Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Jouluntähtösten 08 vauvapino *~*

01.01.2009 |

Aloitan meille jo pinon, kuten puhuttiin, vaikken itse ole vielä edes jakaantunut :). Tähän asti ollaan pärjäilty hyvin yhdessä pinossa odotuspuolella, vauvalliset ja vauvattomat, ja nyt toivottavasti olemme hyvin lyhyen ajan sisään kaikki taas yhdessä pinossa, täällä vauvapuolella.

Heitelkää ajatuksia ilmaan, JOS haluatte tähän jotain esittelylistaa tms.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuolla plussanneissa lapsettomissa, ja voisin siirtyä tänne puolelle. Meillä tyttö syntyi 29.12. (41+1), paino oli 3490g ja pituus 51 cm. Synnytys sujui todella hyvin ja nopeasti. Sairaalasta kotiuduttiin jo seuraavana päivänä.

Tyttö syö useasti, maitokin on noussut hyvin. Nukkuu päivällä neljän-kolmen tunnin unia, öisin on yleensä parin tunnin jälkeen heiräillyt syömään. Ja aamuyöstä on yleensä tunti sellaista "mutjaamista". Mutta tosi hyvin ainakin nukkuu kyllä vielä. Öisin yleensä tekee kakkoja, ja hirmu huutaminen kun vaippaa vaihetaan... Suostuu onneksi syömään tuttia, helpottaa suurempiin huutoihin.

Esikoinen on 3,5 vuotta ja ollut pari päivää sellaista kiukuttelua meille vanhemmille (huoh). Vauvaa kohtelee hyvin, mutta meille esittää sitten itse vauvaa. No tänään on onneksi mennyt hyvin, toivottavasti vire jatkuu. Aika rasittavalta tuntuu vain, mutta kai tämä on ihan yleistä hommaa?

Nyt tyttö rupeaa heräilemään.

t. Rebekka ja pimu 5 pv

Vierailija
42/109 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoinkohan vähän liian aikaisin hihkua onnesta, kun saatiin nukkua muutamat pitkät yöunet... Viimeyönä nimittäin valvottiin sitten oikein urakalla! Käytännössä vauva (ja minäkin) nukuttiin vain vajaa 4h, jonka jälkeen torkuttiin vartin pätkiä pitkin aamuyötä. Syynä valvomiseen voi tietenkin olla se, että eilen oli poitsun ekat omat bileet, eli ristiäiset, mikä "hieman" sekoitti rytmiä. Juhlakalu oli rauhallinen koko seremonian ja kahvittelun ajan, ja mikä eriskummallisinta, HEREILLÄ putkeen yli 2,5h!!! Oli ihana seurata, kuinka poitsu yritti jo vastailla mummulle ja ämmille, kun molemmat kilpaa vauvaa hoitelivat. Muutama valloittava hymykin saatiin, yhdestäkään ei silti kuvaa...

Itse onneksi virkistyin vähän, kun käytin poitsua neuvolassa ekaa kertaa, alla mitat (syntymämitat suluissa), kun ikää 3vk 6pv

3920 g (3595 g) paino

54,6 cm (50 cm) pituus

39 cm (37 cm) hattu

Pitkä ja laiha poika meillä siis, mut tuskin tulee olemaan isompana, me kun ollaan melkosia kaapinalla kasvaneita miehen kans molemmat ja vatsanympärystääkin löytyy...

Neuvolan jälkeen käytiin reilun tunnin vaunuilulenkki vaavin ja esikoisen kanssa, kun pakkanenkin oli laskenut. Nyt taitaakin alkaa iltatankkaukset, semmonen ähinä ja kätinä kuuluu jo sitteristä.

Kantrimaria ja Joona Kaarlo Santeri 3 vk 6 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän sitä tulee siirryttyä nyt pikku hiljaa...Vielä olen käynyt tsempittämässä viimeisiä joulukuisia tuolla odotus-puolella. Jotenkin ei ole vielä iskostunut tajuntaan kunnolla, etten itse enää kuulu odotus-puolelle. Se palsta kun tuli todelliseksi vertaistueksi monena huonona (ja tietty hyvänäkin) hetkenä varsinkin odotuksen viimeisinä viikkoina. Meillä tyttö on nyt 6 päivän ikäinen. Kotona on mennyt ihan mukavasti, mutta täytyy sanoa että ilman miehen lomaa olisin kyllä ihan poikki. Meillä on kolme muutakin lasta ja aika pieniä vielä kaikki...Onneksi huomenna alkaa koulu ja eskari, joten tulee vähän rytmiä isommillekin päiviin. Mies on isyyslomalla tämän viikon loppuun, joten saan ottaa vielä muutaman päivän rennommin. Olenkin tässä ollut ihan vauvan vietävissä eli vauvantahtisesti on edetty ja se on kyllä tarkoittanut ihan lähes koko päivän sohvalla tai sängyllä imetystä...Tyttö meinaa koko ajan nukahtaa tissille ja siksikin syö kai niin usein. Maito on kyllä noussut, mutta sitä ei vielä tule ihan meidän isokokoisen (syntymäpaino 4200gr) tytön tarpeisiin, joten siksi todennäköisesti usein haluaa tissillä olla. Se on tietty hyväkin, että alkaa sitten pikku hiljaa tulla enemmän ja enemmän maitoa. Ainakin edellisten kanssa ollaan pärjätty ihan rintamaidolla. No, nyt on täytynyt iltaisin ottaa tuttelit kehiin, mutta toisaalta se on ihan hyväkin, että suostuu pullosta syömään (meillä ei edelliset suostuneet...), että voi tosiaan joskus jättää vaikka isukin hoitoon useammaksikin tunniksi. Mutta nyt mennään vauvan ehdoilla, enkä valita, niin ihanan suloinen pakkaus tuo tylleröinen on! Öisin olen nukkunut vaihtelevalla menestyksellä, mutta kyllä tuollaiset 6 tuntia vähintään on unta kuitenkin tullut saatua, ehkä parina yönä jopa enemmänkin. Toki heräillä täytyy useampaan kertaan, mutta vauva nukkuu ja syö vieressä ekan syötön jälkeen ja kun itse saa heti syötön yhteydessä unen päästä kiinni, niin heräämiset ei niin haittaa...Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan, jotta saa edes sen kuusi tuntia unta ensi yönä...

Kirjoittelemisiin,

Menninkäinen ja tylleröinen 6vrk

Vierailija
44/109 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä pinoa, ettemme ihan tipu tältä ekalta sivulta... ;) Meillä ollut nyt vähän rankempaa tytön kanssa, kun ei suostu kunnolla päivällä nukkumaan. Viihtyy päivät lähinnä tissillä ja sylissä...Itsellä hartiat ja kaulalihakset ihan jumissa ja päätä särkee...Päänsärky johtuu osittain ainakin korkeasta verenpaineestakin. Minulla on nimittäin kotimittari käytössä ja nyt muutamana päivänä mittari on näyttänyt tosi korkeita lukemia. Eli stressitilassa taidetaan tässä olla ja eipä se ole ihme, kun yli viikko mennyt nyt lähinnä vauvan tarpeita tyydyttäessä, ulkona olen käynyt viikon sisällä tasan 3 kertaa noin puolen tunnin ajan...Sitten vielä yksi lapsista ollut kovassa flunssassa, kuumetta oli hänellä toissapäivänä 39,7 astetta...Ollaan yritetty varjella vauvaa kipeältä veljeltään, toivon todellakin ettei tauti tartu tuohon pieneen. Vaikka kuinka toitetaan, että vauva ei yleensä saa tartuntaa jos imetyksellä, niin en ihan kyllä siihen usko. Sen verran kokemusta on, että kyllä ne pienetkin vauvat voivat flunssaan sairastua. Meillä tosin tyttö saa tuttelia iltaisin ja aion kyllä aloittaa päivisinkin vähän lisämaitoa antamaan, jos meno jatkuu nykyisenlaisena (eli että koko ajan on tissillä, eikä nuku kunnon päikkäreitä..).

Tulkaa nyt muutkin linjoille vai onko kaikki niin väsyneitä ja kiireisiä, etteivät ehdi täällä enää käymään...

t. Mennis ja tyllerö 9vrk

Vierailija
45/109 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikkien nyyteistä tällekin puolelle, ja tervetuloa mukaan Riffa ja Rebekka!

Kerron vain pikaisesti, että tyttömme syntyi sunnuntaina 4.1. illalla. Pituus 54 cm ja painoa 4092 cm. Alakautta syntyi, vaikka kolmeen (!) eri kertaan meinasi synnytys hyytyä. Karmaiseva kokemus oli, koska ainoa keino palauttaa supparit kuosiin oli jättää kaikki kivunlievitys pois (epiduraali heikensi supistuksia ja ilokaasu laski vauvan sydänääniä), mutta nyt se on tehty, eikä tarvitse leikkaushaavan kanssa ihmetellä esikoisen hoitoa.

Oma henkinen olo on sitten huonompi. Kuten olen kertonut mulla jo raskausajalle periytyi esikon syntymän jälkeinen masennus, ja se nyt jatkuu, ja imetyshormonit vielä voimistavat sitä kovasti. Lääkkeet on aloitettu mutta eivät vielä auta, ja olen aika heikossa hapessa tällä hetkellä, 24/7 paniikintunne ja ahdistus. Älkää siis ihmetelkö, kun en nyt vauva-ajan alussa varmastikaan ole mikään ahkera kirjoittelija. Palaan sitten kun olo on taas sellainen että jaksaa keskittyä asioihin.

Vierailija
46/109 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksikin GNATTE: Onnittelut pienestä nyytistä ja ISOT HALITUKSET sulle masiksen voittamiseen!!!! Keskity ihan kuule rauhassa nyt vauvan, esikoisen ja ennenkaikkea itsesi hoitamiseen, kerrot kuulumisia, kun jaksat!

Kantrimaria ja Joona 1kk

Vierailija
47/109 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun minineitini kanssa mukaan. Ikää tytöllä on nyt kolme viikkoa. Täysiaikaisuudestaan huolimatta oli syntyessään hyvin pienipainoinen, vain 2570g. Pituutta 49 cm. Maanantain neuvolassa painoa oli kuitenkin tullut jo 3330 asti ja pituutta tällä hetkellä 50,5, eli kovasti pikkuinen yrittää kasvaa. Synnytys oli pitkä, 17 tuntia papereissa, mutta tosiasiassa kärvistelin kipeiden supistusten kanssa pari päivää kotona...

Mutta nyt on ollut ihanaa olla ja asustella pikkuneidin kanssa, vaikka olenkin umpiväsynyt. Tyttö syö jatkuvasti, öisin herää kolme kertaa syömään, syö pitkään ja hartaasti sekä itkee, ähisee ja puhisee ilmavaivojen kanssa pitkät tovit. Vauvarytmillä sitten eletään, eli elämä on lievää kaaosta. :) Jospa tämä rupeaisi hellittää pikkuhiljaa jossain vaiheessa.

Kakkaa oli aluksi joka vaipassa, mutta nyt välit harventuneet. Melkoista vaipparumbaa (kestoilen osittain). :D

Ihana kun täällä on tämä vertaistukipino ;) Tsemppejä teille, olittepa sitten yhtenä tai kahtena kpleena :D

Vierailija
48/109 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo ei ehkä nyt niin pitkä aika mutta kuitenkin.Ensinnäkin onnittelut Gnatelle,hyvä syntymäpäivä vaavilla(itsekkin 4.1.syntynyt:-))Ja oikein paljon tsemppiä,kyllä sitä myöhemminkin ehtii kuulumisia kertoo kunhan saat itsesi parempaan kuntoon.Huomasin tuossa että olin 3.1.toivonut että kun joskus sais edes kuus tuntii nukkuu ja kuinkas ollakkaan viime yönä neiti nukkui kuus tuntii heräämättä!!!Kyllä piti aamulla kattoo kaks kertaa kelloo jotta onko ihan tottakaan.....toivottavasti useammankin kerran kävis näin:-D

Minihattis ja Iita 5vkoa+4pv

Vierailija
49/109 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Olen aika vähän kirjoitellut enää tänne ja varsinkin yhteisöön, joka taisi muuttaa jo Googleen.... aika vaan ei tunnu riittävän tai ei vaan jaksa.

Meillä oli ristiäiset loppiaisena ja pojasta tuli Julius Rasmus (synt. 15.11). Poika nukkuu miten sattuu. Välillä öisin herätään 2-3 tunnin pätkissä, välillä nukutaan 6 tuntia. Välillä yöunille mennään klo 20 ja välillä klo 23.... Sylissä pitää olla koko ajan hereillä, eikä riitä sohvalla istuksiminen vaan pitää olla liikkeessä! Rintarepussa olen kuljettanut, mutta selkä väsyy siinäkin.

Nyt tuntuu, että kun Julius on löytänyt omat kädet, alkanut hymyilemään ja seuraa leluhärvelin leluja, hän EHKÄ jaksaa jo pienen hetken yksinään lattialla.

Vaikka rankkaa on välillä ja kämppä kaaoksessa, on tää vaan niin ihanaa tuoksutella omaa vauvaa ja seurata sen kehitystä!

Nautitaan nyt!

-fatmama ja Julius n.2kk-

Vierailija
50/109 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että tänne onkin jo jotkut kirjoitelleet joten minäkin siirryn tänne.

Meillä oli tänään eka terkka aika tytöllä. Terkka kävi kotona, koska en viitsi lähteä tytön kanssa vielä tuonne julkisiin tiloihin, täälläpäin kun riehuu vielä kamala mahatauti:( Vaikka eipä siltä tälleen välty, kun on noita koulu ja eskarilaisia talossa. Hirvittää vaan jos tulee tähän taloon, kun muistan ton nelosen vauva ajalta kun oli rotavirus lapsilla, ja poika oli silloin 3 viikkoinen, sairaalaahan sitä jouduttiin reiluksi viikoksi. Nyt koitan välttää siis kaikkea mahollista, ettei vaan iskisi mahatauti meitin perheeseen.

Terkka ei kauheasti mitään tutkinut, jututti vain. Tytsyn paino tietty katottiin, ja olikin onneksemme saavuttanu syntymäpainonsa:) Keltasuutta näyttää silmämääräsesti vielä olevan, mut onneks on noita kontrolleja vielä, et tietää missä mennään. mä olen itte tosi väsyny, tekis mieli nukkua. Kun tuo neitokainen valvottaa yöt. Päivät kyllä vaan syö ja nukkuu, hetken on hereillä mut sitte yöllä ollaan vaan tissi suussa, ja hereillä. Itte ei sitte taas voi päivällä nukkua, kun pitää pyykit pestä, siivota ja ruoat laitella + tietty kuskailla noita mukeloja kouluun yms... Onneks tää tästä vielä kaiketi tasaantuu ja pikkunen oppii oman rytmin...toivotaan=)

Ulkoiltu ollaan jo pari kertaa. Meillä vaan ei tuo tyttö viihdy yhtään vaunuissa, eli mun kävelylenkki on ollu juoksulenkki (kiire aina kotiin) ja koko matka yhtä huutoa. Koira kyllä tykkää, eli siinäkin jotain positiivista. Miten teillä muilla ulkoilut? Viihtyykö tulokkaat vaunuissa, vai miten olette asian järkänneet? Itte aattelin koklata seuraavaks kantoliinaa, josko sellasella mentäs tyytyväisenä:) Saapi nähdä.

Nyt kuuluu taas kutsu, joten täytyy lopetella. Kirjoitelkaa nyt muutkn kuulumisia. On niin mukava lukea miten muilla lähteny menemään.

Lilla & Aava 1vko 6 päivää

Vierailija
51/109 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttelille tuli eilen kaksi viikkoa täyteen, ihanaa kun saa ulkoilla nytten. Vaunuihin tai sitten auton kaukaloon onneksi nukahtaa melkein heti. Harmi kun ilmat on nyt vain mitä on, onneksi hirmu pakkaset meni täällä ainakin ohi....

Meillä on sujunut ihan hyvin, tytteli jaksaa onneksi nukkua välillä tosi pitkiä pätkiä (3-4 h) yleensä päivällä. Yöllä syödään yleensä kolmesti, aamulla onneksi nukahtaa vielä, että ehdin esikoisen kanssa syödä aamupalaa ja olla hetken yhdessä. Omaan sänkyyn laittaminen on välillä hankalaa, herää aina yleensä vaatimaan lisää maitoa, kun lämmin syli häviää. Yritän jaksaa laittaa omaan sänkyyn nukkumaan, jos vieressä nukkuu niin tulee varottua koko ajan ettei itse tai mies jyrää vauvan päällä.

Napatynkä irtosi viikon ikäisenä, ja eka kylvyssä kävi lauantaina, näytti tykkäävän tosi paljon. Iho on vain tosi kuiva, saa rasvata koko ajan ja ei näytä oikein auttavan.

Mutta nyt rupeaa heräilemään, täytyypi lopetella.

Mukavaa vauva-arkea kaikille!

t.Rebekka ja tytteli 2 vk 1 pv

Vierailija
52/109 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis vielä hetken, ennenku pitää hakea isommat muksut eskarista / päiväkodista ja pikkuneiti nukkuu, niin laitan tännekin pari riviä. Meillä menee edelleen ihan ok, tissimaito piisaa neidille. Joskin yhtenä iltana noin viikko sitte oman heikon syömisen johdosta oli lievä tissimaitopuutos ja siinä yhteydessä kokeilin, että kelpaako tutteli, ku edelliselle ei, esikoiselle kyllä. Ja jippii, kelpas, joten voi olla aika hyvillä mielin, että joskus pääsee tämäkin äippä käymään jossain, eikä katastrofi uhkaa jos ei oo tissi heti tarjolla ku neiti herää. Edelliselle ei nimittäin kelvannu pullo millään, ei vaikka siellä oli lypsettyä maitoa, eikä siis myöskään huvituttia huolinut. Tälle neidille tarjosin tuttia eräänä iltana, ja sekin kelpaa jotenkuten, eli kauppareissuilla se voi tulla apuun. Normaalisti ainakaa vielä en oo tuttia lykänny ja oon happy, jos siitä ei mitään välttämätöntä kapistusta tulekaan. Ihan tarpeeks oon nähny urani varrella tuttia pitkään syöneiden purentoja ja niiden korjaamistarpeita. Esikoisella oli tutti 5viikkosesta puolivuotiaaks, jolloin se jätettiin pois, kuunneltiin parit huudot, mutta 8-kuisena kun kerran kaapista tutin löysin, ja kokeilin, että miten tutti sille neidille suuhun menee, niin oli aika hölmön näköinen, nappas sen itte suustaan pois ja leikki muuten, muttei kyllä enää suuhunsa koittanu. Eli se siitä.

Niin, se miks kirjottelemaan alotin, niin aattelin vinkata rebekalle, että meillä on joka muksu samalla tavalla havahtunu hereille jos on syliin nukahtanu. Joten meillä on kokeiltu ja hyväks havaittu kaks muksunhuijauskikkaa: 1. annetaan nukahtaa syliin, mutta lämmitetään peitto (ite joskus yöllä istun peiton päällä, jotta lämpiää) ja kääritään peittoon ennen sänkyyn laittamista, TAI 2. imetetään peittoon käärittynä ja lasketaan sitte taintunu valmis paketti sänkyyn. Hyvin toimii, eipä juuri heräile. Yks hyvä konsti voi tietenki olla unipussi, vaikka en oo sitä kokeillu, ku en oo jaksanu ruveta semmosta ompelemaan ja ostamaan en taatusti ala...

Semmosta tänne kaakonkulmalle, tulen taas turisemaan joskus lisää.

T. Dentaurus + "Justiina" 4vk1pv

Vierailija
53/109 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen kun on ollut vähän hiljaista näköjään. Ei kyllä itsellekään kauheasti kerrottavaa kuulu, poikki olen vieläkin vaikka muuten ajoittain helpottaa, olen saanut anopin avuksi eli mulla on ympärivuorokautinen vartiointi (anoppi tai mies koko ajan paikalla). Yritän vaan olla ajattelematta yhtään mitään niin se ahdistus pysyy jotenkin kurissa vaikkei poissa.

Tyttö on kova nukkumaan, paitsi ei öisin. Päivällä ei tahdo herätä edes syömään, yöt kukkuu hereillä. Ja on yritetty herätellä päivällä/illalla, muttei onnistuta. Kaikki hyvät keinot herättää alle kaksiviikkoista vauvaa otetaan innolla vastaan... Onneksi mies ottaa tytön pariksi tunniksi öisin (vaikka meneekin aamulla kuudeksi töihin, raukka), muuten olisin jo ihan lopussa, nytkin väsyttää jo hirveästi. Se tuo tietysti oman rikkansa tähän rokkaan, kun on koko ajan ihan pyörryksissä väsymyksestä.

Palailen taas, toivottavasti hilpeämmin terveisin ensi kerralla.

Vierailija
54/109 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyytti syntyi yliaikaiskontrollissa tehdyllä käynnistys päätöksellä (41+5).. lapsivesi oli vähissä. Kalvot puhkaistiin, suppareita ehti olla tunnin kun vauvan sydänäänet laskivat ja sitten mentiinkin lujaa...

Kuitenkin 9pisteen poikavauva 3915g 52cm ja kaikki hyvin. Äiti oli tietysti todella kipeä ensimmäisen vrk ja lääketokkurassa kun oxynormia pumpattiin ihan kunnon satseja.

3vrk pääsimme sairaalasta kotiin. Kaikki on mennyt hyvin. Vauva todella tyytyväinen, syö ja nukkuu. Jaksaa jo hieman seurustellakkin. Tänään kävi nla terkkari kotona, paino oli 4230g, eipä tartte epäillä riittääkö maito... Tiedän kyllä että riittää, joudun lypsämäänkin ajoittain jos tulee pidempi syöttöväli. Olen sitten pakastanut, niin ovi isä pullosta syöttää tarpeen tullen.

haava on parantunut hyvin, syön edelleen säännöllisesti kipulääkkeitä, pikkuhiljaa alan pienentää annosta. Hormoonimyrsky on kyllä aika valtava. Päivät menee tosi hyvin, illalla itku onkin sitten herkässä, itkettää ihan pienetkin jutut ja sitä rupee miettimään kaikkee. Ja tää hikoilu on ihan hirveetä!!!! Yöllä herää joka kerta kun on ihan märkänä, lakanat ja kaikki, suoraanpa saa suihkun kautta aamun aloittaa.

Nyt taas riennän lepäilemään itkekkin, kun töpsykin unilla. palataan taas!

Kaikkea hyvää kaikille!

Vierailija
55/109 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt siis aika niin nopeasti, ettei ole ehtinyt mitään. Yhden kerran yritin kirjoitella ja silloin juuri sivut tökkivät- tottakai...

Meilä poika siis jo viiden viikon ikäinen. Rintamaitoa tulee pakastimeen asti säilöttäväksi. Muuten mitä ohjeita muilla on rintamaidon säilyvyydestä? Itse sain ohjeita, että säilyisi jopa puoli vuotta pakastimessa?! Onko totta?

Hieman vatsanpuruja on pojalla ajoittain ja cuplaton on käytössä. Inhottavaa, kun ei keksitä sellaisia d-vitamiinitippoja, jotka eivät vatsaa kipristelisi...

Tuttipullo ja tutti käytössä tarpeen mukaan. Jos olen ehtinyt lypsää rinnat ihan tyhjiksi, niin pullosta meidän poika tissimaidon vetelee.

Äidin vointi hyvä ja pienokainenkin nukkuu pisimmillään 4 tunnin unia. Joskus mennään 15 minsan unilla ja kitistään ja joskus 2-3-4 tunnin unia ja ollaan niin tyytyväisiä...Sellaista vaihtelevaa siis.

Onnea vielä kaikille vauvan saaneille ja hyvää alkanutta vuotta 2009. Itsekin olen tässä huomannut jopa vuoden vaihtuneen.. heh heh...

Siisa ja pikkumies 5 vkoa

Vierailija
56/109 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaanpas pino taas kun oli jo toiselle sivulle tippunu,taitaapi olla äideillä kiireitä kun on ollu hiljasta,tosin en oo itekkään kauheesti ehtiny koneella surffailee.Meillä neitin kans ongelmana kakkaaminen,jotenkin on vatsa menny vähän kovalle niin ettei millään saa tiristettyy kakkaa ulos,oon pari kertaa joutunu kuumemittarin kans avittaa että on saatu "tulppa"pois edestä,en tiedä johtuisko ehkä noista vitamiineistä koska muuten on ollu ihan pullomaidolla eli ei oo ruokavaliosta kiinni....Itsellä selkä ja hartiat niin jumissa että ei meinaa pää kääntyä ja päänsärky vaivannu pari päivää..

Minihattis ja Iida vajaa 7vkoa

Vierailija
57/109 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisalle; Luin rintapumppu paketin ohjeesta, että äidinmaito säilyisi pakkasessa noin kolme kuukautta. En ole itse pumpannut maitoa, kun tuntuu että vauva saa sopivasti maitoa, ja imee tissit tyhjäksi kyllä aikaajoin. Ja toinen tissi on ollut ajoittain tosi kipeä, ettei ole tehnyt mieli edes koskea siihen.

Tytön kanssa on jo jotenkin rytmiä löytynyt, yleensä päivällä nukkuu vaihtelevasti kolmet unet. Nukkumaan käy yhdeksän maissa. Yöllä syödään yleensä kolme kertaa, ja hereillään klo 900. Toissa yönä teki nukkumis ennätyksen, eka pätkä oli kuusi tuntia ;), ei kyllä itse saanut nukuttua kun oli vieraita, ja sitten odottelin puolilita öin milloin herää nukkumaan. Toivottavasti tulisi vain enemmän näitä pitkiä pätkiä. Peittovinkkiä olen kokeillut, toiminut vaihtelevalla menestyksellä meidän likalla.

Isoveikka jaksaa vieläkin kiukutella, ja heittäityä vauvaksi itsekin. Varsinkin kun imetän niin silloin on juuri vessahätä tms. ja ei osata itse enää mennä.... Toivottavasti menee äkkiä tämä vaihe ohi.

Mutta nyt täytyy lähteä esikoiselle keksimään tekemistä.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

t.Rebekka ja likka melkein 3 vk

Vierailija
58/109 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ristissä tässä kirjotan... meillä rytmi mitä sattuu. Suurinpiirtein näin, että tyttö on tississä kiinni koko yön. Heti kun ote irtoaa, niin alkaa huuto. Itse valvon viiteen saakka aamulla, kunnes nukahan ja puol seittemältä soikin jo kello.

Jotain pitäs tissitouhuun keksiä, päivällä ei ole samanlaista koska neiti vaan nukkuu. Pulloa en ole antanu ollenkaan, koska ajattelin että saisin edes tämän yhden imettää kun aiempien kans imetys ei ole onnistunu ja nyt näyttäs onnistuvan vähä liiankin hyvin. Paino nousee tytöllä tasaseen ja neuvolakin on taas huomenna.

Ekaa kertaa pääsee vauveli pois kotoa muutenkin kun ulkoilun merkeissä.

Meillä noilla 3v, sekä 4v pojilla on iskeny todella kova uhma mustasukkasuus vaihe. Ensin vauvaa silitellään, ja hetken pääst ollaanki jo nipistämäs. Jatkuvaa vahtaamista siis...

Isommat osaa onneks hillitä tota mustasukkasuutta, 6v pojalla silti pistää hieman vihaks kun vauva saa olla paljon sylissä ja nukkuu vieressä että purkaa sitte eskarissa ja sieltä tulee palautetta. Eli tää on tätä opettelua kaikilla uuteen perheenjäseneen. Jopa koirankin näyttää, että sitä ei huomioida enää yhtäpaljo vaikka joka ulkoilureissulle mukaan pääseekin.

Mulla päälimmäisenä pyörii ajatus edes kolmetuntisist unista yhtäputkea...ehkäpä joskus vielä. Äkkiä se kuitenkin unohtuu tää vauva aika, kun se menee ohi. Sitte muistellaan haikeana sitä unettomuutta =) No, meillä joutuu vieläkin tyttöä herättämään jos ei 3 tunnin välein herää syömää ihan sen alkuvaikeuden takia. Pitää kyl itte huolen, että on asemissa kokoajan, eikä tartte väkisin repiä syömään kesken unien. Ehkä hyvä näinkin. Katotaan josko huomenna neuvolassa saadaan lupa lopettaa tää kolmen tunnin välein syöttö ja jos siitä rytmi tasaantuis pikkuhiljaa..

Hiljasta täällä ollu. Olis niin mukava lukea muiden kuulumisia tässä vauvaa syöttäessä. Toivotaan että vilkastuu kun pikkuset kasvaa:)

Nyt tältäerää lopettelen, neidillä kylpypäivä. Joten se on moiks.

Lilla & Aava huomenna 3 viikkoa...jo.

59/109 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Meille annettiin ihana poikavauva rv:lla 40+1,

eli 10.1. klo 19.24 saimme pojan 3160g ja 48cm.

En ole ehtinyt ilmoittautumaan tätä ennen, kun tuntuu että kaikki aika menee siihen että saa itsensä ja pojan pidettyä jotenkin ruoassa. Poika on päivällä todella kiltti (ainakin toistaseksi) ja yöllä huutelee enemmän. Yöllä syö 3h välein, päivällä 2-4h välein. Odotan innolla, että päästään ulos ensimmäistä kertaa ensi viikonloppuna, jos vaan pakkaset pysyy kurissa. Mitään erikoista en muuta toivokaan, mutta olis kiva päästä tosiaan kunnolla käymään jossain, kun tähän mennessä mun käymiset rajottunu postilaatikolle ja lumitöihin, kun pojan syöminen vielä niin epäsäännöllistä.

Maitoa nousee hyvin, joka 2. päivä oon pumpannut pakkaseen, mutta nyt tuntuu että maidon tulo alkaa tasaantumaan. Päivät menee aikamoisessa sumussa, kun väsymys vie voimat, mutta onhan tää nyytti AIVAN JÄRJETTÖMÄN IHANA!!!! Eikä oo muuten yhtään ikävä raskausaikaa!

Nyt alkaa peräpääkin vähän oleen parempi (mulle tehtiin eppari) ja omat farkut vedin jalkaan viime perjantaina. Mutta tulen joku päivä vaikka kertoon synnytyksen, kunhan tästä vähän elämä tasaantuu ja itte saa joku yö nukuttua paremmin, kun yöt vaihtelee pojalla niin paljon....

Lueskelin täältä, että muillakin hirveitä päänsärkyjä ja niskat ja hartiat jumissa, niin myös itsellä.... Joku kysy tissimaidon säilymisestä, itse oon lukenut jostain että 2-3kk pakkasessa (-18 C) pitäs säilyä.

Superkiitos Gnatelle loppuraskauden tsemppauksista, olin niin korvia myöden täynnä sitä oloa, ja vertaistuki tuntu todella tulevan tarpeeseen!!!! Lähetän sulle nyt rinkallisen jaksamista ja halauksen jotta masennus hellittäisi jo vähän otettaan. Lepäile nyt ja tuu sitten ilmottautuun taas, kunhan jakselet hieman paremmin.

Nudivas + Poikanen 12pv:ä

Vierailija
60/109 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nudivakselle pojasta!!Mä kävin tiistaina jälkitarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa,sain tietää verikokeitten tuloksetkin kun nehän piti ottaa kun oli toi hb taivaissa..hb oli laskenu ja oli enää VAIN 159 ja muuten kaikki oli kunnossa.Nyt tarttis tilata aika labraan astmakokeita varten,jouduin loppuraskaudessa ottaa piipun kautta avaavaa lääkettä ja nyt lääkäri määräsi lisäkokeisiin kun sanoi että vieläkin kuulostaa hengitys vaikealta...itse en kyllä sitä edes huomaa,ennen synnytystä oli kyllä tarvis lääkkeille kun iltaisin nukkumaan mennessä oli vaikeeta ja hengitys vinkui mutta mun mielestä se helpotti kun neiti tuli maailmaan...

Minihattis