Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Jouluntähtösten 08 vauvapino *~*

01.01.2009 |

Aloitan meille jo pinon, kuten puhuttiin, vaikken itse ole vielä edes jakaantunut :). Tähän asti ollaan pärjäilty hyvin yhdessä pinossa odotuspuolella, vauvalliset ja vauvattomat, ja nyt toivottavasti olemme hyvin lyhyen ajan sisään kaikki taas yhdessä pinossa, täällä vauvapuolella.

Heitelkää ajatuksia ilmaan, JOS haluatte tähän jotain esittelylistaa tms.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-viikkoisneuvolassa käyty tänään, ensin puntarissa terkalla ja sitten lääkäri katseli. Pituutta neidillä 60 cm ja painoa 5250 g, nupin ympärys 39 cm. Herättiin aika aikaisin tänään, eikä tyttö nukkunut aamulla muuta kuin lyhyen kävelymatkan neuvolaan vaunuissa, joten oli tosi väsynyt ja kiukkuinen neuvolassa. On yleensä suht rauhallinen mimmi, ellei ole nälkä tai väsy, ja nyt väsyneenä huusi sitten täysin palkein koko lääkärintarkastuksen ajan, raukka. Mutta kaikki siis ok tytöllä, taas parin viikon päästä sitten 2-kuisneuvolaan. Kyllä tuntuu että tässä alussa siellä saa ravata ihan alvariinsa.

Samalla oli myös esikoisen 1,5-vuotislääkäri, ja hälläkin kaikki hyvin. Testattiin ne palikoiden pinoamiset ja pallon potkaisemiset ym.

Totta [b]Minihattis[/b], nuo hormoninäpyt tulevat just inhottavasti yleensä ristiäisten aikaan! Meidän tytykällämme on niitä nyt jopa korvissa ja päälaella, mutta kohtahan ne lähtevät.

Kiva kuulla [b]Nektariinasta[/b] ja [b]Hahasta[/b] pitkästä aikaa! Eihän sitä tosiaan vauvan kanssa ehdi kirjoitella kuten ennen. Jaksuja Hahalle vauvan masuvaivoihin, meilläkin illat menevät aika itkuisasti, onneksi muuten on suht tyytyväinen neiti. Rytmin löytymistä ja pulautusten vähenemistä lähettelen Nektariinalle! Meillä esikoinen oli kova laattailemaan, alkoi yhtäkkiä 5 viikon iässä ja väheni vasta soseiden aloituksen myötä.

[b]Rotarokote[/b] ollaan ottamassa, niin järkyn kallis kuin se onkin. Kun tuon esikoisen takia kuitenkin leikkipuistoissa laukataan, niin niitä pöpöjäkin kotiin kulkeutuu. Ja esikollekin se rokote otettiin, vaikka silloin liikuimme aika vähän missään, on se tauti kuitenkin sitten niin hurja näillä pienillä jos iskee. Meillä esikoiselle ei tullut siitä rokotteesta mitään reaktioita, ei tosin ole tullut mistään rokotuksesta. Nyt juuri vähän aikaa sitten sai sen MPR-rokotteen 1,5-vuotispunnituksen yhteydessä ja siitä pelkäsin sitä korkeaa kuumetta joka joillekin nousee, mutta ei tullut poitsulle sitten mitään onneksi. Ja noin ylipäätään olen sitä mieltä, että rokotusten sivuvaikutukset ovat pieni haitta verrattuna itse tauteihin joita vastaan rokotetaan, vaikka toki jokainen saa olla rokotuksista mitä mieltä haluaa.

Meillä muuten [b]Rebekka[/b] tyttö kääntelee itseään ihan samalla tavalla, haluaisin pulauttelun takia nukuttaa kyljellään kuten tein esikoisellekin (ja sairaalasta neuvottiin), mutta tämä pyörii kuin hyrrä nukkuessaan, ja kampeaa itsensä aina selälleen. Ja yöllä potkunyrkkeilee koko ajan mua kylkeen, olen miettinyt omaan sänkyyn siirtämistä kun heräilen ihan koko ajan, vaikka tyttö itse nukkuukin. Paranemista teille flunssaan!

Vierailija
22/109 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tulla reissusta kotiin,kiva on käydä mutta kiva tulla kotiinkin!Reissu neitin kanssa meni tosi hyvin illalla syötin kymenen aikaan kun oltiin lähdössä ja aamulla kun tultiin kotiin puol seitsemältä niin söi seuraavan kerran!!!!Iida on kyllä niin ihanan tyytyväinen tytteli että jotenki tuntuu että voiko tää olla tottakaan...alusta asti on nukkunu pinnasängyssä,seurustelee ihan älyttömästi..pitäs olla sen kans höpöttelemässä melkein koko ajan kun on hereillä,jokeltelee hirveesti ja syö ja nukkuu tosi hyvin.Ei kyllä yhtään tunnu siltä että ois vasta kaks ja puol kuukautta....sitterissäkin yrittää nousta istumaan ja sylissä ei tykkää yhtään olla makuu asennossa.Mä sain Iidan nukkuu kyljellään vaan niin että laitoin selän taakse peiton tueksi niin että ei päässy pyörähtää seljälleen...........Nyt tarvii lähtee ottaa ruoka uunista jotta päästään syömään!!!

Minihattis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla nostelemaan mutta Minihattis oli ehtinyt ensin :). Kiva että teillä meni reissu hyvin.

Eipä mitään kummallista kuulu. Meilläkin tämä kakkonen on (onneksi) esikoista rauhallisempi tapaus, yöt eivät ole yhtä riekaleisia eikä muutenkaan ole niin "räyhä" kuin broidinsa. Pystyasennossa viihtyy paljon paremmin kuin pitkällään, kuten veljensäkin aikoinaan, sama juttu kuin Minihattiksen tytöllä siis. Meillä ei vielä jokellella mutta muuten tulee juttua paljon sellaista höö- ja hyy-tyyppistä ääntelyä.

Gnatte & typyli 7 viikkoa

Vierailija
24/109 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo onki aikaa kun oon viimeksi tännejotain rustaillu. Ei meinaa jaksaa, ei sitten millään. Meillä todellakin tää yövalvominen jatkuu. Neiti nukkuu päivällä suht hyvin, tunnin unia, sitten pari tuntii hereillä. Yöllä sitten valvotaan oiken kunnolla, niinku tästä huomaa. Tässä koitan viihdyttää samalla neitosta, kun koneella kirjotan.

Risiäisten piti olla 15.2, mut jouduttiin siirtämään ne flunssan takia. Nyt ne sitten on vielä edessä, vasta 7.3. Saapi nähdä miten onnistuu, kun näyttää ettei kummit pääse tulemaan:(

Muuten kaikki ollu meillä hyvin onneks. Pituutta oli nyt neuvolassa 61cm ja paino aika tasan 5kg. Eli suht hyvon tullu nyt painoa alkuvaikeuksien jälkeen. Silti menee vielä siellä alhaalla käyrässä pituuteen nähden mutta tästä noustaan ylös:)

Kamala määrä naamassa oli hormoninäppyjä, jouduttiin jo lääkärin luona käymään kun näytti menevän naama raukalla tosi pahaks. Saatiin voidetta ihon hoitoon, ja epäilivätkin atooppista ihottumaa. Nyt on rasvailun alettua kädonneet kaikki näpyt ja neiti näyttää normaalille=)

Isommilla lapsilla alko hiihtoloma, mut eipä tässä minnekkään reissuun lähdetä. Kotona ollaan ja ulkoillaan.

Tääl oli näemmä keskustelua rota tokotteestakin. Meillä on rokote kyllä harkinnassa, mutta ei olla vielä päätetty otetaanko nyt sitten kuitenkaan. Niin huonoja kokemuksia mulla noista lasten rokotteista, varsinkin tuosta influenssa rokotteesta, että pyrin minimoimaan kaikki ylimääräset rokoukset. Vaikeaa, kun kuitenki haluaa taas minimoida kaikki taudit. Pitäs tääkin pian päättää. Kohta on lääkäri neuvola, ja siellä keskustellaan aiheesta.

Eipä tässä nyt kummempia. Muut varmaankin vetelee sikeitä. Mä lähden viihdyttämään tyttöä. Mukavat yöt muille =)

Lilla & Aava (pian jo 2kk)

Vierailija
25/109 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain voimia ja myötätuntoni Lillalle, tosi kurjaa! Meillä kun valvottiin se ekat 2 viikkoa n. 00/01 alkaen 08:aan joka yö, olin jo silloin ihan ritsana, saati jos 2 kuukautta saisi sillä lailla valvoa... En oikein osaa mitään neuvoakaan, koska teillä varmaan on kaikki konstit jo käytössä, yöllä pimeää & rauhallista ja päivällä valoisaa & ääntä, herättelette päivällä ja illalla ym. (ja kuulostaahan tuo jo päivällä jonkun verran valvoskelevankin). En itsekään huomannut em. jutuilla pahemmin vaikutusta, neiti itse käänsi sitten sen rytminsä kun käänsi. Olisiko kellään muilla mitään uusia ideoita?

Vierailija
26/109 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla pinon nostatusta. Meillä menee tytön kanssa ihan mukavasti. Herää pari kolme kertaa yöllä syömään, mutta yleensä ei haittaa minua koska nukkuu vieressä ja nostan vain sitten toiselle puolelle syömään ja nukahdan samantien. Viime yönä vähän itkeskeli hetken, jotain vatsavaivaa kai, mutta onneksi ei kovin kauaa tarvinnut sylitellä. Aika menee melkeinpä liian nopeasti. Kohta on meidänkin tyttö jo 2 kk! Lääkärineuvola piti olla ensi viikolla, mutta se siirtyikin pari viikkoa eteenpäin ja samalla sitten minunkin jälkitarkastus. Paino lähti itselläni alussa hyvin pois, mutta nyt olen jymähtänyt n.6kg yli normaalipainoni...Tosin eihän tässä nyt ole synnytyksestä kuin se 2 kk, joten eiköhän nuo loputkin kilot karise kevään mittaan. Toivon näin. Aiemmista raskauksista ei ole onneksi jäänyt ylikiloja yhtään, joten siinä mielessä ei hätää. Tytöllä on painoa silminnähden kertynyt. Jalat on ihanat "makkarat" ja posket pullottaa! On suloinen pakkaus, niin kuin varmasti kaikilla teillä muillakin! Viihtyy nykyisin lattialla selällään ja sitterissä välillä. Ei tarvitse koko ajan sylissä kantaa niin kuin silloin alussa...Maitoa on riittänyt mukavasti, kiinteitä en aloita ennen puolta ikävuotta ellei ole "pakko"...Näin on paljon helpompaa kun ei tarvitse soseiden kanssa vielä touhuta. Isommat sisarukset ovat olleet mummolassa pari päivää, vain kolmivuotias ja vauva ollut täällä seurana ja mies on tehnyt rakennushommia. Itsellä on kai jotain synnytyksen jälkeistä masista taas kerran, kun mielialat pomppii miten sattuu -lähinnä menen itkusta vihantunteisiin....Vauvaa kohtaan ei mitään negaa, mutta muuten vain ja isommille tulee äyskittyä vähän liikaa. Väsymyksellä myös tietty osansa omaan vointiin, vaikka saankin nukuttua suht hyvin yöt, niin kuitenkin päivisin on aika rankkaa arkena. Mutta eiköhän se oma vointi palaudu "normaaliksi" pikku hiljaa. Haluaisin vain saada nautittua tästä vauva-ajasta mahdollisimman paljon ja harmittaa, kun oma olo välillä niin kurja (vaikka periaatteessa kaikki ok...)...Niin, ainakin sulla Gnatte oli tästä kokemusta, joten tiedät tunteen.

t. Menninkäinen ja tytteli 2kk

Vierailija
27/109 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt pidetty neidille sitä tassutusta ja parempaan suuntaan ollaan menossa,toivottavasti ei tule takapakkia. Tänään oli 2kk neuvola ja pituutta neidillä oli 58cm ja paino 5470g ja pää 36,5cm ja kaikki oli ok.Mulla on huomenna jälkitarkastus sen piti olla perjantaina mutta peruuntu.

Lapsilla on nyt hiihtoloma ja miehellä viikko isyyslomaa ja on kiva ku koko perhe on kotona.Ois kyllä kiva tehdäkkin jotain muuta viime lauantaina olitiin koko perheen voimin pulkkamäessä ja sielä tapahtu jotain kun mun niskat meni jumiin.Mitään muuta ei voi ottaa ku buranaa ja felden geeliä laittaa.Hartiatkin on niin kipeät ku pää vinossa pitää kulkea ja yksikin väärä liike niin tekee todella kipeetä.Toivottvasti loppuviikosta ois parempi ni ei koko loma menis päin seiniä. Ikinä ei ole ollu jumissa ja toivon ettei enää tulekkaan.

On mulla ihana sisko kun eilen illalla soitti ja lupas miehensä kanssa tulla meille ens kuussa lapsen ammaksi:) Nyt pitää kehitellä miehen kanssa jotain tekemistä on meillä pari viikkoa aikaa kehittää jotain:) Nyt pitää mennä antamaan lapsille iltapalaa.

Nektariina ja typy 2kk

Vierailija
28/109 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun heijailen pimua sitterissä, yritän saada nukkumaan edes yhden pidemmän pätkän... Yöt nukutaan hyvin parilla syötöllä, ihan kunnon pätkiä jo siis, mutta päivät vielä aika silppuamista - ja mikäs siinä muuten mutta sitten on väsyneenä kamalan känkkis. Vaunuissa nukkuu kuin tukki, pitää kai ruveta oikein tekemään päikkärirytmiä ja suosiolla laittaa partsille. Onneksi nukahtaa vaunuun vaikkei se olisi liikkeessäkään (ainakin toistaiseksi siis, ei vielä kovin usein olla kokeiltu).

Kiva että Nektariinan typsillä tassutus on tehonnut! Se on kyllä aina avuksi jos saa lapsen oppimaan nukahtamaan omaan sänkyyn jne. Meillä kyllä kanniskellaan ja pullolle nukutetaan ja vaikka mitä... Pikkuhiljaa ollaan kuitenkin yritetty myös tassutuksen tapaista, eli neiti pitkälleen petiin ja pidellään tuttia suussa (itse ei vielä saa sitä pysymään, putoaa aina). On tämä neiti kyllä helpompi tapauskin kuin isoveikkansa, sille ei tehonnut mikään muu kuin kanniskelu pullo suussa xxxx kauan...

Menninkäiselle iso hali tuntemuksiin, uskon juu tietäväni ainakin jossain määrin miltä tuntuu! Jos vähänkin tuntuu että vaan jatkuu ja jatkuu tai menee vielä pahemmaksi, kannattaa oikeasti mainita neuvolassa. Ainakin mulla noi lääkkeet auttaa ihan selvästi, jaksan itseäni ja elämääni paljon paremmin niiden kanssa. Mulla on ihan sama tuo, että vauvaa kohtaan ei mitään negaa, mutta omaa päätäni voisin sit kyllä hakata...

Au, kauppaan pitäisi vielä suoria, ei sitte tarvitsisi pe-la-ruuhkaan ängetä. Mies tuli tänään jo vähän aikaisemmin kotiin ja täällä on jopa syöty (itsekin, eikä vain lapset) ym. joten ajattelin hoitaa kauppahommat alta pois, voisi sitten viikonlopun vain levätä laakereilla jos huomenna ehtisi jopa laittaa ruuatkin valmiiksi. Neiti jää yleensä aamun puistorundin jälkeen nukkumaan vielä joten olen nostanut kopan parvekkeelle, syöttänyt esikoiselle lounaan ja sitten sännännyt hellan ääreen; sitten kun niiltä unilta herää ei sit nukukaan loppupäivänä kuin pikkupätkiä, siksi mietin tuota että rupeaisin häntäkin kokonaan ulkona nukuttamaan. Toisaalta olis kyllä kiva että oppisi sisälläkin nukkumaan, meillähän tuo 1 v 7 kk esikoinen ei nuku päikkäreitä sisällä vaikka mikä olis. Yritetty on ja siitä ei tule kuin tuntikausien huutoa :/

Nyt pois!

Gnatte & typylius kohta 8 viikkoa

Vierailija
29/109 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo toisella sivulla. Meillä ei kummempia, kovasti tyttö edelleen juttelee ja hymyilee, pää seuraa jo hienosti käsistä nostettaessa (vatsamakuullahan on pitänyt sitä koholla syntymästä asti - hurja mimmi). Onneksi nukkuu öisin jo ihanan pitkiä pätkiä. Vaununukutusta ollaan nyt testailtu päivisin ja hyvin toimii. Kunhan päästään soseisiin asti niin aterioilla plus vaunuhommilla yritetään saada jotain rytmiä aikaiseksi sitten, helpottaa kyllä niin elämää kun sellainen päivään tulee.

Myöhemmin tällä viikolla 2-kuisneuvola, joten kerron sitten kuulumisia!

Vierailija
30/109 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En olekaan tähän pinoon kirjoitellut ja silloin odotus-puolellekin tosi satunnaisesti. Meillä siis tänään kolme kuukautta täyttävä tyttö, joka on oikea äidin unelma. Yöt mennään yhdellä syötöllä ja päivällä saattaa nukkua viidenkin tunnin unia vanuissa ulkona. Leikkikaarenkin alla saattaa viihtyä puolikin tuntia itsekseen.Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään, kun näin asialla hehkutan. Tiedän kyllä sen toisenkin vaihtoehdon, kun ei nukuta juuri koskaan eikä yhtään. Oma esikoinen oli sellainen.

Arki olisi muuten todella mukavaa, mutta kolme vuotias esikoinen ja oma tietynlainen alavireisyys tekee elämästä ajoittain hyvinkin raskasta olla. Periaatteessa kaikki on hyvin, mutta kuitenkin tuntuu, että olen tosi ahdistunut ja hermostunut koko ajan. Esikoiselle tulee tiuskittua ja välillä huudettuakin ihan turhasta. Mieskään ei juuri saa osakseen mitään positiivista, vaikka yrittää auttaa ja tukee sekä tekee kaikkea mahdollista helpottakkseen mun oloa. Olen täältä lukenut, että joillakin teistä on ollut synnytyksen jälkeistä masennusta edellisten lasten jälkeen ja osalla on ilmeisesti nytkin lääkkeitä ko. asiaan käytössä. Niistä lääkkeistä olisin halunnut kysyä, että minkämerkkisiä olette saanneet ja voiko niiden kanssa yhtä aikaa imettää? Miten nopeasti olo on alkanut helpottamaan aloituksen jälkeen? Itse olen eilen käynyt neuvolapsykologin puheilla ja mietittäväksi jäi, että olisiko lääkkeet sittenkin tehokkain tapa hoitaa tilannetta.

Tiedoista kiitollinen,

Juuso Petteri ja pikkusisko 3 kk

Vierailija
31/109 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia Juusopetterille! Ensinnäkin onnittelut tytöstä, ja ihanaa, että hän on noin "yhteistyöhalukas" :) tapaus!

Hienoa että olet jo saanut apua (psykologi), ja lääkkeitä suosittelen ehdottomasti myös. Kannattaa niiden osalta kuitenkin jutella lääkärin kanssa, koska ne määrätään jokaiselle yksilöllisesti, eikä vertailla merkkejä tai annostuksia kenenkään kanssa. Mun saama mielialalääke olisi käynyt imetysaikana (ja imetinkin ekat 3 viikkoa) mutta sitten ahdistus kävi niin pahaksi että jouduin hakemaan siihen toisen lääkkeen (rauhoittavia), ja siihen loppu sit imetys. Mutta, varaa aika lääkärille (psykologin kautta voisit ehkä saada nopeammin ajan?) ja juttele hänen kanssaan asiasta, ja sano, että määrää sellaisen lääkkeen jonka kanssa saa imettää. Esim. sitalopraami (citalopram lukee pakkauksessa) on jo 80-luvulta käytetty ja seurattu (tarkistin Teratologisesta tietopalvelusta) ja ei ole aiheuttanut ongelmia imetyksen yhteydessä.

Jos sulle sitten ei sovi mikään sellainen lääke, jonka kanssa saa imettää, niin mä ihan oikeasti suosittelen valitsemaan ennemmin lääkkeet kuin imetyksen. Tärkeintä on, että saat itsesi kuntoon, koko perheen kannalta. Muista että maidolle on korvike, äidille ei!

Mulla ekalla kerralla lääke alkoi vaikuttaa vähän alle kuukaudessa, nyt vähän yli. Tosin tällä kertaa olen tarvinnut isomman annostuksen ja vielä nuo rauhoittavat päälle. (Niitä tosin ei saa syödä jatkuvasti, ne aiheuttavat riippuvuutta toisin kuin mielialalääkkeet joita voi syödä vaikka vuosia.) Fyysiset sivuvaikutuksetkin (huimaus, vapina) jatkuivat tällä kertaa pidempään, kolmisen viikkoa, kun viimeksi loppuivat viikossa.

Mielialalääkkeet muuten aloitusvaiheessa usein lisäävät tuota ahdistusta, joten jos sulla on sitä jo valmiiksi, saatat siihen tarvita toisen lääkkeen (ja sen kanssa ei sitten voi imettää). Tai sitten vaan yrität kestää ekat viikot, jos haluat ehdottomasti pitää imetyksestä kiinni. (Sori, älä ymmärrä tätä niin että kirjoittaisin imetysvastaisesti, yritän vaan selostaa eri vaihtoehdot :) .)

Esikoisen aikana en halunnut ensin millään aloittaa lääkitystä, venkoilin yli 3 kk synnytyksestä ja olin sitä mieltä, että mä mikään sairas ole. Terapeuttini lopulta ylipuhui mut kokeilemaan, ja kun lääkkeet alkoivat vaikuttaa, jouduin toteamaan, että kappas vaan kun oli täti oikeassa. Mulle niistä oli tosi iso apu, kyllä terapiallakin ym. voi selviytyä mutta se on vaan paljon hitaampi tie. Tällä kertaa aloitin lääkityksen heti synnytyksen jälkeen, kun oli jo raskausaikana tiedossa tämä (siis silloin jo masennus päällä).

Mutta, juttele lääkärin ja/tai psykologin kanssa vielä jos mietityttää; oma kokemukseni on että lääkkeistä on hyötyä mutta jokaisen pitää se asia itse ratkaista. Ja mulla kävi tuuri että heti löytyi sopiva lääke (ainakin ekalla kerralla, nyt olen alkanut miettiä pitäisikö se sittenkin vaihtaa, kun ei nyt 2 kk synnytyksestä vieläkään nyt niin ruusuinen olo ole). Joskus joutuu kokeilemaan useampaakin eri merkkiä ja annostusta titrailemaan ennen kuin löytyy sopiva.

Kovasti tsemppiä! Ja täältä löytyy olkapää aina kun tarvitset!

Vierailija
32/109 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan aika menee ihan kaikessa muussa, ettei jotenkin tunnu tänne ehtivän. Kyllä sitä netissä tulee ihan päivittäin luuhattua, mut et sais aikaseks oikeen vielä kirjoiteltua jotain niin se tuntuu olevan sellanen haasteellisempi juttu.

Mitäs kaikille kuuluu?

Meillä oli viime viikolla jo 3 kk neuvola. Niin se aika vaan menee. Tytön mitat oli 56cm (47cm), 5030g (2845g) ja päänympärys 39,7cm (34cm). Ihan hienosti siis kasvaa.

Edelleen syödään noin kolmen tunnin välein. Viikonloppuna yhtenä yönä nukku putkeen jopa 5 tuntia. Se oli kyllä hienoa. Ei yöt enää onneks oo sellasta hulinaa mitä ne oli vielä tammikuussa. Mut kyllä mä haaveilen siitä et tulis enemmän noita pidempiä unia. Tekis itelleki ihan hyvää sellaset.

Toissa sunnuntaina meillä oli vihdoin nimijuhlatkin. Vielä on vähän opettelemista et osais kutsua tyttö edes välillä nimeltä : )

Mikäs muuten olikaan se suljetun yhteisön osoite? Voisin ehkä yrittää pitkästä aikaa sinne uudestaan. Mullahan oli sen kanssa enemmän kun paljon ongelmia, mut jospa nyt vielä kerran kokeilisin. Oon kyllä niin pudonnu siellä olevista jutuista enkä yhtään muista kuka on kuka jne, mut jos sitä kuitenki pääsis vielä jyvälle.

-Hanne- ja tyttö 3 kk 5 pvä

Vierailija
33/109 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällekkin puolelle.Meillä siis sairastettiin vatsatauti mutta nyt ollaan koko perhe jo tervehdytty.Iida oksensi onneksi vaan yhden kerran ja parit ripulikakat teki...Meillä olis sit ens maanantaina 3kk neuvola ja saadaan sit eka rokotuskin,toivottavasti ei kauheesti kuumetta nosta.Kaikki Iidan kanssa menny tosi hienosti,on niin ihanan tyytyväinen lapsi että,rytmi on nyt sellanen että 3-4h välein syö päivällä ja sit illalla syö viimeisen kerran yhdeksältä ja aamulla herää kuuden aikaan eli yhdeksän tunnin yöunet vetää ja harvoin herää yöllä edes tutin perään.Hereillä ollessaan on äänessä koko ajan,"höpöttää"ihan hirveesti......ja jalat ja kädet huitoo ja heiluu niin että kun laittaa sitteriin niin pakko on laittaa "turvavyöt"kiinni tai muuten neiti tippuis siitä ihan varmasti.Päivällä nukkuu yhdet pidemmät päikkärit mutta muuten yleensä puolesta tunnista tuntiin syöttöjen välillä ja sit illemmalla voi valvoo yhden syöttövälin kokonaan.Autolla jos liikutaan niin sit kyllä nukkuu....Hyvää päivän jatkoja kaikille! T:Minihattis ja Iida 3kk+3pv

Vierailija
34/109 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanne: niitä Msn-yhteisöjä ei ole enää (ylläpitäjä lopetti ne) ja olemme Googlen keskustelupalstalla nykyään. Täältä pitäisi päästä jättämään hakemus: [http://groups.google.fi/group/jouluntahtoset-08...|http://groups.google.fi/group/jouluntahtoset-08/sub?s=JAn5lAgAAAAKxhohP…]

Hienosti teilläkin kasvetaan! Meillä oli 2 kk neuvola tänään, neidillä painoa 5,6 kg ja pituutta 61 cm.

Kiva että Minihattiksen porukka on jo parantunut!

Itellä on ollut taas mälsät ajat viime aikoina mutta en nyt rupea niitä täällä märisemään, jos vaikka kupin kahvia painuisi keittämään...

Vierailija
35/109 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt vaan ja palaan paremmalla ajalla!

Leanna ja tyttö 4 vkoa 1päivä+ 6 ísompaa muksua

Vierailija
36/109 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänne käydä kehaisemassa, kuinka hienosti Santeri antoi äitin nukkua vuoden ensimmäisen yön! Valvottiin miehen kans n. kahden tienoille asti ja vasta silloin pistin poitsunkin virallisesti nukkumaan (lue: vaihdoin yöpuvun ja annoin tuttelia tissityksen jälkeen), ja poitsu heräsi vasta puol seiskalta aamulla syömään lisää! Ihana, mitkä yöunet! Ja nyt päivälläkin on tahti pysynyt 2,5-3h syöttöjen välissä, ettei ole koko päivää tarvinnu sohvannurkassa istua tissittämässä. Vaippoja vain saa olla vähän väliä vaihtamassa, kun toi poitsu ruutaa maitokakkaa vähän väliä... Mites muilla joulukuisilla, kun alkaa jo vähän epäilyttää, onko tämä normaalia, että joka vaipassa on "sinappitahrat"?

Heh, hienolla keskustelunaiheellapa alkoi tämä uuden vuoden ensimmäinen pino!!! =D

Oikein hyvää vuotta 2009 toivottaen,

Kantrimaria ja Santeri 3vk 2pv + isoveli 9v

Vierailija
37/109 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan pikasesti vaan uuden vuoden toivotukset kaikille!

Ja Kantrimaria, meillä edelliset kakkas aina joka vaippaan, mut tää kolmas ei sitte kakkaakaan ku ehkä joka kolmas päivä ja sit sitä tuleekin saavillinen, eikä vaippa riitä mitenkään... Tää se vasta kakkarytminä oudolta tuntuu.

Mut meillä menee muuten oikein hyvin, syödään ja nukutaan... Öisin syödään 1-2 kertaa, nukutaan 3-5 tuntia putkeen päivin-öin. Eilen oli terkan kotikäynnillä paino 4540g, jossa siis lisäystä 340g pikkusen reilussa viikossa, ja pelkällä tissillä on menty, ainakin tähän asti. Pitäis joskus kokeilla kelpaako korvike, ku edelliselle ei kelvannu ollenkaan, eikä kelvannu sille tutti eikä ees tissimaito pullomuodossa. Toivottavasti tää neiti on isosiskonsa kaltainen, eikä siis ronkelin veljensä, ois se vaan hiukan helpompi joskus äidinkin kävästä jossain, ku olla 24/7-tissivalmiudessa.

No, semmosta meillä, turisen joskus lisää, nyt lähetään yöpuvun vaihtoon ja iltatissitykseen, moron.

T. Dentaurus + "Justiina" 2vk 3pv.

Vierailija
38/109 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla kirjottamaan kun vuosi sitten oli itsellä pieni nyytti kainalossa ja nyt sitten on jo taapero...aika mene hurjaa vauhtia-nauttikaa pikku sukista ja ihnasta vauvan tuoksusta,vaikka joskus olisikin itkua,heräilyä...niin pikkuiset antavat kummasti voimaa jokaiseen pääivään...

-kahden kolikki lapsen äitinä,yö heräilynä vieläkin...kokemusta on mutta lapset ovat ihania!

Vierailija
39/109 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä täällä lukemassa teidän kuulumisianne ja jos nyt sitten itsekkin jotain kirjoittaisin.

Vauva nukkuu öisin klo 24-06, syö ja nukkuu 2h. Tuntuu uskomattomalta, että vauva nukkuu näin hyvin. Muutenkin hän on niin tyytyväinen. Esikoinen kärsi vatsavaivoista ja oli muutenkin niin vaativa, että tuntuu erikoisen hienolta, että tämä toinen vaavi on näin helppo.

Meillä syödään tissiä ja onneksi myös pullo ja tutti kelpaa (esikoinen ei niitäkään aikoinaan huolinut)

Meilläkin kakataan monta kertaa päivässä.

Itse ainakin huomaan, että osaan nauttia tästä toisesta vauvasta ihan erilailla kuin ekasta. Ekan kanssa kaikki oli niin uutta ja pelottavaakin, mut nyt on

paljon rennompi olo ja tietää, että vaikka mitä tulisi eteen siitä selviää :) Vauva- aika on kuitenkin niin lyhyt, että nautitaan siitä :)

Riffa ja poitsu 4viikkoa ja 1 päivä

Vierailija
40/109 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mäkin vasta bongasin tän vauvautuneiden puolen:-)Meillä syödään 3-4h välein niin yöllä kun päivälläkin,mielestäni tää on ihan hyvä rytmi,ainoostaan miehen kuorsaus häiritsee mun yöunia....ei neiti:-D Oishan se ihanaa joskus nukkuu kuusikin tuntia putkeen mutta eiköhän sekin päivä vielä joskus koita.Tänään tulee mun kaveri meille saunomaan ja kattoo leffaa,ajattelin pari viinilasia nauttia ja ehkä saunaoluenkin,enempää ei voi kun mies ei herää pikku neitin ruoka huuteluihin joten on pakko itse pysyä skarppina jotta tytteli saa ruokaa ajallaan!!!Hyvää pakkas-päivää kaikille,meillä -17 joten tänään ei tarvii paljoo nenää ulkona käyttää!!!

Minihattis ja Iita 1kk+1pv