Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja mies tuntuu vihaavan minua

Vierailija
13.10.2009 |

Valmistuin hiljattain ja päätimme alkaa yrittää kauan puheissa ollutta lasta. Aikaisemmin elimme aika riehakasta 25-vuotiaiden nuorten aikuisten elämää.

Nyt olen neljännellä kuulla raskaana ja mies ei ole vaihtanut elämäntyyliään mihinkään. Minä olen yksin kotona kaikki viikonloput ja joitain arki-iltoja, kun mies juhlii kavereineen. Vauva ei voisi enää vähempää kiinnostaa ja miehestä on tullut minulle suorastaan ilkeä. Kun koitan kertoa hänelle, miten pahalta ja hylätyltä minusta tuntuu, vastaus on joko vihainen tai huoleton "tee abortti, jos et kerran kestä". Ainoa asia, mitä hän lapsen saamisessa pohtii, on varpajaiset!!

En todellakaan kuvitellut, että joutuisin tähän tilanteeseen. Onko kukaan kokenut vastaavaa? Miten tästä selviää? Voinko koskaan antaa anteeksi tätä hylkäystä, jonka olen joutunut kokemaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies mukaan neuvolaan. ja ultraan ehdottomasti myös

Vierailija
22/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muuttuu vielä.

Mun miehessä oli samantyyppisiä piirteitä, ei olis millään halunnut muuttaa elämäntyyliään. Ei kuitenkaan sanonut noin inhottavasti koskaan.

Vieläkin mulle tulee helposti hyljätyksi tulemisen tunne ja vanhat muistot nousevat mieleen voilta ajoilta, vaikka mies on tosi paljon muuttanut käytöstään ja ottaa nykyään enemmän vastuuta lapsista ja kodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun mies ei ollutkaan valmis vanhemmuuteen ja ne kauan suunniteltu lapsi onkin vain puhetta hänelle?! Tai sitten hän viettää "viimeisiä" päiviä "vapaana".

Jos olisin sinä, olisin jo kauan aikaa sitten sanonu kaikki mitä sellaisesta miehestä, kuin sinulla, ajattelen!

Voin ainakin sanoa sen, että sinä aikuistuit, mutta sun mies ei.

Vierailija
24/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi talous on sentään kunnossa käy töissä jne. Henkisesti hän on vielä pentu.

Tämä on sinulle tärkeä opetus. Seuraavaksi alat katselemaan miehiä toisella silmällä.

Erotat aikuiset lapsista. Onneksi olkoon lapsesta vaikka luultavasti parisuhde kaatuu. Empä surisi tuollaisen miehen perään. ONNEA!

Vierailija
25/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelemaan. ajattele muksuas. onhan se yksin vaikeaa, mut vaikeampaa se sitten on ku sun täytyy täysin keskittyä kaikkein tärkeimpään ja sen lisäks pitäis kuunnelle aikuisen kakaran mörinää..

Vierailija
26/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi antaa anteeksi, noin herkkä vaihe sun elämässä ja mies on USKOMATTOMAN törkeä! Kuinka sä voit katsella tuollaista, pihalle se ja pian!

Vierailija
27/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin elää kivaa nuoren villiä elämää. Sinulla on nyt valta päättää. (tai ei ehkä enää) Abortti tai yksinhuoltajuus tai nuoruuttaan elävä toinen lapsi siinä vauvan ohella.

Vierailija
28/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin elää kivaa nuoren villiä elämää. Sinulla on nyt valta päättää. (tai ei ehkä enää) Abortti tai yksinhuoltajuus tai nuoruuttaan elävä toinen lapsi siinä vauvan ohella.

Vierailija
29/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, että viimeinen vapaavuosi menossa ja ottaa kaiken irti, osoittaa valitettavasti epäkypsyyttä. Voi muuttua, kun lapsi syntyy, mutta isän kun on niin helppo lähteä, kun vauva on äidissä kiinni.

Toi baarissa käyminen on niin verissä, että ei osaa siitä irrottautua. Ilkeily on sietämätöntä, luulisi empatiakykyä löytyvän henkisesti + fyysisesti, ettei lähtisi kavereiden kanssa. Toista ei pidä kahlita, mutta ei miehesi toiminta ole oikeutettua. Tuntuu (anteeksi vain), että hän on liian nuori isäksi, vaikka muuten varmasti onkin mukava ihminen. Miehesi käytös ON loukkaavaa.

Voisiko asian ottaa puheeksi ilman riitelyä? Toivotaan, että kypsyy maailman parhaaksi isäksi. Mutta jos alat kettuilla, niin pahemmaksi menee, jos miehesi ei osaa asiasta kunnolla puhua. Eli taisteluun ei pidä lähteä. Ole ainakin sinä se aikuinen. Koeta vaikka sopia, että käy juhlimassa 2krt/kk tms.

Ei ollut tarkoitus mollata miestäsi. Pystyt kyllä antamaan miehellesi anteeksi, jos hän kypsyy. Miehesi muuten ihmettelee: "antamaan anteeksi... siis mitä, mullahan on täysi oikeus mennä, ei ole mun ongelma jos olet raskaana"

voimia!

Vierailija
30/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan oli koukussa päihteisiin. Vuosi ja pari ilman niin ei tekisi mieli kokea krapulaa ja tukkoista oloa aamuisin kun on joutunut passivisesti tupakoimaan.

Miehesi on luultavasti koukussa alkoholiin ja hän puolustaa verisesti aineensa käyttöä. Normaali mies ei sanoisi noin raskaana olevalle naiselleen.

Vierailija
31/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä baareissa ravaaminen vielä menettelisi. Mieshän ei koe raskautta samalla tavalla kuin nainen, ja sitä voi yrittää ymmärtää. Perheenlisäys konkretisoituu sille vasta kun vauva on syntynyt.

Mutta se aborttikehotus on mautonta ja ilkeää. Vahva peruste dumpata mies. Tai ehkä voit odottaa ja katsella miten se toimii vauvan synnyttyä. Jos meininki jatkuu samanlaisena, niin jätät sen.

Vierailija
32/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samanlainen paskiainen kun aloin odottaa esikoista. Vaihtoon lähti! Ei pidä hyväksyä tuollaista käytöstä. On myös huono roolimalli lapselle.

Vierailija
33/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevan naaraan viereltä ellei ravintoa hakemaan. Uros suojelee jälkeläistä ja sen kantajaa.

Miehesi on kurja.

Vierailija
34/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevan naaraan viereltä ellei ravintoa hakemaan. Uros suojelee jälkeläistä ja sen kantajaa. Miehesi on kurja.

Olen itse raskauden puolivälissä, enkä koe tarvitsevani mitään erityistä suojelua. No, mieheni ei tosin ravaa baareissa kovinkaan usein, mutta se liittyy ikään ja aikuistumiseen yleisesti, ei niinkään raskauteeni. Ei tulisi mielenkään kieltää, jos joskus haluaisi lähteä kavereitaan tapaamaan baariin.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että ap:n mies on kurja.

Vierailija
35/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette silloin molemmat sitoutuneet tuohon päätökseen. Miehesi ei nyt näytä tajuavan tuota.

Miehille tilanne monesti konkretisoituu vasta lapsen syntyessä, vaikka lapsihan on jo olemassa nytkin ja se täytyisi hänenkin ottaa huomioon. Voi olla, että mies haluaa mennä "vielä kun voi" tai ei vielä täysin ymmärrä sitä vastuuta mikä hänenkin harteillaan jo on. Mikään ei kuitenkaan oikeuta häntä käyttäytymään noin, miten hän on nyt käyttäytynyt sinua kohtaan. Koita vielä keskustella hänen kanssaan mahdollisimman rakentavasti. Hän ei ehkä täysin ymmärrä sinun tilannettasi ja sitä, että myös hänellä on tärkeä rooli jo odotusaikana.

Täältä netin takaa on helppo todeta, että "jätä se, ansaitset parempaa", mutta jos tilanne ei muutu (viimeistään lapsen syntyessä), niin se taitaa olla valitettavan totta. Todennäköisesti tämä ei ole viimeinen ristiriita, jonka te kohtaatte lapsen kasvatuksessa, etenkin kun mies vaikuttaa noin empatiakyvyttömältä. Te olete kuitenkin molemmat vanhempia ja teillä molemmilla on vastuu (vielä syntymättömästä) lapsesta, kasvatitte lapsen sitten yhdessä tai erikseen.

Kysyt, että miten siitä selviää. Hankala kysymys, mutta luulen, että viimeistään kun lapsi syntyy, tilanne selkiytyy tavalla tai toisella. Koita stressata mahdollisimman vähän miehen lapsellisesta käytöksestä ja keskity itseesi ja omaan ja lapsen hyvinvointiin.

Vierailija
36/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntymän jälkeen. Sun raskaus ei ole vielä mikään syy jäädä kotiin ja sinä voisit ihan hyvin ottaa osaa miehesi menoihin. Muuten en ota kantaa, koska en tunne miestäsi millään tasolla.

Vierailija
37/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko mies lasta alunalkaenkaan?

Toisaalta ei sillä kauheasti ole väliä sun tilanteessa. Sinuna en olettaisi, että mies muuttaa tyyliään lapsen synnyttyäkään, sen verran olen näitä surullisia tarinoita täältä lukenut ja miesten mieltä tunnen.

Ala suunnitella elämää omillasi. Kerro asiasta miehelle ja ala ihan oikeasti etsiä asuntoa HETI! Hetken päästä sun pitää keskittyä jo raskauteen ja vauvan syntymään enemmän ja silloin et ehkä jaksa muutto hommia ja sen aiheuttamaa emotionaalista shokkia. Vauvan synnyttyä tilanne on vielä vaikeampi.

Jos sinulla on onnea ja jos miehessäsi on edes vähän miestä ja rakkautta sinua ja lasta kohtaan hän varmasti muuttaa elämääsi kun huomaa sinun tosissaan olevan lähdössä. Oma mieheni teki näin aikanaan, tosin meillä ei vielä lapset olleet edes suunnitelmissa, muuten vaan baareissa notkui kavereineen viikonloput. Mä ilmoitin, että notkukoon yksinään mä olen saanut tarpeekseni tätä elämänvaihetta ja tahdon siirtyä seuraavaan YKSIN. Mies lopetti välittömästi toilailunsa kun tajusi minun olevan tosissani ja alkoi rukoilla että en häntä jättäisi. Sen jälkeen ei ole baareissa roikkunut. Tuosta on jo yli kymmenen vuotta aikaa ja sen jälkeen meidän parisuhteessa ei ole ollut merkittäviä ongelmia.

Vierailija
38/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit eikä alkoholi alkuunaan sovi vanhemmille.

Vierailija
39/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin miehen baarireissusta vasta lapsen syntymän jälkeen. Sun raskaus ei ole vielä mikään syy jäädä kotiin ja sinä voisit ihan hyvin ottaa osaa miehesi menoihin. Muuten en ota kantaa, koska en tunne miestäsi millään tasolla.

olispa kiva jos ukko kävisi baareissa ja soittelet joku yö perään nyt se syntyy..!

Oma mieheni vähensi tuota baareilua ja juomista kun kuuli, että odotan mutten silti voisi kuvitellakaan lähteväni maha pystyssä mieheni matkaan baariin, jossa on kännisiä ääliöitä..tiedä vaikka mikä vahinko sattuu jos joku vahingossa horjahtaa päälle..

koskaan ei voi olla varma.

Enkä tosin kyllä jaksaisi kun uni tulee jo kymmeneltä illasta... harvoin ennen raskauttani näin itse baareissa mammoja jotka mahat pystyssä juoksi humalaisen ukkonsa perässä.

Vierailija
40/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä ja lapsellinen, ei tule kuulonkaan tuo käytös! Nyt kunnon juttutuokio ja jos ei mene perille, niin lähde menemään, takaan sinulle, että vietät PALJON onnellisempaa elämää itseksesi vauvan kanssa kuin tuollaisen ääliön kanssa!

Ja tässä on nyt turha enää aboeteista puhua, kun kerran molemmat on ollut halukkaita lapsen tekoon.. Juttelitteko varmasti tarpeeksi kun tuohon ryhdyitte? Tajusikohan mies silloin,että vauva sitoo 24/7? Mitä pidemmälle tuo miehesi käytös jatkuu,sitä vaikeampaa on hänen rauhoittua perhe-elämään.. Voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi