Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta että moni koiranomistaja on sitä mieltä, että

Vierailija
12.10.2009 |

Jos koira puree tai näykkii lasta niin se on lapsen vika, kun menee kerran häiritsemään koiran nukkumista tai syömistä. KYLLÄ SE MUN MIELESTÄ ON IHAN KOIRAN OMISTAJAN VIKA. Ja joo meillä on iso uroskoira ja lapset 6v ja 2,5v. Eli meilläkin asuu koira ja lapset saman katon alla. Minä olen vastuussa sekä koirasta että lapsista mieheni kanssa. Se koira koulutetaan niin hyvin, että se kestää lasten touhut oli se sitten syömässä tai nukkumassa. Toki silti pitää aina olla paikalla, koska eläin on aina eläin. Ja keskenään en jätä koiraa ja lapsia yksin samaan huoneeseen, vaikka kuinka luottaisin koirani käytökseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään koiranomistajaa joka on tuota mieltä.

Vierailija
2/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä ulkokoira?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis tuo ketju jossa viikonlopun aikana lasta oli näykkäissyt joku isän uuden muijan vanhempien koira). Kyllä koira on helppo kouluttaa jos sen aloittaa ihan pennusta asti. Lapsi esim. 3v tekee tyhmyyksiä vaikka ne ei liittyisi koiriin mitenkään... ei voi olettaa että 3v välttämättä tajuaa että nukkuvaa koiraa ei mennä häiritsemään. Etenkin jos perheessä ei ole omaa koiraa. Silloin kyllä omistajan tulee olla valpaana ihan koko ajan jos koirakaan ei ole ollut paljon lasten kanssa tekemisissä. t. ap

Vierailija
4/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja #2 olen aivan samaa mieltä!

Vierailija
5/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siksi lasten ja koiran touhuja on helppo vahtia. Jos meille tulee paljon esim. vieraita aikuisia/lapsia niin koira on makuuhuoneessa ja ovella portti. Lähinnä tämä tehdään siksi, että meidän koira on sellanen kaikkien kaveri ja alkaa riehumaan ja pomppimaan ilosta kun meille tulee porukkaa :) t. ap

Vierailija
6/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun nyt llähinnä viitaten tuohon aikaisempaan ketjuun ja siihen laitettuihin kommentteihin.

Vierailija
7/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelin joidenkin kommentteja tuossa ketjussa, mut ei se kuitenkaan vastaa niitä arkikokemuksia, joita mulla on koiranomistajista. Lähinnä tuli mieleen, että jotkut ketjuun kirjoittajat on teinejä tai heillä ei ole lapsia. Terve aikuinen ei laita koiraa lapsen turvallisuuden edelle.

Meillä koira ja lapsi, ja tarkka valvonta.Eivät koskaan samassa tilassa keskenään. Joku kysyi miten se on mahdollista. Tässä talossa päättää aikuiset, missä koira milloinkin on, ja tällaiset asiat saa kyllä järjestymään.

Vierailija
8/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa, että lapsettoman perheen koira sietäisi automaattisesti jotain (koiran näkökannalta) täysin oudosti ja röyhkeästi reviirilleen tunkevaa ipanaa, joka ei edes ole huomaavinaankaan varoitusmerkkejä, joita koira yrittää antaa.

Kyllä lapsille pitää saada päähän se, että vierasta koiraa ei lähestytä. Vika ei tietenkään ole lapsen (paitsi jos lapsi tahallaan uhmaa kieltoja), mutta ei se ole koirankaan, jos koira ensin yrittää varoittaa ja lopulta kun muu ei auta, näykkää.

Tietysti fiksu koiranomistaja estää lasten menon koiran luo ja fiksu vanhempi ei päästä lapsiaan koiran luon ihan miten vaan. Ihan pienten kanssa pitää olla erityisen varoivainen, taapero ei tajua mitään murinoita varoitukseksi.

Niin ja minulla ei ole eikä ikinä ole ollut koiraa. Tuttavapiirissä ja lähisukulaisilla on montakin. Ja lapsia on kaksi alle kouluikäistä, jotka tykkäävät eläimista paljon, mutta osaavat käyttäytyä niiden lähettyvillä.

Vierailija
9/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi alle 5 vuotiasta lasta ja kolme isoa koiraa.

En ymmärrä miten ap saa vastuukysymyksen tästä aikaiseksi. Ensinnäkin jos lapsi satuttaa koiraa yllättäen vaikka vääntämällä korvasta on näykkäisy lähestulkoon refleksin omainen reaktio.

Meillä on LAPSET koulutettu koiriin ensisijaisesti. Koiria ei kiusata tai häiritä. Meidän koirat sietää lapset omalla ruokakipollaan mutta silti lapsella ei ole mitään asiaa kipolle ja piste. Sama pätee koiran nukkumista. Meillä on lemmikkejä siksi että ne ovat perheenjäseniä. Jatkuvalla riehumisella ja koirien kiusaamisella saadaan aikaan stressi niin eläimiin kuin ihmisiinkin. Jokainen perheessä kunnioittaa toisten rajoja. Siksi meille voi ottaa uuden pennun koska vaan koska luotan LAPSIIN että osaavat käyttäytyä pienen pennun kanssa ja koira saa tasapainoisen ja rauhallisen kasvuympäristön.

Kyllä, eläin on aina eläin mutta minä voin jättää lapseni yksin samaan huoneeseen koirien kanssa. Usein joku koirista on leikkimässä lasten kanssa (omasta aloitteestaan) ja voin luottaa siihen ettei lapset satuta tai kohtele koiraa tavalla joka voisi aiheuttaa vaaratilanteen.

Vierailija
10/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ihmettele kun lehdissä sitten juttuja että oman perheen koira puri lasta kasvoihin...

Eli itse en jättäisi koiraa ja lasta samaan tilaan kaksistaan valvomatta. Koira on koira, sillä on eläimen vaistot ja se saattaa käyttäytyä arvaamattomasti.

lapset taas on lapsia, miten te lapsenne "kouluttaneet" olette sen ihmeen tehneet että esim parivuotias tietää ja osaa täsmälleen käyttäytyä "oikein"

Siinä toisessakin ketjussa sen huomasi, että koiria inhimillistetään, ne ovat perheen tasa-arvoisia "lapsia" ja niitä puolustetaan henkeen ja vereen vaikka sitten puremistilanteessa syyttämällä pientä lasta.

Tosin koirakaan ei ole "syyllinen" vaan kun koira pääsee puremaan lasta niin kyse on valvonnan puutteesta, joko lapsen vanhemman tai sittten koiran omistajan.

Koira on kuitenkin aina vain koira.

Se voi rakas ja tärkeä ym. mutta se on silti vain koira ja aina lauman alin hierarkiassa.

Kun perheeseen syntyy lapsi, koiralle osoitetaan sen paikka, eli koiralle näytetään että se on lapsen alapuolella laumassa.

Valitettavan usein vaan näkee koiraperheitä joissa koira kuvittelee olevansa lauman johtaja tai sitten isännän jälkeen asteikossa seuraava.

Ja kun joku uskaltaa näissä ketjuissa sanoa asiat niinkuin ne on, niin jo ollaan huutamassa V**ttua ja sanomassa ettei tiedä koirista mitään.

Mielestäni jo tuollainen älytön meuhkaaminen ja raivo "koirin oikeuksista" kertoo sen että kyseessä on koira-ihminen joka tarvitsisi itse koulutusta koiran omistamiseen.

Vierailija
11/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei sitten ole kouluttanut koiraansa käyttäytymään hyvin myös vieraiden läsnäollessa?

Jos meille tulee paljon esim. vieraita aikuisia/lapsia niin koira on makuuhuoneessa ja ovella portti. Lähinnä tämä tehdään siksi, että meidän koira on sellanen kaikkien kaveri ja alkaa riehumaan ja pomppimaan ilosta kun meille tulee porukkaa :) t. ap

Vierailija
12/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koira on, ei enempää eikä vähempää, kuin eläin. Vaikka kuinka hyvin koulutettu ja kuinka paljon tuotu kuonon eteen yllättäviä tilanteita ym. ym. niin silti eläin on arvaamaton, sillä on eläimen vaistot, ei loogista älykkyyttä pääntäydeltä. Joten kun tuossa joku kyseli joltain hyvin koulutetun koiran omistajalta, mikset silti luota koiraan, niin mielestäni on tervettä järkeä olla varuillaan aina. Ihan aina. Vaikka se oma turre olisi kuinka kiltti ja lapsirakas hyvänsä. Ai niin; pidän koirista(-kin) ja rakastan lapsiani.

Vierailija
13/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 5 v arka lapsi enkä tottunut koiriin. Puolituttu koiran omistaja kehoitti minua silittämään koiraansa. En halunnut. Toisti useasti että silitä vaan se on ihan kiltti. Silitin ja pelästyin kun koira liikahti. Vetäisin siis käden nopeasti pois ja koira puraisi minua käteen. Lähdin juoksemaan pakoon ja koira juoksi perässä.

Minulle tehtiin erittäin selväksi että purema ja perässä juoksu oli minun vikani. Kättä ei olisi saanut ottaa nopeasti pois, tokihan koira siihen tarraa. Ja pakoon ei saa juosta, tietenkinhän koira sitten alkaa saalistaa.

Enkä edes olisi halunnut silittää.

Vierailija
14/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOIRAN tulee saada syödä ja nukkua rauhassa.Ne ovat sen oikeuksia ja pikku ipanat eivät sitä vaan käsitä.Menevät siihen ronkkimaan.Kyllä se vaan on LAPSEN vika jos koira ei saa olla kielloista huolimatta rauhassa.

Vierailija
15/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sekä koiralla, että lapsella olla oma rauha. Meillä ainakin silloin kun koira nukkuu tai syö, lapsi ei saa siihen mennä. vastaavasti kun lapsi nukkuu, syö tai käy veskissä - silloin koiralla ei siihen ole asiaa. Kumpaakin pitää tietenkin vahtia ja kieltää sekä opettaa elämään tiettyjen sääntöjen mukaan.

Vierailija
16/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOIRAN tulee saada syödä ja nukkua rauhassa.Ne ovat sen oikeuksia ja pikku ipanat eivät sitä vaan käsitä.Menevät siihen ronkkimaan.Kyllä se vaan on LAPSEN vika jos koira ei saa olla kielloista huolimatta rauhassa.

Toivottavasti sinulla vaan ei ole koiraa...

Ja sitten KAKSI asiaa, juu koiralla on oikeus syödä ja nukkua rauhassa mutta niitä "ipanoita" ja koiria on nimenomaan vahdittava ja AIKUISTEN tehtävä on valvoa ettei mitään tapahdu ja nimenomaan niinkuin itsekin sanoit "pikku ipanat eivät sitä vaan käsitä.Menevät siihen ronkkimaan"

eivät käsitä ei, koska he ovat pieniä ja lapsia ja he opettelevat vasta asioita, joten vaikka kuinka olisi sanottu niin pitää sanoa uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja silti vahtia ettei pääse sanomisista huolimatta tekemään väärin.

Ihan samoin se koirakin koulutetaan, toistoja toistojen perään kunnes käyttäytyy niinkuin sinä lauman johtajana haluat.

Koiralla on oikeus syödä rauhassa mutta omistajalla on VELVOLLISUUS kouluttaa koira niin että jos jostain syystä häiriö tulee niin koira ei näyki eikä pure. Ja koska koira on eläin jolla on eläimen vaistot niin viimekädessä omistajat ja lapsien vanhemmat vahtivat ettei vaara tilannetta syynny.

syy ei ole siis lapsen niinkuin sinä asian "kauniisti" esitit.

Vierailija
17/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka koira on ei-niin-lapsi-rakas. Ja tämä omistaja on kyllä sitä mieltä että lapsi ei saa koskea koiraan ja jos koira nappaa se on lapsen vika. "oppihan sitten kerrasta ettei koske koiraan" kun on kielletty. Lapsi on jo 5 v ja erittäin kiinnostunut koirista ja tykkää leikkiä niiden kanssa.

Vierailija
18/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä isoja koiria että lapsia (isoja koululaisia ja 1v), enkä voisi kuvitella etten uskaltaisi jättää koiria oman perheen lasten kanssa samaan huoneeseen ilman valvontaa. Koiran on alistuttava oman perheen lapsille. Toki ensisijaisesti syy on minun, jos koira sattuisi näykkäämään.

Ei voi olettaa, että lapsettoman perheen koira sietäisi automaattisesti jotain (koiran näkökannalta) täysin oudosti ja röyhkeästi reviirilleen tunkevaa ipanaa, joka ei edes ole huomaavinaankaan varoitusmerkkejä, joita koira yrittää antaa.

Kyllä lapsille pitää saada päähän se, että vierasta koiraa ei lähestytä. Vika ei tietenkään ole lapsen (paitsi jos lapsi tahallaan uhmaa kieltoja), mutta ei se ole koirankaan, jos koira ensin yrittää varoittaa ja lopulta kun muu ei auta, näykkää.

Tietysti fiksu koiranomistaja estää lasten menon koiran luo ja fiksu vanhempi ei päästä lapsiaan koiran luon ihan miten vaan. Ihan pienten kanssa pitää olla erityisen varoivainen, taapero ei tajua mitään murinoita varoitukseksi.

Niin ja minulla ei ole eikä ikinä ole ollut koiraa. Tuttavapiirissä ja lähisukulaisilla on montakin. Ja lapsia on kaksi alle kouluikäistä, jotka tykkäävät eläimista paljon, mutta osaavat käyttäytyä niiden lähettyvillä.

Vierailija
19/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhteen, että jos koira ei pidä lapsista (eli käytännössä pelkää), ei lapsia pidä päästää koiraa käpälömään. Ihan sama, vaikka lapsi kuinka tykkäisi koirista.

Toki omistaja voisi yrittää totutta koiraansa lapsiin...

jonka koira on ei-niin-lapsi-rakas. Ja tämä omistaja on kyllä sitä mieltä että lapsi ei saa koskea koiraan ja jos koira nappaa se on lapsen vika. "oppihan sitten kerrasta ettei koske koiraan" kun on kielletty. Lapsi on jo 5 v ja erittäin kiinnostunut koirista ja tykkää leikkiä niiden kanssa.

Vierailija
20/22 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se vastuu siitä, että lapsi ei mene silittämään on tuollaisessa tapauksessa vanhemmilla, ei koiran omistajalla.

sen suhteen, että jos koira ei pidä lapsista (eli käytännössä pelkää), ei lapsia pidä päästää koiraa käpälömään. Ihan sama, vaikka lapsi kuinka tykkäisi koirista. Toki omistaja voisi yrittää totutta koiraansa lapsiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan