Voisitko syoda tallaisen aterian ystavien luona raskaana ollessasi?
Olimme viikonloppuna ystavaperheen luona, meidat oli kutsuttu sinne syomaan. Olen raskaana 21 rv ja mietin varsikin noita juustoja...
-lampimat leivat paalla sulanutta brie juustoa
-kermaista kanapastaa (jossa valkoviinia)
-kreikkalainen salaatti mm. fetaa
Kommentit (9)
joten ei listeriavaaraa, viiniä ruuassa on minimaalisesti.
jos kysyit mauan takia niin voisin syödä.
vie pöpöt juustoista ja alkoholin viinistä.
ilman brie juustoa, ja ihan siks etten siitä tykkää ;)
Muuten voisin syödä. Kreikkalaisesta salaatista voi halutessaan kaivella sen fetan pois, mutta uskaltaisin muutaman palan syödä...
Ja se viini siinä ruuassa ei enää sisällä alkoholia.
Älä stressaa! Kaikki on ok mitä todennäköisimmin.
itse olen samoilla raskausviikoilla ja mulle kelpais. Juusto ja alkoholi on kypsennetty- ei mitään vaaraa ja jos feta epäilyttää niin jättää syömättä. Ise kyllä söisin hyvällä ruokahalulla!
on raskaanaollessa pannassa, eii ainoastaan tuorejuustot. Brie on pehmeää myöskin, tosin on todennäköisesti pastöroitu ja itsekin raskaana sitä söin. (Missä asut?) Lisäksi brie oli uunissa, joten siinä viimeistään on pöpöt saaneet kyytiä. Viinin alkoholi haihtunut kuumennettaessa, ei hätää. Fetasta en osaa sanoa, mozzarellaa on itsekin tullut syötyä raskaana vahingossa.
siitä onko feta valmisettu pastöroidusta vai pastöroimattomasta maidosta ja onko lämpimät leivät kuumennettu kunnolla. Homejuustoja ei kypsentämättä suositella syötävän. Alkoholi tosiaan haihtuu kuumennettaessa.
ja feta aitoa kreikkalaista.
Mutta ihan normi supermarketista ostettua,
Ja joo, soin kaikkea! AP
Herranjestas taas.. valkoviiniä vois lasin vaikka juodakin mut tostahan on alkoholikin haihtunut! ja juustoissa on kyse lähinnä tuorejuustoista ja mikään noista ei ole sellasta..