselläni tosiaan tuli ihan alun keskenmeno; vuoto alkoi kun kuukautiset olivat olleet reilun viikon myöhässä, olin ehtinyt testata plussan, mutta siitä huolimatta en oikein osannut olla edes pahoillani. Olin lähinnä, että "jaahas, näin sitten tällä kertaa, mikäs tälle tekee".
ja samanlaista teksti sieltä tuli. Ei voi mitään tehdä. Käski seurailla tilannetta ja jos tulee kovia kipuja tai muita oireita, niin sitten näytille.
Nyt täytyy vaan hyväksyä tämä ja jatkaa elämää...
korkeintaan liman kohdun seinämässä (joka peittynyt vereen)
pitäisi suhtautua jotenkin eritavalla kuin kuukautisiin (en tarkoita henkistä toipumista, se on tietenkin hankalampaa kun ehdit jo iloita) on se, jos sinulla on miinus veri. Eli jos veriryhmäsi on rh- eikä rh+ niin sinulle täytyy antaa vasta-ainepiikki käsittääkseni jo näinkin varaisen keskenmenon jälkeen...
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kaivelin tuossa papereita ja löysin ekan raskauden neuvolakortin välistä paperin jossa testitulokset veriryhmästä.
Siinä lukee näin:
ABO- ja Rh-veriryhmä: A Rh (D) pos
Verryhmävasta-aineet: neg
Tarviiko tässä nyt sitten jotain piikkejä vielä mennä hakemaan? Ei se neuvolatätä näistä mitään puhunut.
on se tilanne, missa rh vasta-aineita sikioon ei muodostu (tai miten se nyt sanotaankaan) eli voit siis olla huoletta (ainakin niiden suhteen). Pahoittelut keskenmenosta!
Jotku vaa sanoo "mitä sit oliko menkat vai keskenmeno kun ei sil kuitenkaa mitää tehä ?!" Mulla sama tilanne etten tie kumpi, mutta vaikkei sil mitää tehä niin olishan se ite ihan kiva tietää jos on saanut km !
Nyt voi siis huokaista helpostuksesta sen suhteen.