Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeet ja keskittymiskyky?

Vierailija
12.10.2009 |

Onko kukaan masennuksesta kärsivä huomannut, että lääkärin määräämät mielialalääkkeet (SSRI- tai SNRI-lääkkeet) heikentäisivät keskittymiskykyä entisestään? Tuntuu, että pää on lääkityksestä pyörällä eikä ajatus kulje enää ollenkaan.

Olen käyttänyt samaa lääkettä jo puolisen vuotta ja henkinen suorituskykyni on lähellä nollaa.

Mielialaa lääke toki jonkin verran kohentaa - tai lähinnä tuntemukset ovat turtuneen välinpitämättömät.

Perussairaus eli masennus ei sekään tietenkään ajattelukykyä paranna, mutta minusta tuntuu, että päättely- ja ilmaisukykyä heikentävät nimenomaan lääkkeet, ei masennus. Psykiatri vain ei millään ota uskoakseen, että ajattelun tahmeus voisi johtua lääkkeistä. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kohta kolme vuotta erittäin pientä annosta SSRI-lääkettä ja nimenomaan tuntuu siltä, että on helpompi keskittyä nyt kun "lääkitys kohdillaan".

Vierailija
2/5 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomasin. Keskittymiskyky ja muisti meni totaalisesti. En olisi saanut yliopisto opintojani päätökseen niitä syödessä... efexor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomasin. Keskittymiskyky ja muisti meni totaalisesti. En olisi saanut yliopisto opintojani päätökseen niitä syödessä... efexor

Voivat olla niitä aloitusoireita.

Vierailija
4/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin huomasin saman. Opiskelu oli hankalaa snri-lääkkeen kanssa.. Hankaluus ei johtunut masennuksesta vaan lääkkeestä. Edelleen olen masentunut, mutta en käytä lääkkeitä ja kykenen paremmin opiskelemaan.

Vierailija
5/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin ssri:t ja rauhoittavat yleiseen ahdistukseen melkein 3v sitten.

Aina sanotaan että rauhottavista alkaisi keskittyminen sekä muisti häiriintyä.

Lopetin ssri:t koska eivät tuntuneet sopivan minulle, ja jatkoin rauhoittavien ottamista epäsäännöllisesti. Keskittymis- ja muistiongelmat menivät pois. Siksi olen sitä mieltä että ssri:t aiheuttivat tuota.

En ymmärrä miksi juuri rauhoittavia pidetään jonain peikkona. Niitähän nimenomaan ulkomaillakin käytetään anti-anxietylääkkeenä, eikä ssri-lääkkeitä. Minullekaan rauhoittavat eivät ole aiheuttaneet sivuoireita, nimenomaan ssri:t keräsivät muutaman kilon ylimääräisiä nesteitä vartaloon, oli epämukava olo, sekä hätääntynyt ja epävarma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi