Olisiko teillä neuvoja hankalaan kollegoiden väliseen suhteeseen?
Eli työpaikallani on eräs henkilö, joka on aikaisemmin paljon kehunut työni laatua ja pitänyt minua hyvänä työntekijänä. Sitten tapahtui jakso, jolloin en ollut oma itseni, tein paljon virheitä ja mokia. Tuon jälkeen tämän työkaverin käytös minua kohtaan muuttui kylmäksi ja kovaksi. Tervehtii kyllä, mutta ei puhu mitään muuta. Meidän yllä on sellainen kylmä pilvi. Yritän olla hänelle ystävällinen, ja teen työni niin hyvin kuin osaan, ja yritän tehdä laadukasta työtä. Sekään ei tunnu tälle kelpaavan.
Mitä tekisitte minun sijassa?
Kommentit (8)
mutta jonakin kauniina päivänä kollegasi takuulla ihmettelee, miksi on välillä pitänyt sinua huonona työntekijänä. Hyvä työsi kertoo omaa kieltään.
ketään virheiden perusteella. Jos ihminen on mukava, yrittää parhaansa ja työn jälki on pääasiassa hyvää, niin se on ok. En ottaisi puheeksi, vaan jatkaisin ystävällistä käytöstä ja parhaani tekemistä. Ajan myötä kollegan käytös muuttuu ja jos ei, niin melko pikkusieluista touhua.
Kerro hänelle kaikki tämä, minkä kerroit tässä. Kerro, että sinusta tuntuu surulliselta, ettei hän enää vaikuta olevan tyytyväinen työpanokseesi. Älä syytä häntä, kerro miltä SINUSTA tuntuu.
Tekemällä työsi hyvin, teet tarpeeksi. Työpaikka on kuitenkin vain työ. Jos joku ei ymmärrä sinun tyylisi muuttuneen sitten hompsa-aikojen, on se sen oma vika. Ottamalla asia erikseen puheeksi teet asiasta suuremman numeron kuin se ansaitsee.
mutta sitten JOS onkin niin, että olenkin kuvitellut kaiken, ja sitten vain mokaan enemmän jos menen hänelle tästä puhumaan....
ap
mitä mieltä hän on sinun työstäsi. Jos epäilet kuvittelevasi, lähde kysyen liikkeelle.
t. oisko ollu 2
Siis yritän vain miettiä, että voiko tämä kollega ajatella, että ihminen ei vain enää muuksi muutu, että kerran mokailija, aina mokailija?
ap