Onko 170e/vuosi paljon lapsen harrastukseen?
Kommentit (49)
Oon 12v ja olen harrastanut joukkuevoimistelua 7 vuotta, ja lopetin. Nyt tuli sellanen fiilis että haluaisin alottaa uudestaan, ja etin vähän joukkueita. Hyvä joukkue löyty, mutta onko 810e/6kk ihan liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Oon 12v ja olen harrastanut joukkuevoimistelua 7 vuotta, ja lopetin. Nyt tuli sellanen fiilis että haluaisin alottaa uudestaan, ja etin vähän joukkueita. Hyvä joukkue löyty, mutta onko 810e/6kk ihan liikaa?
Moi! Oma tytär joukkuevoimistelee myös ja maksetaan 230 e/kk tästä kaudesta. Meistä tuo on ihan järkevä hinta. Nyt hän treenaa SM joukkueen sivussa ja maksut tulee nousemaan 500 euroon kuussa kesällä. + se kaikki piperrys: meikit, hiussysteemit, treenivaatteet, kisaeväät..
Meillä on tähän varaa, mutta onko vanhemmillasi? Onhan se 135 euroa kuussa iso raha mihin tahansa harrastukseen.
Meillä joukkuevoimistelussa noin 3000€/kausi. Miten jossain voi mennä 320/kausi???
Vierailija kirjoitti:
Meillä joukkuevoimistelussa noin 3000€/kausi. Miten jossain voi mennä 320/kausi???
Kai se riippuu mistä päin on ja onko ulkopuolisia sponsoreita.
Miten sen ottaa..Normi baari-illan kustannukset safkoineen, juomisineen, takseineen ja muutamien tarjoamisten kera. Yhden tälläisen kerran jättää väliin 104 kerrasta vuositasolla (2 x viikossa), niin sillä maksaa lapsen vuoden harrastuskustannukset.
No ihan hyvissä varoissa ollaan, mutta ei mitään miljonäärejä. Kysyin vanhemmilta ja sanoivat että ei se kohtuuton ole, mutta aika kallis. Kannattaisiko mielestänne etsiä siis toinen joukkue vai onko tää ihan normaali hinta joukkuevoimistelun kisatason juniori joukkueelle?
Tyttären taitoluistelu maksaa 400€kk + varusteet = luistimet 300€ ja muut vaatteet sekä kamat yhteensä ehkä 300€ eli noin 5 400€
Meidän 7-vuotiaan harrastuksiin menee paljon enemmän. Taitoluistelu n.700e/v ja varusteisiin n. 350e/v. Balettiin 240e/v ja varusteisiin n.50e/v. Lisäksi tietysti vielä esiintymis/kilpapuvut. Eli halpa kuin mikä tuo 170e/v