Onko joku kuullut, että Diana Nova -pillereiden jälkeen pitäisi pitää taukon ennen raskautta?
Joku ystäväni sanoi näin aikojas itten, mutten ole mistään löytänyt tietoa. ELi Diana Nova -pillereissä oleva antitestosteroni sattaisi häiritä mahdollisen poikasikiön kehitystä, ja siksi ennen raskaaksi tuloa täytyisi pitää puolen vuoden tauko pillereissä.
Kukaan?
Kommentit (6)
Minä söin Diane Novaa ennen ensimmäistä raskautta. Raskaaksi tulin toisesta kierrosta, kaikin puolin terve poika syntyi.
Jos lääkkeeseen (e-pillerit tai muu) liittyy raskauteen liittyviä riskejä, niistä saa kyllä tiedon lääkkeen määräävältä lääkäriltä ja vielä apteekissakin muisuttavat. Lisäksi tämäntyyppisen tiedon pitää AINA löytyä käyttöohjeesta.
tauon tarpeesta aiemmin kuullut. Olen käytänyt Diane Novaa vuosia ja myös tulin raskaaksi toisesta kierrosta sen lopetettuani lapsen toivossa. Terve poika syntyi, eikä missään vaiheessa ole tullut esille että olisi pitänyt odottaa ennen lapsen yritystä.
Itse lopetin syyskuun alussa pillerit (Diane Nova) ja pikkuisen kuumeillaan vauvaa, eli tulee jos on tullakseen.
Kierto vain taitaa olla sekaisin, koska vuotoa ei ole tullut ja testitkin näyttävät negaa. Eli odotellen mitä tuleva tuo.
Jos toi ois totta, se lukis siinä tuoteselosteessa isoin kirjaimin. Tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta DN:n lopettamisen jälkeen, terve poika mullakin. Kysyin asiaa lääkäriltä ja tämä sanoi, ettei mitään taukoja tarvitse pitää, viimeisetkin hormonirippeet lähtee naisen elimistöstä nopeasti viimeisten pillerien jälkeen (olikohan viikko tai kaksi). Eli ihan urbaanilegenda toi sun tuttavan juttu.
Tuttava sanoi kuulleensa tämän äidiltään, joka on lääkäri... kovasti minäkin olen tätä ihmetellyt, koska tosiaan esim lääkkeen selosteessa ei asiasta sanota. Lähinnä mietin, onko tämä sellainen juttu, joka kiertää suusta suuhun enemmänkin.
t. Ap
Olen syönyt Diana Nova-pillereitä. Kysyin gynekologiltani kannaattaako odottaa ensimmäiset kuukautiset ennen raskaaksitulon yrittämistä, koska olin joskus sellaisen väitteen kuullut. Sanoi, että ei tarvitse.