Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niille, joiden mielestä pieninkin tukistus on liikaa - tässä vähän tehtävää sinulle

Vierailija
13.10.2009 |

Meillä asuu kolme äärimmäisen itsepäistä lasta, tulleet varmaan anoppiini. Tänään olen tapellut yhden heistä kanssa (7v tyttö) oman huoneen siivoamisesta koko aamupäivän ja nyt koko iltapäivän siitä, että en päästä häntä hieman kuumeisena nuhanenänä ulos raakaan ilmaan. Tyttö sinnikkäästi on pukenut vaattet ja yrittänyt salaa häipyä ovesta monta kertaa. Jäähy ei auta, puhe ei auta, uhkailu, lahjonta, kiristys eivät auta. MIKÄÄN ei auta. Tyttöä ei kiinnosta tuon taivaallistakaan, miksi kiellän häntä tai että hän haluaisi tehdä, kuten äiti sanoo. Ongelmalliseksi asian tekee nyt se, että nuorin katraasta on kipeä ja kaipaa minun apuani ja hoitoa ja nyt käytän kaiken ajan tämän tuittupäisen tytön kanssa. Mitä voin tehdä? Kerro sinä, joka et tukistustakaan hyväksy, kiitos!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon saanu lapsena tukkäpöllyä ja enkä ole yhtään sen vahingoittuneempi!!! :) lyöminen ja ravistelu on jo huonmpaan suuntaan, pieni nipistys niskavilloissa saa kyllä taas toimimaan.

Vierailija
22/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä naapuri taatusti tykkää, jos tyttö potkii patteria loppuillan. Hyvä vinkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa ap, että mitä se tukistus auttaisi?

Vierailija
24/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mitä itse ajattelet tukistamisen auttavan? lapsi ojentuu hetkeksi, niinkö? entä kun raivareita alkaa tulla joka päivä ja tukistaminen ei enää auta?

b) pitääkö sen kipeän luona olla 24/7 vai voisitteko kaikki olla vaikka olohuoneessa ja ottaa ihan rennosti?

c) itse ainakin tekisin lasten kanssa jotain mukavaa ja rentoa esim lukisin niille, askartelisin, ottaisin terveemmän lapsen mukaan tekemään ruokaa yms

Vierailija
25/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voisi vaikka hämmästyä niin, että lopettaisi! Tähän asti olen pärjännyt muilla konsteilla, mutta nyt alkaa liikaa hermoon ottaa. Istun eteisen lattialla läppäri sylissä, tyttö potkii lattiiaa tuossa vieressaä, minä puren kiukkuni toistaiseksi vasta teihin. Ja se kipeä lapsi makaa yksin sängyssään ja odottaa äitiä lukemaan.

Ap.

Vierailija
26/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin seuraavaksi jätesäkkiä. En siis laittaisi lasta siihen, vaan alkaisin lappaa sinne hänelle rakkaita tavaroita ja sanoisin, että nämä on nyt pari viikkoa jäähyllä ja lisääkin tänne sopii jos tarvis on.

Vierailija
27/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkö huone on siisti!

Miksi tarttee satuttaa tai riistää vapaus? Sekin on väkivaltaa. Katso lapsenoikeuksista.. Kiinni saa pitää vaan jos niin tarttee ja ainoastaan vaadittu aika.

Mitä sitten jos lapsi yrittää karata? Olet saanut kiinni!

Nyt se on arestissa tän päivän kokonaan ja ulos pääsee huomenna -jos siivoaa huoneen.

Kerro lapselle miten olisi ulkona jos olisi vaan siivonnut kuten sanoit.

PS. Siivoamisen pitäisi olla positiivinen juttu, josta lapsi saa kiitosta ja ehkä palkkaa. Ei olla rangaistus, noin niitä asennevammoja syntyy.

Vierailija
28/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa, että tuossa tilanteessa helpottaisi kovasti se, että äiti luopuisi av-harrastuksestaan ja keskittyisi lapsiinsa.

Vierailija
29/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonettaan. Hän on kipeä, eikä pääse siksi.

Ja niille, joiden mielestä tässä tilanteessa tulisi olla vaan relasti ja maata kaikki sohvalla ym. : miten teet sen, kun lapsi ei halua, vaan haluaa ulos kipeänä? On niin helppo antaa ohjeita toisille lastenkasvatuksesta, ellei itsellä ole sellaisia lapsia, jotka koettelevat sitä lastenkasvatustaitoa. Oma äitini oli aikoinaan kova arvostelmaan kaikkia vilkkaita lapsia ja heidän perheitään huonosta kasvatuksesta. Olen jälkikäteen huomannut, että äitini lapset olivat vain niin helvetin helppoja, että koskaan ei tarvinnut ääntä edes korottaa.

Jos on kovapäisiä lapsia, kuten valitettavasti minulla, kasvatus on suurenluokan haaste joka ikinen päivä. Ja sellaisen ihmisen on kaikkein helpointa ruveta arvostelemaan ja antamaan neuvoja, kuinka "otetaan vaan rauhassa sohvalla" jolla omat lapset istuvat kiltisti siinä sohvalla.

Ap.

Vierailija
30/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4x suuremman käden ja 4x voimakkaamman tukistuksen. Tuntuuko kivalta? Lapsi on pieni ja kipuherkempi kuin aikuinen.

Kipuun tottuu nopeasti. Kohta tukistus ei toimi vaan lapsi haistattelee sinulle päin naamaa. Sitten alat lyömään avokämmenin lasta.

Siihenkin tottuu ja hän pian haistattelee ja ehkä lyö takaisin sinua. Lopulta lyöt nyrkillä ja lapsesi vammautuu.

Sitten tunnet itsesi paskapääksi ja lapsesi ei tunne mitään sillä hän halvaantui iskusta jonka annoit.

Väkivalta ei ole ratkaisu. Lievää väkivaltaa ei olekkaan!

Vierailija
31/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes kovapäisiä lapsia vaan vanhin 12v on ad/hd-neiti ja todella vaatii tiukkaa struktuuria. Silloin kun tiukkatilanne tulee, niin en todellakaan voi kuvetellakaan istuvani koneella vaan koko huomioni on lapsissa (meillä siis useampi lapsi myös). Me sitten vaikka istutaan neidin huoneessa koko ilta, ei sekään jaksa kolmea neljää tuntia kauempaa huutaa ja raivota. Itse vaan jämäkkä, mutta rauhallinen

Vierailija
32/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille, joiden mielestä tässä tilanteessa tulisi olla vaan relasti ja maata kaikki sohvalla ym. : miten teet sen, kun lapsi ei halua, vaan haluaa ulos kipeänä? On niin helppo antaa ohjeita toisille lastenkasvatuksesta, ellei itsellä ole sellaisia lapsia, jotka koettelevat sitä lastenkasvatustaitoa. Oma äitini oli aikoinaan kova arvostelmaan kaikkia vilkkaita lapsia ja heidän perheitään huonosta kasvatuksesta. Olen jälkikäteen huomannut, että äitini lapset olivat vain niin helvetin helppoja, että koskaan ei tarvinnut ääntä edes korottaa.

Jos on kovapäisiä lapsia, kuten valitettavasti minulla, kasvatus on suurenluokan haaste joka ikinen päivä. Ja sellaisen ihmisen on kaikkein helpointa ruveta arvostelemaan ja antamaan neuvoja, kuinka "otetaan vaan rauhassa sohvalla" jolla omat lapset istuvat kiltisti siinä sohvalla.

Ap.

Vierailija
33/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4x suuremman käden ja 4x voimakkaamman tukistuksen. Tuntuuko kivalta? Lapsi on pieni ja kipuherkempi kuin aikuinen.

Kipuun tottuu nopeasti. Kohta tukistus ei toimi vaan lapsi haistattelee sinulle päin naamaa. Sitten alat lyömään avokämmenin lasta.

Siihenkin tottuu ja hän pian haistattelee ja ehkä lyö takaisin sinua. Lopulta lyöt nyrkillä ja lapsesi vammautuu.

Sitten tunnet itsesi paskapääksi ja lapsesi ei tunne mitään sillä hän halvaantui iskusta jonka annoit.

Tyyliin, että tupakasta on alkanut kaikkien narkkareidenkin tarina. Pientä liioittelua. Mieti nyt vähän.

Vierailija
34/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeesti, et sä voi hoitaa tätä tilannetta netissä roikkumalla!

nyt otat sen tyttösi ja menette kaikki yhdessä kirjaa lukemaan. jos tyttö ei tottele, yksi kerrallaan lelu takavarikkoon.

Vierailija
35/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Vierailija
36/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin, että tupakasta on alkanut kaikkien narkkareidenkin tarina. Pientä liioittelua. Mieti nyt vähän.

Noin se nyrkkeilijänkin ura lähtee aluksi sattuu ja lopuksi nautitaan ottelusta sitten ollaan aivokuolleita sankareita.

Vierailija
37/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kipeän, vähän kuumeisen lapsen siivoamaan. Ja sitten ihmettelet, että se raivoaa sulle.

Oot ihan pikkusen vaativa äiti.

Vierailija
38/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien nautintoaineiden käyttäjien yleispiirre on liian suuri libiidoo.

[/quote]

[/quote]

Suosittelisin lukemaan psykologiaa.

Vierailija
39/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se nyrkkeilijänkin ura lähtee aluksi sattuu ja lopuksi nautitaan ottelusta sitten ollaan aivokuolleita sankareita.

sain kyllä tukkapöllyä ja joskus jopa koivuniemen herraa. Ja aina ihan aiheista kyllä. Nyt mä ymmärrän teitä tukistusfanaattikkoja hiemna paremmin, jos teillä on taustalla tollasta. Mutta mun normaalivanhemmat kuritti ihan fiksusti vaan, ei todella tullut mitään traumoja, fyysisitä vammoista puhumattakaan.

Vierailija
40/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti liikaa tietokoneella. Netissä mahdollisesti?

Rajoita netinkäyttöäsi ja keskity lapsiesi kasvatukseen. Ei siis niin että käyt lyömässä lastasi ja palaat takaisin koneelle vaan käytät aikasi heidän kasvatukseen. Näytät esimerkkiä.