Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niille, joiden mielestä pieninkin tukistus on liikaa - tässä vähän tehtävää sinulle

Vierailija
13.10.2009 |

Meillä asuu kolme äärimmäisen itsepäistä lasta, tulleet varmaan anoppiini. Tänään olen tapellut yhden heistä kanssa (7v tyttö) oman huoneen siivoamisesta koko aamupäivän ja nyt koko iltapäivän siitä, että en päästä häntä hieman kuumeisena nuhanenänä ulos raakaan ilmaan. Tyttö sinnikkäästi on pukenut vaattet ja yrittänyt salaa häipyä ovesta monta kertaa. Jäähy ei auta, puhe ei auta, uhkailu, lahjonta, kiristys eivät auta. MIKÄÄN ei auta. Tyttöä ei kiinnosta tuon taivaallistakaan, miksi kiellän häntä tai että hän haluaisi tehdä, kuten äiti sanoo. Ongelmalliseksi asian tekee nyt se, että nuorin katraasta on kipeä ja kaipaa minun apuani ja hoitoa ja nyt käytän kaiken ajan tämän tuittupäisen tytön kanssa. Mitä voin tehdä? Kerro sinä, joka et tukistustakaan hyväksy, kiitos!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4x suuremman käden ja 4x voimakkaamman tukistuksen. Tuntuuko kivalta? Lapsi on pieni ja kipuherkempi kuin aikuinen.

Kipuun tottuu nopeasti. Kohta tukistus ei toimi vaan lapsi haistattelee sinulle päin naamaa. Sitten alat lyömään avokämmenin lasta.

Siihenkin tottuu ja hän pian haistattelee ja ehkä lyö takaisin sinua. Lopulta lyöt nyrkillä ja lapsesi vammautuu.

Sitten tunnet itsesi paskapääksi ja lapsesi ei tunne mitään sillä hän halvaantui iskusta jonka annoit.

Väkivalta ei ole ratkaisu. Lievää väkivaltaa ei olekkaan!

ei se nyt ihan noin mene. Vai meneekö teillä niiden arestienne kanssa niin, että ensin vaan istutetaan nurkassa, sitten jo tungetaan pimeään siivouskomeroon, ja lopulta lukitaan kellariin pariksi vuodeksi?

PS. Opettele edes kirjoittamaan.

Vierailija
42/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4x suuremman käden ja 4x voimakkaamman tukistuksen. Tuntuuko kivalta? Lapsi on pieni ja kipuherkempi kuin aikuinen.

Kipuun tottuu nopeasti. Kohta tukistus ei toimi vaan lapsi haistattelee sinulle päin naamaa. Sitten alat lyömään avokämmenin lasta.

Siihenkin tottuu ja hän pian haistattelee ja ehkä lyö takaisin sinua. Lopulta lyöt nyrkillä ja lapsesi vammautuu.

Sitten tunnet itsesi paskapääksi ja lapsesi ei tunne mitään sillä hän halvaantui iskusta jonka annoit.

Väkivalta ei ole ratkaisu. Lievää väkivaltaa ei olekkaan!

ei se nyt ihan noin mene. Vai meneekö teillä niiden arestienne kanssa niin, että ensin vaan istutetaan nurkassa, sitten jo tungetaan pimeään siivouskomeroon, ja lopulta lukitaan kellariin pariksi vuodeksi?

PS. Opettele edes kirjoittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin seuraavaksi jätesäkkiä. En siis laittaisi lasta siihen, vaan alkaisin lappaa sinne hänelle rakkaita tavaroita ja sanoisin, että nämä on nyt pari viikkoa jäähyllä ja lisääkin tänne sopii jos tarvis on.

ei meidän lapsia ainakaan, eikä mikään muukaan uhkailu

Vierailija
44/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkää sotkeko hienoa keskustelua henkilökohtaisilla vihanpurkauksilla. Kiitos.

Anna lapsellesi arestia se toimii.

Vierailija
45/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi kun monet eivät hyväksy toisenlaisia mielipiteitä. Asiallisempaa kanssakäyntiä sisaret.

Ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Kaikki ovat varmasti yhtämieltä rakkauden tarpeesta, jonka lapsi kasvatukseltaan tarvitsee?

Satuttaminen ei osoita rakkautta.

Vierailija
46/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdattele lapsi johonkin hänelle mieluiseen tekemiseen, mitä voit sivusta seurata sillä aikaa, kun luet nuoremmalle - tai lue molemmille yhtä aikaa.

Ei toimi, jos menee narusta vetämiseksi tyyliin lähden ulos - etpäs lähde - lähdenpäs - etpäs.

Vierailija
47/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututko ap kun tupakit oli loppu?

Väkivaltainen kasvatus kuuluu tyypillisesti alkoholistien ja narkomaanien tapaan kasvattaa.

Monesti väkivaltainen käytös kuten= tukistus, luunapit, korvatillikat voivat kieliä jostain suuremmasta ongelmasta vaikkapa pahoinpitelijän nikotiinin vieroitusoireista.

Aikuisen ei tulisi koskaan menettää malttiaan, ei edes keskustelupalstalla.

Vierailija
48/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kipeän lapsen pitää siivota huoneensa?

Olen myöskin sillä kannalla että lapselle kerrotaan miksi ei ulos pääse ja ohjataa muihin puuhiin.

Vinkkejä siihen tulikin jo...

Meillä katsellaan kipeänä leffoja, pelataan lautapelejä, maalaillaan, askarrellaan, luetaan yhdessä...mielikuvitus vain käyttöön =D

Tietysti lapsen voinnin mukaan.

Kertomasi mukaan olet menettänyt otteesi lapseen. Saako hän tarpeeksi positiivista huomiota?

Usein yhdessä tekeminen ja kannustaminen vie huomion pois ikävästä kiukuttelusta ja lapsi oivaltaa itsekkin miksi näin toimitaan.

Enkä tarkoita tällä että lasta pitäisi jotenkin paapoa jatkuvasti. Toki rajat ja kuri on oltava, mutta väkivalta ei kuulu siihen.

Minulla 7v tyttö joka on todella itsepäinen ja 8v poika joten itse olen huomannut että mitä enemmän hermoilen niin sen enemmän lapset kiukkuavat.

Ja ihan vinkkinä vielä; kun huomaat että lapsi aloittaa kiukkuamisen ja uhmaamisen, katkaise se heti. Kiellä-perustele-ohjaa muihin mielekkäisiin puuhiin!

Tsemppiä!

Vierailija
49/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, tukistaessasi lapsesi oppii samalla, että kivuntuottaminen on keino saada toiset toimimaan, niin kuin itse haluaa. Mallioppimista.

Ymmärrän kyllä, että moni on varmaan sortunut tukistamaan kiireesssä ja ahdistuneena ajattelematta, mutta ei sitä tietentahtoen kannata tehdä.

Keskustelu jonkun ammattilaisen kanssa voisi auttaa, kuulostaa siltä, ettei homma ole sinulla aivan hanskassa. Kaikella ystävyydellä. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
50/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina yksinkertaisesti kiellä- perustele-ohjaa huomio muuhun- ratkaisu ei olekaan se oikea. se saattaa toimia hetken, mutta ehkä jo puolen tunnin kuluttua sama ralli jatkuu. olenkin tullut lapsen kanssa tulokseen että sillä on tietty määrä tulta ja tappuraa sisällään ja sen on saatava purkautua kunnolla. tällä hetkellä meillä eletään kautta jolloin purkaus on kerran päivässä, joskus on tarvinnut hoitaa raivareita vain kerta viikossa. meilläkin on useampi lapsi ja tämä ko. lapsi on ainoa tätä lajia, muut ovat ns. tavallista temperamenttia.

myös meillä ollaan oltu ovella kissa ja hiiri- leikkiä ulosmenosta kun 4v on yrittänyt karata ovesta luvatta kun ei ole lupaa saanut. ja valitettavasti ap, en ole keksinyt mitään keinoa rajoittaa näitä purkauksia.

Vierailija
51/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia, vika oli minussa. Meidän vuorovaikutussuhde ei yksinkertaisesti ollut kunnossa. Mä en osannut nähdä lasta tuolloin oikein ja toimia dialogisesti.

..Oli se kyllä vaikeata ja jatkuvasti oli paha mieli. Mutta me selvittiin ja mä löysin tien lapsen luo:)

Vierailija
52/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voisi vaikka hämmästyä niin, että lopettaisi! Tähän asti olen pärjännyt muilla konsteilla, mutta nyt alkaa liikaa hermoon ottaa. Istun eteisen lattialla läppäri sylissä, tyttö potkii lattiiaa tuossa vieressaä, minä puren kiukkuni toistaiseksi vasta teihin. Ja se kipeä lapsi makaa yksin sängyssään ja odottaa äitiä lukemaan. Ap.

kannattais kokeilla sitä keinoista yksinkertaisinta, lopeta netissä pyöriminen kokonaan (ainakin muutamaksi viikoksi) vietä aikaa lastesi kanssa ja kuuntele, mitä heidän elämäänsä kuuluu. Ihan ilmiselvää huomionhakua, tai sitten paha käytöshäiriö, kannattaisi varata aika perheneuvolaan.

Vierailija
53/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kysymys vanhemman vallan väärinkäytöstä.

Mieti mitä ihmettä vaadit toinen lapsi joutuu kipeänä huonettaan siivoamaan ja toinen saa kaiken huomion. Kyllä minäkin lähtisin ulos, meillä ainakin kipeät lapset pysyvät sisällä koska ovat niin kipeitä etteivät jaksa mennä ulos. Pikku nuhassa kun on ihan sama onko ulkona vai sisällä.

Vierailija
54/54 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten on huomennakin varmasti kurkku niin kipeä ettei ulos ole menemistä silloinkaan.

Jätä se siihen potkimaan ja raivoamaan ja mene itse sairaan lapsen luo tai vaikka katsomaan telkkaria.

Ihme neuvoja täällä jaellaan että pitäis kiukuttelusta kiitokseksi jäädä antamaan huomiota.

Ja sitäpaitsi jos jäät siihen viereen katselemaan niin isompi mahis et itselläskin palaa pinnna.

... no oikeesti jos rehellisiä ollaan tuossa tilanteessa varmaankin oisin itse jo kirkunut yhtä lujaa kuin lapsikin ja polkenut jalkaa jne. j