Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on törkeää, että mies suunnittelee varpajaisia.

Vierailija
11.10.2009 |

Nykyään sairaalasta kotiutetaan jo 2pv päästä, ja ajatteliko hän tosiaan rynnistää varpajaisiin ryyppäämään jo heti ekana iltana tai jättää minut yksin vauvan kanssa ensimmäisinä päivinä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa iloita lapsen syntymästä? Eihän se varpajaisten viettäminen tarkoita kauheaa ryyppäämistä? Ellei sitten ole vähän juopompi mies.

Minun mies on saanut ne viettää, siitä ei ole tullut ongelmaa. Käynhän minäkin sitten muutaman kk päästä synnytyksestä sitten hyvin myöhässä iloitsemassa vauvasta :)

Vierailija
22/47 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa iloita lapsen syntymästä? Eihän se varpajaisten viettäminen tarkoita kauheaa ryyppäämistä? Ellei sitten ole vähän juopompi mies. Minun mies on saanut ne viettää, siitä ei ole tullut ongelmaa. Käynhän minäkin sitten muutaman kk päästä synnytyksestä sitten hyvin myöhässä iloitsemassa vauvasta :)

Mutta pitäähän sen naisenkin saada viettää iltaa :) Mitä ihmeen mummoja tällä palstalla on? Miksi ei voisi nainenkin pitää edes jonkinlaisia varpajaisia? :) Samallalailla kuin mieskin, ei ihan vain niin nopeaa lapsen syntymästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikataulut sallivat, hän voinee pitää ne jo silloin kun olet vauvan kanssa sairaalassa. Ei se sinulta ole pois. Jos pitää kekkerit kotona, toivottavasti ymmärtää ja ehtii siivota ennen kuin kotiudut vauvan kanssa. Meillä näin ei tapahtunut ja vähän harmitti heti alkaa siivoamaan kun pääsi kotiin. Mutta siitäkin selvittiin. :)

...tollanenko pitää hyväksyä ja ohittaa olankohautuksella? En ymmärrä miksi naiset ajattelevat, että miehillä on jotain 'erityisoikeuksia' olla osallistumatta tylsiin juttuihin ja mennä heti bilettämään kun äiti ja vauva vaan pärjäävät keskenään.

Vierailija
24/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olut kahden ekan lapsen kohdalla perhehuone, ja pienimmän kohdalla isä oli sitten isompien kanssa. Eli ei ole ollut varpajaisia meidän isukilla.

Kahden ekan kohdalla se on ollut ihan hyvä juttu, koska miehellä on ollut iso päihdeongelma aikanaan (heroiini), kolmosen kohdalla olisi ollut ihan ok juhlia, mutta kun lapsi syntyi keskosena ylättäen, siinä jäi juhlinnat vähän toissijaisiksi.

Vierailija
25/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin olemaan vastuussa ekan yön joka tapauksessa, vaikka mies olisikin yksin kotona eikä vastaisi edes puhelimeen jos kaverit soittaa. Ei isät sinne voi jäädä yöksi ottamaan vastuuta lapsesta kun kaikki äidit lapsineen haluavat nukkua, tai ainakin yrittää.

Parempi vaan alkaa heti ekasta yöstä totuttelemaan siihen, että SINÄ olet lapsesta ensisijaisesti vastuussa!

Niin synnytystä seuraava ilta ja yö ovat hyviä hetkiä varpajaisten viettoon. Tylsät feministit: olkaa hiljaa.

Vierailija
26/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sairaalasta kotiutetaan jo 2pv päästä, ja ajatteliko hän tosiaan rynnistää varpajaisiin ryyppäämään jo heti ekana iltana tai jättää minut yksin vauvan kanssa ensimmäisinä päivinä?

Ehkä nyt ei ole ihan fiksua jättää sua ekoina päivinä yksin, ja voisit sen ilmaista. Voihan tulla jotain, jonka takia pitää mennä takaisin sairaalaan. En sinällään näe varpajaisissa mitään pahaa.

Vierailija
27/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin toivoin, että varpajaiset ois nimenomaan silloin, kun mä olen vielä sairaalassa. En myöskään halunnut, että mies on yötä sairaalassa, koska sillon oisin nukkunut varmasti vielä huonommin kuin muuten hormonihuuruissani nukuin. Mutta mä myös tiesin, että varpajaisten jälkeen on siistiä ja niiden tarkoitus on juhlistaa esikoisen syntymää viskin ja sikareiden ja hyvien kavereiden kera. Miksi mies ei saisi juhlia lapsen syntymää "miehisesti" kavereiden kanssa? Ei kai varpajaiset tarkoita, että miestä ei lapsi kiinnosta? Ja muuten, olen melko kireä feministi...

Vierailija
28/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ole kuitenkin silloin ekana iltana vielä siellä sairaalassa? Eikö mies voi pitää varpajaisia silloin? Mitä väliä sillä on, onko mies kotona vai varpajaisissa?

Vierailija
29/47 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näitä varpajaisten ja muiden juhlien viettäjiä, jotka ottavat viinaa niin paljon että muisti menee en ymmärrä.

Ukko lähtisi tällaisen ryyppäämisen vuoksi ulkoruokintaan, ehkä kerrassaan kokonaan pois silmistä. En käsitä miksi aikaihmisen pitää alkoholia kiskoa niin paljon, että örveltää ja on ällö.

Alkoholi sinänsä on ok. Kunhan tuntee rajansa ja osaa käyttäytyä hutikassakin.

Vierailija
30/47 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkavereissani on näitä, jotka aloittavat pikkujoulumatkan ryyppäämisen jo lentokentällä ja käyvät huorissa jos vain mahdollista. Mielestäni varpajaiset on kiva perinne isille, mutta sen voi ajoittaa niin, että sen takia ei vaimon ja lapsen hoitaminen huononnu. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
31/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän varpajaisten vastustajien miehet ei sit osaa muuta kun sikailla kun ne lähtee juhlimaan? Mua ei ainakaan pätkääkään haittaa jos mun mies juo muutaman oluen ja saunoo pitäaikaisten ystäviensä kanssa sitä että me ollaan saatu perheenlisäystä, mieshän on vaan ylpeä siitä mitä hänellä on - ihana vaimoke ja tuore suloinen vauva! Ja samoin hänen kaverinsa ovat sen verta fiksuja että nimenomaan voisivat kippistää meidän kunniaksi. Tuskin edes baarireissua olisi odotettavissa. Käsittämätöntä että ruvetaan puhumaan sikailusta ja huorista kun kyse on jostain näin hienosta, tietysti itse te olette miehenne valinneet jos teillä tuollaisia ongelmia on...

Vierailija
32/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin synnytystä seuraava ilta ja yö ovat hyviä hetkiä varpajaisten viettoon. Tylsät feministit: olkaa hiljaa.

Vierailija
33/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan alkaa heti ekasta yöstä totuttelemaan siihen, että SINÄ olet lapsesta ensisijaisesti vastuussa!

Vierailija
34/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain toisen vauvan sektiolla vuosi sitten. Miehen oli "pakko" päästä viettämään varpajaisia isyyslomalla koko viikonloppu kavereiden kanssa. Reilu viikko kotiutumisestani, mies meni, joivat kaverin mökillä koko viikonlopun ja sitten kotiutui. Tuo ryyppääminen ei sinänsä häirinnyt. Ainoa mikä tässä raivostutti oli se, kun itselläni kun oli kielto nostella 2,5-vuotiasta esikoista, sektiohaavan hitaan umpeutumisen vuoksi. Ja yhtä taistoahan se lapsen kanssa sitten oli. Kylläpäs sektion kokeneet tietää, ettei siinä alussa mitään spurtteja istuma-asennosta saatikka makuulta tehdä. Vaan tuo nyt on mennyttä elämää...

Vierailija
35/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mielikuvat niistä (muiden perheiden kokemusten perusteella) olivat todella negatiivisia, hirveitä ryyppäjäisiä jne.

Kun meille syntyi sitten vauva, emme saaneet perhehuonetta, joten mies ei voinut viettää iltoja ja öitä sairaalassa kanssamme, olimme siellä 3 vrk.

Mies pyysi muutaman vanhan ystävänsä ja pari mukavaa naapuria saunomaan meille, polttelivat isot sikarit ja maistelivat hiukan juomia. Seuraavana aamupäivänä hän oli ihan hyvässä kunnossa hakemassa meitä kotiin ja kotikin oli siisti.

Hyvä mieli jäi siitä, että mies sai iloita vauvan syntymistä tärkeiden ystäviensä kanssa. Ok, mieheni on jo aikuinen, eikä koe että tarvii vetää päätä täyteen, on kaiketi ehtinyt harrastaa sitä nuorempana riittävästi.

Vierailija
36/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen paras kaveri (ja nykyään lapsen kummi) tiedusteli, onko ok, jos hän järkkää varpajaiset kun olimme vasta päässeet vauvan kanssa kotiin. Sanoin sekä hänelle että miehelle, että käy, kunhan huolehditte, että minulla on jotain ruokaa kotona. Miksi sen miehen pitäisi olla vieressä tuijottamassa koko ajan kun imetän vauvaa?

Varpajaiset oli keskellä viikkoa, saunoivat, söivät hyvin ja kaverit heitti miehen kotiin about klo 23. Muut menivät seuraavana päivänä töihin ja mies oli kotona hyvässä kunnossa. Toivon, että seuraavaakin vauvaa juhlistetaan jollain tavalla kunhan sen aika tulee.

Vierailija
37/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen varpajaisia ihan mukavana perinteenä.

Vauva syntyi aamulla ja entinen mieheni lähti juhlimaan illalla parhaiden kavereidensa kanssa.

Mutta sitten se valopää päätti pettää minua.

Saapui sitten seuraavana iltana meitä katsomaan

Ja selitti asian suunnilleen näin " kun en nyt pariin viikkoon saa sinulta seksiä niin piti naida vähän varastoon"

Olin siis saanut jo tietää miehen kavereilta tapahtuneesta.

En todellakaan enää tajua miten olen joskus voinut rakastaa sitä miestä..

Mutta nyt minulla on ihana uusi mies ja meillä on kolme yhteistä lasta, ja mies on myös loistava isäpuoli esikoiselleni.

Hänen oikea isänsä ei halua enää lastaan tavata..

Ja nykyinen mies kyllä on saanut juhlia varpajaisia, mutta se on aina tuntunut minusta todella pahalta..

Vierailija
38/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoo menna Rammsteinin konserttiin 22.2. kavereidensa kanssa. LA on helmikuun alussa, joten vaaveli lienee hyvinkin syntynyt.

Vierailija
39/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä ihan oikeasti tarvitset sitä vauvan isää, yhdestä illasta, kun on kyse??

Nuku vauvan kanssa, ne yleensä nukkuvat ensimmäiset vuorokaudet pois syntymästressiään. Tai ole sairaalassa pidempään! Saa siellä kerätä voimia kauemmin kuin 2päivää, jos tuntuu siltä! Ekan kanssa olin viikon(anemiaseuranta), toisen kanssa 5pvää: sanoin , että haluan rauhassa toipua ja odottaa, että maito nousee rintoihin. Kuopuksen kanssa olin vrk:n ja isäntä piti varpajaiset pihasaunassa:-D

Vierailija
40/47 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kun meidän synnytyssairaalassa ei ole perhehuonetta, joten isän on kumminkin pakko häipyä sairaalasta illalla. Eli mulle on ihan sama vaikka vähän juhlisi kavereidensa kanssa kun olen laitoksella.

Mitään viikonlopun kestävää mökkireissua en kyllä hyvällä katselisi heti synnytyksen jälkeen tai sitä, että tuo kaverinsa meille kaljottelemaan kun olen jo kotona.

Oma mieheni on kyllä sen verran luotettava ja fiksu mies, että tuntee omat rajansa ja omaa sen verran tervettä järkeä, ettei lähtisikään ampumaan yli varpajaisissakaan. Ikinä en ole häntä kaatokännissä nähnyt ja yhdessä on sentään oltu jo yli kymmenen vuotta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme