Musta on törkeää, että mies suunnittelee varpajaisia.
Nykyään sairaalasta kotiutetaan jo 2pv päästä, ja ajatteliko hän tosiaan rynnistää varpajaisiin ryyppäämään jo heti ekana iltana tai jättää minut yksin vauvan kanssa ensimmäisinä päivinä?
Kommentit (47)
Meillä miehen paras kaveri (ja nykyään lapsen kummi) tiedusteli, onko ok, jos hän järkkää varpajaiset kun olimme vasta päässeet vauvan kanssa kotiin. Sanoin sekä hänelle että miehelle, että käy, kunhan huolehditte, että minulla on jotain ruokaa kotona. Miksi sen miehen pitäisi olla vieressä tuijottamassa koko ajan kun imetän vauvaa?
Varpajaiset oli keskellä viikkoa, saunoivat, söivät hyvin ja kaverit heitti miehen kotiin about klo 23. Muut menivät seuraavana päivänä töihin ja mies oli kotona hyvässä kunnossa. Toivon, että seuraavaakin vauvaa juhlistetaan jollain tavalla kunhan sen aika tulee.
miehen pitäisi istua kuin tatti kotona kun äiti imettää ja vauva nukkuu loppuajan? Ja kun äiti on sairaalassa niin miksei se mies voisi varpajaiset viettää? Mikä teihin naisiin iskee kun lapsi tulee, kun tuntuu siltä että normaali elämä loppuu siihen ja kotona pitää olla neljän seinän sisällä kuin tatti siihen asti kun lapsi täyttää 18v ?
vauva on äidin juttu, sen kuningattaren ja miehen pitäisi olla olemassa vain kuningatartaan varten!
Minun mies on ainakin tunteellinen ja eikä ryyppää, oman lapsen syntymä oli varmasti hänen siihen astisen elämänsä toivotuin, suurin ja mullistavin asia, TULLA ISÄKSI! Ilmanmuuta hän halusi pitää parhaille ystävilleen saunaillan, hyvine tarjottavineen: ruokaa, juomaa ja sikareita! Jakaa isäksi tulemisen, syntymisen näkemisen kokemukset miesten kesken...miten nainen voi sanoa, miltä miehestä todella tuntuu!!!
vauva on äidin juttu, sen kuningattaren ja miehen pitäisi olla olemassa vain kuningatartaan varten! Minun mies on ainakin tunteellinen ja eikä ryyppää, oman lapsen syntymä oli varmasti hänen siihen astisen elämänsä toivotuin, suurin ja mullistavin asia, TULLA ISÄKSI! Ilmanmuuta hän halusi pitää parhaille ystävilleen saunaillan, hyvine tarjottavineen: ruokaa, juomaa ja sikareita! Jakaa isäksi tulemisen, syntymisen näkemisen kokemukset miesten kesken...miten nainen voi sanoa, miltä miehestä todella tuntuu!!!
Toinen mikä paistaa läpi on se käsittämätön kauteus miehen menoja kohtaan. "äiti JOUTUU olemaan sidoksissa vauvaan ja imettämään ja mies SAA mennä miten haluaa" Nyt on kyseessä yksi ilta. Mielestäni vetetään hieman turhan pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä mitä vaimo ja lapsi miehelle merkitsevät = ei mitään jos haluaa juhlia tuoretta vauvaa kavereiden kanssa.
[i}Toinen mikä paistaa läpi on se käsittämätön kauteus miehen menoja kohtaan. "äiti JOUTUU olemaan sidoksissa vauvaan ja imettämään ja mies SAA mennä miten haluaa"
[/quote]
Jotenkin on niin älytön idea, että toisen hupi on pois toiselta. Kyse tosiaan on yhdestä illasta ja kohtuullisesta juhlimisesta ystävien kanssa.
Se on tietysti eri juttu, jos äidillä on vaikeuksia pärjätä vauvan ja kodin kanssa (vaikka sitten sektion takia). Silloin vastuullinen mies pysyy apuna, jos muita auttajia ei ole.
Mutta niinhän se on, että mukavaa ja reilua miestä "päästää" menemään ihan mielellään, itsekästä paskiaista taas ei. Toki sitten on niitä hellapoliiseja, jotka nauttivat toisen kontrolloinnista ihan sen itsensä vuoksi.
Kyse ei ole pelkistä yksistä juhlista, vaan laajemmin parisuhteesta.
mun ollessa vauvan kanssa sairaalassa ja kun tulin kotiin, tuli äitini avuksi viikoksi, joten olisi saanut mun puolestani mennä silloinkin. Ja itsehän vauvan hoidin, äitini jeesasi kauppareissuissa ym, kun mies ei pystynyt isyyslomaa pitämään.
mun mies on sellainen kotikissa ettei ikinä mene minnekään kun vasta jos tyyliin potkii ulos.
Yhden kerran oli pikkujouluissa, vain sen takia, että ne oli n 500 m himasta ja asuimme silloin kuitenkin Helsingin kantakaupungissa.
Ja toisen kerran lähti, kun itse menin vkonlopuksi Lontooseen, heillä oli pikkujoulut silloin Turun laivalla. Oli hetkeä vaille ettei myöhästynyt laivalta, inspis niin korkealla.
Kun meillä vauva syntyi, hän nukkui ja söi, teki sitä koko ajan. Ei olis ollut mistään pois, jos mies olis lähtenyt iltaa istumaan. Ja sama juttu jos olis tehnyt kun oltiin sairaalassa.
Antaa sen miehen nyt mennä yhdeksi illaksi. Noi varpajaiset ovat joillekin miehille suuremmat jutut kun me naiset edes tajuamme.